Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3714 ggr
jakobine
0

Andar stör min son

Hej det är så att jag för någon kväll sedan reagerade på att det var väldig oroligt inne i min son sovrum (2 år) först lät det som hans säng gnisslade och ruskades sedan började min son halvt sovande verka irriterad som om något/eller någon störde han, min sambo fick gå dit då jag kände ett motstånd det var som om någon sa jag inte skulle gå dit, när så min sambo kommer tillbaka talar han om att stämmningen var så tjock i pojkens rum nästan hotfull och tom han kände närvaron av flera stycken. Är det vanligt att andar "ger" sig på barn, har tidigare också ang min son märkt vid flera tillfällen sitter upp i sin säng tittande in i hörnet vid fönstret och verkar prata med någon, jag vet att vi bor i ett gammalt gruvsamhälle ovanpå gruvorna och mycket har hänt.

Men är detta vanligt och finns det fler som varit med om liknande.

Jakobine

bettis69
0

Det låter ju läskigt om han skakar din sons säng och att du känner det så obehagligt med stämningen. Jag skulle ta dit ett bra medium som får bort anden om jag var du, för det känns som om det kanske är lite för obehagligt?

Aldebaran
0

Barn är ju eller kan vara klärvoajanta tills 6-8 årsåldern. Jag brukar kalla dom "kompisar från förr" e han två år så kommer han ju nydligen till våran fysiska värld. Skakar sängen så är det precis som #1 säger lite små….Ta dit någon som kan göra en ordentlig avlösning för detta.. Kan ev. behövas göras flera ggr…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Hellas]
0

Jag kan bara hålla med bettis69, detta behöver kännas av på plats för att se vad det är som stör er.
Självklart ska man inte acceptera detta kring ett litet barn, det är inte ok.

Det är inte vanligt, skulle jag vilja påstå men det händer.

Kram
Hellas

jakobine
0

Tack för råden det e ju som sagt obehagligt och med tanke på att han är så liten, jag vet heller inte riktigt vad som utlöst det för vi har nyligen flyttat hit i januari och till för någon vecka sedan var det relativt lugnt det är ju så man funderar om man gjort något som utlöst det men kanske e det bästa att ta hit ett medium.

Jakobine

BabyDragon
0

Lycka till. Hoppas ni får veta vem det är och vad denne vill.

[Pirkkolino]
0

Jakobine. Om du har lust, läs tråd- Medialt arv till era barn. Jag berättar där av min sons barndom. Jag hoppas att du hittar bästa sätt att hantera aktiviteter i hemmet. Kram Pirkkolino

Aldebaran
0

Det är ju inte säkert att det är hotfullt bara för att man känner så, om man känner en närvo i sitt barns rum så upplever man ju den nästan alltid som hotfull.. Det är ju naturligt. Er lille son är ju bara liten i den fysiska kroppen själsligt så kan han ju vara äldre än vad ni är. Barn som föds kan "dra med sig saker" från sin tid, på andra sidan mellan inkarnationerna under dom första levnadsåren. Det borde ju finnas ju massor av medier som klarar av att hjälpa dig, till och med präster i den katolska kyrkan kan sånt här (jag har själv varit med)

Saken är den att det behöva göras flera ggr, så tappa inte sugen…

snurro89
0

Jag tror oxå jag var i kontakt med andevärlden som liten jag hade en kommpis, som jag brukade prata med, Han brukade gömma undan saker sen såg jag fönster i balkongdörren det reflekterades ett ansikte jag ännu idag inte glömt bort det lknande jesus nästan .. Eller brunt hår utmärglat ansikte undrar över de än idag iaf han var onsynlig.. :)

jakobine
0

Som Aldebaran säger det behöver inte vara ett hot och jag är inte direkt rädd men jag tycker det är lite obehagligt, min mor säger däremot att det faktiskt kan vara så att han fått en eller annan gåva från hennes sida där många nu avdöda släktningar haft en eller annan synsk förmåga och kunna ha kontakt med andar.

Men en bekant har lovat han ska hit och känna av han har tidigare varit till platser och människor som haft dessa ande "problem" dock aldrig barn, och han har kunnat hjälpa.

