Oseriöst medium
Jag har ikväll fått veta att ett medium i Sundsvall sagt åt en kvinna som just besegrat cancer att hon är hemkallad till andra sidan och att dem tillsammans skulle påskynda det…
kvinnan fick då en stroke som hon klarat av och är klar
Hennes pappa skulle vara den som skickat hälsningen…mannen till kvinnan är förtvivlad och det kan man förstå….
Får man göra såhär?
En fundersam Jeremina 

va!!!!

tycker det där låter fruktansvärt! stackars kvinnan och hennes man!

Har mediumet menat att kvinnan ska dö? Nej så gör man inte om det är så mediumet har menat och framfört det, att prata om död och olyckor är något som dom flesta medium utesluter.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nää, men fy….
Det där lät inte bra.
Stackars kvinna och hennes man.
Men herregud!
Jag blir stum!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej fy vad oseriöst, känner verkligen med det paret. Man blir mållös.
Jag vet inte om jag förstår vad du menar Jeremina. Skulle någon utifrån ha orsakat att kvinnan fick en stroke? Eller hur menar du?
Vi har ju haft flera sådana här fall där man på hörsägen talar om vad sk, medium skulle ha sagt, i alla dessa fall har det visat sig att det är ett enda stort missförstånd när allas sidor kommer fram.
Jag har mycket svårt att tro att ett medium skulle ha sagt något dyligt. Det måste vara ett missförstånd från början till slut.
Det låter ju helt galet, hade detta medium menat att hon/han skulle hjälpa till att påskynda döden för denna kvinna ?? Låter ju onekligen helt ..ja vad säger man..?!
Amor Vincit Omnia
Gud va hemskt,så kan man väll inte säga??ett medium brukar aldrig prata om döden va ja vet.

Jösses säger jag bara 
stackars kvinna

Ja stackars människa!

men jöösses stackars Qvinna o Man
Jag blir så ledsen ,och jag hoppas att det mediumet sa måsste ha missuppfattats.Men tyvärr så tror jag inte det är så.Stackars kvinna och hennes familj.Själv meddelar jag aldrig info om död eller sjukdommar.Jag skickar kärlek och ljus till den berörda familjen.
Kram och ljus Catarina
Hua!
Man blir ju mörkrädd och förbenad - för sådant här drar ned seriösa medium i skiten!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Fy vad otrevligt,hur kan man bara säga så, stackars kvinna.
Det borde finnas en varningslista som det gör för oseriösa företag så att man inte råkar ut för oseriösa medium.
Jag kan tala om att personen ifråga som berättade detta för mig igår kväll är bästa vän med både mannen och kvinnan…om mediumet hjälpt till att orsaka stroken kan jag inte svara på..men hennes man tror det….
Däremot så sa mediumet: Du är kallad hem till andra sidan och du och jag får hjälpas åt så att det blir så…att vi påskyndar det..
Mannen som berättade det här går att lita på till hundra procent,så tyvärr är det sant….han var så upprörd….
Man blir ju mörkrädd när man läser att sådant här förekommer…fy va hemsk…..
#18, Vad menar du med, att seriösa medium är "oxymoron"..
Eija. #18 är ett troll och inget att bry sig om 

Det finns så mycke oseriösa medium därute,det har liksom blivit mode att vara medial,,polisanmäl det säger jag för det skulle jag ha gjort.Hon och hennes man kanske skulle ta kontakt med mediumet och få en förklaring till det hon sagt!!kanske det råder ett missförstånd?

Mediumet måste söka hjälp han/ hon , kan inte må vidare bra och har naturligtvis inte rättigheter att fortsätta som medium , andra måste varnas om denna människa, så ingen råkar ut för liknande igen.
Att spela på andras sårbarhet på detta sätt är kriminellt..