Beviset för utomjordingar!?
The Disclosure Project:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1166743665260900218
har ni hört talas om det!?
Ta verkligen en titt på denna film, ni som inte redan gjort det, där 21 pensionerade personer (utifrån ett urval på över 400) inom eller med anknytning till USA:s militär, erkänner att de under sina aktiva tid i sin tjänst haft kontakter med utomjordingar, och som tvingats eller mutats att tiga om detta.
Jag tror inte att det finns anledning att betvivla detta, eller vad tror NI!?
Vad Wikipedia säger om projeket:
The Disclosure Project är en ideell organisation grundad 1993 av dr. Steven M. Greer med mål att avklassificera och avslöja all information relaterad till utomjordiskt liv och UFO som de menar element av den amerikanska regeringen har sekretessbelagt och hållt hemlig. Gruppen efterfrågar också att den amerikanska kongressen håller öppna och ärliga utfrågningar om UFO:n, utomjordiska livsformer, och avancerade energi- och transport/framdrivningssystem.
Den 9 maj, 2001 samlades över 20 vittnen från militära, statliga, underrättelsetjänster och forskningsinstitutioner på National Press Club i Washinton DC för att vittna om utomjordiska farkoster och livsformer, samt avancerad energi och framdrivningsteknik. Konferensen var anmärkningsvärd för den stora uppmärksamhet den fick.
The Disclosure Project menar sig ha en stark grund för sina påståenden med hjälp av sina vittnen, officiella dokument, radardata, ljudinspelningar och rapporter.
Klart dom finns. Teorin att vi skulle vara helt ensamma i hela universum låter ju absurpt.
Bengt-olof..
Jag tyker ju inte om utomjordingar "varför vet jag ej" Men visst, det är ju troligt att det fins andra mäniskor ( varelser).Jag för min del hoppas ju att dom är mäniskvänliga.så jag såg bara en bit på den.
Filmen var ju på engelska o jag hänger inte med riktit, det kan bli så fel.
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mest witness uppgifter, som dom säger, om olika oförklarliga händelser som tystas ner av CIA och Norad för det mesta.

har bara tittat 1 timma hitills men väldigt intressant. Tyvärr måste jag säga att jag mer o mer börjar ogilla USA som verkar ha en finger med i allt mörkande o elände här i världen.

Puttar…

Putt!

Självklart att det finns utomjordiska varelser varför skulle vi vara ensam i universum. Jag har själv tillsammans men min 24 åriga dotter sett saker som inte går att förklara, men ,alla verkar vara så rädd för sanningen, varför ? Och vad kan hända ?
Sent en kväll i novembermånad fick vi uppleva något utöver det vanliga. Vi tar oss en promenad efter ca 2km upptäcker vi ett konstigt sken på himmelen inte alls långt ifrån oss. Vi kände oss iakttagna . Det såg ut som en rund skiva med tre orangefärgade lampor som snurrade .Den ändrade läge , ibland körde den upp och ner, för att snabbt göra några hastiga rörelser sedan återgå till en stilla segling hela tiden ljudlöst. Den försvann hastigt rakt in mot skogen . Och varför skulle de inte vara nyfikna på oss vi har nog den vackraste planeten i universum, så nyfikna måste de få vara. /Ann
Jodå…dom finns! 
U R us
Synd bara att det finns så många som fejkar Ufon på blid och annat, därför förlorar de flesta tron på att det skulle finnas äkta ufon…
Jag vill veta mer om ringarna i sädesfälten….vilka som har gjort dom?
U R us
Jag tror oxå på ufo. Visst måste det finnas liv på en massa andra planeter, bara att det är så långt härifrån.
"9 Jag har oxå funderat på sädesfältsringarna. Här finns länkar till olika sidor : http://cropcircles.vingar.se/ Skrolla ner på sidan så finns länkar både inom Norden o Utländska. Finns både kort och film

"Självklart att det finns utomjordiska varelser varför skulle vi vara ensam i universum. Jag har själv tillsammans men min 24 åriga dotter sett saker som inte går att förklara, men ,alla verkar vara så rädd för sanningen, varför?"
Det kanske har att göra med att makteliten inte vill att även vi får tillgång till en teknik som gör att våra energikällor plötsligt blir oändliga… Om alla människor inte bara hade ett flygande tefat istället för bil, utan också en apparat som försåg varje familj med hur mycket energi som var och en önskade, så skulle vi plötsligt inte vara beroende av alla andra ovanför oss i samhällspyramiden längre. Ja, och då skulle inte makteltien kunna använda oss som slavar längre, som vi i praktiken är…
Tror verkligen det är dags att alla som har intresse för det övernaturliga, även börjar intressera sig för KONSPIRATIONSteorier.
Låt mig tipsa om en väldigt informtiv hemsida om bl.a. de hemliga organisationerna styr världen:
# 10 Tackar! 
U R us
En mörk vinterkväll när jag stod och beundrade stjärnorna, så plötsligt började en av dem röra sig. Ok, det är väl en satellit eller ett flygplan tänkte jag. En av sönerna var med mig. Men plötsligt började denna lysande sak bete sig konstigt, den fick en ryslig fart och for hit och dit som om den fått fnatt! Undrar vad det var?
En gång drömde jag att jag såg en liten utomjording . Han/hon höll på med något med min sida, han/hon böjde sig fram och satte in något i min högra sida..jag vet att det låter flummigt….
U R us

#11Det har man förstått länge att mycket av det som händer tystnas ner på något sätt av hemliga organisationer som styr vår värld, så det är verkligen dags att sanningen släpps fram.
Något som hände mig när jag var 16 år grubblar jag fortfarande över .
Det var en härlig sommardag jag var på väg hem efter att ha jobbat färdigt för dagen.
Det är på någotvis väldigt tyst och stilla i luften inga bilar eller människor i närheten .
Plötsligt dyker det upp en stor svart limousine på andra sidan vägen, bilrutan rullas ner och någon vinkar att jag ska stiga fram.
Jag skakar på huvudet och fortsätter varpå han stannar bilen och kliver ur. Han bar en hellång svart kappa och en svart hatt. Mannen öppnar bakdörren och vinkar att jag ska sätta mig i bilen, då vänder han sig om och detta var ingen vacker syn. Det jag såg var inget mänskligt det extremt vita ansiktet och de otroligt stora svarta ögonen skrämde mig . Jag börjar springa samtidigt som jag tittar efter om jag blir förföljd men vipps var bilen bara borta.
Denna händelse tog mig många år innan jag kunde berätta. År efteråt sitter jag och läser illustrerad vetenskap där det dyker upp en bild som överensstämmer med det jag såg " Man In Black "
Många tycker nog att detta låter helt sjukt och tro mig det tog tid innan jag kunnat litat på det jag såg men nu tycker jag inte att det är så underligt längre / Ann

