Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 3829 ggr
Tara
0

Kristallskallar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon hört om kristallskallar? Såg ett intressant program på tv om dessa skallar, några kan vara 5000 och 35000 år gamla. De är gjorda i kvarts kristall och har förbluffat forskare eftersom de inte har några märken efter verktyg eller något som tyder på hur de är gjorda. Enligt en gammal indian legend så var de gåvor från dödsgudinnan, och det skulle finnas 13 stycken.  Att vid Maya kalenderns slut 2012 så kan jorden räddas från undergång om alla kristallskallar återförenas, eller att dess förening skulle skapa fred på jorden.

Underkäken är lös och vissa tror därför att den kan eller har kunnat prata. Många som varit i närheten av kristallskallen på nära håll säger att de känt av ett starkt energifält runt dem. Kan undra vem de verkligen  tillhörde, intressant var det i alla fall. Någon annan som kanske vet mera om dem?

//Tara

zoolatri
0

Oj, vad spännande:) Hoppas någon vet mer…

molly57
0

Kristallskallarna är mkt intressant. Just att vetenskapen inte vet hur dom är gjorda. Hörde på tv (kanske samma program) att någon forskare var inne på att dom slipats till genom fin sand. Men det förkastades, efter som det skull ta flera hundra tals år,att få till dom.

Det ska också finns "falska " skallar i omlopp,bl:a ett skalle som fanns i England. Jag hoppas också att någon,vet mera om dessa skallar.

Happyspirit
0

Trisha har pratat mycket om det där när vi varit på våra skogspromenader, hon är väldigt fashinerad av dessa kristallskallar. Fråga henne när hon kommer tillbaka Tara! Just nu är hon på rymmen igen. Men hon kommer tillbaka om någon dag hoppas jag.Skrattande

werner
0

Vill höra mera om detta, sjukt intressant.

Annisangel
0

Hoppas Trisha kommer tillbaka snart för jag är också fruktansvärt intresserad av dessa skallar!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
0

Hoppas Trisha kommer tillbaka snart för jag är också fruktansvärt intresserad av dessa skallar!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Tara
0

#3 Ska bli spännande att höra vad hon har att berätta, Happyspirit bind fast henne så hon inte rymmer igen Flört

Elisabeth-J
0

Jag har en bok där det står om det här, ska leta fram den sen :)

Tara, Trisha kommer ju snart hit så då har vi mycket roligt att prata om, vi kan ju träffas och prata om kristallskallarna då också :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

#7 Nu kan jag inte lova hur mycket hon vet om det här, men jag tror säkert att hon har en del att tillföra. Vi får nog vänta ett par dagar innan hon är hemma igen. Ha tålamodSkrattande

Under tiden kan vi ju hoppas att det finns någon annan som vet lite mera……så lägg inte ner diskussionen nu för det!

[Jeremina]
0

Det låter lite som filmen Superman när han åker till en isplats och ska sätta ihop kristaller för att rädda jorden….kanske det är delvis en sann historia….spännande i alla fall! Flört

Happyspirit
0

Du får nog plocka fram din bok Elisabeth!Skrattande

Elisabeth-J
0

#11 Jag ska göra det, efter Körslaget Skrattande

Elisabeth 

Happyspirit
0

Skrattande

[Hellas]
0
Happyspirit
0

#14 Du är en klippa Hellas!!! Som vanligt. TACK!

[Hellas]
0

#15 Tack going, fast jag överlåter till någon annan att utröna vad det handlar om, sedan får personen mer än gärna sammanfatta det hela och förklara för oss latmaskar *Ler* Cool

Happyspirit
0

#16 Jag måste nog hålla med dig där Hellas! Det står på engelska och jag var mest glad åt deras vägnar här som undrade om de här skallarna. Själv har jag aldrig riktigt förstått vad som är så fashinerande med dem. Men jag kanske inte har lyssnat tillräckligt noga. *S*

Det är ju så att vissa saker intresserar en direkt och vissa saker intresserar mindre. Men det är alltid roligt när folk får svar på det dem undrar.Skrattande

Tara
0

#14 Jag har också hittat det där men jag är så dålig på engelska så jag är tacksam  när det finns att läsa på svenska. 

Energin hos en kristallskalle kan påverka människor på ett kraftfullt sätt när de vistas i dess närvaro. De ska också hjälpa människor att väcka deras andliga natur, även ska den ha en healingförmåga.Måste vara något magiskt över dessa skallar.

Fram med boken Elisabeth du kanske sitter inne med mycket faktaFlört

werner
0

fann inte så mycket av värde på dom länkarna så jag luskade lite själv mellan diskningen av koppar och tallrikar ^^ 

http://www.epochtimes.se/articles/2007/03/27/11818.html

http://paranormal.se/topic/kristallskalle.html

Mysan59
0

Så spännande! Måste luska mer…

Mysan59
0

Här hittade jag en sida om kristallskallarna på svenska, men tyvärr tog det bort lite av det spännande med dom…Flört

Kristallskallar

werner
0

Jag ville höra mer om studierna och tron bakom det ^^

molly57
0

Man har sedan länge veta,att dom flesta skallarna är oäkta. Ett det enbart finns några få äkta skallar. Det är som allt annat s.k oförklare händelser/fenomen,att tvivlarna lägger sitt krut där!!

