Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 3100 ggr
lilohl
0

Onda energier?

Det var hos mina bristande datakunskaper felet låg. Jag hittade mina "tappade trådar" till sist och jag har fått många och vänliga svar.

Har hört förr att jag omges av "onda energier" och att jag varit i kontakt med "onda andar," vilket stämmer. En nära anhörig till mig som besitter en viss medialitet ville inte ens stanna kvar och dricka kaffe hos mig en eftermiddag därför att det fanns så många "onda andar" omkring mig.

Eller också berodde det kanske bara på att hon tyckte att jag diskat kaffekopparna slarvigt.

Men tanken är onekerligen intressant. Jag HAR haft kontakt med onda andar, det är sant.

Själv ser jag vårt jordeliv som en centrifug som startar när vi blir till. Till att börja med snurrar den där centrifugen mycket långsamt men sedan i allt snabbare takt, och allteftersom åren går avlägsnar vi oss alltmera från centrum.

Många hamnar till sist så långt ut i periferin så de helt förlorar kontakten med centrum för att till sist rivas sönder mot centrifugens väggar. Och det gör ont!!! Jag vet för jag har varit där, och att sedan börja sträva in mot centrum igen är sannerligen inte gjort i en handvändning.

På väg ut i periferin möter man dessa så kallade "onda andar" som säger att om jag går åt det hållet så hittar jag paradiset och sedan villar man bort sig ännu mera.

Dagens mediavärld är full av unga människor som som till sist endast består av vackert smyckade tomma skal med sorgsna ögon, helt besatta av att synas och de börjar varje mening med ordet JAG. Drogmissbruk och självmord toppar statistiken bland dessa människor.

Själv undrar jag varifrån dessa "onda energier" kommer. Har de med karma att göra?

Undrar lilohl

[Mariann]
0

Dessa onda energier härrör från de lägre astrala planen och har en ingång i personlighten genom solar plexus, ett solar plexus som har tappat sitt naturliga beskydd av olika orsaker. Kan ha med att göra och tidigare liv med lek/missbruk av energier och magi, eller med missbruk av droger mm.

De nedersta astrala planen är det som i Bibeln kallas för helvetet.

Bappho
0

#1 Kan du ge exempel på missbruk av energier och magi?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[MargaretaA]
0

lilohl

hur har du kommit fram till att andarna var onda?

[Mariann]
0

#2 När man använder magi negativt i själviska syften. dvs svart magi eller när man leker med energierna och chakran/kundalinin.

Aldebaran
0

mmm  det är inte så mycket onda energier som att vi inte är mottagliga/byggda för att ta emot dessa ännu…Men det kommer med tiden..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Hellas]
0

Jag undrar också hur du vet att det handlar om "onda" andar.

Själv tror jag inte på onda andar i den bemärkelse att det skulle vara någonting från helvetet.
Men visst finns det andar som man inte direkt vill umgås nära med och då tänker jag själv först och främst på de själar som ännu inte hittat ljuset.

De är ju precis på samma sätt som de var i det levande livet med samma egenskaper + att man måste lägga till en enorm förvirring och rädsla.
Detta gör att de, av oss, upplevs som onda och aggresiva i många hänseenden.

Du skriver att du har haft kontakt med ondskan och det skulle vara bra att få veta på vilket sätt och varför du tror att du har dem med dig nu, lita inte enbart på din släkting utan känn efter själv.
Kanske är det enbart en rädsla som naglat sig fast?

Det är väldigt ovanligt att själar inte gått in i ljuset men det förekommer och det är så oerhört synd om de själarna, de behöver hjälp så att de hittar eller vågar gå in i ljuset.

[Hukanson]
0

Har hört talas om en man som fick uppleva det ena läbbigare än det andra tills han förstod att orsaken var att han ägde en stor bok om svart magi. När han gjorde sig av med den upphörde störningarna.

bettis69
0

Vad känner du själv? Omges du fortfarande av onda energier?

Om du känner så, så finns det ju flera sätt att frigöra sig från dessa och ta in mera positiva energier.

Du bestämmer över dig själv och vad du vill ta in.

Tycker du att du påverkas negativt i din vardag av dessa energier?

I humöret? I handlingar? tankar?

Berätta gärna om du vill.

Bappho
0

#7 Jag känner ganska många människor med svartkonst i bokhyllorna och som lever helt lugna och fridfulla liv utan störningar från onda andar :) Tror knappast att det sitter i böckerna..

lilohl
0

Betr. "onda energier"

Tack för alla vänliga och intressanta svar.

Till att börja med hade jag förmodligen en del karma från tidigare liv att betala av under första delen av min levnad. Jag hade stora kontaktsvårigheter och betraktades som allmänt störd vilket jag också var.

Jag har använt mig av svart magi för egoistiska syften, i unga år, till och med försökt att medvetet sätta ont på människor som gjort mig illa. Första gången jag försökte och det fungerade var jag endast fem år.

Jag befann mig på en sommarkoloni, det var i mitten av fyrtiotalet och en sjuksyster där uppfattade jag som både hårdhänt och elak. Vid ett par tillfällen hade jag dessutom fått några i och för sig mycket välförtjänta daskar i baken av henne.

Under en lek så ramlade jag och skrapade sönder magen på grusgången sedan vi passerat en trasig planka över ett dike. Det gjorde fruktansvärt ont och hon röt i åt mig att gå och tvätta av mig annars så skulle hon minsann komma och hjälpa mig. Fanns det någonting denna robusta och rödblommiga sjuksyster avskydde så var det små lipsillar och schåpagåsor.

Jag rullade stortjutande ihop mig under täcket och bad till "farbror Oden", jag var fullproppad med sagor och mytologi redan då och jag förstod att Jesus skulle nog inte tycka om det jag bad om. "Snälla farbror Oden, du som kan trolla, gör så att syster Astrid ramlar och bryter benet så hon får lika ont som jag." Så ångrade jag mig, "bryta benet bara lite grann," rättade jag. Och tro det eller inte redan nästa dag stukade hon foten på exakt samma plats nere vid den där plankan och blev sittande still i flera dagar.

