Kraft utifrån...
Jag vill berätta om en upplevelse som hände mig när jag var runt 23 år gammal. vid den tiden hade jag gått en kurs i TM, Transcendental Meditation. Allt för att hitta lugn och svaren inom mig själv. Jag hade i stort sett bara börjat, men ett par veckor av Meditation låg bakom mig. Denna gång satt jag på golvet i mitt dåtida vardagsrum och påbörjade meditationen.
(Lite bakgrundsinfo…Det visade sig ganska så tidigt att meditationen för mig bestod mer av upplevelser än vilotillstånd. Min underbara meditationslärarinna log åt mina upplevelser och försökte förklara så gott hon kunde, jag tror att hon reda då insåg att jag egentligen skulle gå en något annorlunda kurs)
Nåväl..tillbaka till denna händelse…
Jag sjönk in i mitt mantra, började känna hur min kropp långsamt roterade en smula inåt. Plötsligt blir jag medveten om en kraft (magnetisk…som när du lägger handen mot en aura eller ett chakra) fast avsevärt mycket kraftfullare, komma emot mig…alltså utifrån strax framför mig. I samma sekund känner jag att det är en påtagligt "medveten" kraft. Jag vågar använda ordet "intelligent". Den har kommit med ett syfte. Detta vet jag…och jag känner även att jag inte behöver vara rädd.
Men jag är inte beredd på det som följer. Jag får en mental bild av hur den ser ut och det närmsta jag kan beskriva för er…är en "ormliknande form och rörelse" fast enbart bestående av energi. Den stöter in i mig och jag upplever hur jag är helt och hållet formbar efter dess önskningar. Som att jag är utan fysiskt skal och denna energi drar ut mig i olika riktningar. Dock hinner den enbart börja då jag blir rädd av denna otroliga sensation och lägger händerna på golvet och tittar.
Energin är borta, kvar sitter jag med en jättelik upplevelse att bearbeta.
Viktigt att förstå är att om jag hunnit in i trance, så gör jag detta fort i så fall…detta började som sagt, bara en stund efter att meditationen gjorde det…
Sååå…finns här någon som har teorier om vad som sjutton hände?
(Skeptiker undanbedes vänligen)
Mvh
Eleri
(Hittade en bild som påminner om den ormliknande kraften jag mötte)

Oj vilken upplevelse!!!!
Jag skulle ha blivit livrädd!
Kram Nero
Det var en upplevelse må jag säga. Nej, jag tror inte jag vill göra den bekantskapen. Men det var väl antagligen ,,,, ja vad, jag kan inte förstå vad det skulle kunna varit. Men en stark kraft måste det varit.
Hoppas någon kan säga vad det var.

Hejsan! Tänkte genast på filmen- avgrunden när du beskrev energi ormen
Ville bara säga det,har ingen aning vad som hände dig men är nyfiken och hoppas någon annan vet.
Kramis
Ja alltså jag kan inte understryka nog hur lugn denna energi var trots sin kraftfullhet. När den kom emot mig var jag inte rädd ett dugg, det var just bara själva ögonblicket när den började "dra ut mig åt olika håll" som jag blev rädd.
Jag hoppas verkligen på ngn form av teori eller svar…detta är ngt jag burit med mig i så många år, så det hade varit mycket intressant:-)
Kram på er=)
Du får väl göra ett nytt försök att uppleva det igen då och den gången se vad som händer så får du ju reda på vad det är det vill säga.
Jag föredrar hellre att höra en teori om vad det kan ha varit än att försöka uppnå det på egen hand igen=)Är det ngt jag lärt mig genom livet så är det att vara försiktig*ler*
Spännande att höra någons teori, jag väntar jag med med spänning.
Vilken upplevelse :)
Kundalini resning!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Men Jane, kundalini kommer väl innefrån? Inte från andra sidan rummet? Den var inte inne i kroppen, den bearbetade "den" utifrån…
*Krama*
Kan nog ses både och:-)
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Jag skulle bli rädd att meditera, åtminstonde några veckor efter den upplevelsen. Jag har själv varit med om att dras ner i ett svart hål (brunn), men det är ingenting mot det du beskriver. Huuva!
En tanke som slår mig är kan kundalini komma oavsett meditationsform?
Kram
Jag tackar för svaren=) Jag vill nog inte uppleva det igen*ler*
men du kanske inte blir så rädd nästa gång? för nu vet du ju vad som kommer att hända?
U R us
Det låter precis som min första kundaliniresning!
Fast min orm gick utefter ryggraden och upp till kronan. Otroligt mäktig upplevelse. Jag blev också lite rädd den gången faktiskt för det var så starkt. Nu är det i och för sig 15år sen men jag glömmer aldrig känslan!!!
Kramis
Förstår inte varför du inte frågade din underbara lärare ? Är inte problemet att du projicerade dina negativiteter på läraren och därmed gömt undan och avslutat meningen med meditationen ?
#15 Jag förstår inte vad du menar med negativiteter och projicera…PMa mig om du vill förklara. Min härliga meditationslärarinna hade som sagt var inte alla svar.
Nu tar jag som sagt var en paus från sajberrymden=)
Kram på er alla!!!