Min farfar
Inatt hade jag en mycket stökig dröm som innefattade många av mina närmaste både döda och levande. När pappa ringde nu i kväll fick jag mitt svar på drömmens betydelse…
Min biologiske farfar gick över på andra kl 14….varför jag skriver biologiske är för att jag växte upp hos farmor och styvfarfar…Han min styvfarfar var den underbaraste människan i mitt liv under uppväxten och han dog redan 1982…
Men jag har såå många fina minnen
och kontakten nu!
Rätta farfar hade skelettcancer och skulle fyllt 88 år i mars så han hade nog gjort sitt på jorden som man säger….
Jag får ta kontakt på det andra sättet nu då!
Så fort har jag aldrig fått förklaring förut på en dröm som idag….hm….
Han hade en sådan humor som jag måste ärvt av honom och min pappa är likadan….
Sist pappa pratade med honom sa han: Jag tittade mig i spegeln idag och fy f*n vad ful jag har blivit..så brukar jag också säga om mig själv när jag är på det humöret och så skrattar jag efteråt….lika som han 
Knasiga Jeremina!
Beklagar sorgen.
Inte är du knasig lilla gumman. Du som verkar så söt o rar, men du kanske får horn i pannan du oxå ibland, liksom jag. Peter brukar skoja med mig ibland att han ser hornen växa ut
.
Jag vet att du kommer att få en annan sorts kontakt med din biologiska farfar.
(Fasiken vad det kliar i skallen, någon vill visst säga något, men jag kan inte det där än, känner bara klådan
)
Kramizar / Brittmarie

Vad härligt med så fin bekräftelse. Ja, ursäkta att jag skriver så, men jag vet ju att du redan är införstådd med andra sidan och inte tar det på fel sätt.
Haha - säg nåt snällare till dig själv vid dom tillfällena så kanske du blir ännu snyggare!
Nu har din farfar det skönt och smärtfritt, det vet vi ju…
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Söta du, beklagar din sorg och hoppas nu att biologiska farfar har det gott och mår väl på andra sidan.
Och du, lite sjysstare kommentarer kan du väl bränna av till dig själv när du speglar dig 
Kramar i massor
Amor Vincit Omnia
Beklagar sorgen.
Men har man haft en gläs kontakt med någon medan de levde så blir det tätare kontakt efter, alltid en liten tröst kanske.
Skönheten sittar på insidan, så har man en vacker själ så spelar det ingen roll hur ful man är på utsidan, skönheten skiner genom allt fult.
En liten kort dikt från min bok delar jag med mig till dig:
Älska livet och du älskar dig själv
Älska dig själv och du älskar andra
Älska andra och du älskar livet
Ni ska alla veta att jag hade hoppats att få träffa farfar Arne som han hette en gång till…han bodde i Stockholm 60 mil från mig…har inte träffat honom på många år….
Pappa var ner i somras då vi fick veta att han hade skelettcancer men humorn och glädjen hade han i behåll….gissa om han var snygg när han var ung…
Jag minns första gången jag såg honom…jag var 12 år och jag tyckte han var lik en mycket snygg skådis nämligen Cary Grant och tänk att han var min farfar…
Men vet ni då kanske det är därför jag faktiskt är ganska snygg..så jag har ärvt det från Arne….
ha ha!
Ja, Trisha jag har en annan syn på det med andra sidan nu och du har alldeles rätt när det gäller mig…..läskigt…är du synsk eller…
Det märks att jag inte var så nära honom för när farfar Gerhard dog -82 grät jag i 3 veckor
Ni är såå góa och stöttande och peppande så jag tror jag bara ska sätta mig i soffan sen och titta på lets dance tillsammans med världens bästa gubbe som jag ju har….Men jag ska skicka en fin hälsning till farfar Arne och tänka på honom och senare framöver se om jag får kontakt…undrar om han har sin humor kvar?
Du Madde jag ska se mig i spegeln och säga spegel..spegel på väggen där…..blir det bra?
Kramar Jeremina!
Japps, jag är mycket nöjd med din ändring 
Du är så fin, du får inte missa att se det själv.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Kram på dig Jeremina!
Min styvfarfar hette Arne, han avled för ett par år sedan. Min riktiga farfar dog i andra världeskriget i Tyskland, han blev skjuten när min biologiska far var bebis. Jag vet inte vad min biologiska farfar hette ens.