Hon blev sedan skolsköterska. Åååh vad jag hatade den där elaka syster Astrid! Hårdhänt, tjock och rödblommig, kallde mig ständigt för "lilla lipsillen" och "schåpagåsan" och "slarvmajan" när jag som vanligt glömt urinprovet. "Hoppas hon får en riktigt plågsam död," bad jag och några år senare drabbades hon av en mycket svår cancer.

Sedan var det "elaka Per-Inge", en av mina värsta plågoandar. Mötte jag honom på gatan haglade stenarna och glåporden alltid efter mig och dessutom var han alltid fräck i mun. Återigen! " Måtte han ruttna levande!" var min ständiga bön och när han var i sjuttonårsåldern drabbades han mycket riktigt av en mycket snabbt nerbrytande form av leukemi och där blodkärlen till sist brast sönder och han såg så eländig ut i slutstadiet så det hände att sjuksystrar och vårdbiträden sprang ut ur rummet där han låg.

Och jag kan berätta flera liknande händelser i andra sammanhang.

Jag såg väl inte direkt illa ut när jag var ung men jag var så knäpp så killarna sprang åt fel håll. Släkten flinade "ska ho´ inte skaff´sa fästman snart?" Min far brukade då flina till svar. "Den! Hon är inte kapabel att få dit en karl!" Och när jag var tjugosju år gammal hade det ännu inte seglat upp någon snopp vid horisonten.

En helig äldre kvinna, jag brukade kalla henne för "Abedissan" för hon hade långa tider levat i kloster sa att det inte fanns någon man i mitt liv utan att jag med "mina stora andliga gåvor" orden var hennes "skulle leva i kyskhet och celibat för att sedan gå in i det strålande strålande ljuset och förenas med Kristus."

Jag tappade då besinningen och skrek åt den gamla fina damen att "den nunnan ska jag minsann lura Jesus på om jag så ska hoppa kråka i ett gurkland."

Sedan gick jag ut och gjorde det. Åtta psykopater på raken! Den första i raden var dock rätt hygglig. Jag kallade honom för "Mödisove" och "ängeln Gabriel".

Han knöt en röd rosett om "väsentligheten" efteråt och jag hjälpte honom att knyta den medan jag triumferade. "Nu flög nunnan ut genom fönstret. Såg du Ove hur det där svarta doket fladdrade?" Han tog dock snabbt till flykten, sa att jag såg ut som en djävulsbesatt nunna, och ville inte vara med längre.

Hormonerna pockade och den olyckliga kärleken var konstant fast föremålen växlade. Killarna sprang helt enkelt fortare än jag och dom jag hann i fatt försvarade sig.

Till sist gjorde jag slag i saken och målade av Fan själv, ramade in och satte upp på väggen. Sedan tog jag vin och bröd. hällde ut det på golvet och trampade på det med följande ord. "Så här Kristus trampar jag på Ditt kött och blod!" Och för säkerhets skull gjorde jag även Hitlerhälsningen mot porträttet med orden "Sieg Heil Hitler! Sieg Heil Satan!" Sedan beskrev jag i ord som moderator snabbt skulle plocka bort vad jag ville ha.

Och han kom, den där mörke stilige mannen som alla spåtanter som tittar i Tarotkort brukar varna kärlekskranka nuckor för. Jag råkade med andra ord riktigt ordentligt illa ut och jag drömmer fortfarande mardrömmar om den mannen fast det gått snart fyrtio år sedan dess. Det märkliga var att vid något tillfälle, det var när vi nyss hade träffats frågade han om det gjorde mig något att "han tillhörde de svarta."

Jag har alltså flera gånger i mitt liv använt mig av svart magi, inte enbart av egoistiska syften för min egen behovstillfredsställelse utan även för att fullt medvetet skada människor som gjort mig illa och det tycks vid flera tillfällen ha fungerat. Eller också har det kanske bara varit sammanträffanden.

Men jag minns att en spågubbe, jag har beskrivit honom i tidigare inlägg sa till mig när jag kom första gången, "att du är inte så svag som du tror. Folk ska akta sig för att vara jävliga mot dig för du kan sätta ont på folk." Jag minns också att jag log och svarade att jag tyckte om tanken.

Medan jag skriver det här inser jag alltmera att jag nog bara fått vad jag förtjänat i livet. "Sådant läder ska som bekant sådan smörja ha."

[Hellas]
0

Tack för att du vill berätta, det gör ont i mig det du fått uppleva vännen, att som barn bli så illa behandlad är inte rätt.
Jag känner ingen rädsla över dig eller dina kunskaper kring detta, jag skulle bara vilja krama om dig.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva heller så att det blir rätt.
Jag tror ju inte på ondska och i ditt fall så har du hamnat i den här situationen på grund av yttre omständigheter men sedan har vi ju detta med karma och det vi ger ut får vi tillbaka i trefaldig bemärkelse.
Dessutom tror jag ju att man drar till de energier som får näring av det man själv ger ut.
Platsbundna själar som i levande livet varit alkoholister dras till alkoholister osv.
Det är på det sättet de kan hålla sig starka.

Jag är absolut ingen expert i ämnet och känner att som jag skrev tidigare att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva, men det känns ändå som om jag måste skriva någonting så jag litar på min intuition att det blir rätt.

Du är ju nu på väg mot ett mer konstruktivt håll känns det som, du vill själv vända detta till något gott och om du nu har energier kring dig som inte är av en tevlig sort så förlorad de sin styrka alteftersom du själv finner styrkan i det goda.

