Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 1339 ggr
Plingplongtaxin
0

Var samlar ni kraft ?

Själv brukar jag ta min eka på somrarna. Gå upp innan barnen vaknar och tjärn är alldeles spegelblank ta årorna i vattenet ge mig ut.

Jimmy-Ottossn
0

något jag känner är energi givande är att vara i skogen i lugnet …eller att fiska..är också rogivande och stå och tänka för sig själv och höra fåglarna kvittra…något jag inte tog till vara på när jag bodde så för några år sen, men nu när man bott tätbebyggt i några år så känner jag verkligen vad jag går miste om!

TantAlma
0

Jag brukar meditera och hämta kraft i mitt medicin rum där möter jag även mina änglar som ger mig healing.Skrattande

Ibland tittar jag ut genom vardagsrums fönstret och tittar ut över trädtopparna och min födelseort. och känner mig hemma!

Marina2
0

Jag hämtar kraft när jag är ute i skogen eller vid havet med min hund. Ler för det gör jag varje dag,härligt!

[mia-38]
0

Jag hämtar kraft när jag är alldeles ensam hemma…Utan en massa tonåringar. Jag hämtar även kraft när jag är i stallet och pysslar.

siberlina
0

jag får  energi av att simma , jag brukar  simma   1 timma     ,

[JeanetteK]
0

Jag brukar gå ut i trädgården och samla kraft.  Är jag upprörd är det skönt att ta i ordentligt och gräva eller så. Behöver jag bara ny kraft räcker det med att sitta och titta. Nu när våren är här är det helt underbart i trädgården!!

SEViking
0

I naturen och bakom ratten i min bil.

SEV Cool

navarro
0

Just nu brukar jag titta på fåglarna som äter på talgbollarna, dom ger mig ett lugn inombords.

stina63
0

Jag samlar kraft från min stuga. Där kan jag sitta och bara njuta i min oas mitt istan

Plingplongtaxin
0

7# Min vise far smalar med kraften bakom ratten. Det är harmoni för han med lite Pärleporten och annat krims krams.

Get_Head
0

Brukar äta raggmunkar. Sen att man blivit en munk själv gör ju att man hushållar med krafterna och inte behöver samla så mycket kraft.

Elisabeth-J
0

#11 Ät lite mer äppelmunkar också då så samlar du på dig ännu bättre, blir liksom mer kraft då Flört

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zedd75
0

En bra film och ett glas wisky. bra enerig källa

MOTHERS_LOVE
0

När jag är ledsen(händer ofta) så cycklar jag iväg till en sjö som inte ligger allt för långt där jag bor.(ensam cycklar jag ,o jag har haft sån tur  hittills så det har aldrig varken varit någon annan där när jag har vart där.)Där sitter jag på ett Berg,gråter ut än del gråt som jag har i mitt hjärta o sitter o lyssnar på vågorna o fågelsång.__Där hämtar jag lite kraft.

[Hellas]
0

#11 Se upp för sockerenergin som kan ge riktiga energiresningar…..otäcka grejjer har jag hört på "Nanny" programmen

th_studsmatta

Elisabeth-J
0

Att samla kraft var det ja Glad Var samlar jag kraft? Tja det är lite olika. Men här följer en lista på vad jag brukar göra när jag behöver kraft.

• Går en promenad eller cyklar
  • Är i naturen
  • Går till min specialla kraftplats vid vattnet (finns foto i en annan tråd om kraftplatser)
  • Ringer en god vän
  • Pysslar, skriver eller målar
  • Tittar ut över den vackra vyn från min altan
  • Gör något roligt tillsammans med vänner eller familj

Listan kan göras ännu längre för vad jag gör beror på vad jag vill och behöver vid varje tillfälle :) Allt har sin egen speciella kraft och tjusning :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Sofiae
0

Jag samlade massor med krafter idag, har suttit ute på min nystädade och blomsterprydda altan, ser på allt som växer i rabatten. Häcken är grön och i björkens topp sjunger fåglarna för fullt. Här har solen strålat från en klarblå himmel hela dagen. Har med mej en kopp kaffe och en duk som jag broderar på. 

Finns inget bättre (jag orkar inte promenera på grund av mitt hjärta m m, men detta räcker för mej).

