Via spegel
Sitter och funderar.. detta är bara en tanke som kom upp..
När man står och tittar i spegeln på sig själv länge.. så suddas ansiktet ut och ändrar form och utseende..vem är de som kommer fram?
eller kommer de fram något alls?

det där var en bra fråga….
det undrar jag med…. har hänt ett par gånger

VA???
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldrig hänt mig. Måste testas! 
Det är svårt att säga utan att man sett det själv men det låter som en överskuggning som i sig är ett första steg mot transfiguration.
Det brukar i regel vara den högste guiden som kommer igenom, eller rättare sagt, det borde vara det eftersom h*n inte brukar släppa igenom någon annan till att börja med (har jag hört).
Nu vill jag verkligen reservera mig över det jag skriver eftersom jag bara har varit med som kursdeltagare när detta gjorts och då endast vid två tillfällen.
Att se en full transfiguration är hur trevligt som hellst minst sagt *ler stort*.
Det skapas en mask över det egna ansiktet och man ser en klar tydlig kant där masken slutar.
För att se detta så tydligt som möjligt sitter man i ett mörkt rum med enbart en röd lampa som riktas mot ansiktet.
Då jag har varit med har flera lampor används så att det inte ska bildas skuggor som förvillar det hela.
För att det ska räknas som en riktig mask måste flera personer se exakt samma sak så de som tittar pratar med varandra då de ser någonting.
Jane har skrivit en hel delt trådar kring detta och det finns fler på ÖN som är insatta i det hela inte minst sajtvärd och medarbetare.
Man måste nog uppleva detta för att fullt ut förstå vad det handlar om.
Det finns vissa personer som har lättare för att kunna få fram en mask än andra, varför vet jag inte men jag själv hör inte till den skaran.
När man sitter där på en stol med lampor i ansiktet blundar man bara och rör inte en min.
Man ska inte meditera utan man bara sitter där helt enkelt, självklart kan man röra sig lite om det behövs, det kan efter en stund börja kännas som spindelnät i ansiktet men annars sitter man bara där och lyssnar på vad de andra säger
.
Hoppas att fler kompletterar det jag skrivit eftersom jag bara kan berätta om de fjuttiga tillfällen jag varit med.
Lite länkar från tidigare trådar:

tack hellas för svaret och länkarna du sände. Men de du beskrev var inte riktigt de jag menade.. jag kanske formulerade mig lite för otydligt.
Detta händer väldigt ofta ex när jag står i badrummet eller framför spegeln i hallen och grejar.. står i helt vanligt lampljus och min yngsta dotter brukar vara full fart på runt mig.. men när jag står framför spegeln och tittar så vad ska man säga.. de kommer inte någon mask så.. utan mer att ansiktet ändrar form och utseende.. ibland kan jag bli en man och ibland blir jag en helt annan kvinna i olika åldrar.. ibland bara blir de suddigt.. känner mig som vanligt då detta sker.. och blir ej heller rädd. bara undrar vad de är och blir bara farsinerad över de som sker..
vore tacksam för vidare svar.
mvh
#6 Jag tror som sagt att det är en överskuggning som är början till transfiguration, då bildas ingen mask utan man överskuggas helt enkelt av ett annat ansikte.
Man kan övergå från man till kvinna till barn osv.
Man ser detta i vanligt ljus så det behövs inget specialljus.
Jag tror inte heller att man blir rädd, dessa ansikten känner man ju sedan gammalt :).
Har du observerat om det alltid är samma ansikten som kommer, särskillt det första?
Annars har jag inten aning om vad det är, har du kikat på länken Mannsansikte…där ju Eleri beskriver detsamma som du (tror jag)

