Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 2552 ggr
kybele
0

3 älvor dansar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min mamma var ute och gick idag,då vi kom till denna vackra pir så gick våra ögon ut mot vattnet.. ser ni de vi såg.. vi tog kortet precis då dansen började.. till höger om piren och en bit ut.. den ena är lite blå,den andra vit och den tredje skimrade i olika färger.. vi stog säkert flera minuter tysta och bara betraktade de vackra som skedde framför våra ögon.

Jag hoppas verkligen ni får uppleva eller att ni ser vad vi såg.. de var de vackraste vi sett.. på väldigt länge..

stor kram

kybele
0

frågan är.. om någon kan se något på kortet.. vore tacksam för svar.. för vad isf är inebörden av vad vi såg? stor kram och tack på förhand

kybele
0

petar upp den. Vill verkligen få svar.. vad kan dessa älvors dans betyda??

Knny
0

Jag kan se något men kan inte avgöra
vad det är. Men bilden var fin, önskar nästan man var där.
Vilken fyr är det?

kybele
0

:) ja bilden i sig är fin.. men vill så gärna veta.. vad betyder de att dessa 3 visar sig.. :) den ligger vid vättern

kybele
0

:( :( :( :( ingen som kan hjälpa oss?? vi har pratat hela kvällen men inte kommit på något vettigt.. :S hoppas inerligt att någon kan se de vi ser o att vi kan få en förklaring.. förlåt om ja tjatar,men detta övergår mitt/vårat förstånd..

Frejzan
0

Fin bild, men vart finns älvorna? Kan du markera på kortet. Peter tycker han ser dom till höger om stenarna längst upp utanför piren, men jag ser dom inte.

kybele
0

ja där är de han ser…  tror du han kan förklara lite vad de kan betyda?? stor tack på förhand

Frejzan
0

Vet inte om det betyder något speciellt. Han kan inte förklara heller.

Ni fick en härlig upplevelse som inte så många får vara med om. Älvorna ville väl dansa av glädje en vacker dag. Någon annan säger väl att det bara är dimslöjor eller så, jag vet inte, ser inte dom  men det kanske finns någon annan som kan förklara.

kybele
0

tack för svaret.. hoppas de på någon kan de..

de vi tycker är knepigt är att dom har olika färg o den sista ändrar färgen.. kram kram

Knny
0

Jag tror ni ska lita på er egen känsla vad
upplevelsen betyder just för er.

kybele
0

asså.. hmm jo de är sant men endock.. lite hjälp behöver vi allt… de är så mycket runt omkring detta kort.. som bara är massa ??? för oss

Freja15
0

Jag ser ingenting förutom en vacker fyr *L* Jag tycker att ni bara ska njuta av den upplevelse ni fick där. Ni fick se något speciellt. Det behöver inte betyda något mer än just så. Att älvorna bjöd på en magisk dans…*L*

kybele
0

:) kanske de.. :D men hmm stämmer inte endå pga.. deras färger.. njuter gör vi av de vi såg,men..

kybele
0

putt

[Jeremina]
0

Vad mäktigt Kybele men jag ser inte dem olika färgerna så väl men nog ser jag älvor….kram Jeremina! Kyss

[Jeremina]
0

Frejzan just precis till höger och jag kan känna värmen, glädjen och det pirrar i magen på mig men det kan bero på att jag har en speciell kontakt med Kybeles mamma…mer säger jag inte..fniss…och nu sitter det en mörk person vid min sida..

Han säger att han är den gamle mannen som försvann..detta kommer som om det har med Kybele och hennes familj att göra…ska vi ta det ensamma, eller Kybele..kramar igen från Jeremina som är nattuggla ofta…Flört

Frejzan
0

Peter har visat mig vart dom är men jag ser dom ändå inte. Kanske man måste se dom med tredje ögat men det har jag inte öppnat än.