Intressant, Ann…
Jag har nu sett dokumentären tillsammans med en lika intresserad make. Det var skrämmande, intressant och mitt uppe i allt hoppfullt! Jag tror på den, människorna rätt av!!!
Den väckte givetvis så mkt frågor…tex de utomjordningar som ser ut som i och vadjag förstår "kan leva bland oss"…beblandar de sig även med människorasen…dvs bilda familj osv? Är ex vissa "andliga" gåvor resultatet av ngt sådant mm…hmmm…nu kommer jag ligga vaken hela natten och klura.
TUSEN TACK för denna länk Bengt-Olov och jag ska sprida den så gott jag kan, budskapet, vetskapen måste fram!
Det är mycket som händer som vi inte har en aning om…jag läste på din sajt och vill gratulera dig tll framgången med LCHF-kost…min man har gått ner 12 kg och hans diabetes är på gränsen till att vara borta……Jeremina! 

#15 Då såg jag det som skrämmande men idag ser jag det naturligtvis mest som intressant , spännande….. men vad ville denna varelse mig kan jag undra???
En annan underlig upplevelse hände mig när ett av mina barn var 1 1/2 år jag hade lagt en madrass på golvet för att sova där med henne , jag var rädd att hon skulle ramla ner från sängen, hon ville nämligen alltid sova med mig då. Jag vaknar mitt i natten av ett starkt grönt sken som gick rakt igenom taket mellan mig och min flicka. Jag flyger upp från madrassen viftar med armarna för att kolla om det verkligen stämmer det jag ser, jag rycker upp mitt barn och bara stirrar på det gröna skenet som sedan försvinner tillbaka upp genom taket. / Ann

# 16 och 17: Tack!
Roligt att den här gamla tråden väcktes till liv! Alltså det här projektet, förtjänar förstås verkligen mycket större uppmärksamhet i samhället, än vad det fått. (T.o.m. att det inte är så känt ens i kretsar som intresserar sig för "övernaturligheter".) Även om de flesta i detta forum och andra redan är öppna eller rent av övertygade om att vi haft och ständigt har besök från varelser från andra världar, så är i alla fall projektet något som är lämpligt att hänvisa alla "SKEPTIKER"… Varför skulle alla dessa gamla människor bluffa om sina erfarenheter, och storligen riskera sitt anseende för resten av sina liv… En annan aspekt av det här, är att vårt rättsväsende i normala fall godtar vittnesuppgifter när rättvisa ska skipas. Här har vi över 20, egentligen över 400 vittnen, som dessutom i samhället har (eller åtminstone haft) ett MYCKET stort anseende. Varför har inte våra politiker tagit tag i alla dessa vittnesuppgifter, och så att de i alla fall fått tillfälle att mer juridisk fått svära ed på allt detta!?
Jag skulle verkligen vilja promota FLER att börja rota i ANLEDNINGEN till att UFON inte erkänns av vårt samhälles erkända maktorgan. Jag tror nog att vi kan vara säkra på att det faktum att vår S.K. VETENSKAP inte vill erkänna förekomsten av ANDLIGA dimensioner av tillvaron och alla ANDRA PARANORMALA fenomen som behandlas inte minst i DETTA forum, har ungefär SAMMA GRUNDORSAKER. Jag tror att vi kan vara förvissade om att det även är samma grundorsaker till varför den s.k. vetenskapen har fått teorin om macroevolution a la Darwin, att närmast uppfattas som bevisad i västvärlden, allt som talar mot möjligheten att evolutionen ö.h.t. kan framskrida på detta sätt, till trots. (SÅ mycket talar för att vi människor, på samma sätt som våra bruksdjur och kulturväxter, är ett resultat av genetisk ingenjörskonst utförda av en eller flera av de utomjordiska varelserna.) Det mesta tyder - i alla fall i mina ögon - på att det även är samma grundorsaker till varför den s.k. vetenskapen inte vill erkänna alla "alternativa" naturliga metoder för att bota ohälsa. (Ja, och här talar jag INTE BARA om de "ekonomiska" krafterna i samhället tjänar så bra på att lura på oss s.k. mediciner för att angripa symtomen på ohälsa (till följd av den felaktig kost vi också luras på som nog är en större grej i sammanhanget), och skapa ANDRA fysiska och psykiska obalanser. Det verkar finnas FLER orsaker än så…) Ja, och att vi i ungefär samma grundorsaker även har förklaringen till att den s.k. vetenskapen inte erkänner att vi haft "civilisation" på jorden mycket, mycket längre tillbaka i tiden än vad som görs gällande, och också varit SÅ mycket mer avancerad än vad de vill få oss att tro. M.m, m.m, m.m… Allt detta hänger ihop. Vår värld ÄR verkligen en enda soffa av KONSPIRATIONER, hur främmande och otrevliga tankar på detta än kan kännas…

Jag tror att folk är rädda för just denna sort av övernaturligheter att kanske t.o.m bli idiotförklarade för sina berättelser, så därför denna tystnad.
Men jag är inte rädd för att tala sanning och någon idiot är jag inte heller så jag sprider mina tankar och upplevelser vidare…… / Ann