Sedan kanske du även behöver hjälp med detta av ett duktigt och erfaret medium, detta är inget man ska experimentera med så jag själv tycker det är jätteviktigt att du får kontakt med ett medium med lång erfarenhet som kan hjälpa dig lösa upp allt detta som du har innom dig och även eventuellt om du har något som följer dig.

Glöm inte bort att du har en guide som finns hos dig och inget hellre vill än hjälpa dig så nästa gång du känner förtvivlan, be din guide om hjälp och styrka.
Han finns där för dig i alla lägen, de gånger du känt att någon går efter dig trots att ingen funnits där då du vänt dig om, det är din guide.

Medans jag nu skrivit detta så blir jag så illa berörd att ögonen fylls med tårar.

Många varma kramar och ljus
Hellas

spindelfot
0

#10 Vilken historia, elakt liv kanske du haft, men vad du lärt dig ändå.

Jag känner igen mig mycket väl! Som jag ser det så föds människor med olik magnetism, jag trivs och mår väl av saker och ting som andra skyr - omkring mig samlar jag saker och väsen, som påminner om det som är dött.

Man föds till livet med fallenheter och kraft av olika sort, det du kan kan även jag. Jag har också träffat spåtanter som spänt blicken i mig och sagt att jag drar åt mig ondska - men det måste finnas såna som oss också. Om det inte fanns någon som hörde de elaka andarnas röster, så skulle de nog glömmas bort omedelbart. Det är lätt att tro att världen endast är ljus, men sedan finns även, centrifugalkraften som sliter oss isär, och de som hungrar - som äter sig igenom, människans likgiltighet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Singolite
0

Ja jag har också önskar både livet av folk och ondska över dem som behandlat mig illa ända sedan jag var litet barn och det har aldrig slagit fel, de har gått det öde jag ansett de varit värda. Så jag vet absolut att det går att skapa förmannelser över folk och få det man önskar bara genom väldigt starka tankar och hat inom sig. Men jag har aldrig haft onda energier omkring mig, utan de gånger jag skapat detta onda är det bara JAG SJÄLV som skapat det och ingen annan. Alla tänker onda tankar ibland och vissa kan skapa dessa onda tankar till förvekligande som du och jag och några till. Men det gäller att lära sig hantera detta, inse att man vinner inget i längden på att ha så mycket hat inom sig. Jag lixom du har i hela mitt liv blivit nedtryckt av alla till och med mina föräldrar som talat om för mig hur värdelös jag alltid har varit. Har hört hur mina föräldrar suttit och beklaga sig över mig inför sina vänner, och jag känner igen väldigt mycket av det du berättar som du varit med om, du skulle kunna vara jag eller tvärt om, vi verkar ha haft liknande uppväxt och båda har vi själva skapat negativa energier med det har ingen med att det är något/någon annan som kommer med dessa onda energier utan det är enbart vi själva som skaper det och det är bara vi själva som kan bestämma om vi vill fortsätta att skapa dessa onda negativa energier om oss.

Jag har idag insett att dessa onda energier hjälper inte mig i längden, ja visst var det en seger för mig då den där, j--la ungen som plågade mig fick aids och dog exakt som hade hade önskat eller då min exsvärfar fick prostatacancer och dog inom ett år exakt som jag hade bett om att han skulle göra. Eller då jag önskade att mitt ex skulle råka ut för en bilolycka, men inte dö bara blir riktigt skadad och han två dagar senare råkade ut för det. Ja, ojojoj vad skön det var att veta att jag hade sådan makt, men vad har jag fått ut av det? De vet ju inte att det är jag som ligger bakom det i alla fall och jag´belv inte lyckligare på sikt i alla fall, det var bara en härlig känsla just som jag var mitt uppe i det och själv skapade dessa onda tankar.

Det var många år sedan jag tog till dessa onda energier och jag mår så mycket bättre idag, jag behöver inte ha dessa energier inom mig för att må bra jag mår betydligt mycket bättre nu då jag skapar goda energier inom mig i stället, jag får ut betydligt mycket mer av det och jag har märkt att jag har blvit mer accepterad, hag har lättare att förstå andra människor, kunna ta till mig deras känslor, deras sätt att se på livet och även dem som behandlar mig illa har jag fått en större förståelse för. Jag behöver inte skapa egna onda energier inom mig för att besägra dessa människor för de skapar det själva bara. Och jag är mycket, mycket starkare än dem även att jag inte använder nogra onda energier mot dem.

Det är ingen styrka att kunna ge igen på andra genom onda krafter, genom svartmagi utan det är bara en enda stor svaghet. Den som använder svartmagi är inte stark, utan väldigt, väldigt svag. Den dagen du använder dessa energier och krafter omvänt i stället då kommer du att vara stark och då kommer jag att hålla med den där spågubben om att du inte är så svag som du tror, för du är exakt så svag som du tror så länge du använder dig av den onda kraft du skapar för att hämnas på folk.

Jag var svag innan då jag använde mig av denna ondska och kraft men idag är jag stark, väldigt stark och väldigt självsäker i mig själv, det var jag aldrig då jag kunde bara genom tankar avsluta en annan människas liv bara för att den personen gjort mig fruktansvärt illa.  

Detta är inget jag går ut med i vanliga fall men jag vill försöka få dig att förstå att den kraft du har inte alls är en styrka och att du är inte själv om att besitta dessa energier och krafter. Och vad jag förstått är du äldre än mig och fortfarande inte har kunnat ta dig ur dessa onda tankar och det borde du göra, så därför berättar jag detta för att kanske få dig att förstå att det bara är du själv som skapar detta och bara du själv som kan bryta dina begativa och destruktiva tankar i detta och omvända alla denna energi, allt hat och förakt inom dig till helt motsatt effekt. Se alla dina plågoandar som en del av ditt liv, de har givit dig något, de har givit dig vetskap och kunskap om sådant få får uppleva. Du har något bakom dig som få har fått uppleva, du har sett mer än de flesta andra och det tack vare alla dessa plågoandar som funnist i ditt liv. Sätt dig ner i stället och tacka dem för den du är idag, för allt de har givit dig som du aldrig någonsin hade fått utan dem.