Kanske dom syntes bäst när dom dansade i vågorna.

kybele
0

gose kram till dig jeremina.. ;) från mammsen med.. du får gärna berätta mer om mannen.. men gå in på pm är du jäääätte gullig.. kram o måååååååååånga mer kramar

kybele
0

Frejsan… ja,de syntes tydligare med ögonen än med kort.. men dock ser man av dom på kortet med.. :D vackert var de iaf :D

Choklad
0

Hoppas att det var älvor ni såg! Jag kan se 3 prickar lite olikfärgade till höger om stenarna…kan det vara dom? Lyckliga ni som fick se detta!

U R us

kybele
0

:) ja,de är de.. kul att du kunnde se dessa med.. men vid ögat var de inte prickar utan man såg helt vad de var.. men när vi tittade på kortet vart de prickar.. :D

ja,de känns lite speciellt och vackert :D

squaw
0

GladFlörtoja …..det var en upplevelse…….det är just färgerna vi inte kan tyda…specillt den ena som växlade färg så….. så ni som läser
kanske kan ni komma med era tankar kring detta…..

ZorroR
0

Jag ser bara något/någon som "dycker" brevid i vattnet

[Jeremina]
0

Kybele…har skrivit pm och många kraaamar till dig och mamma från er vän Jeremina! Kyss

kybele
0

#23 hmm,då kanske du ser något vi inte lyckades uppfatta :D häftigt :D

#24 såg mailet nu.. tuuusen tack du har fått svar..  kraaaaaam från mig och mor i luren

linhof
0

jag kan faktiskt oxå se dem Skrattande (brukar inte kunna det…) Väldigt vackert kort och kan tänka mej att det var helt magiskt att vara där *kram*

kybele
0

:) ja de var heeeelt underbart :D kram #26

[Jeremina]
0

Kybele, vännen….har du pratat med mamma och hört vad jag skrev på mailen om mannen som kom till mig som tydligen var två olika?

Så spännande…..kramis från Jeremina! Kyss

kybele
0

har inte fått mer än de första mailet.. :S asså då jag bad om lite mer nära du vet.. sen har jag inte fått mer.. :(

[Jeremina]
0

Mamma har mail och hon svarade mig sent i går kväll….Flört

squaw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flörtså klockrent…….finner inga ord..Men super duper duktigGlad

tack och tusen kramizar på sig  /squaw

[Jeremina]
0

"31 Vilken vacker bild…Flört är lik en av mina kusiner…Glad

Tack älskade själsfrände…..kraaam……Jeremina

Jaha
0

Svar på inlägg #1

Din fråga förutsätter så mycket att frågan i sig själv är irrelevant.

Over and out

kybele
0

#32 jopp fick höra :D :D :D du är duktig :D kram kram Kyss

Singolite
0

När jag gick i skolan så var hela klassen ute och paddlade och vi slog läger vid stranden och så satt vi vid skymningen och tittade ut över vattnet och så sa jag "ser ni det jag ser?" alla tittade och tittade och så var det en som sa "menar du de där olika färgerna som rär sig, ser ut som det är några som rör sig på vattenytan" "ja exakt det" sa jag och då såg nästa samma sak tills alla såg exakt samma sak som jag hade sett… Och så bredde jag på lite mer och resten hängde på och destor mer den ena såg desto mer såg den andra och alla var helt säkra på att det var några "varelser" där ute på vattnet. Till slut sa jag att jag bara hade hittat på och att det inte fanns något där. Det tog ett tag för de andra att inse att allt bara var påhittat. Vissa hajjade med en gång och bara garvade och insåg att allt bara var inbillning medan det tog betydligt längre tid för andra att inse det. Ett par av mina klasskamreter tror nog än i dag att det verkligen fanns något där ute, de var helt säkra och det gick inte att övertala dem om att allt bara var påhittat, och att det fanns inget där ute i vattnet.

Så så lätt är det att bli påverkad av andra och verkligen tro att de ser något som inte finns. Men påverkar varandra till att se saker och för vissa blir det så pass verkligt att de kan inte se något annat än att det verkligen var sant det de tyckte att de såg.

Frejzan
0

#35 Menar du att det på det här kortet oxå är "inbillning" eller ser du något? Vet ju att du är en av de seende.