Jo, vi har väl att göra med TVÅ storters tystnader. För det första bland etablissemanget och de organisationer (Illuminati, Bilderberggruppen, Frimurarna m.m.) som styr detta, men även bland vanligt folk:
På samma sätt som att det ofta är ett karriärmässigt självmord för forskare att visa intresse för de teorier som går emot det härskande paradigmet (d.v.s. går emot det paradigm som världens "ekonomiska" krafter nästan uteslutande ger forskningsanslag för), så är det knappast särskilt bra för karriären för NÅGON, att ha fått en stämpel av att vara en konspirationsteoretiker. För många hinner det nog dock inte gå så långt, då bara ett uttalande på fikarasten om att man är öppen för möjligheten att det finns utomjordingar på vår planet, är tillräckligt för att i alla fall lägga locket på när det gäller att fortsatt UTÅT TALA om detta. Dessutom gör väl folks reaktioner många gånger också att dem som en gång öppnat upp för UFOn m.m., börjar BÖRJAR TVIVLA PÅ SIG SJÄLV (eller i alla fall underlåter att lägga så mycket tid på att forska vidare själv om detta), då vi ju är FLOCKdjur…
En intressant och viktig fråga är väl vad det är som GÖR att vi HAR det samhällsklimat / den kultur som vi har när det gäller tilltro (snarare MISStro) till utomjordiska varelser, paranormala fenomen m.m.? Ja, i första hand beror nog detta på vår s.k. vetenskap, som konsekvent bara fokuserat och fokuserar sig på sådant som INTE riskerar leda till folkliga upptäckter av de delar av verkligheten som makteliten inte vill att vi ska vara medvetna om, och som därigenom gör att den stora massan storligen blir INDOKTRINERAD. Ja, om vår s.k. vetenskap - vår NYA religion i västvärlden - nu har sprungit fram ur vår tidigare så stora maktinstutionen KYRKAN, så kanske det i alla fall är TÄNKBART, att våra s.k. vetenskapliga instutioner redan i sin LINDA, har gått maktelitens ärenden…
Låt mig få komma med en lämplig introduktion till konspirationsteori. Ta del av:
Det finns numera TVÅ delar av klassiska "Zeitgeist". Börja med den högra av dem ("Zeitgeist THE MOVIE"). Den filmen tar upp tre delar. Lögnen om kristendomen, lögnerna bakom 9/11 samt världsbankens korruption i USA. Den är HUR intressant som helst (i alla fall de två första delarna)! Om ni aldrig tagit del av vad konspirationsteori egentligen handlar om, så måste ni bara, en gång för alla, göra detta. Tror denna dokumentär ger en bra introduktion…
Wow, tittade på presskonferansen inatt, och lite från ögonvittnena i förmiddags. Måste säga att mycket låter trovärdigt och realistiskt.
Det som fastnade mest i mitt huvud var när han beskrev lite hur dem såg ut, först och främst att en art/typ av dem ser nästan ut precis som oss, men mest när han sa att det finns en typ de kallar #Greys" det fick hela min kropp att rysa till! Då jag själv upplevt nåt som har med en grå varelse att göra. Det var som en bekräftelse för mig att det dem sa är sant!
Ingen tvekan från min sida, till och med skeppen som en av dem hade på bild såg EXAKT ut som en som var utanför min balkon och svävade, ljuden de beskrev var exakt densamma, hur dem pkte iväg, fy satan! En ren bekrftelse för mig! Trevligt att hära att de inte är fientliga, men man ialla fall jag skulle ändå bli lika nervös/rädd om jag skulle se nåt sådant igen.

För er stockholmare, och som inte har något inplanerat imorgon kväll (måndag) som inte kan vänta på sig, så hålls ett förmodligen mycket intressant föredrag om UFO-fenomenet på Jordstrålningscentrum:
UFO-FENOMENET - VAD HÄNDER NU? - TORBJÖRN SASSERSSON FÖREDRAG
Måndag 9 februari kl. 18.45 Lokal: Kammakarg 56
http://www.jordstralningscentrum.se/
"Flera länder har de senaste åren valt att "erkänna" UFO-fenomenet genom att frisläppa 1000-tals rapporter, som har varit hemligstämplat av myndigheterna i många år, trots att UFOn ibland syns på radar och många har sett dem. Varför rapporterar inte svenska media om vad som egentligen händer inom internationell ufologi?
Föredraget tar upp politiska, psykologiska och samhällsmässiga aspekter på ett fenomen som triggar frågan om vi verkligen är ensamma i universum.
Föredraget är även anpassat för journalister, politiker och beslutsfattare i Sverige, för personer som borde vara informerade, men som inte ens blivit det av riksföreningen UFO Sverige."
#22 Alltså du säger att de inte är fientliga och hur kan någon veta det? Det finns ju även dem som har blivit bortförda av utomjordingar och berättat att det absolut inte har varit några trevliga möten, att de absolut inte har några ärliga och snälla avsikter med sina besök utan att de är ute efter att ta reda på så mycket som möjligt om människor innan de går till attack på allvar. Det finns ju dem som berättat att utomjordningarna berättat för dem att de kommer förinta mänskligheten så fort de vet tillräckligt mycket. Man kan ju inte bara gå på dem som berättar det man vill höra utan även ta till sig sådant som andra berättat som inte är lika roligt att höra men som kan vara det som lika gärna kan vara sanningen. Vi vet ju ingenting om vilka som talar sanning, hittar på eller bara tror sig veta.
Men att det finns utomjordingar är jag rätt säker på då jag själv sett ufo men vad de har för avsikter kan vi inte veta. Men troligen finns det många planeter och olika varelser och det kan nog finnas de som är vänligt sinnade men även fientliga. När inte ens alla människor på jorden är vänligt sinnade utan gör allt för att få makt, mördar mm så varför skulle varelser från alla andra planeter vara så vänligt sinnade? Visst vill man tro gott om alla, men det vet alla att det kan man inte göra. Och sen är det ju konstigt att hade nu dessa varelser varit så vänligt sinnade och sökt sig hit för vänskapligt syfte varför har de då inte givit sig till känna än då? Har de kunnat uppfinna sådana farkoster som kan ta sig så långt med sådan hastighet skulle det inte vara svårt för dem att komma in i våra datasystem och kunna förmdla sig till alla människor och förklara sina avsikter. Kan de inte vårt språk så skulle det knappast vara några problem för dem med sådan kunskap de måste ha att lära sig vårt språk för att kunna kontakta oss och berätta att de finns. Idag har stort sätt alla datorer så de skulle kunna nå hela jordens befolkning och framföra sina budskap till oss om de nu hade helt ärliga och vänskapliga tankar.
Och som en annan sa om att dessa rymdvarelser levde här bland oss, bildade familjer med oss människor mm verkar ju inte så troligt heller för alla människor som föds här blir registrerade, alla måste finnas bokförda och skulle det helt plötsligt dyka upp massa med vuxna människor här på jorden som inte finns bokförda någonstans, som inte är födda, inte döpta mm så skulle ju folk börja fundera. Det kan inte vara möjligt i vårt sammhälle idag att människor bara existerar helt plötsligt utan att folk reagerar på det.
På filmer kan allt häda, där kan utomjordingar leva mitt bland oss utan att folk reagerar men i verkligheten fungerar det ju inte på det viset för alla männsikor som föds blir registrerade och finns i register. Tror knappast det skulle gå att få ett arbete idag om det inte fanns en födelseatest att hitta på en människa, och hyra eller köpa en borstad utan födelseatest är ju uteslutet så hur skulle dessa rymdvarelse kunna leva här på jorden utan att folk skulle misstänka något?