#7 så du menar de kan vara mina gudier som jag ser? Isf har jag många runt mig för de är olika ansikten jag ser varje gång. :D ska läsa vidare på de trådar du skickat och kanske bli ämmu lite klokare av de :D
tack för ditt svar/kybele
#8 Vi har flera guider men som jag tror en huvudguide som närmsta vän.
Det är spännande och jag hoppas att jane är tillbaka snart för då kan hon säkert säga om jag är ute och cyklar eller inte.
Det behöver inte kännas något speciellt när det inträffar så det kan mycket väl inträffa när dina barn stojar omkring dig, vem vet, du kanske är väldigt avslappnad då du har barnen omkring dig så att det underlättar?
Ibland om man bara sätter sig och stormglor i spegeln så tror jag att det låser sig helt.
Just ja, själv ser jag absolut bara mig själv och ingen snygging alls

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!

Spegel Spegel!! På väggen där……

#9 jag väntar med på att flera ska svara på detta.. alltid intressant med många vinklar och vrår.. för lite här o lite där.. brukar vara de som är rätt :) ;)
#10 Nejmen, nu tappar jag helt andan
hörrni Ö-bor Aldebaran har inte en hel uppsatts att skriva denna gång

Jodå det har jag…Det kommer…Hellas
Men jag håller på med lite artiklar…
Kybele min kära vän…jag brukar inte se ett annat ansikte direkt men jag börjar prata med någon annan som i en form av trance och efter en stund brukar jag tänka: Vem var det som jag pratade med?
Du kanske har kommit en bit längre fram….

Finns det något rött äpple med i bilden å 7 småmväxta män?? 
Eller kanske någon snygg prins som kysser er å väcker er ur dvalan… 
För mig behövs ingen snygg prins för jag har redan en..fniss…men jag kan bli till en riktig häxa..på riktigt alltså…..

så häxan fanns med i bilden iallafall.. Coolt 
Visst är det coolt..du skulle bara veta vad jag kan…eller det vill du nog inte se……
så tänk på vad du skriver till mig…

Jasså?? Tror inte du kan skrämma mig.. Eller är ganska så säker på det… 
Inte riktigt säker? Du skulle fråga mina vänner eller snarare ovänner? 

mmmm menar du alla små astrala väsen som lurar i skuggorna? Dom har jag vetat om sedan jag var barn…Men dom är just bara astrala..Finns metoder för att hålla elementaler och annat småkryp borta från sinnet…Det finns andra världar om du bara lyfter blicken lite…
Jag har en annan värld runt omkring mig hela tiden så jag har det mycket bra…det här är bara ett komplement….
Det jag menade var att jag kan få saker att hända..på ett speciellt sätt….fniss…

det tror jag säkert.
Emotionalvärldens (astral) effekt på Fenomenvärlden (vår fysiska) är och kan vara stor om man inte är på sin vakt..
Alla dina känslor, hat, kärlek, sorg etc etc befinner sig på astralplanet och sugs lätt upp i all dom elementalpartiklar som finns där… Kort å gott så kan man säga att astralplanet har vi byggt upp själva med våra tankar.. Dåliga som goda…
#13. Hellas en halv uppsats blev det ju nästan 
God natt med dig och ha det gott…..
Jeremina!

Samma till dig…. 
hmmmm Jehovás vittnen???

#11…… jag vackrast i landet är…..
jag gillar den här tråden…. tack kybele 
Jag har själv upplevt något liknande som du ett par gånger…. i spegeln i hallen (har en helkroppsspegel där) och i vanligt ljus med barn runtomkring…. fast jag tror att mitt har vart otydligare…. inte fullt så klart utan mera som en överlappning av mitt eget ansikte….
Har haft alla möjliga förklaringar till detta…. trött….ser dåligt….disträ…. till o med: att jag håller på o bli tokig….
Jag känner inget särskilt när det händer utan jag e "vanlig" s.a.s…. bara vid ett tillfälle kände jag att jag inte var ensam…. de andra har jag vart mest faschinerad av det jag sett 
väl mött Linda
Jag tror jag vet vad du menar Kybele, det där har jag varit med om några gånger, och jag tror det är lätt att prova på hemma om man inte är alltför lättskrämd. Att sätta sig framför spegeln och fokusera blicken på pannan och slappna av. Det är lite läskigt då som jag upplever det, ser ut som om det är någon annan som tittar tillbaka efter ett tag, delar av ansiktet blir förvrängt andra delar blir suddiga och ersätts av annat. Jag vet inte riktigt vad det är som tittar tillbaka, om det skulle röra sig om någon guide så är min erfarenhet att när jag gör det i spegeln med mig själv, att det inte handlar om "samma person" utan att det oftast slutar med olika ansikten, förstå mig rätt, för mig behöver det inte ens handla om någonting intelligent då jag tror vi också har en fantasi och kan skapa synvillor.

