Tänk om
-man hade haft en liten telefonlinje eller email adress till sin/sina guider och vägledare. Då kunde man sänt iväg en liten rad när man behövde stöd eller tips eller hjälp. eller bara var sugen på att prata.
Var rädda om varandra
Ja, det vore så mycket enklare. Vilken trafik det skulle bli på mailen då
. Har ju tusen x tusen frågor. Tänk att kunna få svar på allt man vill veta om andevärlden, guiden och en massa annat.
Ja, eftersom jag , när jag försöker att meditera bara somnar. Jag gör ju troligvis helt fel. (kanske lämpligt med att gå i cirkel)
Var rädda om varandra

Men jag trodde det var enklare än så. Behöver man inte "bara" tala med dem inne i huvudet och lyssna ordentligt efter svar?
Jodå, om man bara förstod det
. Men jag är lite trög
Var rädda om varandra

Det är du inte ensam om då i så fall Signemo…… *S*
Jag skulle vilja att de viftade med röda vimplar eller något så att jag verkligen fattade och uppmärksammade signalerna. 
Amor vincit omnia
Sweethoney Skönt att inte vara ensam. Här behövs det nog att de säjer stopp, "nu lyssnar Du på mig och inga dumheter så du tror du hittat på allt själv". Så smart är du inte
. Sen borde nått trilla ner eller röra på sig i min närhet så jag tror att jag fattar.
Var rädda om varandra

#5 och #6 jag är också en som har problem att förstå och höra guiderna.
Varför är det så svårt att lita på det man "hör"?
Undrar om våra guider och ledare hade tyckt att det var en bra ide´själva? En del av dem hade ju säkert fått en himla massa telefon samtal eller mail. De kanske föredrar att bara finnas vid vår sida och skicka små Tecken och signaler, och genom dem ge oss sina råd.
Men visst hade det varit spännande. 

#7 jadu, säg det……. För min del så kanske det beror på att signalerna är så subtila, så det blir som Signemo sa, man tror närstan att man kom på det/ hittade på det själv.
Så jag röstar för att de använder röda vimplar!! (vore ju kul om jag drömmer om röda vimplar i natt….. hihi)
Amor vincit omnia
Det är helt ok med röda vimplar. Och du har rätt Cathy. Det kan bli lite mycket trafik kanske. Men varför är man så trög Suck
Var rädda om varandra
För mig handlar det nog fortfarande om lite rädsla tror jag. Samtidigt som jag tycker det är roligt och spännande, så är jag nog lite liiiite rädd med. Då funkar det ju inte . 
Jag tycker det är så svårt att "höra" vad dom säger. Jag kan säga något till dom men lyssnar inte på svaret. Eller rättare sagt jag hör inte. Vill nog lite för mycket. Sen tror jag inte på det jag ev känner eller hör. Känner ibland "klåda i håret" o då tror jag ju att det är klåda o inte att det är min guide eller någon annan som krafsar. Eller om jag får en tanke så tror jag det är jag själv. Har väldigt svårt att tro på mig själv där. Kände en "smekning" på armen o tittar efter hårstrån som ligger där, men ser ju inget.
Ack ja, tänk om man kunde lita på känslor som kommer.

ja andarna kan ju uppfina det i andevärlden så kan man chatta på msn med
Signemo och Sweethoney!
Om ni somnar när ni mediterar så sover ni för lite. Ändra på det så ska ni se att det funkar bättre
Kram Åsa