Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: sorg
Läst 3956 ggr
Elisabeth-J
0

En vän och medlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har väntat med att skriva ut det här då inte många visste, men idag är det officiellt så jag meddelar här nu att min vän och medlem här på ÖN, Marie (moonie) har lämnat oss och gått över till andra sidan.

Marie är oerhört saknad, en vän sen 26 år tillbaka som var som en syster, en i familjen. Nu finns hon på andra sidan med sin dotter som gick över för fem år sedan. Alla minnen med både tårar och skratt, foton som betyder så mycket, ja det är det som finns kvar som jag bevarar med ömhet och glädje, saknar samtalen och kramarna men du finns med oss med din själ fortfarande. Tack Marie för den tid vi fick tillammans här på jorden! Tack för allt du delade med dig här på övernaturlligt iFokus!

Love you! Puss!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[GunillaF]
0

Jag beklagar förlusten!

(Det är något med hennes ögon som jag inte riktigt kan sätta fingret på?!) Sorgsen.

/Gunilla

Hoppfull
0

Så ledsamt!

Tänker på er som är hennes nära och kära!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Jag beklagar din sorg än en gång men samtidigt  är jag glad att du har kontakt med henne och att hon kommer att vara med överallt när du och dina väninnor träffas.pappers-ängel

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mads
0

Beklagar sorgen & för Marie så hoppas jag hon har det helt fantastiskt där hon nu befinner sig.

Kramar

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
0

Beklagar sorgen för alla!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

cillaj
0

Oj, Elisabeth, vad berörd jag blev, gråter nästan. tänker på dig i din saknad.

Kram cilla.

chik
0

Nä Elisabeht vad tråkit…Jag har inte ord..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

Säger som GunillaF vilken sorg det finns i Maries ögon.

Beklagar verkligen sorgen från mitt innersta/ kram Spanaren

Elisabeth-J
0

Jag vet att några av er härinne har haft kontakt med Marie här på ÖN och många av er som gick på storseanserna i Eskilstuna minns henne. Hon hjälpte Alice Lindberg som är arrangör Jag ville därför meddela er idag, om ni vill prata så hör av er, jag finns här.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Det finns en sorg i ögonen och beror på hennes sorg och saknad efter henns dotter. Marie fick också mycket glädje och mycket kärlek sista åren tillsammans med sin själsfrände och livskamrat så det finns även foton som utstrålar det vackra hon fick uppleva mitt i allt.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

För några månader sen frågade jag marie om det var ok att jag skrev en artikel om när jag fick kontakt första gången med hennes dotter efter bortgången, det var en helt fantastisk upplevelse och Marie ville att jag skulle skriva den men jag har inte orkat för det är så mycket känslor i det också. Nu kommer jag att skriva den artikeln för den berör och visar så mycket fint och en del om livet på andra sidan :)

Elisabeth 

BabyDragon
0

Beklagar alla som sörjer. Kramar

[Spanaren]
0

#10 Så fint Elisabeth att skriva och förklara Maries sorg och sen samtidigt berätta att det åter fanns en glädje i hennes uttrycksfulla ögon. Bra att visa personen bakom fasaden som många vill dölja.

/kram Spanaren

Kvaser
0

Beklagar sorgen/förlusten av en väninna/vän/kamrat, men hon ser nog leende på dig….för nu kan hon äntligen hålla sin dotter….samtidigt som hon finns vid din sida, dag som natt.

Kramar: Magnus

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Trisha
0

Lärt mig massor av Maries övergång, på så många sätt. Gläder mig åt att hon nu ´får möta sin dotter igen, det tog Marie så hårt….

Varma tankar till dig också förstås Elisabeth och Maries nära kära.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

bofena
0

Jag beklagar sorgen….

Lena

FiaH
0

Beklagar sorgen för er alla. Många varma styrkekramar till er// FiaH

Elisabeth-J
0

#13 Det tycker jag är viktigt att man gör. Min sorg är inte heller så djup som man kan tro när man har förlorat en så nära. Min sorg är glädjefylld för Maries skull, jag vet att hon har det bra, hon är hos sin dotter, hon visar mig sitt leende och busar med sina vänner nu, hon kommer att berätta mycket för mig från andra sidan.

Vill berätta vad som hände den dagen hon gick över. Cristine hade innan fått kontakt med hennes dotter vilket jag förmedlade till Marie. På kvällen då hon gått över pratade jag med happyspirit i telefon och avslutade samtalet med att säga: Är det någon som kan komma och visa mig hur det egentligen är på andra sidan så är det Marie för det är något vi har pratat om under alla år. På morgonen när jag sätter mig vid datorn har Cristine skrivit i tråden i den låsta delen där alla inlägg finns från då hon fick kontakt: Du, det är inte som vi trodde, det är mycket bättre! Cristine frågade om jag förstod vad Marie menade och jag satt här och log med stor glädje och tacksamhet inombords, klart att jag förstod :)

Elisabeth 

Rocktjejen
0

*sitter här och stor tjuter,förlåt jag är väldigt känslig*

Men så vackert beskrivet från en som nyss lämnat sitt och sina kvar här för att återförenas med sin "lilla".