Jag är mera intresserad av man har kommit fram,om de få äkta skallarna som ändå finns..

Mvh Åsa

Choklad
0

Illustrerad vetenskap har skrivit om dessa skallar, men det var för några år sedan….detta är mycket intressant….

U R us

Choklad
0

Illustrerad vetenskap har skrivit om dessa skallar, men det var för några år sedan….detta är mycket intressant….

U R us

Mysan59
0

Ja det verkar mycket intressant!

Elisabeth-J
0

Jag har ett hav med böcker så det gäller att leta efter vilken bok det står i och en av böckerna är ett väldigt gammalt exemplar med flera tusen sidor och med en innehållsförteckning som är under all kritik så det gäller att leta igenom den boken också, har börjat men har int ens kommit halvvägs.

Elisabeth 

Mysan59
0

#27 Oj då! Flört

Trisha
0

http://www.youtube.com/watch?v=udjyznJckbk

http://www.sirianrevelations.net/index.shtml

Blev fascinerad av dessa första gången jag läste om dem i en bok av Patricia Cori. Efter det har jag snubblat över info om dessa hela tiden och fascinationen är stor.

Givetvis finns det förfalskningar. Givetvis finns det felaktiga storys om dem. Men i mitt hjärta så vet jag att detta inte är kattskit!! Har själv aldrig fått se någon (ännu!!! men snart, hoppas jag…) men har hört om de som haft förmånen. Den energin som de berättar om bara bekräftar det jag själv känner, det här är något speciellt som innehar en enorm energi. När ni tittar på det översta av de länkar jag lagt in här, så berättar mannen även om hur andra kraftföremål påverkas av kristallskallen.

Och visst liknar det en saga! Men sagorna har för det mesta ett djupt dolt budskap till oss människor som det ligger väldigt mycket i. Alla ni som upplevt olika starka saker, vet när någon berättar och det är sanning, man berörs hela vägen in.

Som Happy säger - antingen fångas man av något eller också inte. Det här fascinerar mig, liksom Patricia Coris böcker, Project Camelot som ger oss chansen "träffa" människor vi annars inte skulle kunnat möta, även om det blir på Youtube. Allt är inte sanning för mig, men en del får varenda hårstrå att bete sig! Och ovanstående har gett mig en del fina upplevelser.

Enligt många ursrpungsstammar så är det det självklara mötet mellan energier, själar, från många olika stjärnsystem som ska äga rum, liksom det gjorde för länge sedan. Nu ska det nog ske i större skala och vissa saker hjälper till med kontakten, däribland dessa kristallskallar. Om dom är äkta eller förfalskningar - tja, det är jag helt övertygad om att man känner om man får förmånen komma i närheten av en. Jag önskar av hela mitt hjärta att få chansen framöver!

Ska lägga in boktiteln där hela storyn finns om kristallskallarna, om jag hittar den! Mer info kan vi väl lägga in om vi finner på den!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Trisha
0

Läst artikeln i DN om dessa skallar. Och jag säger det igen - känn efter själva. Jag har ju själv jobbat som medium och healer i över 20 år nu och tagit del av mycket slaktande av olika fenomen. Där jag befinner mig idag med mig själv, så känner jag att var och en väljer själv. Antingen känns det bra och rätt, eller också inte. Vi befinner oss i en tid då mer och mer kommer att visa sig vad gäller den icke vetenskapligt bevisade världen och var och en kommer att veta.

Jag lyssnar, läser och tar del av olika former av information, människor, själar, andar. Utifrån detta så låter jag min själ bli mer och mer intonad på Sanningen och målet med det hela är enkelt. Vi behöver minnas mer kärleksfullt sätt att leva i respekt för allt. Så enkelt tror jag det är i grund och botten. Ibland kan det behövas lite mer för att mänskligheten ska fatta att vi tillhör något så oändligt mycket större än vi anat.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Tara
0

Jag blev så fascinerad av kristallskallarn och jag tror verkligen det finns magi i dem. Forskarna verkar inte kunna ge någon förklaring heller. Får forska vidare och se om man hittar mera material om dem..

Tack för visat intresse//Tara

[Spanaren]
0

Har just i dagarna läst om dessa kristallskallar i Vår Fantastiska Värld som som följde med Expressen, GT, och Kvällsposten den 25-27 november 2008.

Det figurerar plagiat och det går inte heller att tidsbestämma bergskristall och historier som följs upp håller inte sanningsenligt.

Men en av skallarna (Mitchell-Hedgesskallen) har rörlig käke och saknar spår av moderna slipverktyg. Dessutom har den två nästan osynliga hål där indianprästerna kan ha hållit upp skallen under under sina ceremonier.

Med andra ord: de andra må vara moderna, men den här är uråldrig och äkta.

Mysan59
0

Det är så j*drans intressant och spännande med dessa skallar! Glad

Dom gamla "äkta" i alla fall. Måste läsa mer!

[Kaninfluff]
0

Otroligt sännande… Dom är ju så vackra också.