Singolite…vi har en hel del gemensamt…eller?
Min pappa säger att han blev skjuten under andra världskriget i sitt förra liv…i en å dog han…
och blev återfödd på en gång säger han!
Du sökte aldrig din biologiska farfar då?
Vet ni att nu kom något tokigt till mig i tankarna: tänk om Arne börjar uppvakta farmor igen så det blir triangeldrama på andra sidan…
vet inte om det kan gå till så där…men jag är ju som jag är i mina tankegångar ibland….allvarligt alltså?
Jeremina!
Ja.kram från mig också! ( ja tycker inte att jag är tvålfager själv…och det gör mig inget! 
U R us
Nej alla kan inte vara vackra men jag kan tala om och jag har skrivit det förut att jag har en son som är så snygg så många kvinnor mellan åldrarna 16-75 år talar om det för mig och min mamma ofta….kanske han brås på pappa då…
I alla fall på tal om fint så min Avatar kan ni tro att det är vår vedbod…visst är den fin?
Förlåt nu är min egen tråd på villovägar….började med sorg och andra sidan och går över på snygg eller inte…fniss…jag tror minsann att farfar Arne redan är med och busar med oss….
Han ville gå över på andra sidan redan för ett halvår sedan då han nästan slutade att äta…må han slippa värken nu 
jeremina, ja vi verkar ju ha det. "fniss" och vi får upp liknande saker medialt också och verkar rätt överrens om det vi ser. Kanske din pappa då som var min morfar… ? Men han måste ha blivit dödad 1941-43 något sådant. Nej jag har aldrig sökt han för jag vet vem min biologiska far är men jag träffar honom inte längre, över 20 år sedan jag träffade honom. Men jag vet vem det är och var han bor nu och så. När är din pappa född?
Men Singolite…tänk om det är så…pappa är född i augusti 1943..han säger att han sköts 1942 tror jag men återvände ju ganska fort till jorden….hi hi..så spännande 
Blev han skjuten i Tyskland, för det hände i Tyskland. Min farfar och farmor ägde ett stort gods straxt utanför Berlin. De beslagtog deras gods, det millitära alltså… Känner han till något sådant din pappa?
Måste fråga pappa om gods utanför Berlin men ja….det var i Tyskland det vet jag….i morgon ska jag fråga pappa…såå spännande !!!!!
Ja fråga det, detta var spännande värre, ja tänk om din pappa är min farfar, men inte helt omöjligt. Jag har aldrig träffat min farfar ens medialt, har aldrig haft kontakt med honom. Men det kan ju bero på ifall han skulle ha gått tillbaka till livet igen direkt så kan det vara svårare att få kontakt, eller för honom att ta kontakt för jag har aldrig sökt efter honom på andra sidan heller. Men det skulle vara trevligt att träffa honom.
Hans fru, vill säga min biologiska farmor hette Margaretha. Kommer han ihåg vad han hette i efternamn? kanske vilken bokstav det börjar på? Jag kan ta reda på vad min farfar hette i förnamn, det vet min mamma, men efternamnet vet jag.

OOO det här va spännande!
U R us
Ja visst var det, vill ni höra fortsättningen eller ska vi ta det privat?

#16 Vi måste hålla det öppet för alla att läsa men vill du inte lämna ut efternamnet så kan du skicka pm till mig…förresten jag heter Margareta i andra namn..hi hi!
Jeremina det stämmer bra med årtalet för min far är född 1942 och han var spädbarn, bara ett par månader gammal när hans far (min morfar) blev skjuten. Tror han var eller skulle till fronten för att skydda landet som militär.
Precis det gjorde pappa i det livet….jag blir alldeles knottrig på armarna!
Nej det spelar ingen roll… Skojade bara lite med dem som inte vill missa följetången av denna spännande fortsättning. Vill de läsa så är det helt ok för mig.

