I tvättstugan
Jag brukar få mycket hjälp i min tvättstuga..bor i eget hus. När jag står där ute och syr och inte vet hur jag ska göra…brukar antingen min farmor eller svärmor som var sömmerska bl a…säga t ex: Vik den kanten och sy först korsstygn och sedan raksöm.
Klipp där istället för där nere som du tänkte…min man brukar komma och fråga vem jag pratar med…och han tror att jag pratar med katta…
Brukar ni också få råd från andra sidan i sådana situationer?
Tips och råd kan jag nog få i sådana vardagssituationer men kan självfallet inte komma på nån specifik just nu bara för det…får återkomma med detaljer 
Amor Vincit Omnia

Åh sådana tips skulle jag med vilja få!!! Men icke då…..

Min svärmor står och stampar med foten och min farmor brukar sucka när jag gör fel…dem har lärt mig att sy t ex påslakan och sy på spetsar och liknande som jag inte kunnat…
Farmor lärde mig att färga batik när jag var 4 år och när jag nu färgar och tar för mycket färg säger hon: stopp inte så mycket…det är kul..

Ja! Jag får hjälp i de situationer jag absolut är en nolla. T ex med vårt värmesystem som strulat. Då sa en röst till mig att lufta mellan ackumulatortankarna. Likaså vid problem med bilen. Lite roligt när jag kommer till verkstaden och säger till dem vad jag vill att de ska kolla på. Och, ja det brukar vara rätt!!! Verkstadskillen som känner mig har frågat hur jag kan veta det. Det är L min avlidna man som ger mig råd och tips i vardagen. (tilläggas kan att han faktiskt var bilmekaniker därav mitt ointresse för bilar, han fixade ju allt)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hm, av någon anledning så tror jag att det är han som lägger in Eurosport som favoritkanal på TVn oxå. Fast jag tar bort den så efter ett tag börjar Eurosport att starta så fort jag sätter på TVn. Han brukar ofta byta kanal när jag tittar med. Jag som mer eller mindre hatar sport… men ibland byter han till något sevärt trots allt. Skulle missa många bra program om han inte bytte
En virrpanna som jag minns inte när programmen börjar. Minnet är bra men kort, minns aldrig TV-tablån.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
så mysigt att dom kommer och hjälper till, Själv så ser jag mina men hör dom inte,
Du skulle kunna ha en fika stund med dom också,,Bjuda på kaffe efteråt,
Kram
Gullan…härligt med hjälp från din älskling från andra sidan….stina63……det skulle farmor och svärmor gilla…dem var riktiga kaffetunnor…fniss..
Min man och hans bror tyckte deraas mor (svärmor) bryggde såå starkt kaffe så ibland när hon frågade om dem ville ha kaffe svarade dem: nej…tack jag kör!…hi…hi..