Blid
0

Vilka rysliga historier! Om ni har upplevt och gjort detta så hoppas jag att ni lärt er mycket och kan i resten av erat liv, vandra fram med kärlek, omsorg och förståelse för alla era medmänniskor. Ha förståelse för att vi är olika både till utseende, tankar och åsikter!

Singolite, det är närapå att du sitter och erkänner att du tagit ihjäl folk. Med din tankekraft.

Bappho
0

#10 Ditt liv skulle kunna bli en bra bok. Du skriver väldigt bra! Tack för din historia.

Eija
0

Man blir verkligen bestört och ledsen när man läser era historier……

Jag har oxå levat väldigt likt era, som skillsmässobarn och tvingad till att bo med min ondsinte far…fick ingen kärlek alls utan tvärtom…nu tänker jag inte gå in för att berätta min historia…men jag förstår er fullständigt och blir så påmind om mitt…

Jag däremot, vände saken istället och spela pajas och gjorde så att folk skratta, om det sen var åt mig eller med mig….skit samma….det var iallafall bätte än att bli så ofta mobbad….

Men sen när jag blev äldre o råka ut för en väldigt ondsint o elak människa, som gav sig på mitt barn, då kom lejoninnan fram…men där angrep jag personen indirekt själv, genom mina tankar…om vi möttes så spännde jag ögonen in i hennes själ, så även om hon undvek min blick så kände hon den…och jag lovar att hon flydde, hon var så rädd för mig….

Och en gång sa jag åt henne att hon en vacker dag skulle få tillbaka det hon har gjort andra….det är något jag tror på "goes around, comes around"

Och här behövs inga andra andar, varken onda eller goda….det var bara jag o ingen annan….

Sen säger jag som vissa här, man har fått lära sig mycket av det tråkiga som hände…en lärdom….och man var starkare att möta andra motgångar i livet……

Det verkar som att ni lilhohl o singolite har fått ro och kan gå vidare med glädje istället för hat….det är ni så väl unt…ingen skall behöva hata, det är så jobbigt jag vet….

kramar om er systrar som har kommit från helvetet på denna jord

Eija

Singolite
0

Ja vad ska man säga då, om man genom tankekraft lyckats få folk att gå det öder man velat att de skall gå och det sedan blivit så. Cad ska man säga då, erkänna eller inte erkänna?

Och som jag skrev så är detta inget jag i vanliga fall sitter och berättar om men eftersom nu denna person forfarande använder sig av dessa krafter och jag vet vad det handlar om då jag själv har använt mig av samma krafter och att med tankekraft änska livet av något och dämed lyckas skapa detta så har man ju också tagit ihjäl folk och det anser inte jag att man sitter och skryter om. Och varför ge dig på mig med att anse att jag erkänner att jag tagit död på folk när huvudsribenten berättar i detalj hur hur hon tagit död på folk genom tankefraft?

Jag har lärt mig att hantera detta idag men gick ut med detta idag här för er för att ge er in enblick i vad detta handlar om och bara för att jag är stark idag och inte använder dessa krafter idag så finns ingen anledning att ge sig på mig och hysa agg mot mig för det jag erkänner men se genom fingrarna mot den som fortfarande utövar dessa krafter. Säg di samma sak till huvudskribenten för hon har erkänt ändå mer i ordagrant hur hon har gått till väga med sina mordtankar på folk och hur hon har genomfört det dessutom, tycker då att hennes berättelse är betydligt mycket skrämmande då hon verkligen lever sig in i det hon lever med och ser det som häftigt att ha denna makt och styrka över andra människor. Så är det någon du skulle säga detta till så är det väl snarare till henne och inte till mig. Jag har ju förstått hur fel det var men hon lever fortfarande med tron om att hon har rätt att önska livet av människor som behandlar henne illa och därmed se till att de går det öde hon önskar dem och fortfarande anser att det är häftigt och en stor syrka att ha sådan makt över andra människor.

Jag berättade faktiskt inte detta för att få elaka kommentarer av det jag berättade för att kunna hjälpa en annan med de erfarenheter jag själv har av detta.

Blid
0

#17 Jag måste ha missat att det stog något i huvudskribentens berättelse om att hon önskat livet ur människor och att det sedan hänt. Däremot läste jag att någon stukat vristen…. Det var inte min mening att anklaga precis dig men jag blev bestört när jag läste att du så öppet erkände. Jag förstår att du skrev din berättelse i avskräckande syfte. Jag hoppas att andra tar lärdom av det du har upplevt. Glad

[Hellas]
0

Lilohl, Singolite och Eja, jag känner mig så hedrad över att få ta del av era berättelser.

Singolite och Lilohl, ni är två kärleksfulla människor oavsett vad som tidigare gjorts eller inte gjorts.
Ingen har rätt att döma, vem är så fri fårn synd att den kan kasta första stenen.

Det finns ifokussiter som är ganska kunniga i just detta område, dels har vi ju Häxor och sedan finns Druid&Shaman.

Må så gott och tack än en gång

#14 Lite onödigt tillägg du gör där tycker jag men jag hoppas att det inte var så du egentligen menade.

Blid
0

#19 Jag blev väldigt obehaglig till mods när jag läste inlägget. Det kan tas som tips om fel personer läser det.

Vem bestämmer vad som är onödigt. Jag tycker inte att det var det.

Bappho
0

#20 Om man lever med skygglappar, går då det onda bort?

bettis69
0

Man bestämmer alltid som person vad man tillåter att komma in i sitt liv. Det finns ett beslut bakom allt

Går det onda bort? Ja, om man jobbar på det.

Tänk dig ett glas med rent vatten. Blandar du i blå vätska så blir det ljusblått.

