Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1647 ggr
Mammi
0

Alla stackars själar som ingen ser

Jag har tänkt på det här med alla stackars själar som fastnat, och inte har turen att bli upptäckta och få hjälp över till den andra sidan. Det kanske finns massor som sitter hjälplösa och gör allt som tänkas kan för att nån ska hjälpa dem, men utan resultat! Fy så hemskt det måste vara!

Sånt kan göra mig livrädd för att dö…

[Puppan]
0

Ja det där har jag oxå tänkt på.. jättehemskt!

kajsa-kavat
0

Bra fråga, den har jag också undrat över. Vi får hoppas att dom mediala härinne kan förklara det här för oss.

melia
0

Jag tänker också mycket på det där, och speciellt barn! vad hemskt när ett barn fastnar! ingen som ser eller hör det, barnet måste ju bli fruktansvärt rädd och olyckligt och inte alls förstå vad som hänt. Gråter Sen har jag också funderat på den dagen jorden går under.. den lär väl göra det någon gång antar jag, vad händer då med alla som fastnat??

Singolite
0

Får se om jag får skriva vad jag har sett och upplevt nu utan påhopp igen…

Jag anser inte att det är någon som "sitter fast". Jag vet att de säger det i de olika program som går och att de "måste" hjälpa "osaliga" andar mot "ljuset". Alla vet var de skall ta vägen men alla vill inte ta sig dit av olika anledningar. Man kan hjälpa dem dit de ska gevietvis men jag har inte den erfarenheten av att ingen egentligen inte vet var de skall ta vägen. Vissa har svårt att släppa taget och gå vidare, de dröjer sig kvar.

Om det är barn eller vuxna som gått bort så påverkar inte detta själen för själen är verken yngre eller äldre. Det som finns kvar efter en människa då den gått bort är energierna efter varje individ. Det kan vara barns energier eller vuxnas men det är bara energierna vi då ser, av detta barn och de finns kvar oavsett om själen går vidare eller inte.

En nyfödd bebis eller ett barn som blivit ett missfall i sen graviditet kan man inte prata med och kan inte själva prata och svarar på frågor eller berätta saker som alla vet. Men jag har fått kontakt med sådana barn på andra sidan och pratat med dem och de har kunnat berätta om saker, vad folk heter mm. Det betyder att ett barns själ är inte i samma nivå som männniskan. Själen har ett större medvetande än vad människans hjärna har och därför är inte barnets själ i ett barns nivå och tänkande då den lämnar sin barnakropp och kommer till andra sidan. Våra själar har liknande förutsättningar oavsett om människan den var innan döden befann sig i 80-års åldern eller i 5-års åldern.

När jorden går under går våra själar vidare någon annanstans, de irrar inte omkring och letar efter sina hem eller vad det nu kan vara som de saknar i alla evighet. De kommer förstå att Jorden är borta när de inte finner det de söker och då kommer de gå vidare dit de ska.

Cristine
0

Jag tror inte det är så många som fastnar nu för tiden eftersom det finns så många medium, folk ringer dem mycket oftare eftersom att nu är det ingen skam i att göra det. Det finns fler att ta kontakt med och de brukar hitta hem till slut. Det är ju till och med på modet efter alla tv program.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mysan59
0

#4 Det låter tryggt att veta…

skrult
0

Jätte bra förklarat #4 ! Glad

Jane-Lyzell
0

Ingen sitter fast ! att säga annat är att skrämmas - alla tas om hand på andra sidan:-) ingen går vilse!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Frejzan
0

Sen är det ju inte alla "osaliga andar" som är kvar utan många har gått vidare men kommer o hälsar på. Det ser vi ofta i tex det okända. Oftast är det sådana som gått vidare som är o stökar för att visa att dom finns.

Tror inte det är så många som blivit fast mellan världarna, men dom får hjälp både från vår värld av medium som vi kontaktar eller från andevärlden, släktingar o från själsgruppen.

Choklad
0

ett medium som min äldsta dotter varit hos, sa att det finns s.k lodisar i andevärlden som bara driver omkring, dom verkar inte vilja "komma hem" . Låter konstigt….Obestämd

U R us

Mammi
0

Sjunger: "Vem ska jag tro på tro på tro på när, tro på när det är så här!" Foten i munnen

Det är såå svårt att veta vad man ska tro på när man hela tiden får olika svar,suck!  Ser man på det okända så får man ju uppfattningen av att de själar dom hjälper, fastnat och behöver hjälp att gå vidare, medans andra säger att ingen kan fastna osv, inte lätt att veta hur det förhåller sig….Men tack ändå alla som svarat!

Mysan59
0

#11 Det är nog väldigt svårt att VETA. Dom som vet kan inte svara, vi andra kan ju bara mer eller mindre gissa…

Men som jag har förstått det, så är det ju dom som dör väldigt plötsligt och traumatiskt som kan bli "fast" här, för dom inte förstår att dom är döda, men jag vet ju inte alls om det är så.