Verkligen spännande de här!!!
Tror inte heller att vi är ensamma i universum, finns inte en chans!
Tack för bra länkar!

De ska ju finnas en in i helsikes många OLIKA ARTER av utomjordingar. Uppgifter gör gällande att inte alla är välvilligt inställda till oss. Ja, och inte heller annunakisarna (från Niburu), som är de (som jag förstår i alla fall) som utmålas som skaparna av oss ljushyade människoarter…
Nog kan det väl leva utomjordingar mitt ibland oss, även om det förefaller lite väl främmande att ta till sig. Om dessa utomjordingar SAMARBETAR med makteliten, och om det t.o.m. är så att dessa STYR makteliten, så torde det nog inte vara några problem…
Det är lite väl långsökt att de skulle samarbeta med någon. Att de kan ha gjort ufo fynd och hittat utomjordingar som är så väl omtalande och att de blivit tystade för att alla vet hur männsikor är, skulle detta komma ut till mänskligheten skulle folk strömma dit för att själva få se dessa fund. Folk skulle bli hysteriska för att få se detta, bryta sig in, samlas i mängder, folk skulle bli nedtrampade, det skulle bli kaous. Vissa skulle få panik, rädda, alltså risken är stor att folk inte skulle klara av att hantera detta och därför kan vara en orsak till att det tystas ned. Men att regeringen eller militera eller nått skulle hjälpa massa rymdvarelser att leva här på jorden är knappast troligt. Om det nu är så att det har störtat ett ufo och det finnits någon överlevande och denna varelse är identisk med människan så ja då kanske de har hjälpt denna varelse till att kunna leva här på jorden med samma förutsättningar som alla andea eftersom varelsen inte kunnat ta sig tillbaka till sin egen planet och för att skulle de berätta för mänskligheten att det var en utomjording så skulle h*n knappast kunna leva fritt som alla andra. Så att de kanske har hjälpt någon som störtat här på jorden det kan jag förstå men tror knappast det kommer massa utomjordingar hit som får hjälp med att leva här bland oss. Är det någon som har kunnat bekräfta att de varit med om att hjälpa massa utomjordingar med falska födelseatester? Dessutom tror jag knappast att de har någon lust att leva här och lämna sina egna planeter och börja leva som människor. De har väl släktingar och kanske familjer på sina planeter och varför skulle massa rymdvarelser fivilligt lämna detta för att leva på vår planet. De verkar ju vara mer utvecklade och ha bättre än oss människor om de lyckats konstruerat sådana maskiner som kunnat ta dem ända hit, så varför skulle de överge det för att leva bland helt främmande arter, levnadsstätt och allt.
Men om det nu skulle vara så att ett ufo har störtat här på jorden och det funnits överlevande och de styrande har beslutat att ge den eller dem ett födelseatest, utbildning mm så de kan leva som vem som helst här på jorden så har de ju gjort helt rätt mot den individen som hjälpt den utan att berätta detta för övriga mänskligheten och det finns ju då ingen som helst anledning för verken dig, mig eller någon annan att rota i detta då, för de har ju gjort helt rätt att undanhålla den informationen för oss. Det har ju vi faktiskt inte något med att göra. Den individen har ju all rätt att få känna sig trygg och som alla andra här på jorden i så fall och hur skulle individen kunna göra det om alla visste vem h*n var? Nej är det sant att sådan information är hemligstämplad så anser inte jag att vi har något med det att göra, i alla fall inte så länge den aktuella rumdvarelsen finns i livet.
Det är ju så svårt att veta ifall det är sant eller inte då det är så många som bluffar och till och med trixar fram bevis. Vadför måste det bluffas och trixas så att de som verkligen talar sanning ej ska bli betrodda.
De flesta som bluffar gör det inte ens medvetet, de Tror att det är verkligt det de påstår, även om det är de själva som har skapat bilder med fejkade ufon, spår på marken eller allt vad det nu är så är det ändå ofta som de är se säkra på att det är ufon och inte de själva som gjort det. De intalar sig själva om att det är sanningen så för dem blir det sanningen. Det är samma sak med folk som tittar på massa filmer om ufon, helt plötsligt är de helt säkra på att de själva har mött dessa varelser i verkligheten. De intalar sig detta och ser det så klart framför sig att inget till slut går att rubba vad de är säkra på att de har sett. Oftast när folk berättar om ufon och utomjordingar så beskrivs dessa exakt som de visats på olika filmer som är påhittade av författaren till filmen.
Det är yttest sällan någon beskriver en varelse som inte alls ser ut som någon sagofigur, filmfigur eller liknande utan i de flesta fall så beskrivs varelser som någon författare har fantiserat ihop i sitt eget tänkande och som man har sett på filmer som är påhittade.
Alltså, de sa det på presskonferansen.
Jag tror också att precis som människan, vissa är vänliga och vissa fientliga. Alla är olika! Även inom samma art.
kan det inte vara så att filmerna är gjorde av folks berättelser om vad de har sett… (inte alla men vissa)
Jag kan mycket väl tänka mig att vissa saker de visar i filmer om utomjordlingar och ufon är tagna från "verkliga" berättelser och händelser, men det talas inte om då, man blir förlöjligad. Inte alla men kanske vissa filmer.
Jag tror också att vi kan inte vara ensamna i hela universum och jag tror mycket tystas ner för att inte skapa panik.
Det finns verkliga berättelser men det verkar som om dom inte blir tagna på allvar.

