Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 768 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Dödsbädden

Jag har fått ett nytt jobb på en blomsterträdgård. Det visade sig att det även är begravningsbyrå, vilket jag inte kände till.

Min chef frågade mig en dag om jag ville följa med på "påklädning" av en avliden person. Jag tackade nej. Tack vare medialiteten rädds jag inte döda människor, men jag var tveksam över vilka intryck från den andra sidan jag kunde få om jag stod i samma rum som denne.

Kan man, som medial, på något sätt ofrivilligt dra med sig en själ från en nyligt avliden människa? Om jag följt med, finns möjligheten att den avlidne följer med mig därifrån sedan?

Hur reagerar en medial och öppen person när den står inför en nyligen avliden kropp?

Någon som vet?

[TotemoOmoshiroi]
0

* glömde nämna att jag har ett spöke som följer efter mig på arbetsplasten… Misstänker att det är en f.d. ägare, men kan det lika väl vara en av de avlidna min chef har hand om?

TantAlma
0

Min tanke är att de redan gått över till ljuset och samtidigt kan vara här  i sitt medvetande och se sin begravning etc.

[TotemoOmoshiroi]
0

# 2 så sekunderna efter att de avlidigt går det till andra sidan?

TantAlma
0

Jag tror ju att de ser ljuset och när det går in i det kommer de till andra sidan och möter de som finns där. Men samtidigt kan de komma tillbaka och vara här och se vad som hände med kroppen. Man har liksom ett bredare medvetande. Tror jag.