För att du ska få klart vatten igen, så måste du ju hälla i klar vätska (positiv energi) tills det blir klart igen. GÖr du inget, så förblir det ljusblått.

Aldebaran
0

#22 Ibland kan det ju ta resten av livet.. Ibland är det inte bara öppna någon liten kran för att fylla på en klar vätska och simsalabim allt e återställt. Sedan är det ju inte alla energier man klarar av att stänga av. T.ex om du öppnar rotchakra förtidigt och släpper lös dom starka energier (ormelden) så är det inte allt så säkert att du "kommer tillbaka" detta livet…

[MargaretaA]
0

ja jag tycker ju att svaret i #22 var betydligt mera hoppingivande än svaret från #23 - det låter mera som en dom.

Men det bevisar min tes att om man frågar tio olika personer så kan man få tio olika svar - och då kan man lika gärna fråga sig själv.

Tack bettis69 för din liknelse med glaset. Det är en bild jag kommer att bära med mig och sprida vidare. Den visar att det alltd lönar sig att göra något - hur mörkblått det än kan se ut  Glad

Aldebaran
0

Klart att det lönar sig, det har jag aldrig sagt att det gör. Känner en person som varit psykolog i hela sitt yrkesliv alltså inom den vanliga sjukvården. nästan 45 år. Mycket har varit inriktning på Kundalinieffekter dvs. det som nämns här ovan.. Min mamma lekte med detta och fick problem… resten av sitt liv.. Så ibland #24 finns det folk med erfarenhet och egna upplevelser av baksidorna va detta.. Finns även en sajt att läsa om riskerna med detta…Om krafterna man kan släppa lösa och vilka inombords skador man kan få. Å det bästa av allt (för din del)  den är inte Teosofisk/esoterisk… http://kundalini.se/svbrosch-1024.html

[MargaretaA]
0

menar du att något så harmlöst som att föreställa sig ett glas med färgat vatten är en kundalinieffekt som man inte bör "leka med"?!

ursäkta om jag slår mig för pannan. I min värld kallas det för visualisering. Ett användbart verktyg vars enda biverkning är att den kan uppfylla önskningar.

Men nu är vi OT i tråden. Starta gärna en ny tråd och berätta om dessa otrevliga krafter som du menar att vi okunniga "leker" med.

Aldebaran
0

nej jag menar inte ett glas med färgat vatten, trodde att det var en liknelse. Jag menar om "onda energier" som denna tråd från början handlade om..

[MargaretaA]
0

aha ett missförstånd. Sorry!

Aldebaran
0

Vidrare så är ju inte detta från esoteriskt håll utan från psykologer i den vanlig sjukvården som börjat få upp ögonen för vad detta ev. kan vara. "Onda energier" finns ju inte utan allt är en och samma "urenergi" som ger liv åt allt. Kolla länken istället för att slå dig i pannan, för det hjälper väl föga?

[MargaretaA]
0

jag har inga problem med ondska och onda energier.

Har kollat länken - avstår från att kommentera.

Frejzan
0

#13 Mycket bra skrivet. Här ser man verkligen att tankens kraft är enormt stor.

Singolite
0

Då tycker jag att du skall läsa huvudskribentens berättelse igen för hon redogör exakt hur hon önskar en kille att få lida sakta till döds i cancer. Och killen får leukemi och får lida då kärlen spricker mm och hon beskriver detta att hon känner en njutningskänsla av att han fick det hon ville att han skulle få. jag kände att det var som en seger för mig då jag fick min "hämnd" men jag har inte stått och flinat bakom ryggen på dem heller och gnuggat händerna i ett brett leende som huvudskribenten ville framskina det som att hon gjorde.

Hon beskriver hur hon njuter av då folk inser vilka ondskefulla tankar hon kan skapa. Skillnaden mellan henne och mig i detta fall är att hon njuter och verkar inte alls har något dåligt samvete annat än vid ett tillfälle då hon var 5 år och ångrade den hårda domen och i stället valde en lite mildare dom mot den som hade skadat henne. Hon verkar inte alls bry sig ens idag utan verkar snarare tycka att det är häftigt att ha denna kraft och makt över andra människor. Jag derimot har insett vad detta handlar om och att det inte alls är något häftigt i detta. Att skapa positiva energier ser jag idag som mycket häftigare. Och att kunna förlåta både gamla och nya plågoandar ser jag som en betydligt större styrka och jag skulle aldrig igen använda dessa krafter igen för att straffa någon som behandlat mig illa. Ibland kan jag förvisso bli riktigt besviken och börja tänka något men inser hur fel det är och direkt börjar jag istället tänka goda tankar, hur synd det är om denna person i stället som måste göra mig illa fast jag inte har förtjänat det.

Alla gör vi våra misstag i livet men oftast lär man av sina misstag också. Jag är född medial, tyvärr hade jag en väldigt tuff barndom p.g.a att jag inte var som alla andra barn utan levde mer i den andliga världen än i den mänskliga och var starkt medial och jag utnyttjade min medialitet, energier och krafter jag hade för att ge igen på alla som gjorde mig illa. Men dessa energier är bara sådant man själv skapar, det har INGET med onda andar att göra, det ska ni veta. Det är bara en själv helt och hållet som skapar detta, det har inget med någon Djävul att göra, jag har aldrig i hela mitt liv haft någon kontakt med Djävulen, har aldrig sett någon och vet inte ens om han finns. Så dessa energier och krafter man kan skapa genom tankar har absolut inget med Djävulen att göra eller några onda andar. Och det handlar inte om vilka eller vad man släpper in för det handlar om ens egen bitterhet, frustation, förtvivlan, besvikelse, helt och hållet sin  EGEN ondska. För ni ska ju inte tro att inte även ni har en ond sida inom er också, det har alla men de flesta klarar av att hålla sin EGEN ondska på "plats" men vissa klarar det inte. Men man kan inse vad det handlar om och bearbeta sin egen ilska, sin egen ondska som man vill ge mot andra.

