Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 735 ggr
snurro89
0

Såg hon en ande

Min morbror har ett barn som heter Linn, som är 3 år.. hon säger att det är en haj i badrummet och att det kryper spindlar där.. Hon säger oxå att sin pappa ska kolla på henne hela natten så inte hajen ska komma in i sitt rum.. Jag tycker detta är ett märkligt beetende.. kan det vara så att hon sett en ande där inne.. Eller är de bara en fantasi.. dela med er av era tankar vad tror ni?

[Hellas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju svårt att egentligen uttala sig om, för ett barn är det ju verkligt oavsett om det är fantasi eller en energi de ser.

I detta fall skulle jag själv ha tolkat det som att mitt barn förmodligen sett något på TV eller hört någon berätta något och sedan fortsatt spinna på det fantasimässigt.

Men oavsett vad det är som försigår så är ju det viktiga att man som förälder tar det hela på allvar inför barnet och inte nonchalerar den rädsla som ju är verklig för barnet.

Man kan tex. säga godnatt till Hajen och spindlarna", man kan berätta om hur en Haj måste leva i havet osv.

Treåringar är i en väldigt känslig period, mitt gudbarn är jätterädd för väldigt mycket och i vissa fall vet jag att hon ser sådant som inte föräldrarna ser, hon har visat mig det ganska länge, hon vet väl att jag ser.
Men sedan blir hon rädd för tavlor och allt möjligt.

Jag köpte en Rosa drömfångare till henne i present och den har hon nu i sitt rum.
Den är jätteviktig för henne och har den absolut "finaste" placeringen i hela rummet.

Så tipset är, köp en drömfångare, det är kalasbra, förklara för henne vad den betyder.

Denna jag visar är köpt på Amuletten

snurro89
0

Hon fyller ju år snart perfekt! =) Vad ska jag säga att den e åt?

TantAlma
0

En dröm fångare, fångar dåliga drömmar så får man bara de bästa.

En sak jag körde med min dotter var att hon fick säga arg och hutta med fingret och säga försök inte skrämma mig för då blir jag arg….till det som skrämde henne. För arga människor är inte roliga.

snurro89
0

Okej OFTA :P jag har en blå drömfångare som jag köpte utomlands drömmer typ bara mardrömmar..

[Hellas]
0

#4 Man måste tro också *Ler*

Man kan egentligen hänga upp vad som hellst, det handlar mest om vad man sätter för tilltro till det hela och vilka energier man sätter i själva grejen.

Men man ska inte glömma att ett barn på 3 år ser sådant på ett lite annorlunda sätt *Ler*.

Det är ungefär som att de absolut måsta ha sin favoritnalle när de ska sova, annars försvinner all trygghet all världens väg.
När man blir äldre inser man att Nalle kanske egentligen inte är ett direkt pansarskydd men det spelar ju ingen roll.
Nalle fyllde sin funktion när det behövdes.

Nu blir det kanske lite väl skumt och rörigt för dig men jag tror att "tror" man på något helt och fullt så fungerar det och det är ju det som är viktigt.

Hon kommer älska drömfångaren, jag lovar, du kan även enkelt göra en själv, då blir det ännu billigare.
Panduro har nog lite grejer och pärlor, sedan tar man lite påskfjädrar.

snurro89
0

Okejjs, Tack för ditt svar:)!

haltalotta
0

Min brors barnbarn är 4 år och är klart medial, men hon förstår ännu inte riktigt om det. En gång då de var i ett församlingshem så var hon rädd för spökena, som hon säger, och tordes inte gå på toa. Då tog min bror och tittade åt det håll flickan pekade och sa "nu låter ni henne vara på toa i fred". Det funkade, trots att tösen tittade på morfar och såg ut att fundera på att han blivit tokig.

Med andra ord, de går att säga åt hajen och spindlarna att låta Linn få sova ifred och sedan hålla tummarna att det fungerar.

Med erfarenhet från den här tösen och hennes mamma, plus att jag har läst, så kan små barn se andar.

[Hellas]
0

#7 Alla småbarn är öppna för andra sidan, jag vet inte i vilken ålder de flesta börjar "glömma bort" sin kunskap.

kybele
0

Min dotter hade svårt o sova ett tag för de var någon som skrämde henne.. jag gjorde så att vi prata med alla snälla änglar och sa dom skulle vara hos henne på kvällen. o alla dumma elaka som bara skräms inte fick vara där.. min dotter är 4… efter de så sover hon gott men man måste säga de varje kväll  med henne annars så vill hon inte sova..

haltalotta
0

Jag vet att de kan se. Vad jag har hör och läst ska det bli när de uppfattar och förstår att de vuxna säger att det är bara fantasier. Jag tror att det är ca 4-5 års åldern. Min bror och jag försöker att hitta bra sätt att få hans barnbarn förstå att det är helt ok att se "spöken" och veta saker i förväg.

Flickan säger att mamma och pappa förstår inte. Tösen förutsåg att gammelmorfar skulle dö och hon gick inte att trösta förän morfar tröstade och pratade med henne.

[Hellas]
0

#9 Vad mysigt, det var ett bra tips :)

#10 Ja så är det nog, runt 4-5 år bleknar det nog oftast bort.

Jag tror det bästa sättet är att inte göra någon affär av det alls utan bara finnas tillhand och öppet prata om andra sidan.
Sedan tror jag ju att detta med att seendet bleknar kan vara en skyddsmekanism, den som sedan vill återupptar sin medialitet när mogenhet att hantera det hela finns.
Det är otroligt jobbigt att vara medial som barn, min son har mycket kunskap inom sig men detta ligger i träda sedan han var liten, när han är mogen kommer han att blomma ut, eller kanske inte.

kybele
0

#11 tack :D ja de fungerar ju för henne o de verkar som att de är någon som vakar över henne.. :) med min son när han var liten hade han en "magisk" pistol som skrämde spöken.. de fungerade de med :D