[Chakra]
0

Jag samlar kraft när jag är ute i den vackra naturen, när jag skriver, mediterar, ger mig själv healing, träffar vänner, bakar…

Lazarus
0

Hej ag är lite frustrerad och behöver tips kring min Meditation.Jag ser aldrig bilder eller känner når speciellt alls…Under hur lång tid och med vilka intervallaer ska man meditera innan man börjar få kontakt med andra sidan….tar det månader …år….har provat under en tid men inget resultat under meditationen ….har svårt med visualisering….VILL HA TIPS

Clary
0

Om du går in under meditationer i spalten till vänster hittar du många bra tips

Medarbetare på Feng Shui och Indien

HultsBemil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det som gir meg masse energi er å ri en tur. Enten en rolig tur der man bare slapper av, eller en tur som inneholder full galopp! :)

melia
0

dom få gånger jag får var ifred, dvs för mig själv utan ungar så tar jag en promenad eller cyklar till sjön på kvällen, att sitta där helt ensam och lyssna på fåglarna i skogen är helt underbart!! då får jag kraft! Glad

stina63
0

Jag samlar kraft när jag är ensamen.

Mediterar

rensa i min trädgård

cykla

Bara njuta av att vara själv göra de man känner för just nu.

tomteeeeeeeeeeeeeen
0

PÅ julafton.

Britt-Marie
0

Jag brukar samla kraft på en skogpromenad och höra fåglarna i trädtopparna, eller bara sitta och titta ut över ett vatten. vi har många insjöar runt där jag bor.

Ta kameran och bara gå runt och fota lite, eller som nu och jag hoppas på att komma igång med målningen bättre igen. Men nu har jag ont i min högra axel så nu får jag nog låta det vara någon dag igen.

Att lägga sig ned och lyssna på avslappnande musik..

kybele
0

min kraft får jag då jag sätter på bra musik o städar loss…. finns inget mer energi givande än ett rent o gott hem ;)

mommo
0

Sitter ut och lyssnar på trädenGlad

Tiia
0

i naturen

Eija
0

Jag samlar kraft med att gå med mina hundar, och trot om ni vll…på sommarn när jag tar en tur med min motorcykel….annars är inte musik så dumt heller….och självklart meditiation…..

Denna kommentar har tagits bort.
squaw
0

kraft skapar man genom att gå i naturen, man kan oxå krama en björk säjs att de har en betydelse när det gäller energi..sjö, hav skapar, oxå energier, men mer relax, visste ni att har man magont eller magsjuka så är botemedlet effektivt att sitta och följa vågorna.Gärna vara ute på sjön.tystheten…..

Jonnis
0

i naturen eller om jag hanterar blommor eller när jag kan, i ett stall/på en häst.

Tummelisa1
0

Jag samlar kraft i och av det enkla levnadssättet i mitt torp. Ligger i vacker natur med härliga stigar för promenader. Får också kraft av att vara med mina härliga djur - riktiga komiker ibland och så olika personligheter. Att elda i vedspisen är heller inte helt fel.

En mycket tidig morgon på trappan är också en riktig energikick även om det är mycket svårt att ta sig upp för det.

Gillar också att måla och skapa. Praktiskt arbete ger mig också energi, och i skapandet och tystnaden föds ofta ny inspiration.

sven-g
0

Jag brukar sätta mig på en stubbe på ett berg, jag tittar ut över nejden efter ett tag finns ingen tanke kvar, jag bara betraktar och suger in livet. Så kan jag bli sittande mycket länge.

Talisker
0

Nu i midsommarhelgen har jag hämtat kraft under promenader och cykelturer vid havet och Ale-stenar

Fnyan
0

Cykla ett varv runt byn eller sitta på mitt rum å lyssna musik å tänka igenom allt.. typ de jag gör :)

repekka94
0

flumma lr ligga i gräset/snön och sova eller sova elle ehhh ja sova

Jenah
0

Hos mormor och morfar (som bor på landet) brukar jag ta en lång promenadrunda (ca 1-1½h), som egentligen tar 15min att gå (;. På vägen brukar jag stanna vid ett för mig mycket speciellt träd vid en ko-/hästhage, stannar jag till där på kvällen är det ett perfekt ställe att se solen gå ner. Sitter man med stammen mot ryggen känns det som att sitta i en fåtölj. Kärlek till mitt träd, haha :)

umbra55
0

Prosaiskt nog: sova eller läsa. tömma hjärnan och vila kroppen. Det är det primära.
Ska jag tanka känsloharmoni är det nog "solsken på trädstammar" som ger bäst vibrationer för mig.

*S* Snacka om jordfast?-.-

[Jeremina]
0

Vilken härlig stund du måste ha…jag älskar att gå ut tidigt på morgonen och sent på kvällen på sommaren och samla kraft samt när gubben och jag tar båten och åker ut på sjön…tänk när det är spegelblankt och solen skiner fast klockan är 22 ….Kyss