Det är inte lätt som barn att födas med ena foten i astralvärlden och andra i en mänsklig värd, och man skall lära sig skillnaden på dessa två världer, det är inte lätt för någon som har denna förmåga, medialitet redan som barn. Och blir man dessutom väldigt illa behandlad av dem man mest vill lita på och andra omkring en så är det lätt som barn att ta till sin egen ondska och då man märker att man kyckats hämnas genom den så kan det bli lätt att man fortsätter med det för man tror att man mår bra av det. Men det gör man inte i längden, och det märker ni ju på huvudskribenten. Hon säger att hon var barn på 40-talet, det betyder att hon passerat medelåldern och börjat gå in i ålderdomen men fortfarande inte har kommit över vad en ful, fet kärring gjorde mot henne när hon var 5 år. Hon beskriver denna kvinna som det var igår hon träffade henne, känner fortfarande samma hat och förakt mot henne och njuter än i dag över att hon lyckades önska henne olycka. Så alla hämndaktioner hon har skapat genom sin egen ondska, genom hennes egna tankar har ju knappast gjort henne lyckligare utan snarare tvärt om. Desto mer ondska hon själv skapar desto mer olycklig blir hon.

Jag har försonats med alla som gjort mig illa, genom mina tankar från min själ till deras själ har de bett mig om ursäkt och jag har bett om ursäkt för alla onda tankar jag haft om dem, om sådant jag genom minta takar har kunnat göra mot dem och de som inte lever idag har jag bett om ursäkt för att jag önskade det jag gjorde mot dem. De gjorde mig illa men det gav inte mig makten att avgöra deras ödet även att jag har den makten att kunna göra det. De gjorde mig illa men jag var inte bättre, snarare tvärt om, jag utnyttjade krafter som de inte kunde försvara sig mot och det är inget att vara stolt över eller ens skryta om att andra kan se att man har denna makt, eller känna stolthet och glädje över.

bettis69
0

#29 Alla kan ju ha olika tro och uppfattning om det finns goda eller onda energier. Är det Du som  säger att det inte finns onda energier? Men då kanske inte heller goda energier existera för dig?

För mig är det iallafall lika klart som det är natt och dag, sommar och vinter, att både goda och onda energier existerar. Livet har ett mönster.

Man vinner inte mycket på att ta in onda energier, tja kanske för stunden om formeln funkar för hämnd, men ytterligare en lag finnes : Det man sår, får man skörda. Lagen om karma.

Jag har själv hållit på med både Anden i glaset och Quija board, vilket JAG anser vara att öppna en port för okända energier. Jag har tagit bort sådant ur mitt liv nuförtiden och jag koncentrerar mig på att så goda frön i mitt liv och mina relationer.

Man får ta emot det som man ger.

[Hukanson]
0

Hur tydligt blir det att se den lägre astralvärldens känslonjutande befallningsorienterade skadeglädje när den jämförs med mentalvärldens tankevisualiserande kärleksorientering. Man kan bara hoppas att känslorna börjar längta efter den mer varaktiga glädjen i gemensamma aktiviteter typ sång musik kramar samlevnad och gemensam framtid.

Aldebaran
0

#33 För mig finns det bara EN energi och det är den HÖGSTES energi vilket är den enda energi som genomlöper oss alla.

Jämför den gärna med EL.. Tardu i ett julgransljus som är tänkt för 18 lampor i en Julgran och sätter i det i adventsstake gjord för 7 ljus så blir ju den lampan inte långlivad El:en blir väldigt "ond" för den stackars lampan…Utan för den skull vara ond. Astralplanet som genomlyses av dessa 7 strålar ifrån den högste är ju åxå kallat emotionalplanet (känsloplanet) och är till stor del också uppbyggt av våra kännslor positiva som negativa. Hat som kärlek sammlas alltså i Astralvärlden. Därför är det först (enl.mitt sätt att se) i mentalvärlden som det börjar likna något för att inte tala om Kausualdelen i Mentalvärlden då vi "hänger ifrån oss" det personliga från detta livet, efter vi först naturligtvis tankat ner erfarenheterna i det högre Jaget/själen från detta liv.

Lite spinnoff kanske men ändå värt att nämna .. Igen…

bettis69
0

Förstår lite din tanke där med för mycket vatt med för lite genomströmning.

Jag är dock inte så insatt i astralplanet med sju strålar.

Jag kan bara jämföra med mina upplevelser,  naturliga och övernaturliga.

Jag vet heller inte om hat eller kärlek samlas i det astrala, men det jag ville få fram är ju livet här och nu, att det är viktigt att ta hand om sig själv, både kroppsligt och själsligt.

Och att ta in onda energier kan väl inte gynna någon i längden? Jag själv, har svårt att förstå hur man kan välja att vara "ond".

Det måste finnas en orsak till detta, som gör att man väljer detta.

Men för min egen del ser jag till att jag är på god fot med Gud, för jag tror på livet efter detta.

Jag har varit med om mycket svåra saker i livet, svårare än många kan tro och klara av,men genom min tro på det goda, skaparen, så har det gett mig en positivitet.

Jag önskar Lilohl all lycka och kärlek, för något har dock hänt.

KÄRLEK ÖVERVINNER ALLT!

Tänder man ett ljus i mörkret, så tar ljuset över, det är icke längre mörker.

[Mariann]
0

Det finns en energi, det högsta, Gud, Det enda livet eller vad vi nu kallar detta det allra allra högsta. Sedan finns det mer eller mindre förvrängd energi och ju längre ner  genom planen (7 st) vi kommer ju mer förvrängd är den kunde man förenklat säga.

Eftersom vi lever på en icke helig planet så är energierna förvrängda ända ner till det fysiska planet, till det planet räkans oftast tre av  de lägre planen. fysisk/eterisk, astral och mental (i synnerhet de lägre mentala planen).