"Men att regeringen eller militera eller nått skulle hjälpa massa rymdvarelser att leva här på jorden är knappast troligt."
Måste ju erkänna att jag inte har så bra koll på utomjordingarna. Dock - varför skulle det vara långsökt!? Tror du att UTOMJORDINGARNA behöver hjälp av MÄNSKLIGHETEN!? Det är nog snarare MAKTELITEN som får hjälp av UTOMJORDINGARNA, om vi har att göra med ett samarbete…
De flesta som bluffar gör det inte ens medvetet.
Jag tror att bluffar hos folk är lätt räknade, i förhållande till alla sannsagor. De som bluffar, är vår kära MAKTELIT…
Jag kan mycket väl tänka mig att vissa saker de visar i filmer om utomjordlingar och ufon är tagna från "verkliga" berättelser och händelser"
Enligt David Wilcock, är VÄLDIGT många filmer inom sciense fiction till många delar tagna från verkligheten. Anledningen till att regisörer får grundstoff för sådana filmer, är för att förvirra för allmänheten, och göra att dem som kommer sanningen på spåret, bara kan avfärdas med att de sett för mycket fantasifulla filmer. Jag tror det ligger en hel del i detta…
Jag tror också att vi kan inte vara ensamna i hela universum och jag tror mycket tystas ner för att inte skapa panik."
Det där lät ju lite gulligt… Nja, så välvilligt sinnade tror jag nog inte att vår maktelit är. De har nog andra saker på agenden, än att vi inte ska bli skrämda… 

har inte kollat länkarna o inte läst inläggen men måste säga att:
jag kan inte vara så befängd o tro på fullaste allvar att vi är ensamma varelser i hela universum…. det skulle vara uppblåst att tro något sådant.
Däremot vet jag inte vilken form av intelligens det finns därute… kanske e den inte särskilt stor, kanske är den låååångt framskriden, mycket högre än vi.
Tycker att det borde vara en självklarhet att det finns "andra" därute… i nåt solsystem borde det ju finnas nån planet med förutsättningar för liv att leva på….
Däremot vet jag inte om jag tror på "utomjordingar"…eller joooo det gör jag! vi är ju sådana….för dom 
Har upplevt ljusfenomen som barn som jag faktiskt är benägen att kalla ufo…. men säker kan jag ju inte vara….
och varför skulle de vilja undersöka lilla mej? till vilket syfte? o så många de har undersökt (som påstås) så borde de veta allt om mänskligheten o inte har större intresse i att undersöka oss ytterligare…. De skulle väl snarare ha tagit kontakt? eller?
Sen varför allt hemlighetsmakeri hit o dit? till vilket syfte? tror ju inte det har med "att den lilla människan inte är mogen" o göra….. de flesta på denna planet tror ju att det finns något därute…
Men kanske är det så att vi gärna vill tro att de som finns rövar bort folk för att det ger det lite mystik o romans över det hela? Det kanske i själva verket finns en planet med en massa "du och jag" därute…. som teknologiskt inte kommit längre än vi….som fantiserar om oss?
Men självklart finns det liv! det tror jag stenhårt på…annat vore löjligt
väl mött därute i etern 
Människan forskar fortfarande om kroppens uppbyggnad och är än inte fullt medveten om varje liten sak, finns väldigt mycket att upptäcka om människans kropp. Och om det finns flera olika planeter med liv på som kan ta sig hit så vill väl alla undersöka och är nyfikna precis som vi människor är. Och det är ju inte säkert att talla dessa varelser även om de kommer från samma planset arbetar tillsmmans utan att var och en av dessa vill göra sina undersökningar. Kanske har de elever som de vill lära och visa upp på levande människor, ja det kan finnas hur många anledningar som helst till varför de kanske bara skulle komma i syfte med att undersöka människans kropp.
Även om det nu skulle vara utomjordingarna som hjälper människor så varför skulle dessa människor då plantera in utomjordningarna på vår planet, pch varför skulle utomjordingarna vilja bli utplanterade här om de inte har något ontsint i tankarna med det? . Men å andra sidan varför skulle de få hjälp av dem och i vilket syfte och de som har sagt att regeringen har hemligstämplat vissa uppgifter har de någonsin varit inne på den banan att utomjordingarna skulle hjälper regeringen? Och vad skulle utomjordingarna få igengäld för att de hjälper just regeringen? Om de nu är så angelägna att komma hit så har de andra avsikter än att bara hjäpa vissa. Antingen vill de väl få kontakt med alla människor, ta reda på hur människan fungerar, ute efter att överta jorden och bara väntar in rätt tillfälle när de vet tillräckligt mycket. Om de vill ha en ny planet så låter de ju inte regeringen plantera ut vissa utvalde här utan då försöker de väl få komma hit alla. Antingen att vi ska ta emot dem eller att de ska erövra jorden.
det är väl klart att många filmer är tagna från berättelser folk berättat också. Vissa saker är tagna av berättelser folk säger är sant och resten fantasier. Vad jag mer menar är att innan dessa alla filmer om utomjordingar och tefat tog fart var det bara fåtal som kunde se sådant men efter att folk sett dessa filmer så har nästan alla människor sett ufon och utomjordingar. Och varje gång en ny film kommit ut om detta så helt plötsligt så har de flesta set exakt sådana varelser. Konstigt att alla sett exakt samma varelser efter att en ny film visats, varför har de inte vetat om att det är sådana varelser de har sett innan? Det stömmar ju in nya iaktagelser var enda gång det kommit ut en ny spännande film om ufo och utomjordingar och det är ju rätt märkligt.
Men att det finns utomjordingar är inte mycket att tvila på men det finns väldigt många människor som fantisera och tror sig ha sett efter att ha sett en sådan film. Det är ju väldigt normalt för människan att se saker de verkligen vill se också, så alla iaktagelser kan man inte ta på allvar, men för dem som bluffar behöver det inte betyda att de medvetet bluffar utan de kan själva tro skarpt på det de verkligen tror de ser och upplever och för dem är det verkligt även om det inte är det.