Tacl Elisabeth! för att du delar med dig.

Varma kramar Eva

[Spanaren]
0

# 18 Jag fryser av en lycka och sen så måste jag få säga vad Cristine är duktig på att få kontakt med andra sidan.

Tack för att du vill berätta för oss Elisabeth och vad skönt att höra att din Marie har det bra där hon är :-)

/kram Spanaren

Britt-Marie
0

Tack för att du berättar. Så rörande, tårar trillar.

Beklagar att hon inte finns med här. Men finns på ett fint ställe på den andra sidan och fått träffat sin dotter.

Kram/Britt-Marie

Mads
0

# 18 Åh, tack för att man får ta del av en sådan härlig och fantastisk historia. Det är nog få förunnat att få så fin kontakt från en kär vän från andra sidan.

Kramar

Amor Vincit Omnia

tommytoe
0

Så rörande och ledsamt men känner också en glädje för dig Elisabeth med att du fått så fina budskap från Marie och hennes dotter.

Kramar

Soffe
0

Beklagar verkligen sorgen o förlusten.. Känns som att ni har många fina o glada minnen ihop som är starka.. Ni måtte haft en väldigt fin vänskap som säkerligen kommer vara i all evighet :-)

Kram till dig Elisabeth!

signemo
0

Beklagar naturligtvis att Du mist Din vän. Men blir varm i hjärtat av hur fint Du skriver och hur bra hon verkar ha det nu.

Kramar från Signemo

Var rädda om varandra

Kinna1
0

Beklagar sorgen.

Många kramar från mig.

[starson]
0

Beklagar!

Finns inga ord som kan trösta men jag tänker på dig.

Kan tänka mig lyckan hos henne när hon återförenas med sin dotter. Kanske det kan vara ett plåster på såren?

Mvh/starson

reba
0

Alltid när någon lämnat oss, så försöker alla att trösta och beklaga, och många gånger är det skönt att dela på det sorgliga. Men ibland räcker det med att finnas räcka ut en hand, lyssna, hjälpa med det praktiska. Försöka hjälpa till att fokusera på minnet av den tid man levde tillsammans. Härligt att ha kontakt med andra sidan, det är få förunnat. Vetskapen av att det är bra med dom som gått över, gör att vi själv mår bättre. Kram på dig Elisabeth, tack för att du delar med dig.

Marina2
0

Varma tankar till dig Elisabeth.

Kram/Marina

Eija
0

Vilken härlig o fin vänskap som fortsätter än, vad glad man blir mitt i detta sorgliga….tack för att du dela med dig, nu får man ju åter bekräftat att vi återförenas med de kära där på andra sidan…

Kramar varmt till dig Elisabeth

Eija

Mysan59
0

Oj, beklagar!

Många kramar

Mammi
0

Är ny medlem här inne och jag vill bara skriva att jag beklagar den sorg ni känner. Jag säger som alla andra att nu är dom tillsammans igen, mor och dotter….

Varm kram: Mammi

[Hellas]
0

Jag beklagar sorgen, det är alltid så svårt att först varför några ska behöva lämna oss i så unga år.

Många kramar

Hellas

Blackfeather
0

Beklagar sorgen…kramar och ljus över hennes minne.

moonflower
0

Beklagar sorgen Elisabeth. Vill trösta dig - önskar jag visste något som hjälper åtminstone lite…

Är dock säker på att vänskapen finns kvar för evigt och det känns som om vänskapsbandet är gjort i rent guld.

Tröstekram från Kerstin 

/moonflower

Pluppis
0

Beklagar sorgen vännen.

Jag tror hon har det bra på andra sidan med sin dotter och de tar just nu igen de fem åren de har varit åtskillda.

Kramar om!

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Toyan
0

Jag beklagar sorgen Elisabeth.

Så underbart att hon nu får vara hos sin dotter. Du skriver så fint om din vän, blir alldeles rörd.

Ljus och värme till dig.

Kramar

Ina123
0

Varmaste kramar till dig Elisabeth Kyss

Cristine
0

Jag kommer själv aldrig kunna glömma Marie eller hennes dotter och jag har sett dem vandra iväg sammanslingrade. När tårarna velat stiga har hon vänt sig om och hyschat med ett pekfinger framför munnen och jag har fått ett stort leende från båda.

Cristine

Elisabeth-J
0

#39 Det är klockrent Cristine, hon gjorde så :) En dag när jag satt i köket med en bild av henne framför mig och hade ljuset tänt kände jag att tårarna kom, jag la handen ovanför ögonen och sänkte huvudet, då kom en stark energi som lyfte mitt huvud, tog bort handen och jag tittade på ljuset med ett leende och en glädje inombords.

Elisabeth 

maiya
0

Beklagar sorgen Elisabeth.

Kram.

