Nära lastbilskrock..
Var länge sen jag skrev inlägg här, så när jag ändå håller på så ska jag berätta om en till sak som hände mig igår.
Jag var på väg till jobbet i makens bil med väldigt kassa vinterdäck, ja dom är rätt nya men är såna där odubbade skitdäck.. ja hur som helst kom ner för en svag backe, åkte sakta men när jag skulle bromsa vid korsningen så gled bilen bara! tittade åt höger ingen bil tittade åt vänster (skymd sikt) och ser då en lastbil med släp bara metrar ifrån mig, gissa om jag fick panik då bilen bara gled, jag trodde det skulle smälla! men som ett under så stannade bilen precis så lastbilen svischade förbi mig, det var inte många cm emellan… fy så otäckt! jag åkte skakis till jobbet och innan jag klev ur satt jag kvar en stund, då slog radion igång (den gör det vid nyheter) men nu var det inte nyheter och inte dags för det än på ett tag, den låten dom spelade sjöng dom nåt om min lastbilsförarsång eller nåt sånt och så innehöll den meningen jag tackar gud flera gånger, det var det enda jag hörde, lastbil och tacka gud, jag såg det verkligen som ett Tecken på att jag hade haft någon med mig som såg till att jag fick stopp! annars tycker jag det var mycket märkligt att radion slog på sig just när den låten var på… Tack mina skyddsänglar :) jag åker numer min egen bil, med DUBBdäck!! :)
Visst har du dom med dig. Liknande saker har även hänt mig, med en radio som gick igång, visade varning men det var bara nyheter. Hade tänkt köra om en bil då, men tänkte att jag ska nog inte åka om just nu. Någon km längre fram saktade han ner o svängde o hade jag åkt om så hade jag säkert hamnat i mitträckena som var precis där runt avfarterna. Någon hjälpte mig.
Hoppas ni fixar även hans bildäck så inget händer honom oxå.
Härligt att se att vi har hjälp av våra skyddsänglar, guider eller vänner, vad vi vill kalla dom.
#0 Ja nog var din skyddsängel med dig, det tycker jag det verkar som!
Jag kan nog säga att jag också har känt av att jag har skyddsänglar, men kommer inte på nåt speciellt just nu.

Dubbdäck är bättre än vinterdäck, men det är ändå inte som att köra med bra sommardäck på en sommarväg! Jag körde med nya dubbdäck på en hyrbil, men gled lite ändå när jag skulle stanna vid en rondell även om jag tog det relativt lugnt.
Sedan är dubbdäck en miljöförstörare och förstör vägarna, men det är förstås en annan sak.

ja jag skulle gärna skaffat dubbdäck till den bilen med, bara det att gubben är så vrång och ska ha sina odubbade..
inte så mycket att göra åt.. om jag inte ska byta medans han är borta då förstås 
Vilka skyddsänglar….
Jisses vilken otäck upplevelse….och du hade verkligen din skyddsängel med dig….det fick du ock bevis på när h'n ville säga det på sitt vis….du behöver verkligen en……
kram/Eija

#6 Ja, jag är väldigt bilrädd och kör extremt försiktigt annars, så nu lär jag väl krypa fram den närmaste tiden…