#35 tja varför inte? kan må så vara…. men det kan ju lika gärna vara vår "regering" på denna planet som rövar bort folk o utför experiment….. de där ute kanske inte ens har kommit så långt att de kan besöka andra galaxer… och iscensätter så det ser ut som det är ufo ? eller?allt för att få experimentera i fred?
Jag ska INTE argumentera med dej om detta för jag vet för lite om sådant här…. bara lite tankar.
Bara för jag är inte villig att tro på allt som sägs eller görs i världen…..så innebär det inte att jag inte tror 
Nej det är ingen som gör, men jag tror ändå att hade någon kommit på sådana farkoster och kunnat ta sig så långt ut i rymden så skulle det nog knappast kunna hemligstämplas så länge för ufon har ju observerats långt tillbaka i tiden. Och jag tror knappast att männsikan skulle ha kunnat uppfinna en sådan farkost så långt tillbaka i tiden utan att detta skulle kunna komma ut på ett eller annat vis. Tror inte att det är många som skulle kunna hålla tysst om en sådan sak.
Men det finns dem som har sagt att ufobasen har plockat upp störtat ufo med flera döda och minst en levande varelse och att de har gjort massa expriment på denna varelse medan den levde. Det är folk som varit med och utfört dessa expriment som berättat detta. Vad de själva säger i alla fall men det har jag ju ingen aning om.
Men det är ju just detta jag säger också att människan skulle absolut inte dra sig för att göra expriment på rymdvarelser om de fick chansen lika lite som jag tror att utomjordingar skulle dra sig för att göra expriment på människor om de får chansen. Och jag tror absolut att hade människan kunnat ta sig till andra bebodda planeter så skulle de garanterat plocka med sig varelser från dessa planeter för att göra expriment på dem, utan tvekan skulle de göra det. Men att någon människa har klarat av att uppfinna en sådan farkost för att fara iväg för att exprimentera med utomjordingar tror jag ändå inte för hade någon kommit på en sådan farkost skulle de gå ut med det för den eller de människor som skulle ligga bakom en sådan farkosrt skulle vara den/de rikaste på hela jorden och det skulle de aldrig avstå från för hur många utomjordingar som helst.

"Även om det nu skulle vara utomjordingarna som hjälper människor så varför skulle dessa människor då plantera in utomjordningarna på vår planet, pch varför skulle utomjordingarna vilja bli utplanterade här om de inte har något ontsint i tankarna med det?"
Vem snackar om inplantering av utomjordingar!? Det är ju vi människor som är utplanterade här av DEM…
"Och vad skulle utomjordingarna få igengäld för att de hjälper just regeringen?"
Vet inte! Vet heller inte om alla människorraser genmanipulerades fram för att använda oss att bryta guld, såsom fallet tydligen var med annunakisarna (som de behövde för sin egen planet, Nibiru). En mycket intressant och förstås befogad fråga.
"Om de nu är så angelägna att komma hit så har de andra avsikter än att bara hjäpa vissa."
OM det är frågan om ett samarbete, så handlar det nog om att utomjordingarna hjälper makteliten för sin egen skull, snarare än att de hjälper dem för att vara "bussiga"…
"Vem snackar om inplantering av utomjordingar!? Det är ju vi människor som är utplanterade här av DEM…"
Men hallå… Du snackar som du har sett detta med egna ögon och verkligen vet detta. Och vad då utplanterade av DEM här? Nej jag tror inte att det handlar om något samarbete på något vis och de vet inte mycket mer än andra människor om utomjordingar annat än eventuella störtade ufon här på jorden. Det verkar faktiskt inte logiskt att något sådant skulle kunna hållas hemligt i så många herrans år. Det skulle kommit ut på ett eller annat vis. Det är ju ingen som har kunnat säga att de vet att det förekommer något samarbete mellan regerin och utomjordingar, inte ens de där gamla gubbarna som vittnat om att det finns utomjordingar har väl påstått att det har föerkommit något samarbete och att de kan gå i ed på att det verkligen är sant… ?

#37 tror jag håller med…. om ja fattar det rätt…. vilket fall som helst så borde det finnas fler liv än oss därute
oavsett vem som upptäckte vem först eller "planterade" oss eller annat dyligt….. Det spelar (för mej) ingen som helst roll 
Absolut, det är klart det måste finnas andra liv på andra planeter i universum, det vore konstigt annars.

"Men hallå… Du snackar som du har sett detta med egna ögon och verkligen vet detta."
Blandar du inte ihop mig med någon annan i tråden!?
"Och vad då utplanterade av DEM här?"
Jo, jag köper helt vad Lloyd Pye påvisar, att det är en omöjlighet att människan skulle ha utvecklats från bara apan. En art kan knappast förlora två kromosomer, och därigenom samtidigt ta ett JÄTTEsprång FRAMÅT - intellektuellt sett… (Ja, och detta skulle ju då också förklara alla kreationisters DRIVOR med ANDRA argument, för att det är en omöjlighet att vi har att göra med någon macroevolution a la Darwin.)
Pye går igod för Zecharia Sitchins översättning av lertavlorna från Sumerien, som förkunnar att annunakisarna skapade människan till sin avbild (korsade gener från homonider och sig själva), för att använda som slavar i deras guldgruvor här på jorden. Vi är ett resultat av genetisk ingenjörskonst, på samma sätt som våra bruksdjur och våra första kulturväxter, som också är ett resultat av utomjordingarnas arbete.
JAG kan INTE gå i god för uppgiften att vi har att göra med ett samarbete mellan utomjordingarna och dagens maktelit. Dock framgår det tydligen också på de sumeriska lertavlorna, att annunakisarna valde ut ett folk (judarna kan tänkas), att sköta ruljansen, när de själva lämnade planeten vid ett tillfälle. Mycket talar för att det är mycket forntida hemligheter som dagens maktelit förfogar över, och att många av dessa är tillskansade av Tempelriddarna. Ja, och från tempelriddarna har vi koppling till frimurarna och Illuminati (ett par av dagens hemliga organisationer som styr världen)… Det blev säkert en väldigt slarvig sammanfattning, men jag tror den ger en god överblick på ett ungefär av MIN syn…
Ja, jo det är ju DIN syn och fantasigångar som du tror på. Men hur kan du säga att det är helt omöjligt att männsikan kunnat utvecklats på helt naturlig väg till den människan den är idag med den intelligens den har. Enligt andra forskningar så är detta fullt rimligt och logiskt och inte alls så konstigt. Man kan ju inte tro på gamla stentavlor fullt ut heller. Det finns de som påstår att det finns ritningar i grottor som föreställer utomjordingar, och det kan ju vara sant men kan lika gärna vara bluff, lika väl som dessa stenplattor du talar om kan vara bluff.