[Spanaren]
0

#39 Vilken underbar avslutning och vilket underbart minne att få se Marie och hennes dotter så lyckliga. Marie tröstar också sin vän Elisabeth så fint! Mycket värt för oss alla andra att ta till oss och med en vetskap om att det finns något bra i dimridån.

/kram Spanaren

solblomman47
0

Varma tankar till dig Elisabeth.

Jag kramar om dig/Kerstin

[Jeremina]
0

Märkligt men jag har sett en kvinna som håller ett barn i handen under några dagar..i förrgår söndag beskrev jag denna kvinna för min moster. Hon sa att hon inte kände igen beskrivningen..igår när jag läste denna tråd och såg kvinnan sa jag till min man: Det är kvinnan som jag har sett…Förvånad

Jag känner henne inte men genom detta forum kanske jag fått den kontakten, känns som hon haft det tungt men nu är hon hos sitt barn…känner med hennes närmaste…Gråter

Har inte skrivit om detta föränn nu då mitt internet brakade ihop igårkväll…

Kvällskramar Jeremina!

Elisabeth-J
0

Tiden går så fort, det är idag två veckor sen.

#44 Det är svårt att veta i efterhand, synd att du inte skrev om det när du fick kontakt, men det är inte lätt att veta om det är till någon här inne eller inte.

Elisabeth 

molly57
0

Beklagar sorgen efter en fin vän. Samtidigt som jag känner en lycka att hon åter får vara med sin dotter,som hon saknat så..

Visst är det tungt när nära och kära lämna det fysiska livet. Men vi vet ju att livet inte tar slut. Utan en början på något nytt.En resa vi alla skall göra. Men ändå smärtar det, när man inte har sina kära vid sin sida..

kram Åsa

Erika-A
0

Jag beklagar också sorgen! Det känns ändå fint att hon äntligen får vandra i "samma land" som sin dotter.
Kram Erika

Elisabeth-J
0

Idag har det varit begavning och denna dag har verkligen inneburit att alla känslor har kommit fram. Marie begravdes bakom sin dotters grav vid det vackra trädet som hon tyckte så mycket om. Det var inte länge sen dottern begravdes och idag stod man åter där igen, det var verkligen jobbigt men att tillåta alla dessa känslor och att man sen tillsammans med andra vänner få sitta i lugn och ro och bara ventilera allt tillsammsans är så värdefullt.

Ikväll åkte jag till Anki och Niclas där det var cirkel och jag var med i Inas Meditation och fick enomt starka upplevelser så det var en fin avslutning på den här dagen. Marie kom fram och tog min hand fysiskt, kan inte i ord beskriva den känslan….

Marie, jag saknar dig så otroligt mycket, det gör ont! När du ser mina tårar som rinner är det av saknad men jag känner direkt din tröstande smekning på min kind, du vill inte att man är ledsen men jag gråter mellan skratten av alla fina, rolig och tokiga minnen ;)

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Så vackert…..Gråterkram Jeremina..skickar styrkekramar Flört

Soffe
0

Jättefint, men så sorgligt Gråter Kram till dig Elisabeth

Mads
0

# Sänder de goaste kramarna och lite extra styrka när det känns tungt.

Vackra upplevelser men som Soffe skriver ändå så tunga.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

GråterGråter

Cristine
0

När jag läste att Marie kom och höll din hand fick jag sån klump i halsen att jag inte kunde skriva. Men de glada minnena kommer att göra att sorgen blir mindre för de kommer att överväga.

Vibeka
0

Varma kramar till dig gumman,finns här om du behöver mig det vet du :)

solblomman47
0

Elisabeth vad skönt det måste kännas när Marie tog dig i handen.Men jag förstår hur du känns för dig och det kommer det att göra länge men försök komma  ihåg det roliga minenna så känns det lättare.

Elisabeth jag har precis gått igenom samma sak med min bästa vännina som hastigt och tragiskt gick bort på nya årets första dagar. Det känns väldigt tomt och det är en stor bit som fattas mig.Men när tårarna och tankarna kommer försöker jag att förstå att min vänninna inte vill att jag ska vara lessen utan att jag ska tänka på allt roligt som varit och att hon har det bra nu.

På hennes begravning den 29/1 som var mycket ljus och fin men för mig mycket känslosam. Visade hon att hon visste att jag var där.vi var tre st som hade våra psalmböcker uppslagna på bänken framför oss.Plötsligt började det att småröras på mina blad och strax före psalmen skulle sjungas är det nån som vänder mitt blad så fint.Det var en liten hälsning från min Eva. 

Många varma kramar och tankar till dig Elisabeth. Från Kerstin

Red-Lady
0

Så hämsk Jag vet hur svårt det är. Jag vet att Marie tröstade mig när våran kära Zedd lämna oss. Nu är det snart 4 månader sedan ännu fata jag det inte den tomheten går ej att förklara med ord. Vi kommer alla att sakna Marie här, Kära Elisabert vi hörs.

Elisabeth-J
0

Tack alla! Det blev jobbigare efter begravningen och nu ska man vidare utan Marie, det är så tomt men ändå inte för hon finns ju med ändå.

Kramar!

Elisabeth