Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1939 ggr
MedlemNizze
0

Olika Begrepp!

Hejsan på Er Alla!

Här är Nizze tillbaka i egen hög person Flört

Har haft det slitigt på arbetet så det har inte blivit många inägg. Men har varit inne och läst lite som hastigast då och då..

Men givetvis finns det funderingar som snurrar runt i min skalle titt som tätt och den senaste funderingen som snurrat ett tag nu tänkte jag dela med Er.

Det finns ju lite olika begrepp… Är dom och touchar vid varandra eller är dom långt ifrån varandra?

Jag tänker då närmast på illusioner och/eller psykiska bilder samt mediala förmågor.

Vad eller var är skillnaden och vem vet vad som är illusion/psykisk (o)hälsa/andekontakt?

Mina funderingar går kring ett par händelser jag har varit med om. Där jag som "lekman" tyckt mig se psykisk ohälsa i en del av individens handlande. Men i annat fall sett förmåga att verkligen kunna få information från andra sidan och tala om vad som sägs eller vilka bilder som kommit upp och att det stämt.

Frågan är, var går skillnaderna och vem kan bedömma vad som är andlig kontakt och vad som är ren illusion eller i värsta fall psykisk ohälsa?

Den som ser en illusion bedömmer bilden utefter hur individen själv vill tolka den. Ser man en annorlunda sak så har individens hjärna genast ett svar på att det den såg givetvis betydde att tillex. en bortgången anhörig ville göra sig hörd.

Den som lider av psykiska besvär hör röster, ser syner och inser att det bara är just den individen som ser, hör och upplever det hemska den ser och tar gärna emot medicin med stora famnen för att bli av med bilderna och ljuden. Oftast hjälper det med medicinering.

Den som säger sig kunna tala med andra sidan delar med sig av sin erfarenhet och ger andra mindre medialt begåvade personer ett hopp om att tillex. ens bortgångna föräldrar lever och vill förmedla något till den levande individen.

Tänk om det är tvärtom alltihopa!?

Den som ser illusioner är psykiskt sjuk. Den som är psykiskt sjuk ser verkligheten som den är bakom våra framtagna kulisser och den mediala människan ser och hör illusioner.

Tänk på det! Flört

"Nizze"

Bersel
0

Såna tankar har jag också…läste en psykiatrikurs för nåt år sen och i så gott som varje "sjukdom" kunde vi känna igen oss  själva….mer eller mindre..
Vår lärare hade arbetat inom psykvården i över 20 år och kallade sig normalstördGlad
Mina funderingar är att kanske en del av dessa personer som hör röster och så, inte lärt sig "hantera" detta på ett konstruktivt sätt eller att de blivit nertryckta och ifrågasatta om att deras upplevelser är "tokiga"  Kanske spärrades många "förmågor" in  förr och drogades  ner…
Ang  mediala /illusioner tänker jag att idag har väldigt många verkligen utvecklat sitt sinne för att kunna se och känna in det som inte "syns" med våra ögon. Tror att alla har förmågan bara man lär sig att lyssna inåt….

linhof
0

sådana tankar tror jag många har….. jag har det…

#1 kunde inte sagt det så mkt bättre…..

mvh Linda

[Pirkkolino]
0

Såsom nyligen hände att en onykter man påstod, att det var inte han som körde sin bil, utan det var Mållgan som körde. Har ni läst om det? Vem körde ägentligen……?

Jane-Lyzell
0

Tror du får tänka om igen:-)

Däremot så kan psychic ge det sitter vill eller tror om sig själv - då det är lätt att ta in det egna önskningarna om framtida saker!

Ett bevis på detta var när Mattew Manings guide gav diagnoser per automatskrift inför öppen publik - vilket visa sig inte vara korrekt utan att det plockades upp psychic det passienten trodda själv att den led av - vid koll hos läkare var dessa diagnoser alltså fel! tåll att tänkas på!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Jeremina]
0

No Way…..Obestämd