Börjar det om?
Vill bara tala om vad som hände här inatt.
Har skrivit innan om att ett medium var här och hjälpte oss få bort anden som var här. Det gick bra.
Men igårkväll började det om verkade som. Vi eldade som vanligt på kvällen. Gick bra i flera timmar. Helt plötsligt var det som om skorstenen täpptes till. Elden slocknade och när jag försökte tända igen så rök det bara. Fick till slut fjutt på det igen.
När jag skulle sova så hände nåt igen. Jag låg och blundade. Fick ljussken i ögonen, ni vet så där som när det blixtrar ute men man kan ändå upptäcka med stängda ögon. Gjorde så ett par gånger. Verkade som om att min sänglampa tändes.
Somnade iallafall. Vaknade och låg på mage. Kändes som om någon låg på mej och tryckte ner mej i sängen. Fruktansvärda rysningar över hela kroppen. Kunde verkligen inte röra på mej hur jag än försökte. Blev skräckslagen av stämningen inne i sovrummet.
Det släppte efter ca 3 minuter så jag kunde vända mej om.
Jag undrade vad 17 detta var?! Kunde iallafall somna om igen. Vaknade till och från med den där yrslen igen. Den som jag inte haft sedan mediumet var här.
Tänkte inte mer på det förrän sonen sa att han haft hemska mardrömmar. 
Ikväll var det någon som petade sonen på hans rumpa när han stod böjd över ena katten.
Ska det börja nu igen? Vi accepterar att min mormor är här. Men detta är inte hon.
Vad jag vet så ska det ta ett tag innan det riktigt helt försvinner ur huset eller från platsen som anden/andarna varit på.
Har inte en aning om vad det kan vara det du upplevde med ljuset och ögonen, men at du inte kunde röra på dej an bero på Sömnparalys, dvs att hela kroppen är paralyserad och det känns som om nån sitter på en eller trycker ner en. Det har hänt mej med en gång och det skrämde livet ur mej vid det tillfället.
Be din mormor om hjälp för att få bort om det kommit en ny ande till er eller om hon kan hjälpa till att städa upp efter den ande som var hos er innan mediumet var hos er.
Tack för ditt svar Lupercus.
Men vad är en Sömnparalys?
Min mormor försöker mota bort det som inte ska vara här. Därav min yrsel inatt.
Men vi får se om det blir samma igen snart. Kanske får ta hit mediumet igen om det inte lugnar sej. Detta var värre än vanligt.
Kanske att anden som var här var sur över att vi inte ville ha honom kvar och gav sej på mej.
Kände iallafall minst sagt obehagligt.
När någon kommer med kvasten kan det gömma sig. Och komma tillbaka senare. Som om du inte vill träffa någon, försöker du obemärkt försvinna.
Jag tycker du direkt ska ta kontakt med mediumet och inte vänta.
Jag själv skulle absolut vilja bli kontaktad direkt om jag varit någonstans och aktivitet startar upp på nytt igen.
Varsågod, mia-38.
Sömnparalys är det du beskrev: kändes som om nån låg på dej och du kunde inte röra dej.
Upplevde det som sagt själv en gång, det var riktigt obehagligt. Vaknade av att jag låg på höger sida och hela kroppen kändes som om den var låst. Kunde inte röra på mej alls, än mindre prata. Jag försökte ropa på mamma men det gick verkligen inte. Jag fick bara fram orden i huvet, munnen vägrade att röra på sej alls. Och hela tiden hade jag samma känsla av att nån försökte trycka ner mej i sängen. Allt detta gjorde mej skräckslagen.
Sen släppte det hela efter några minuter och jag tryckte mej in till väggen och somnade om igen.
Den som brukar "rensa" hemma hos oss har sagt att de som vill gå över passar på att komma hit när de ser att det finns en möjlighet att få hjälp över till andra sidan.
Då behöver det inte vara någon släkting utan att de "väntar" på ett tillfälle ska dyka upp och då tar de den chansen. Vi har fått många "nya" sedan vi rensat bort en annan. Jag vet inte om det ligger någon sanning i det men det verkar stämma hos oss i alla fall för det blir bra några dagar sedan känner man andra dofter och händelse.
Hej.
Vill bara tala om att det är lungt igen. Så det var nog sista "rycket" från denne man som vart här.
Men tack alla för att ni försökt att förstå vad som hände.
Kramar!