Vet inte om detta gav något större ljus till saken…

#36 Astral planet är ett av de sju olika planen(vibrationsplan), strålarna har väl inte så mycket att göra med de olika planen, eftersom strålarna genomlyser alla plan. Ska väl tilläggas att varje plan har i sig 7 underplan, för att komplicera till det för oss Flört

[MargaretaA]
0

Jorden "icke helig planet" med "förvrängda energier"?!

Lessen  - jag respekterar dig Marianne, men jag kommer aldrig att bli vän med det du tror på Obestämd

Till alla som tänkt fula tankar och lever i bitterhet för gamla oförätter; min erfarenhet är att det bästa man kan göra med de elakheter och skit man blivit utsatt för, är att lägga det bakom sig och gå vidare. Det betyder ändå inget vad andra människor säger. De bara avslöjar sig själva. Lita på att karma kommer att ta hand om rättvisan.

Aldebaran
0

Jodå #38 det kommer du..  kanske inte detta livet, men vem vet du har ju många år kvar Flört

[MargaretaA]
0

det är ett väntat svar från en som anser sig sitta med facit och ha monopol på sanningen Flört

[Hukanson]
0

Varning #38 skiten kan hamna på vagnen vi alla drar med oss.

Du vet "smärtkroppen".

Kanske ändå bättre att elda upp det i kamin.

Singolite
0

Eftersom jag har sett, upplevt astralvärlden på alla sätt så kan jag inte hålla med dig om detta. För det första är jorden en lika helig plats som alla andra platser i universum. Och några 7 plan existerar inte för då skulle jag ju ha sett dessa plan, jag har bara sett att alla är på samma plan med exakt samma förutsänningar men man väljer själv hur man vill använda sina fröutsättningar på bästa sätt.

Men Jorden är den mest heligaste plats du kan finna men alla människor på vår jord är inte de mest heligaste och det är stor skillnad.

Jag respekterar också din tro men tycker inte att du ska säga att jorden inte är helig för det är ju en förolämpning mot vår jord och om du nu är kristen dessutom så hur kan du förakta Guds skapelse som han har skapat? Bara undrar för det verkar inte stämma in på en Gudstro att säga att Jorden inte skulle vara helig… Jorden har ju Gud skapat av kärlek mm enligt kristna så varför skulle han göra den till en icke helig plats?

Håller med det du säger och även att man måste gå vidare och lämna det gamla bakom sig. Det går inte att gå ett helt liv i kanske 80 år och vara bitter över saker som hände när man var liten. Som du säger så karma tar hand om rättvisan förr eller senare.

[MargaretaA]
0

jag menar att vi själva bestämmer vad vi väljer att dra med på vagnen och rekommenderar resa med lätt packning. Sedan är det kanske lättare sagt än gjort Flört

Aldebaran
0

precis Margareta.. Och eftersom människor är olika starka så är ju en "lätt packning" en tolkningssak…   Flört

[Mariann]
0

#42 jag tror du missförstår mig, eller inte har en aning om vad de 7 planen jag pratar om är och vilka vibrationer som hör hemma på vilket. De högsta planet (ibland benämnt 7 ellr 1) är GUD/Gudomligt, ett plan ingen levande fysiskt inkarnerad människa kan besöka. Människor kan besöka astralplanet och de 7 nivåer inom det och de översta där är mycket fina och "heliga". Allt människan känt och begärt och sökt finnes där (astralplanen), dvs både låga och höga begär/aspirationer. De mentala planen är formlösa….

Singolite
0

Nej jag missförstod dig inte, förstår vad du menar, detta tillhör allmänbildningen att känna till och en gammal tolkning på hur det skulle fungera på de olika planen. Man kommer åt hela denna värld/plan eftersom alla är på samma plan och dessutom har jag aldrig sett någon Gud varken i detta liv eller då jag varit död och befunnit mig på där, och jag har inte sett att det finns någon fler plats att ta vägen. Har du verkligen sett detta eller är det bara din kristna tro som gör att du tror detta?

Och varför just 7 olika nivåer??? Nej som jag sa, jag respekterar din tro och var och en får givietvis tro vad de vill men jag tror inte på sådant människor säger för att andra fått dem att tro sådant. När det gäller olika kristna samfund så är det många som hjärntvättar sina medlemar till att tro saker men själva har de aldrig upplevt detta ens, de bara tror det för att de är hjärntvättade.

De som talar oberoende av andras teorier, av egen erfarenhet och sådant de själva har upplevt det blir jag väldigt imponerad av. Men detta med de 7 nivåerna fick man lära sig om i både relligionkunspap och svensa B och är andras spekullationer som ingen kan bekräfta att de har upplevt eller sett verken som människa då de besökt andra sidan eller de som faktiskt minns då de befunnit sig på andra sidan. Jag tror mer på dem som verkligen har upplevt astralvärlden och kan säga att det finns inga sådana plan som du pratar om.

Men gör det dig glad att tro på det så ska du givietvis tro på det, vem vet vi kanske ses på 7:e planet en dag… Och då får jag väl erkänna att jag hade fel men annars så ses vi på den plats jag vet existerar för alla på lika villkor oavsett om man bara är på besök utanför sin kropp tillfälligt eller är där utan en levande kropp kvar.

[Mariann]
0

Det som är lustigt här att om dessa 7 plan undervisas det inte i skolan alls, inte i den skola jag gått i och inte den skola mina tre barn gått i heller, och tyvärr inte heller i mina vänners skolor.

Om du anser att astralplanet är alltet så är det ju givetvis helt ok, men att uppleva de formlösa och så höga vibrationer går inte från det planet. Att du inte ser mer en det du ser beror ju just på att allt ovan astralplanen är formlösa och därför inte går att "berätta" om…

Man upplever de plan som man vibrera lika med och vibrerar man inte högre än astrala planen så gör man ju inte det, så enkelt är det.