Ännu ett konstigt sammanträffande, Margareta heter du med, var det din far som bestämde det namnet?
Det blir bara mer och mer spännande detta… 
Hmm, ja det vore ju inte helt konstigt ifall det är så och att vi stött på varann här, vi hittade varandra rätt fort här också, inte alls konstigt ifall det förhåller sig så. Samma här, känns lite konstigt på armarna faktiskt.
Skrev fel i inlägg #20 menade farfar och inte morfar.
Lägger in en visa som ni kan lyssna på så länge till nästa avsnitt i denna serie börjar…

Hur dog din bilogiska farfar:(?
:(
Först vill jag skriva….kram på dig med Soffe…vilken fin Avatar du bytt till….
#26Han hade prostatacancer i flera år som spred sig till hela kroppen..han skulle ha fyllt 88 år 12 mars….
Spännande. Vill höra fortsättningen…

först vill jag säga: jag beklagar sorgen Jeremina *kram*
sen vill jag säga: åååh va nyfiken jag blev nu!!! så spännande! Jag ryser på hela kroppen….
Snälla jeremina o singolite berätta vad ni kom fram till….. för min del tror jag att ni "blivit släkt" 
Såååå nyfiken *megaflin*
kram Linda
Jag har inte hört om Jeremina har talat med sin pappa än. Vi får vänta och höra vad hon säger.

Okej..ska prata med honom i morgon..jag lovar….sleep tight..
Min pappa är på resande fot idag så jag kanske kan nå honom ikväll eller i morgon..har messat honom så han vet att jag vill prata om just detta…..spännande….
Jag är idel "öra"…eh..öga??

U R us
#33 ja ska bli spännande att höra vad han säger. 
Spännande få höra vad han säger/tror. Kanske ni är "släkt" Singolite o Jeremina
Det blir i morgon….han kom nog hem nyss…..kram

Ja,detta var spännande! Väntar ivrigt att få höra/se resten.
Kramar 
#36 hi, ja vem vet, på avstånd, väldigt långt avstånd, men ändå, spännande ändå…
Hej alla vänner..
Min pappa berättade att han var någon militär i svart uniform och han blev skjuten i en stor å under en strid…..han var ganska ung säger han och dog 1942….återföddes 1943……namnet kommer han inte ihåg…….
han tror att han hade barn…
Vi får se om han kan komma ihåg mer……kram 
Min farfar var väldigt ung när han blev skjuten, han var som sagt militär och ute i kriget, vet inte var han blev skjuten men har för mig att min far berättade något om att han blev skjuten i skogen vid nått vattendrag eller sjö eller något. Min farmor fick besked om att han blivit skjuten och snart kom militären och beslagtog deras gods och körde ut farmor och min far som då var litet spädbarn och enda barnet de hade. Pappa låg i vagn och farmor var ung, de fick fly för att ta sig till Sverige. De gick i veckor ihop med andra flyktingar och hela tiden dog det folk, det låg lik överallt i dikena och det var barn, äldre och sjuka. Unga friska männiksor klarade sig och även bebisar som låg i liggvagn som min far. Min farmor lyckades inte få med sig något och inte heller papprena på godset så det fick hon aldrig igen. Min far heter Rainer, farmor som sagt heter Margareta, kommer inte ihåg vad min farfar hette men deras efternamn började på M.
Ska kolla vidare….följetongen fortsätter…nu måste jag laga mat och äta…kram
Rainer är född april 1942 och var bara ett spädbarn då hans far blev skjuten så det måste varit på sommaren någon gång. Jag har tyvärr inte kontakt med min biologiska far så kan inte fråga honom men kan fråga mamma vid tillfälle om lite mer fakta om hon vet närmare datom som min biologiska farfar belv skjuten men som sagt måste varit under sommaren någon gång i alla fall eftersom Rainer bara var spedbarn när det hände. Tror att kanske min bilogiska farfar hette Rudolf för det heter Rainer som ett av sina mellannamn.