Singolite
0

Nej jag menar inte att detta kort bara är inbillning. Jag själv ser inte något i detta kort men det är som sagt ett kort så. Tog upp detta för att visa att väldigt ofta blir man påverkad av vad andra säger sig se och för vissa kan något som någon bara har hittat på bli rena rama sanningen. Menade att det kan vara så att antingen hon själv eller hennes mor kan ha påverkat varandra då de såg något på vågorna. Det kan vara vad som helst som sticker upp. Det verkar ju vara rätt stenigt där och stenar kan skjuta upp och många stenar kan vara målade på. Det kan vara små pinnar eller rör som sitter fast i stenarna som är målade i olika färger, är ju rätt vanligt vid fyrar med sådana rör, och så det är vågor ute i vattnet så kan det se ut som dessa färger skiftar då vågorna slår mot dem. En av dem kan ha tyckt att det absolut ser ut som älvor och då den andra koncentrerar sig så blir den personen lika säker på att det är älvor också och sedan trissar de upp varandra bara mer.

Nu säger jag inte att det är så men det är inte helt omöjligt att det kan vara så heller.

Eftersom jag inte kan se något i denna bildd så kan jag inte heller säga om det verkligen är något där eller om det bara är ibillning. Som de flesta säger tror de att det verkligen var älvor där och de är säkra på det och känns det bra för dem att tro på det så ska de ju följa vad de själva tror.

Frejzan
0

Då förstår jag dig. Ville bara höra om du såg något eller inte. I det här kortet alltså. Men jag tror det är väldigt svårt se något på ett kort. Det är ju annat när det är en rörelse.

Kommer att tänka på när man var barn o lekte en visklek. Man satt i rad o den första viskade ett ord eller en mening till nästa som vidarebefordrade det. Sen fick den sista säga vad det var den hörde och det stämde aldrig med vad den förste sa. Tyst

Singolite
0

Nä det är sant och alla var helt säkra på att de hade hört rätt. Flört Men det är ändå roligare om en person får se en bild och sedan viskar till nästa vad bilden föreställer och nästa i sin tur berättar för nästa och den sista skall sedan beskriva vad bilden föreställde och det är så långt från man bara kan komma den verkliga bilden. Skrattande

Frejzan
0

#39 Den versionen har jag aldrig provat. Säkert väldigt skrattretande, ibland, beror på vad fotot föreställer.

Singolite
0

#40 jo den versionen är väldigt rolig, pröva den någon gång, ni kommer garanterat få skratta gott när ni alla får se bilden. Skrattande

Frejzan
0

# 41 Ska försöka komma ihåg det vid tillfälle. Ska oxå berätta för Peter. Han jobbar på fritids med barn upp till 6:e klass. Skulle kunna vara något dom kunde göra. Det är en Walldorfskola så det går göra anpassat för dom.

Han var på kurs i Sthlm i helgen o fick några lektioner i olika lekar från utlandet. Vilka o hur dom var vet jag inte. Bara att det var ovanliga lekar. Vi träffades bara några minuter när jag hämtade honom på järnvägsstation i morse när jag var på väg till jobbet. Så fick han ta bilen hem.

Singolite
0

#42 ja bra idé, det kommer nog barnen tycka är roligt.

[Jeremina]
0

Jag såg vad Kybele och hennes mamma såg för jag kom i samma sits som dem och såg deras ögonblick och vad som var vad i kortet och jag vill att samtliga respekterar det…och respekterar dem och deras ögonblick…

Jag trodde denna sajt hette övernaturligt och jag kan ofta sätta mig in i situationen och se vad andra såg…det kallas andlighet och mediala förmågor..

Det gäller även de sk Orber jag fotat och som jag sett vilka dessa själar varit och andra här har bara dizzat det….men okej..jag har kommit över det nu…

Konstigt att en del inte kan förstå att vi upplever det mediala på olika sätt….

Nattis och kram till dig min kära Kybele…..Kyss

Jaha
0

Kan inte du vara snäll att ringa in det som är älvor. Jag ser då ingenting. Däremot är bilden av låg kvalitet och jpg-skadad.

[Jeremina]
0

Jag undrar vad eller vem som är skadad? Obestämd

Eija
0

Jag ser inte heller tyvärr….men respekterar er som ser….godnatt…

[Jeremina]
0

God natt Eija!