Du kanske ska ta och undersöka detta spår, innan du börjar att antyda att jag fantiserar…
"Enligt andra forskningar så är detta fullt rimligt och logiskt och inte alls så konstigt."
Jag tror nog inte att makteliten haft något intresse att förtälja den riktiga storyn… Det går nog att påvisa vad tusan som helst med s.k. "vetenskap", om man förfogar över forskningsanslagen.
"Man kan ju inte tro på gamla stentavlor fullt ut heller."
Naturligtvis inte. Lika väl har vi alla argument som talar emot förekomsten av MACROevolution enligt Darwin. Även Darwin ska föresten ha varit frimurare. Om det stämmer vet jag dock inte…
Som jag var inne på i min andra tråd idag
( http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d4df9616-031e-487a-a7d5-f4164cf9d94c ),
så vill jag verkligen tipsa "UFO"-intresserade och många andra, att även intresserar er lite för KONSPIRATIONSTEORI. JAG tror i varje fall inte att man kommer sanningen på spåret, innan man gjort det… Pusselbitarna kommer att falla på plats…
En lämplig första dokumentär kan ju vara:

"35 Ja ,det finns säkert de som tror sig ha sett ett och annat utomjordiskt för att det låter spännande . Men jag tror ändå att det finns fler som väljer att inte tala om vad de sett p.g.a att de inte vågar. Att det finns de som ser film och blir eggade att dra en lögn dom finns det säkert gott om. Men vi måste lära oss att lita på de som låter trovärdigt. Det jag sett och varit med om kan jag svära på att det inte är någon lögn eller påhitt jag har inget att vinna på att fantisera heller. Det har mera varit så att jag hållit inne med det jag upplevt för rädsla att bli utfrys. Jag hoppas att fler vågar tala om det de sett och varit med om och inte ta det med sig i graven. Det är hög tid att vi människor diskutera ev. samarbete planeter emellan och utgå ifrån att de inte är ute efter att skada oss på något sätt . Men vi vet ju inte deras avsikter . Lika väl som det finns gangster här hos oss är det sannolikt att det även finns hos dem så vi får nog ta det lite piano. Är det så som många påstår att de blivit bortförda och utsatta för än det ena än det andra så är det klart att vi måste ta det försiktigt . Vi kan ju bara utgå ifrån vad vi själva skulle utsätta dom för om vi fick möjlighet att forska om deras "art"/ Ann
#44 så länge inget är bevisat är det fantasier och tankar, spekullationer. Ok har man själv sett med egna ögon kan man ju säga att man vet vad man talar om men finns inga bevis och man själv inte har några konkreta bevis så är det ju fantasier, sådant man inbillar sig och tror på. Men som sagt har du själv sett och upplevt detta så är inte jag den rätta att säga att du ljuger för då vet du det ju verkligen.
#45 Nej då jag tvivlar inte på att det finns utomjordingar, tvärt om och det su säger säger jag inte mot. Jag har själv sett vad jag tror är ufo men kan inte bevisa att det verkligen var det men jag tror starkt att det är det.
Det enda jag tvivlar på är bad Bengt-Olov säger att regeringen skulla ha pakter med utomjordingar och att de har format människan till den vi är idag. Då tror jag med på den vetenskapliga biten och de forskningar som finns där de undersökt restera av människor och deras utveckling genom tidenra. Genom utgrävningar mm som gjorts på olika fundplatser.
Och det är klart att många har upplevt saker och kunnat beskriva detta rätt klar, tvivlar jag inte på. Men vem som är trovärdig vet man ju inte eftersom även dem som bara har hittat på kan tro så mycket på det de hittat på att även dem kan verka väldigt trovärdiga.
Jag tror att vi antingen är släkt med en annan art av dessa olika alien arterna, som antagligen kommit hit till jorden för länge sedan och antingen lämnat kvar några eller genmanipulering som någon annan skrev.
Och under de senaste 50 åren har ju tekniken utvecklats väldigt snabbt… kanske för vi antingen fått hjälp eller snott denna tekniken från någon annan"?"…

