Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1419 ggr
[Jeremina]
0

Mångalen

Jag kunde inte låta bli…ni som varit här länge på ÖN invig oss andra om det här uttrycket "Det är ju fullmåne"

Givetvis får väl andra skriva om vad ni tror….Skrattande

Kvällshälsningar Jeremina som nu kanske är mångalen!

Jag älskar filmen Mångalen med Cher…Flört

Zoraye
0

Åh, visst är den filmen fantastisk! Och Nicholas Cage är så grymt snygg i den!

Själv känner jag av månen i form av mer intensiva drömmar. Och så har jag märkt att om jag festar så blir även det mer intensivt, på gott och ont.

[Hellas]
0

Älskar filmen jag med!

Det har väl blivit lite så att i trådar som det uppstår lite väl vilda diskussioner då det är fullmåne skriver någon tillslut med ett leende att det är fullmåne.

De flesta av oss vet ju hur vi själva reagerar på fullmånen och skrattar åt eländet helt enkelt.

Det finns ju även en anledning till att det varje månad går ut en tråd om att fullmåne närmar sig.
Dels så är det en påminnelse om att det är på gång och att toleransnivån behöver höjas en smula, hur lätt det nu är när de flestas nivå sjunker till 0, sedan ventilerar många hur de upplever sig själva under denna period vilket även gör att man med automatik lär känna sina egna positiva och negativa sidor under den här perioden.

Jag själv får förstärkta sinnen och känslor det finns liksom inget "lagom".
Jag blir jätteledsen, jätteglad, jättearg osv….eller så blir jag jätte introvert.

Choklad
0

Vid denna tiden tiden bara njuter jag av fullmånen, för mig är det då våren som är på gång, all magi som mättar luften. Jag är nog lite vemodig och kan ha svårt att sova när månen står högt på himlen.Om jag blir arg och ledsen av den vet jag inte ..tror inte det. ( Grabbarna här hemma har inte sagt något)Flört

U R us

sweethoney
0

*ler*

Ja, mångalen är man helt klart denna fullmåne…… *S*

Håller helt klart med Hellas - alla känslor kan man sätta jätte- framför…… Är rastlös så in i attan. Svårt att somna och när jag väl sover så drömmer jag ren galimatias. Känsloväxlingar så snabba att de överrumplar mig själv…… Helst skulle jag vilja krypa in under en stor sten, eller kanske sitta på den och yla? Flört

Amor vincit omnia

bettis69
0

Hur länge är det fullmåne nu?

Jag tycker jag känt mig extra intuitiv, speciellt senare delen av denna dag.

Fint med fullmåne, mystiskt.

ringblomman
0

Det är ju en jättebra film…Kul..

Jahha jag kan säga att jag med all sannolikhet är mångalen ..!!!Men inget jag själv lagt märke till alls ..

Utan min man har sagt det vid flertal tillfällen ,,han håller koll på detta och brukar ringa (jobbar natt)för han VET att jag ej sover då det är full måne särskilt bra ..somnar runt03-05 ca ,,mycket vaknande och drömmar..Rastlös precis som du beskriver ..#4

Jag har många ggr undrat om han är synsk!!!!! för han började tala om /frågade mera påstående : hade du svårt att sova ?Oskyldig

FörvånadHur kan han veta det??????

Tills han talade om detta med månen …LER….

Det är ju flera år sedan ,,och jag har forfarande noll koll på månen…

Visst är det lite spookie!!!!

[Jeremina]
0

FlörtJag är som Cher i filmen förutom att jag har en karl och haft länge och han har liksom "tagit" ner mig på jorden nu om ni förstår vad jag menar…jag är avslappnad nu…Skäms nu överlåter jag resten till er fantasi…fniss..

Hellas..jag fick en bra beskrivning där….tack…..Flört

Jane-Lyzell
0

Till och med Älgarna blir mångalna - och springer upp på vägarna - hjälpte presis en man som åkt i diket då han väjde för en älg!

som tur var gick det bra!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Jeremina]
0

Igår var det en som strax bortanför oss körde på en älg..mannen klarade sig men inte älgen..annars är det ont om älg enligt min svåger som brukar jaga här ovanför byn….Flört

[Jeremina]
0

Jag tror att min lilla katthona blir mångalen för hon far runt som en galning och ska kolla allt jag gör hela tiden…Skrattande

nero
0

tror både människor o djur påverkas! I alla fall i våran familj……Flört

[GunillaF]
0

Jag var just ut med min hund och stog och tittade upp mot himlen en stund. Oh, vad det är vackert med fullmånen och alla stjärnor som syns så bra inatt! Jag blir alldeles lyrisk!

Skrattande

nero
0

Synd bara att det är så kallt…va oxå ut nyss hade gärna stått längre…………helt underbart!!!!!Kyss

Mads
0

Jag kan oftast inte sova så bra när det nalkas fullmåne och när jag väl sover så drömmer jag oerhört intensivt. Sen är det som många andra är jag antingen jätteglad eller jätteirritewrad eller varför inte en gnutta jätteledsen. Denna gången känner jag mig faktiskt mycket mer energifylld än tidigare och mina sinnen känns öppna och något skarpare så det är ju alltid nåt gott Skrattande

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Madde..när man får en blandning av alltihpoa som du skriver om då kan det bli jobbigt…jag är så pigg nu och måste kliva upp tidigt i morgon..puh..

Jag ska få akupunktur i morgon…så avslappnande och skönt…Glad

Nattiskramis….Flört

Mads
0

# 15 Fast jag är ganska nöjd ändå, det innebär ju att jag har känslor och reagerar på saker & ting och även om det ibland kan vara mindre skoj så känns det ändå helt okej. Idag är jag bara sååå glad, fast att jag jobbar natten Flört

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

Apropå den där slurptråden där män visades upp…någon efterlyste snygga kvinnor..jag tycker Cher är vacker även om hon är konstgjord..Skämshon är lite mystisk på något sätt….Kyss