Svammeltråd
Sitter här och tänker vid min nya dator. Varför är man så otroligt trött på sitt jobb. JA, inte på kunderna igentligen. Vill arbeta med människor. Men är man 50 är det kanske inte så lätt att byta. Speciellt som man sitter fast på orten. Tänk om jag vistte vad jag skulle göra och vad jag kunde leva på om jag slutar mitt nuvarande som jag dessutom är delägare i. Hm. Skall jag fortsätta så här blir jag väl pensionär innan jag bestämmer mig.
NI som kan och vill och känner ge mig tips
.
LÄgger snart mina ögon på min hemsida om Ni vill läsa av det. Kramis från gnällmaja.
Var rädda om varandra
Hej!
Jag har gjort ett försök och jag har inte gjort detta tidigare kanske jag ska tillägga. Jag tittade på dina ögon
Det meddelande jag fick upp var - Du ska titta på det du kan göra och inte titta på det du inte kan göra.
Det låter ju ganska enkelt. men det är det inte. Det vet jag eftersom jag är där själv. Men nu när jag skriver det till dig känner jag att jag får ta tiden att titta på just det för att komma vidare..
Hoppas det lossnar för dig.
Det fanns en lärdom för mig här kan jag konstatera.
Alma
Jag har aldrig läst av ögon, är dålig på att läsa av över huvudtaget men ska göra ett försök.
Det jag ser är att du är mer missnöjd med dej själv än med jobbet, du skulle vilja vara lite mer äventyrlig, göra något oväntat men vågar inte.
Åkte jag rakt ut i skogen nu?:=)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åh va skönt med en svammeltråd!! Känner precis som du ibland…är så trött på mitt jobb!!!! Går o funderar på vad man skulle vilja göra istället, kanske utbilda sig vidare, starta eget, flytta…….men de slutar alltid bara med funderingar, vet inte va man är så rädd för….
Så tänker man att, men jag får ju vara tacksam att jag har ett arbete att gå till nu i dessa tider, tänk på alla stackars människor som får sluta o blir arbetslösa! å så kämpar man på ett tag till.
Kramar // Nero
Hej.
Tack för Era svar. Ni träffar nog rätt både Christine och TantAlma.
Och visst är det så Nero att att man är tacksam för att man har en inkomst. Fast å andra sidan. . Jag önskar att det vore lite mer våga i mig. Troligtvis så skulle det fungera att starta om. Dels kan skulle jag ju fortfarande kunna jobba lite med den typen av arbete jag redan gör fast i helt egen regi och bara i den omfattning jag vill.Och sen skulle jag kunna börja i liten omfattning med annat eller rycka in som vikarie inom vården ett tag. eller till allas förskräckelse släpa 50 åringen till skolbänken
. Fast det skulle jag väl gjort för 10 år sen
Tack raringar för att ni lyssnade på svammlet.
Var rädda om varandra

Det är aldrig försent att plugga Singemo! 
Våga lita på dig själv!
*kram*
Amor vincit omnia
Är man 50 så har man ju faktiskt 15 år kvar att arbeta. Varför inte göra någon man gillar då.
Du kan väl börja med att försöka ta reda på vad det kan finnas för några typer av jobb som går att få och som du är intresserad av i din närhet och vad de kräver för utbildning.
Därefter kolla vad du behöver studera på komvux, ky-utbildning eller högskola för att skaffa dig den kompetensen. Många saker går att studera på distans och på allt från kvartsfart till heltid.
Det finns många som studerar på äldre dagar så det klarar du säkert också om du vill. :)
Ang trött på sitt jobb. Det finns dom som har sådan tur att dom arbetar med sin hobby. Startar eget eller söker jobb som har med hobbyn att göra. Det vore något det!