# 46: Jag har inte fantiserat ihop NÅGOT av det jag berättat. Vad jag har gjort, är att fragmentariskt ha redogjort för de befintliga konspirationsteorier som knyter an till UFO-fenomenet, och som åtminstone erbjuder en LOGIK till detta (och - det kan jag lova - ger en logik även till SÅ många ANDRA fenomen i vår värld, för dem som nu är järva nog att ge detta spår en chans.) Jag föreslår att du ser positivt på vad jag har delat med mig av (det är gjort av ren välvilja), som gör att du nu uppenbarligen har ett helt NYTT spår att pröva… 
# 47: "Det enda jag tvivlar på är bad Bengt-Olov säger att regeringen skulla ha pakter med utomjordingar och att de har format människan till den vi är idag."
Jag tror att du har missuppfattat lite runt det här med "samarbete". Jag har inte påstått att vi har att göra med det, även om jag förstår om du uppfattat det så…
Vi kom in på detta i samband med att du kommenterade någon annans uppgift om att det finns utomjordingar mitt ibland oss. Jag försvarade den du bemötte här med att säga att utomjordingar nog kan finnas mitt ibland oss "om dessa samarbetar med makteliten, och om det t.o.m. är så att dessa styr makteliten". Jag påstår alltså inte att vi verkligen har att göra med ett samarbete. Skulle jag PÅSTÅ detta - DÅ skulle jag sitta och spekulera för eget huvud… 
Vad jag i övrigt sagt om "samarbete", är:
"Det är nog snarare MAKTELITEN som får hjälp av UTOMJORDINGARNA, om vi har att göra med ett samarbete…"
"OM det är frågan om ett samarbete, så handlar det nog om att utomjordingarna hjälper makteliten för sin egen skull, snarare än att de hjälper dem för att vara "bussiga"…"
#29 Mytoman tror jag att det heter…
#49 Ok nej det är inte DIN tro och fantasi utan det är andra. Du har tagit del av adras fantasier och spekullationer om vad de tror. Du har själv inte varit i närheten av dessa uppgifter, har aldrig personligen fått tagit del i något av detta du talar om utan det är helt och hållet andras spekullationer som du är helt säker på verkligen stämmer. Det är alltså det du menar? Men hur kan du veta att dessa människor inte sitter och fatisterar och tror massa strunt, ja för dig vekar de trovärdiga och då sväljer du det med hull och hår. Men även dem som bara hittar på saker kan bli helt säkra på att de inte har hittat på något att de kan verka väldigt trovärdiga.
Men vad är det du anser att de inte berättar för allmänheten som skulle vara så viktigt för dig och vissa andra att veta? Om de nu har observerat ufo, har skrivit ned olika iaktagelser mm och detta har kommit ut till allmänheten så är det ju inte längre hemlighetsstämplat och det kanske inte finns något mer än detta.
Är det så att någon har verkliga bevis så skulle de ju gå ut med det, de skulle ju bli rika och kända, leva i lyx resten av sina liv om de kunde lämna ut sådan information som verkligen bevisar att det finns. Varför skulle de tacka nej till rikedom och lyx. nej inte ens den högsta skulle avstå att avslöja något sådant om h*n hade sådan information som kunde stödja misstankarna på utomjordingar.
Och att pensionärer gör ett försök att är väl inte så konstigt, de har haft höga poster, varit ansedda och stora och nu är de inget längre, inte så konstigt att de vill synar igen och kanske hoppas på att bli rika för även om de nog har en rikstigt saftig pension så har de antagligen betydligt mycket minde än vad de varit vana vid att ha tidigare då de jobbade. Så det är inte konstigt att dessa gamlingar nu kommar fram och kan påstå både det ena och andra. De har ju också haft yrken där de fått lära sig att verka trovärdiga även om de inte är det så för dem är det ingen konst att verka trovärdiga med det de berättar. Varför kommer de nu helt plötsligt och berättar allt detta, varför har ingen sagt något tidigare? Och kom inte med att de blivit hotade till tystnad, det är bara löjligt för även om de blivit det så skulle någon ha varit tillräckligt modig att gå emot dessa hotelser ändå och ändå berättat. Det finns ingen som har sådan makt över så pass många människor att h*n skulle kunna hota så många till tysnad så länge.
Bengt-Olov, tror du att vår kontakt med de främmande skeppen kommer att bevara freden på jorden, att hjäpa oss att stilla oss till fredliga konfliktlösnngar att samla jorden till gemensamma mål och strävanden ?

# 51: Jag har nog inte svalt någonting med hull och hår. Tror att du drar lite för hastade slutsatser även när det gäller den biten… 
Inser du inte själv att det är ett vetenskapligt grundfel att på FÖRHAND utgå från att vissa uppgifter är felaktiga, innan man själv ens bemödat sig med att undersöka dem!? Innan man ens prövat dessa uppgifter, så går det ju omöjligt att göra en rättvis bedömning av dem. Är inte detta både en enkel och riktig logik!?
Jag förstår dina frågor. Med den förförståelse som de flesta har, så förstår jag verkligen om det ter sig förvirrat. Jag tror att om man i lugn, ro och sans och om möjligt genom att för en stund lägga ifrån sig både en portions godtrogenhet och så många fördomar som det går, går IGENOM de konspirationsteoretiska materialen, så kan nog ändå ett och annat svar på alla frågor komma. Snart börjar man nog också att formulera en del andra sådana…
Återkom sedan du i alla fall tagit del av den FÖRSTA konspirationsteoretiska dokumentär som jag presenterat, Singolite. Innan dess ser jag ingen mening med att diskutera med dig.
Jag säger det igen: Jag föreslår att ni ser positivt på vad jag har delat med mig av (det är gjort av ren välvilja), som gör att många av er nog har ett helt NYTT spår att pröva… Har man aldrig ens riktigt låtit bekanta sig med konspirationsteori, så är det här väl ett ypperligt tillfälle, att en gång för alla göra det… Om någon ska slå ner på mig, så får nog detta allt göras EFTER att vederbörande åtminstone BÖRJAT att sätta sig in i det hela…
# 52: Har ingen som helst aning om detta.
Jag kan förstå varför de inte vill visa sig för oss, får vi panik eller blir rädda dödar/löser vi det med våld.
De verkar så enligt jag förstått från konferansen och en interjuv med han som talat med dem/kommunicerat, att de är fredliga och bara vill hjälpa oss innan vi tar död på oss själva och vår planet.
Hade de varit fientliga hade de utplånat oss för länge sedan.
De går i pension ja, men det är i slutet av sitt liv då man vill komma ut med sanningen, men vill kunna dö utan ånger. De tjänar inget på detta tror inte jag.
Jag har ju både läst och tagit del av den FÖRSTA konspirationsteoretiska dokumentär som Du presenterat men jag menar på att varför sitta och lyssna på massa spekullationer och sedan bestämma sig för att just det ena eller det andra måste vara mest sanningsenligt? Varför måste man följa någon/några andras tro om detta, kan man inte skapa sig en egen lika väl eftersom den kan vara minst lika sann som andras när det gäller detta ämne? Det du tar upp är ju enbart spekullationer.
Jag gillar inte heller sådana människor som försöker få med sig människor i olika sekter med att försöka övertala/övertyga dem om att den tro de har är den mest trovärigaste och logiska som finns. Och detta är typ liknande metoder vissa sekter kör med också för att locka medlemar till sig.
Vad man än anser om makteliter på jorden så framgår det tydligt i dessa filmer att dagens politiker har lyft näsan över horisonten och börjar tänka i termer av rymdförsvar och superteknologi. Detta är politik på toppnivå och alldeles sant.
Sverige sitter ordförandeland för EU snart och då är det troligt att Reinfeldt kommer att handlägga något ärende relaterat till detta. Detta betyder att det är Moderaternas plikt att sätta sig in i detta och stödja sin partiledare med övervägda argument.