Aldebaran
0

Mmm det är ju ingen skillnad på barn och vuxna i den meningen..Själsligt befinner han sig på minst samma nivå som er om inte mer. Vi väljer ju våra föräldrar inför varje inkarnation…

jakobine
0

Okej har inte riktigt tänkt på det viset och då min mor känner av och fler på hennes sida och att även jag kan känna av dom kanske kan ge en liten förklaring till varför min son är som han är, jag vet inte men ska iallafall få det kollat det kan ju vara att anden/andarna som stör han vill ha hjälp eller ha något sagt och då vill jag gärna hjälpa dom likaväl som min son.

Aldebaran
0

Jag känner åxå närvaro ibland.. Tror att det är väldigt vanligt att nykomna (reinkarnerade) har med sig "lite polare" så att säga Flört

Min stora dotter hade det. Jag hade det kommer till och med ihåg olika saker från 5-6 årsåldern…

Hursom  om man strös av detta eller om man tycker att det vär obehagligt så finns det olika former av hjälp.

jakobine
0

Jo visst finns det olika sorters hjälp att få men om anden/andarna inte menar något illa har jag ingenting emot dom, då får dom gärna komma förbi och hälsa på

[Jeremina]
0

För det första ska du absolut gå in och inte vara rädd….låter nog mer som någon vill prata ifred med sonen utan att ni stör….

Verkar han rädd eller uppspelt när han sitter och pratar med någon?

Kram Jeremina!

jakobine
0

Inte när han pratar med vem det nu då är han lugn men den här aktuella kvällen när det var så stökigt inne på hans rum var han först irriterad lät det som sen blev han nästan arg som om någon retade honom, senare pratade han lugnt med någon och efter en 10 min blev det tyst, var ungefär som om någon pratade lugnande med honom så han somnade.

[Jeremina]
0

Då är det nog mer än en ande….är ni oroliga bör ni kanske kontakta någon som kan komma och känna av….Obestämd

jakobine
0

Jeremina

Ska nämna att orsaken till att jag inte gick in var som om någon höll mig tillbaka, jag ville men kände motstånd däremot kunde min sambo gå in dock kände han spänningarna men han gjorde som någon sagt att föörsöka prata bort dom och verkligen be dom lämna min son i fred, efter det började sonen att prata lugnt med den/dom som var kvar i rummet.

jag vet inte men jag tror en av dom han pratar med var min nu avlidna mormor, strax efter sin död i september 08 såg jag henne sitta vid min sons fotända när han vid ett tillfälle hade väldigt hög feber och då såg det ut som hon pratade med honom fast han inte var direkt vaken.

Men jag vet inte

Kram

[Jeremina]
0

Låter mycket troligt att det var din mormor…tänk nu efter om hon brukade diskutera med någon som också nu är på andra sidan. Det är nog två personer som bråkar om pojkens uppmärksamhet….

jakobine
0

Den enda jag just nu vet och kan komma i tanke om är hennes avlidne bror men han har aldrig träffat min son och dom var inte sams när han dog för några år sedan, den andra är hennes son som dog 95 som stog mig väldigt nära men jag vet inte annars riktigt nu vem det skulle vara, måste tänka.

[Jeremina]
0

#19 Där sa du det..din mormor var inte sams med sin bror….han behöver inte ha träffat din son för att vilja ta kontakt från andra sidan…nu tjafsar dem om det….

Jag har aldrig träffat min mammas farmor men hon är min skyddsängel….

jakobine
0

Tack  tack

det har jag inte tänkt påGlad  men det kanske stämmer, nu är det dags att sova men tack ska du ha.

Jag vet vem en av mina skyddsandar/änglar är och det är min morfar  dom andra två  är från äldre tid  en vacker kvinna och en man vad jag vet är iallafall att kvinnan måste vara speciell hon står alltid i skuggan utan när jag är i verklig fara.

Kram och god natt

Elisabeth-J
0

Dom brukar inte bråka på andra sidan :) Även om dom tjafsade i livet så fortsätter det inte i andevärlden så jag tror inte att dom bråkar om pojkens uppmärksamhet. Pojken kan reagera på deras energier men vilka det är tar man bäst reda på genom att ta hem någon som kan kolla vilka det är. Min systerdotter ser andar och det är inte bara släkt och vänner och deras personligheter känner hon lätt av också.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

Jag har inte heller upplevt att de fortsätter att bråka när de kommer till andra sidan utan tvärtom så lämnar de allt groll bakom sig. När de kommit till ljuset så spelar inte sådana saker någon roll längre. Så att de skulle bråka om pojkens uppmärksamhet känns inte bra för mig alls.