Den förklaring jag fått till det här fenomenet är att det är dina tidigare liv du ser i spegeln. Ser man det ur den synvinkeln är det inte så konstigt att det blir olika ansikten vid olika tillfällen
Medarbetare på Feng Shui och Indien

tusen tack för alla svar…………….:)

Fantasi är till vis del känslor. Känslor styr astralplanet. Som får Fenomenvärlden dvs vår fysiska att få just fenomen…

sunflower.. :D jag förstår hur du menar men de är inte så att jag står och verkligen konsentrerar mig för att se.. utan ja du vet om man borstar håret eller står o borstar tänder o tittar till i spegeln.. så kan de ta bara några secunder så börjar ansiktet ändra form.. :D
#32.
Ok, ja nej jag hade en period jag tyckte det var kul och gick in för att det skulle hända, jag gör det ibland nu med, jag tror det är samma sak vi pratar om i grunden. Fast jag har hört att det är många som ser det just när de är i situationerna du skriver om, det kanske inte är så konstigt då det är naturligt att vi står där längre än annars när vi borstar tänder eller håret, även om fenomenet är förbryllande. Men jag fick till det med vilja, och jag tror vi pratar om samma sak, som man med enkla medel kan försöka prova på hemma ifall man tycker det låter jättekonstigt. Eller så kan man sätta sig mittemot någon och stirra in i en punkt, förslagsvis mellan ögonbrynen och se ifall det händer något.
#4 Hellas: "…För att det ska räknas som en riktig mask måste flera personer se exakt samma sak så de som tittar pratar med varandra då de ser någonting. … När man sitter där på en stol med lampor i ansiktet blundar man bara och rör inte en min."
Om man ska se något, kan man inte blunda.
Arbetar man i skiftlag?
Blundalaget blundar och tittalaget tittar. Sedan byter man skift? Vem organiserar skiftbytena, så att man inte missar något?
Idioter!

mmm Å ni tycker jag är badboy…..
# 34 Men sådana inlägg undanbedes, kan man inte uttrycka sig vuxet kan man lika gärna vara tyst dvs låta bli att skriva nåt.
# 35 Kan inte se dig som en bad boy, snarare en som gärna vill att alla ska se & uppfatta världen som du gör annars bara måste det vara något fel på dem.
Kybele, jätteintressant. Får nog ta mig en extra titt i spegeln nu.
Kram
Amor Vincit Omnia

Nej, kan hända det första att jag vill att fler skulle uppfatta saker inågon mån som jag gör men inte att det skulle vara fel på dom om dom inte gör det.. Absolut inte…
#4 När vi har gjort detta så har en eller två personer suttit på en stol, avslappnat och resten av gruppen har tittat på de/den personen som befinner sig i stolen.
Så det är alltså en blundare och flera tittare och sedan skiftar man om.
Resultatet varierar från lätt överskuggning, som jag tycker Kybeles beskrivning låter som, till kraftigare förändringar.
Jane darling, kan du känna efter vad det är
!