Bara vad jag hört och läst…

Det är också dom som kallas spöken, dom som gått över till andra sidan och också kommer och hälsar på oss och vakar över oss, är andar och också så är dom nån av våra anhöriga.

Detta har jag läst i nån av Sylvia Brown´s böcker.

Mammi
0

# 12 Ja, det har jag oxå hört!

melia
0

Jag önskar att det vore sant! att ingen blir fast. Men jag har själv varit med några duktiga medium här ifrån ön och sett på när dom hjälpt både barn och vuxna som "fastnat" att gå in i ljuset, så då kan jag inte annat än tro att man tyvärr kan bli kvar Rynkar på näsan

Lilj-an
0

#4 Jag tror absolut att det måste vara som du beskriver det att  ingen som "sitter fast "utan helt enkelt väljer att ta lite tid på sig att ta sig vidare. / Ann

Jane-Lyzell
0

Valet är fritt att tro på vilket man vill - men min sanning är att ingen sitter fast elller vandrar runt i limbo - alla som har släpt sin fysiska kropp har sina hjälpare med på andra sidan - som hjälper dem där - inget konstigt!

Att tro att barn skulle fastna är grymt och gagnar verkligen ingen att tro sådant! Skapar endast rädslor för döden -döden är något vackert och inget att vara rädd för! Transformation! Födelse in i nästa liv!

Det är ungefär som att säga att våra barn som födds här på jorden fastnar - i vad då……………

Nej - förstår inte varför denna skrämsel!

Vänligen Jane

Mammi
0

Jane, jag känner att jag måste fråga dig om vad du tycker om program som det okända?

Jane-Lyzell
0

Delade åsikter:-)

Singolite
0

Om du tänker dig en människa som är besatt av en annan människa och inte kan släppa den här andra utan förföljer den andra på alla sätt så vet ju vederbörande innerst inne att detta är fel och h*n vet att h*n borde gå vidare, släppa taget men h*n kan bara inte för att tankarna är så fruktansvärt starka och tar överhand. Det handlar inte om att personen inte har en aning om att h*n faktiskt kan gå vidare utan har låtit sina behov, längtan, saknad och sorg få styra. Personen går oftast inte själv till en psykolog för att få hjälp men börjar när personens beteende blir aldeles för jobbigt och svårt för andra så kommer en psykolog för att hjälpa personen att gå vidare och glömma det som har varit.

En jämförelse med de "osaliga andarna" de vet mycket väl att de kan gå vidare men de kan ha något de inte vill släppa taget om och det kan ju vara vad som helst. De vill inte gå vidare och då kan det vara så att de kan behöva hjälp att komma över det som varit och ändå gå vidare. Och ofta kan det vara så att de bara velat framföra något till någon, tala om något och bara de fått göra det så kan de gå vidare.

Singolite
0

Blev dubbelt… Glad

Mammi
0

#19 Okey, tack för svar! Det låter ju som en rimlig förklaring!

Tara
0

Låter hemskt om det ska gå en massa osaliga andar som inte vet vart dem hör hemma irrandes i ingenmansland, fruktansvärt om någon av de mina bortgångna inte hittar till ljuset och försöker kontakta någon men ingen levande själ uppfattar att h*n behöver hjälp, usch det låter absurt och jag hoppas verkligen det inte är så.  Det verkar ju som det finns delade åsikter hos olika medium . Själv tror jag att när vi går över finns där en utsträckt hand som tar hand om oss på ett kärleksfullt sätt, hur vi levt och varit  i detta liv.Glad

Mammi
0

# 22 Ja, eller hur! Fruktansvärt! Men jag vill nog tro som du, att det finns nån där på andra sidan som tar emot en när man dör.

Även jag har förstått att det finns delade meningar omkring detta bland medium och andra.

Choklad
0

När min man dog (han dog plötsligt utan förvarning) så fick jag en dröm av honom, där han visade för mig hur han lyftes upp från sin kropp och for högt upp till någonstans…han visade mig hur det såg ut där han låg, jag visste inte det då.

sedan en morgon sa min då 3 åriga son ; mamma, mormor och farfar kom och hämtade pappa, men han slogs.Han ville stanna kvar. Mormor och farfar var också på andra sidan …

U R us

Mammi
0

Ååh, vilken dröm och vilken upplevelse! Är din son oxå medial?

linhof
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Tack Skrattande tror precis som du…. och en kram till dej Kyss du gav mej just en dust av värme och kärlek… vare sej du ville eller inte…

*attans att det inte finns en kramsmilies*

KRAM!!! Linda

Eija
0

Hejsan en intressant tråd…..

Jag har hört att man hamnar i olika skikt och går vidare till nästa o nästa…..osv….är det någon som kan svara på det, om det är så.