tong
0

Hej jag läste ditt inlägg och kan tyvärr inte hjälpa dig men jag tänkte berätta för dig att när min idag 20 åriga son var i två års åldern hände det ochså märkliga saker kring honom. Det var en eftermiddag och jag hade lagt honom för att sova middag, jag stog utanför dörren och lyssnade om han hade somnat vilket det lät som men av någon anledning kikade jag i nyckel hålet och såg då att hans dockvagn åkte fram och tillbaka så jag öppnade dörren för att säga åt honom att lägge sig men till min förvåning sov han och vagnen stod helt still… andra gånger satt han på golvet och lekte och samtidigt pratade med "någon" men det var ingen där.

I den lgh som vi bodde i då hände det märkliga saker om nätterna, bla böcker i från bokhyllan log slängda på golvet, tassande steg som av barn fötter mm mm. Efter att vi flyttade där i från så har inget sådant hänt igen.

Hoppas du får hjälp av någon här, ha det så bra//carola

Aldebaran
0

Många ggr är ju detta helt normalt, barn har mycket högre medvetande med "den andra sidan" än vad vi vuxa har..

Elisabeth-J
0

#25 ja det är vanligt, mina barn har också varit med om det precis som jag när jag var barn.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

Ja samma här både när det gäller mig själv och mina barn. Jag har aldrig varit orolig för att de ska råka illa ut på något sätt, snarare är jag glad över att ha lite extraögon på dem. Det enda jag upplevt är att jag fått hjälp med barnen. Ibland har de blivit nattade med hjälp av andevärlden. Det är inget konstigt alls.

jakobine
0

hej

Och tack för alla inlägg natten har varit relativt  lugn men visst har det märkts lite grann inne hos min son men inget riktigt påträngande, han hade även i natt eller tidigt på morgon samtal med någon men nu lät han uppspelt nästan glad

Aldebaran
0

Barn tar ju ofta detta mycket bättre än vad vuxna gör.. det kan ju vara helt normalt för dom…

[Jeremina]
0

For your information: Jag menade inte att dem bråkade riktigt men inbilla inte mig att dem på andra sidan inte har olika uppfattning om saker och ting…..och vill komma fram och ha uppmärksamhet…det har jag själv varit med om många gånger…FlörtTungan ute

Aldebaran
0

Precis!!!  Träffar jag Jeremina "där nere" en dag så kommer jag begära förflyttnig "uppåt"  Flört

[Hellas]
0

#31 Fast däruppe kommer ju lilla jag att vara så det är nog lika bra att du ställer dig på kö direkt för en omfödelseOskyldig

Aldebaran
0

Men i den kön kommer du åxå att vara tro mig.

[Jeremina]
0

Aldebaran…nu är du omringad…bu….Flört

Aldebaran
0

bara jag få va i mitten e det OK  Flört

[Jeremina]
0

Fråga Hellas om det är okej! Skrattande

Aldebaran
0

Uuuupssss…..

[Jeremina]
0

Två så starka kvinnor med våra krafter då får du det hett….om öronen!!!!!FNISS!!!!

Denna kommentar har tagits bort.
skrult
0

Hihihi…ni e roliga ni Flört

Aldebaran
0

Era krafter?? Oki.. skall ju bli intressant…

[Jeremina]
0

Dem går inte av för hackor…jag brukar klara av det mesta…

Aldebaran
0

Oki..

Nu e det ju så (även om det nu kommer som en total överraskning för lilla häxa1 och kanske häxa2 Flört) Att jag sedan barnsben åxå är "medial"  (som ni kallar det) dvs. ser, hör, känner saker..Men jag är inte så intresserad av fenomenen isig, utan mera vad som ligger bakom (lyft blicken lite)

Tro mig det finns så mycket mer…

[Jeremina]
0

Japp..jag bara retas som vanligt….Flört Du blir kanske djup, eller?

Aldebaran
0

Jag vet… Glad å Hellas e ganska så ofarlig åxå…Tungan ute

Djup?? Nejdå.. Jag kan allt skämta om det mesta…. Flört

[Jeremina]
0

SkrattandeMen man kan få som man vill på många olika sätt…..

Aldebaran
0

Kvinnans list å allt det där???  Cool

[Jeremina]
0

Precis..nu har du lyft blicken i rätt riktning…nattis! Fniss!

Aldebaran
0

hahaha  den var kul  Skrattande