När Hanna Gustafsson gifte sig med Anders flyttade de in i hans gamla föräldrahem - en gård som funnits i släkten i fem generationer. Hanna kände genast att hon inte var ensam i huset. Någon följde efter henne i till synes tomma korridorer, hundarna började morra ut i tomma intet och de har sett en man röra sig genom huset för att sedan försvinna. Caroline Giertz och mediet Lena Ranehag undersöker vad det är som orsakar störningarna.
kopierat från på tv idag
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Mmmm underbart med lite spänning på onsdagskvällen!
Jobbar, så jag får väl kolla i morgon på replay

Det ser jag fram mot.
vilken tid?;D
20:00
Vad bra att du påminde! Tack!
Tack för påminnelsen, nu skall jag bara komma ihåg det kl. 20.00
Var rädda om varandra

Vad roligt att det är Lena ikväll, då ska jag se det 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ser jag oxå fram emot
# 9,Hej! Kan du som är medium själv. när du tittar märka om de mediumet i programmet är ett bra medium. Ursäkta upprepningen. Kan du se det i sättet det gör när de känner in. Kan du se att de gör på lite olika sätt de olika? Du som kan lite om det och kanske gjort ngt liknande själv? Lite nyfiken igen, 
Vad kul att det är Lena ikväll. Sitter bänkad
Det var ett bra program i kväll. Oj, vilka känslor.

Åh vilket starkt program det var idag. Lena är duktig.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Visst hon är säker och gör ett bra intryck.
Veckans höjdpunkt!
Det okända, tända ljus, enkopp te ,insnurrad i filt och sprakandet från kakel ugnen.
Standard varje vecka för min äldsta dotter och mig…
Den yngre dottern vill inte se…. tur att hon inte vet allt som vi hör och känner här hemma.
det är hon alltid, hon är jätteduktig!
Får titta i morgon em på replay. Tur man kan se det man missar av någon anledning, på replay.

Lena är duktig och programet var bra. Starka känslor kom upp.
Men ljudkvaliten var inte riktigt bra i detta programmet heller.
Det skulle faktiskt vara intressant att någon gång själv få ta hem ett medium och se vad de kunde få fram om den plats vi bor på.
Lena är duktig, det var ett gripande program i kväll!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det är väll fejk?
#22 Vilket?
#23 De okända är inte det programmet fejk?
#24 Neej. Tycker du det ser ut så? Jag vet att det går att få så bra kontakt med andar.
Går o fejka väldigt bra nuförtiden oxå tycker dem där programen brukar vara lite lätt överdrivna ibland.. oxå
#26 Överdrivna. Hur då menar du?
Jag brukar försöka se alla program. Jag kanske missade det programmet där dom överdrev.
Jag tror för min del att de är typ sanna, men lite förvrängda då man ser dessa tillbakaklipp…
Varit en del program där man sett att dem fejkat nästan varit överdrivet mycket Såkallat övernaturliga händelser Dem sänder ju detta på tv för, att tjäna pengar då spelar det inge roll om de är fejk eller äkta så länge de ser verkligt ut så kan dem sända klippen Och folk tittar jag tror på saker när jag ser dem Med egna ögon vilket jag gjort ett par gånger men tvekar mer när jag ser på tv..
#28 Jaa, lite vinklat blir det ju. Dom klipper ihop så det ska bli bra TV och det ska se mer spännande ut än vad det kanske är.
Men jag tror inte att det är fejkat så till vida att de medium som är med, har fått reda på något i förväg. 
Dom är jätteduktiga, tycker jag.
Okej jag är skeptisk 
#31 Lagom av skepticism är inte så dumt. Det ska man ha.

Väldigt känslosamt denna gång.Lena var klockren!

Snurro89, jag har själv medverkat i Det okända och jag kan garantera dig att ingenting är fejkat. Strax innan man ska till orten får man veta var man ska och då brukar det vara på en närliggande plats man träffar tv-teamet och inte vid huset, dit åker man tillsammans, man får inte vet någonting i förväg och det vill man inte heller.
Elisabeth

Min son Robin som är 11 år såg också programmet igår och efter en stund sa han: Mamma, svara nu riktigt ärlig på min fråga, får man verkligen inte veta något alls innan? Det är nog så att en del tror det när mediumen är så träffsäkra :)
Elisabeth

Nej jag tror inte att det är fejkat i heller. Jag tycker det programmet är hjärte bra. Jag och Zedd satt alltid och tittade på det med.
Jag tycker också att Lena var hjärte bra i går.
Ha det bra alla

Lena var träffsäker när det hans bror. Riktigt bra program!
Har aldrig fått den känslan att det skulle vara fejk och Elisabeth intygar ju. Sen, varför skulle man fejka ett sånt program? Vad skulle man vinna på det? Programmet ger ett seriöst intryck.
#34 Okej jag tror mer på dig nu Det är i vilket fall som helst ett riktigt bra program

Gripande program igår!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Hej!
Tittade igår trots att det är svårt för mig att höra. Men jag chansade och prövade att kolla om det var textat. Det var det!!!
Inte världens bästa men ialla fall så att det gick och hänga med bättre! Jag måste säga att jag var glatt överaskad. Textningen ligger på texttv:n sidan 890.
Det var spännande igår och gripande. Fasinerande att det kan bli så klockrent!
kram Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jo, det var bra igår.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Nu har jag sett avsnittet på replay. Hon var klockren denna gång oxå. Tänkte även på det som skrevs ovan om fejk. Jag tror att det menas dom saker som rör sig, tex dörrar som slår igen, skuggfigurer osv. och det är ju fejk, men det symboliserar bara sådant som dom har sett. Det är ju svårt att få en dörr som smäller igen av en ande, med på film. Man måste vara där precis när det händer, men det är oxå det enda som är fejk.
Det som filmen vill visa är ju det som händer, vad Lena Ranhagen får fram och vad anhöriga har varit med om. Och som Elisabeth skriver ovan, så får ju mediet inte veta något om vad som hänt, vad dom upplevt eller vilka som bott i huset eller hur tex brodern dog. Och det var ju solklart även denna gång. Hon är bland dom bästa tycker jag.

Håller med Lena är super!!!
Älskar Det okända!!!!
Lena är superduktig!
Härligt att få se mediumskap på hög nivå. Bra bevis, det är det viktiga.