#37 Aldebaran nu är det så att jag är jättenyfiken på din teori om varför det kan bli såhär…. så du får gärna Pm a till mej om du vill 
Jag tänkte oxå direkt att det kanske är dina tidigare livs ansikten du ser. Eller din guide. Min första tanke var tidigare liv.
Du kanske har någon känsla själv. Vad tror du? Den första känsla du får när du ser det inträffa är det rätta. För dig. Sen får väl alla kritiker tro något annat.
Mammas väninna satt o tittade på mig o jag försvann o en nunna kom fram. Det var från ett tidigare liv.

#39 om spegelbilder? ingen aning, mycket har jag upplevt men inte detta……..

hihihi…. nääää kanske inte, men har du en teori? jag tolkade det så i dina inlägg men var kanske fel av mej?

För engångs skull så vet nog Hellas detta bättre än jag 

#43 ja antagligen
de flesta vet mer än mej i alla fall….

#40 jag har inte en aning.. kan vara de från andra sfärer som tittar tillbax från andra sidan glaset.. kan vara guider med.. de är så svårt o säga då de inte förmedlar något.. än kanske man ska skriva.. vem vet en dag kanske de talar om va de vill o vilka de är :D
Utan att avslöja för mycket så kan ju jag se din mamma ibland och hon säger att hon ser mig, vi är ca 70 mil från varandra…vilken kontakt hon och jag har fått…men det har ju även du och jag fått kybele…..kramis som vanligt till dig! 

#46.. ja mil är inte alltid avstånd.. :) vad skoj för er :)
go kramar

hejhå! hejhåhejhåhejhå! vi till vår gruva gå!! 
Har du vaknat? 

japp!! var på jobbet 640 imorse …
Vad jobbar du med om jag får fråga?

Projektledare på Volvo…
Bra jobb? Du har intressanta ideér…delar du med dig på jobbet?

ideerna här? Mmm nej.. Inte till alla…

Jobbet är OK (jag har ju det kvar) 
#0 Samma sak händer mig om jag fokuserar. Blir en väl inramad mask runt ansiktet.
Intressant 

:) visst är de :) #56

Hur är det i spegelvärlden iafton då?
Det här har jag varit med om ända seda jag var liten :)

Det är för att du stirrar på dig själv för länge. Stirra på något annat en stund så får du se att det också ändras. Det är svårt att fokusera på endast en grej, men andar är det knappast…
#58 Ju mer du talar om astralplanet och sådant, ju mer tänker jag på Katherine Kerrs bokserie om sagan om Deverry. Har du läst den? :) Bara en länk jag gör så fort jag hör nått om astrala väsen :P

Nej… Vad handlar den om?
Jag får se vad min spegel säger när jag varit hos frissan i morgon?

Kraaaaack!!! 

#64 Nä,den säger - spegel,spegel säg mig vem vackrast i världen är- JEREMINA 

Och vad svarar Jermina då? Om spegeln säger detta? 

Åh, vet att det blev tokigt men du fattar 

Japp 
Jeremina vackrast i världen är…..hi..hi…tok…
Men Aldebaran….kommer spegeln att spricka? Är det för att jag är en häxa eller för att jag är såå j..la ful…hm…fniss ????

hehehehe
Sådan är min humor…skämt åsido….något intressant att prata om? Min laptop låser sig hela tiden så jag tror att jag ska bli mer galen än jag redan är….
#70Det är en fantasy. Det har MYCKET keltiska influenser och talar om det astrala planet. Elementalandar, eteriska kroppar etc. :)

Ja,ärligt talat så måste jag tala om att idag så stod jag framför spegeln och skulle testa lite det ni har snackat om här…och vad fick jag se!! JO, ett ljust sken runt min högra sida,det såg ut som en ram ungefär. :-)
#73 Du såg en del av din aura….

#74 Ja,förstod nästan det.