För mig går man genom astralplanen och lämnar av en astralkropp där och vidare upp till mentalplanet innan man går ytterligare vidare därifrån och in i själsplanet och därefter inkarnerar man igen, utan minnen från högre plan. Vi har en artikel om " Döden -det stora äventyret" för de som verkligen är villiga att grunna över dessa olika plan och om det kan ligga någon som helst sanning bakom det jag svamlar om.

Singolite
0

Ok du eller vem det är har ändrat lite i dessa 7 plan till en modernare verssion men själva huvudprincipen är den samma man fått lära sig i allmänbildningen om detta.

Och hur kan du veta att det finns en plan som ingen kan minnas eller ens någonsin sett? Om ingen kan minnas den eller sett den, någonsin kunnat beskriva den hur kan du då sitta och säga så säkert att den finns???

Jag vet att det inte går att förklara denna plats eftersom det verken existerar tid rum, ens något att ta på där men det är i samma plan allt detta. Jag har ju befunnit mig där många gånger mellan mina liv och minns det väldigt tydligt. Och på så vis kan jag ju hålla med dig om att det är väldigt svårt att berätta detta i mänskliga termer för det är något helt annat detta ställe och går inte att beskriva. Men jag kan inte hålla med dig om dessa 7 plan du är så säker på existerar, varför har jag inte sett ett enda av det när jag har befunnit mig där då? Och då menar jag inte då jag varit där bara på besök utan då jag befunnit mig där då jag inte har haft något kropp.

Det är inte det att jag vill försöka motbevisa det du säger utan snarare det att jag bara vill veta hur du har kommit fram till detta, har du upplevt det själv, kan du verkligen garantera med egen erfarenhet att det är så, för eftersom detta inte är något jag har sett då jag befunnit mig där så blir jag ju väldigt fundersam och är det så att du verkligen har upplevt detta så undrar ju jag varför jag inte har fått komma till detta ställe då jag inte levt i någon kropp. Och innan jag blev den jag är i dag var jag i astralvärlden över 70 år, mänsklig beräkning då. Borde jag inte ha upplevt detta ställe som du talar om då? Jag vill bara veta varför jag har kunnat missa detta ställe och även dessa 7 olika ställena som du säger skall finnas… Kan tillägga att jag var absolut ingen osalig ande dessa 70 år jag var där, tvärt om jag var ju där alla andra är så jag förstår inte hur jag kan ha missat ett ställe på ett högre plan då jag var där man skall vara och där alla andra också var…

[Mariann]
0

För mig så är det så att det blir ett "bevis" av dels två orsaker, den ena för att detta sägs inom Veda och att många av de esoteriska delarna av alla religioner har en liknande förståelse och för det andra så bekräftas det i  mitt hjärta som en sanning för mig.

Hur kan man vara säker på att man såg alla… om det nu finnes formlösa plan, enhetsplan, varansplan så lär man ju inte se individer.

Om det är så att dessa plan som många inom både Buddhismen o Hinduismen pratar om enhetsplan o varandeplan, finnes så upplever man dem inte från astralplanet, finns liksom ingen ingång till det högre om man inte hittar dörren… skulle man kunna säga..

Jag kan inte förklara bättre än så. Du får läsa om du vill om döden och kanske även denna kan säga något om hur andra ser på astralplanet

Singolite
0

Ja men vem säger att religösa grupper har rätt bara för att de är religösa?

Nej man ser inte alla som individer i den bemärkelsen som vi ser andra människor som individer i en kropp men man känner igen dem och när man dör så vet man var man hamnar och att det är där alla andra är. Ja det är sunstansöst men är inte indelat i några plan, det finns inga dörrar mellan några plan eller rum eller något. Du säger ju själv att det är substanslöst och hur kan du då få in en dörr i detta? Ja jag förstår att du inte menar en dörr som vi har i våra hus men ändå, själva grejen varför skulle dessa plan du tror finns vara avgränsat när det är substanslöst?

Det är många sektmedlemar som är hjärntvättade som också anser att de känner i sitt hjärta att varje ord deras ledare säger är sant. Varför inte skaffa sig egen erfarnehet i stället för att förlita sig på vad andra tror och spekulerar om? Alltså menar att om du inte själv har sett detta så kan du ju inte förlita dig så på vad andra säger. Du måste ju skapa dig en egen uppfattning om det och själv försöka se och uppleva det. Själv försöka söka i sitt själs inre då du själv befunnit dig på andra sidan.

Ditt hjärta har ju aldrig varit där utan det är din själ som varit där och därför kan du väl inte lyssna på vad ditt mänskliga hjärta säger utan du måste ju följa vad din själ vet om det. Hjärtat följer människans behov, den du är i idag, den vet inte mer än vad som nu existerar och det du vill tro på idag. Men om du söker i din själ så kan du ju få svar och bilder från vad din egen själ har upplevt i stället. Visst är det bra att man låter sitt hjärta få sin tillfredställelse men ens själ då… Är det inte bättre att du först öppnar dörren in till din egen själ innan du letar efter en dörr i astralvärlden?

[Mariann]
0

I mitt hjärta "bor" min själ och det är där jag har kontakten uppåt. Glad

Aldebaran
0

Jag har aldrig heller stött på läran om de 7 planen i skolan och frågade just min dotter som går i första ring. Hon hade aldrig heller hört talas om det.. Svenska B läste jag på Komvux för några årsedan och då nämndes inte heller något om dom 7-planen.. Men om detta nu då undervisas i religionskunskap så varför är 70% av alla här inne så frågande när man nämner 7 plna/nivåer då?

Singolite
0

Ja vad tråkigt för er att ni inte fick reda på det då men de fick i alla fall jag.

Aldebaran
0

så bra!! då hade du nog någon lärare som la in lite esoteriskt i religionen.. Måhända en Teosof?  Flört