Jag personligen har sagt till mina barn att jag kommer minsann att vara runt dom och vaka över dom när jag är borta….undras om man kan bestämma det själv…om så, då blir det så…..

Crispig
0

… Jag är ny här så jag vet inte om det här låter dumt. Men sånna här själar som fastnat, eller blir kvar. Brukar man kunna se dem? Jag menar ungifär som en svart siluett i ögonvrån och sådant?..

lightgoddes54
0

Håller med Jane #14..som har så rätt så…Jag hade ett samtal en gång med en god vän till mig som är präst i katolska kyrkan.han berättade att så många gånger som han vakat vid människors dödsbäddar och faktist sett själen lämna kroppen som en ljuspunkt cirkulera runt rummet för att sedan försvinna..han sade till mig att det är mycket faccinerande att se…tror jag det…

Singolite
0

Tack #6, #7, #21 och #26

Och extra tack till #26. Vilken söt liten bebis, den var finare än en kramsmilies. Flört

melia
0

Hm… jag hoppas det är sant som ni säger, det är bara så svårt att ta till sig att välkända medium skulle ljuga om själar som fastnat… jag kan bara inte tro det. Sen det jag sett med egna ögon, det var flera medium som stod och höll varandra i handen och beskrev samma människor dom såg som satt fast som dom förde över, jag vet att det är fler här från ön som var med och såg dessa medium göra samma sak, jag litar fullt på dom då jag känner en av dom ganska väl. Så nu blir jag väldigt splittrad, jag kan för allt i världen inte tro att dom ljuger samtidigt som jag vill tro det ni andra säger. Även dom kända medium i "det okända" för ju över andar som fastnat till ljuset. Ja nu är jag förvirrad.

[MargaretaA]
0

Kan det inte bero på vad man lägger in i ordet "fastna"? vi använder samma ord på olika sätt och kan lägga in lite olika betydelse i det.

jag tror på singolite - en del vägrar fatta när det är dags att gå och kan behöva lite hjälp på vägen. Jag har haft många såna gäster - fast i fysisk form Flört

Singolite
0

Alla upplever detta på sitt vis. Jag vet även många andra medium (inklusive mig själv) som absolut inte ser det som att de skulle sitta fast någonstans. Men ibland kan vissa behöva en extra puff för att gå vidare för att de inte vill gå vidare för oppklarade saker. Och det kan ju även vara så dessa andra medier menar också fast de dramatiserar det en aning. Men vill de så kan de gå vidare på egen hand också. Det finns ju ställen där det har varit "osaliga" andra i många år och helt plötsligt utan vidare har det avtagit. När de inser att det inte hjälper att de stannar kvar så går de till slut vidare i alla fall. Men kan de få lite hjälp på traven, kanske får en chans att få prata med någon och framför vad de vill och sedan få en liten puff och hjälp över så kan det ju gå lite fortare för dem att släppa taget. Men alla släpper taget förr eller senare och går dit de skall.

Du behöver inte oroa dig för verken du eller dina nära och kära kommer fastna någonstans när ni lämnar detta jordeliv. Möjligen kan någon som sagt dröja sig kvar ett tag av någon anledning men ingen blir "fast" stannar kvar i evighet och bara irrar runt förtvilat utan att veta var de ska.

Crispig
0

Det kanske är så att de väljer att stanna kvar i början men sedan glömmer skälet men känner endå att de måste stanna…? Tills att någon uppenbarar det faktum att de inte har där å göra:P

Cristine
0

Jag skrev fastna och borde ha skrivit håller sig kvar, för jag tror också att de kan ta sig därifrån när de vill, men många behöver få tala ut och andra håller sig kvar av andra skäl och behöver en puff, och de som inte levt som de borde kanske har en viss rädsla för att gå in i ljuset.

När man säger fri som en själ så gäller det ju båda sidor.

Crispig
0

I mitt hus tycker jag mig flera gånger ha "sett" en lång man i ögonvrån. Men jag vet inte om jag inbillat mig :P

chik
0

Jag tror inte att någon sitter fast här Mammi.

Singolite o Jana tycker jag har lämnat bra beskrivningar..

Sen så är det då tvprogra!!Det är underhålning. Som att se en bra film..Men detta är mina tankar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Crispig
0

hehe kanske blir till och med andarna lite överdramatiska när de vet att de är med i tv  ;)

Singolite
0

Ja vem vet, de gillar ju verkligen att komma med på bild när man är ute för att fotografera dem så de kanske vill överdamatisera de med när de är med i tv för lite spännings skull.

linhof
0

#30 tack….det var det närmaste en kram jag hade i min data Glad

Mysan59
0

#19 Det var en bra förklaring Singolite!

Cristine
0

Ja det var det!:=)

snurro89
0

Tycker så synd om demFoten i munnen Kan inte va kul att vara kvar på jorden