Eller Eterkroppen (förväxlas ofta med Auran)
Fortsätt träna på det så kommer du ser mer….kram
Jag tror starkt på att det är andar, det jag har sett i speglar kan bara inte vara något annat än just andar…

Dåså.. du är ju saken klar. tror man så tror man..Och det är ju det viktigaste ellerhur?
#79 sitter inte eterkroppen inuti kroppen??
Eller så beror det hela på att ögonen tröttnar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

På sätt och vis..man kan se den som ett lager utanpå kroppen…
#82 Som en aura? men det är inte samma sak? *förvirrad* 

Aura måste du ju vara fullt klärvojant för att kunna se. Eterkropp tillhör vår fysiska kropp och bryts ner med denna. Ändock krävs det en viss klärvojans för att se den. Aura går längre utanför kroppen hos vissa människor.
#83 Oki Tack :)

Auran är ju åxå astral-mental
#86 Är eterkroppen det ljusa, kanske två cm tjocka, skikt som omger folk?

#87.. Ja, så har jag uppfattat eterkroppen…Folk som har sk. etersyn kan ju se denna kropp. Har hört av folk att den inte alltid ser så vacker ut på kyrkogårdar bl.a då den upplöses itakt med kroppens förmultnelse. Många av "spökerierna" på kyrkogårdar är och kan vara eterkroppen i dess alla stadier…
#88 Jo, jag kan se Eterkroppen på folk, av och till.
Jag har sett mig i spegeln idag och den höll….hi..hi..go kväll Aldebaran……Jeremina! 

Hej på dig… Trodde väl inget annat…
Frissan jag gick till idag är medial …..
Det var första gången jag var dit..första frissan som inte ville klippa av mitt långa hår..
Grejen är den att jag har skrivit ner Surpise en massa gånger och undrat..vad betyder det? Namnet Majsan likaså…Vet ni?
Frissan heter Majsan och Salongen Surprise…mitt i prick och vilken kontakt vi fick….såå härligt…..kram Jeremina!

Nämen!! Vad kul! 
# 92 Vad roligt !!!! Kanske är det så man ska göra, plita ner allt man får till sig för att förstå när man väl springer på den/det !
Kram
Amor Vincit Omnia
Mammalillfis…jag skriver ner mycket ofta och fort går det och så sparar jag det…
Har du sett att vi kanske kommer närmare lösningen med hunden Emmi..kan tala om att jag fått uppgifter via pm som styrker i stort sett allt jag sett och hört..platser och kanske till och med rätt namn…
Håll tummarna för att Yvonne i Orsa får tillbaka sin lilla Emmi..kram Jeremina som känner sig extra busig i natten….

Voff!!
Voff..hoppas jag att Emmi säger i morgon när kvinnan hittar henne, eller? 

Jag har läst historien om Nakenhunden…
Håll då tummarna för Emmi och Yvonne…kram Jeremina! 

Mm Ja det gör jag…
Tack och sov sött och dröm om häxor för det kommer du att göra..God natt! 

mmmmmm any time, any place babes 

inte för att vara otrevlig på något viss…men en liten fråga bara???
vad har sagor och hundar osv…..kommit in på denna tråd
jag trodde denna tråd var om att se ansikten i spegel…
Men till er med eran sagospegel kan ju uppna en ny tråd om det..
kram på er….

…. då går vi dit!! hejhå! Hejhå hejhå hejhå! Till en annan tråd vi gå…

#92 Bra tips. Nästa gång ska jag gå dit o klippa mig.
Kram
#104 hejhå, hejhå till vilken tråd vi gå tralallalla tralallalla tralallalla
Jag har sett min ena katt ändra utseende framför mig….

alla äro ni förlåtna…….oh tack för den fina bilden
Kramizar 
Bra mina själsfrände..då kan jag sova i natt…såg du att jag skrev att jag sett min randiga katt ändra utssende? Hon ser ut som en annan katt och hennes ögon blir lysande och då vill hon inte gosa.
Vad tror du om det? Hoppas Kybele också förlåter mig…..
annars blir jag ledsen…
Nu ska vi vara glada och kraaamas squaw 

ja sov du gott…
solen skiner och
och månen blänker
och ingen vet vad katten tänker…
ett gott humör förlänger livet…
så kramizzzzzzar jermina