Vinter-Sommar
Usch för kyla någon längre tid.
Jag gillar grönska och värme, men inte mördarsniglarna på kolonin.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Håller verkligen med dig Jeremina! ;-)
Våren är på väg, var i min stuga idag och såg att rabarberna börjar komma upp så smått..

Alla årstider har sin tjusning, men då det är tjugograder kallt och snöar i flera dagar då längtar jag till våren och sommaren med.
Väntar på att mina blomfröer ska komma så jag kan så dem nu, för att ha blommor att sätta ut på försommaren.
Skrult..det var djup snö…brr….kajsa-kavat..vilket vackert väder ni har? Njut och må gott!
Kram Jeremina!
Där har man fiskat ett antal gånger i Ammerån..vacker bild!
Kram Jeremina! 
Frejzan finns det en naturlig förklaring till den rök som ser så övernaturlig ut ? Den som kommer från fältet ovan och drar sig till syrenbersån …
Frejzan!
Jag bara super in sommarvärmen och den blå himlen och det gröna….härligt som ett rus…fniss….
gud va mycket snö det ha kommit nu vill ha vår!!!
Japp. och det fort!!!
#12 Det är ingen rök. Det är bara slåttermark långt bort o sen kommer en bit av en skogsdunge. Det är nog minst 500 m till skogsbrynet där. Där vi bor är det mycket kullar och dalar och det mesta slåttas.
Jag vill ha vår, vill se knopparna brista.
Plantera, så, gräva i blomsterlandet och slippa frysa.
Usch..
Kan ni inte snabba på denna vinter.
Nu har vi till o med härnere fått snö?
Vad är detta
Jag tycker att varje årstid har sin charm, det är ju det som är så härligt. När man lessnat tillräckligt mycket på en så kommer det en ny. Jag har världens bästa jobb som får vara ute i alla årstider. Idag har jag njutit av en vacker vinterdag med sol från klarblå himmel och gnistrande snö. Lagom kallt med ca 5 minus. Underbart och snart kommer den riktiga vårvintern med allt det härliga ovan samt att solen värmer riktigt gott!
Kramar Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Jag längtar också till sommaren och mina rabatter, nu bor jag inte längre här men jag tog av alla blommorna med mej så jag hoppas rabatte n blir lika vacker.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Usch, det faller blötsnö här hos mig just nu.

# 20 Jag usch det är nog den värsta sortens snö. Tycker inte om när det är kladdigt på vägarna!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

oooooo va jag längtar till våren o sommaren nu när ja ser din bild gumman…………. :) stirrar mig blind efter solen här.. men baaaaaaaara snö :( men de positiva är barnen har skoj ;)
Den rabatten gick inte av för hackor…wow!!!Kram 
Längtar till våren nu när det har varit så kallt några dagar .lite mildare ha det blivit iallafall.kram
Vår, vår, varför kommer du inte?!

#27 Vilka fina Löjtnantshjärtan. Passar bra idag på Alla Hjärtans Dag
Fortsätt så här med blommor i tråden..tack 
Åhhhh så jag håller med dig, Jeremina! Längtar nåt så fruktansvärt!
Men inte för att jag har några blommor att pyssla med, gillar bara värmen och ljuset…
Vilket härligt väder det har varit idag nästan som om det vore vår!!!

#44 Det är väl du som dansar magdans
med en vacker schal
Någon fler innan jag svarar….?….det handlar om sol och värme..fniss…
Förresten Frejzan…tror du att jag kan dansa magdans….hi..hi..

#46 Självklart, det är bara att sätta igång höftrullningarna 
#48 Ja, dom är fridlysta, men just dessa växer nästan på vägkanten någonstans (avslöjar inte var) och det finns ett hus alldeles intill som håller koll så ingen plockar med sig plantor. Det sluttar från vägen så det är nästan omöjligt att se dom. Var dit i sommras för att se hur det såg ut men hittade inga. Dom var väl utblommad antagligen. Jättevackra.
Det jag knäppt på detta kort är faktiskt något jag längtar till. När vägen tinat fram så leran o vattnet börjar rinna. Å, va härligt.
Vilken badbild….härligt.
mycket riktigt en sjal som någon håller upp men inte framför en öppen spis…
Det är min syster "som jag varit så avis på" Hon är såå brun och kom hem från Thailand i fredags och jag hälsade på henne då jag fick denna sjal som mitt barnbarn Felicia 3 år ska få… lilltjejen är galen i allt som är rosa….tror ni hon blir glad i morgon när hon ska få den????
#52 Hon blir överlycklig med alla dessa vackra fjärilar. Härligt att få vara i Thailand o slippa snön.
Önskar det vore sommar…. bad … vackra blommor …. suck
#48 Orchidé är en väldigt fin blomma :-)
Jag tror att du Soffe efter våra privata meddelanden där jag lärt känna dig en del att du är lika vacker både utanpå och inuti som en Orchidé 
#55 Men Jeremina då
Tack va snällt sagt! Du är Go och Omtänksam du!
Kramis
Och ärlig jämt och ständigt både när jag känner något bra eller dåligt…..
#57 Ärligt Bra ;-)

linhof…..vad häftigt och vilka kurvor du har fått till….lite annorlunda och kul……
Nej, ni är lite elaka här tycker jag
man blir ju bara sjuk. Längtar till våren o sommaren, när det börjar bli grönt ute…. suck
Grönt och skönt. Det är toppen att ligga i hängmattan på kolonin och sedan ta ett dopp i poolen när man är för varm.