Tråd bråk ......
Kommer vi någonsin ifrån det ???
Vad tror ni ??
Personligen så tror jag att det alldrig går att komma ifrån, folk är olika och har olika åsikter thats it !!Men vi ska banne mig jobba på det =)
Det finns och kommer ALLTID finnas dom som tycker olika en dig själv.
DET kan du ALDRIG ändra på ….
DU kan ALLDRIG tvinga någon annan att tycka eller tänka som DU gör !!
ALLA har rätt till sin egen vilja och sina val.
Alla har rätt att leva i frihet, och välja för sig själva .
Så rätt.

#1 Tack 
Jo, så är det Mizzi. Alla måste få tro och tycka som de vill. Det är viktigt att vi inte glömmer respekten för varandras olikheter.
Kram Happy
Ja tyvärr så kommer vi inte ifrån de Men man får inte glöma bort att respektera varandras tyckande och tänkande. Alla kan inte tänka och tycka likadant.
Det är tråkigt när det blir så mycket småbråk för de tar så mycket energi som skulle kunna behövas till annat istället
Kram Tina

Jag håller med dig Mizzi, absolut!
Men jag tror att en sådan här tråd, skpade i bästa välmening, kan vara en språngbräda för nya bråk. Vill man bråka så tar man väl i och för sig alla chanser, men jag tror att det kan trigga igång något hos en del personer. Man vill försvara sig, ge sin syn på det hela och vips är något igång. Jag tror det bästa är som Maggan skrev i någon tråd; att försöka inte göda bråken. Inte bry sig!

#5 Tror du har helt rätt, bråken ska man akta sig för..kanske bara nonchalera inläggen där någon försöker mucka gräl? Då vill han väl inte bråka med sig själv, det blir nog svårt.
Helt klart har alla rätt att tycka och tänka som man vill
Ha en bra söndag!

Alla mänskor är ju olika och tur är väll det Hur skulle våran värd se ut då. Man löser inga proplem med att bråka det blir bara sju gånger värre då. Men så fins ju dom som bara älska att bråka jag för stå inte det. Min mamma sa alltid om syskon bråka och slåss. Så är du ju inte heller konsit att det bli krig i världen. Ha det bra
Det kan komma igång av misstag med eftersom man inte hör hur man säger orden, man kan skriva i välmening men sen när man tittar på texten kan den se lite hårdare ut än om man hade sagt den eftersom det beror på tonfallet hur man pratar
Det är trist när folk hoppar på varandra till och från, man kan ju bara tänka på sitt eget beteende och på hur man mår inte hoppa in i en tråd, om man känner sig känslig en dag och inte riktigt kan ta att ingen håller med en. Så kanske man ska vänta med en kommentar i en diskution. Ton fall kan man ju kanske reglera i det flesta fall med smilisar. Men dock inte alltid.

Jah håller med dig mizzi.. de förstår många bra trådar med gruff o gräl.. kanske ska öppna ett nytt i fokus,gräl i fokus så ;) skämt o sido.. hoppas de tar slut någon gång o att sajten blir bra igen.
Instämmer i vad ni övriga har skrivit…
Så det är något som man får jobba med.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Absolut ska alla få tycka, tänka & tro vad de önskar. Men det är inte okej att uttrycka sina åsikter hur som helst och på ett ofta mycket elakt & dumt sätt. Det ska hånas, idiotförklaras och förlöjligas och det är bara onödigt.
Groll kommer alltid att förekomma så är det, vi kan inte alltid vara överens men kanske kan vi lära oss att gräla och diskutera på ett lite bättre sätt.
Kram Madde
Amor Vincit Omnia
Håller fullkomligt med dig mizzi……
#12 Hej Mads!
Du tog orden ur munnen på mig, jag tänkte skriva exakt det du skrev 
Men du formulerar dig bättre än mig, så då slapp jag försöka skriva nåt vettigt 
Kram på er alla, oavsett åsikter 
Kan bara hålla med!!
Kloka ord från er alla!
Vi har alla olika värdegrund med oss, och därmed tänker vi olika, vi uppfattar saker och ting olika, men det allra viktigaste ändå är att vi respekterar varandras olikheter och inte beter oss elakt mot varann.
Sanna ord. Man måste kunna höra andras åsikter om saker och ting utan att flyga i taket.
På samma sätt som man måste kunna framföra sina åsikter och kritik på ett schyst sätt. Många gånger blir det missförstånd eftersom man, som ni säger, kan låta helt annorlunda i text än vad man menat.
Men som Tarotkortet Måttligheten förespråkar. Inga överdrifter åt något håll
Kram på er alla.
Att mäniskor har olika åsikter om något behöver inte leda till ovänskap och bråk.
~ mayolica ~

Så mycket klokt har sagts i frågan - kan bara instämma och glädjas i att här är alla överens i alla fall! 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Känsligt ämne det här med andlighet.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
# 20 Det blir groll/bråk, ja vad man nu vill benämna det i andra forum också så det är nog knappast relaterat till andlighet.
Amor Vincit Omnia

Mmm ja.. Kolla bara i sanningar i AU. Det stöts å blöts om ordet sanning till absurdum…
Vi är vad vi är……

Hej min vän i spegeln….japp, det é vi ;)
Jag sitter här och skriver och tänker på hur det har varit…jag har missförstått från början när jag var här på ÖN och blivit missförstådd men med tiden blir jag bara säkrare och säkrare och jag tycker att ni är goa, mysiga, glada och mycket duktiga men jag kanske är lite väl öppen ibland men jag kan inte låta bli…fniss..
That´s me take it or leave it….
Kram på dig du härliga Aldebaran…..
Du sprakar och gnistrar Jeremina och den energin är så go !!! Me loves it !!!
Kramar
Amor Vincit Omnia
Tjena mammalillfis….ändå ska du veta att jag har 39 graders feber och vet inte varför än..tror att jag sympatiserar med min morbror..ni kan få skicka styrkekramar så jag blir frisk med..i morgon kommer vår svärdotter och hämtar pojken och då har hon hämtat lillasyster hos barnens morfar, hon är 3 år och hon har bara två lägen brukar gubben säga:
Hon är antingen av eller på……gosisar så här på söndagskvällen!