Meditera
Hej!
Jag har en/fler frågor om ni kanske kan svara på. Jag har själv aldrig mediterat någon gång, även det hjälper en när dagen varit jobbig, stressande och sånt. Sen undrar jag då när man blir mer och mer van att meditera.. händer det att det kommer kontakt från Andra sidan? Med ett Tecken för ett bild, hör röster eller nåt?
Eller man vill ha kontakt med dem att de på andra sidan vet och när man blir van och vet hur det fungerar så kontaktar de denna personen som mediterar?
Jag skulle nog bli rädd om det dök något (oplanerat) om jag mediterar och då ju skulle inte känna mig trygg när jag ska vara avslappnad?
Hej Winta!
Andevärlden har lättare att komma till oss när vi är i ett avslappnat tillstånd. Eller om jag säger så här, vi har lättare att känna av dem när vi är avslappnade. Som tex när vi sover kommer de ofta och hälsar på oss genom våra drömmar.
Men de kommer inte att hoppa på dig bara för att du sätter dig ner och mediterar, om du går in i dig själv bara och är i dig själv så kommer det nog inte att hända om du inte vill det.
När man mediterar för att få kontakt med andevärlden så öppnar vi upp oss och flyttar vårt medvetande utifrån oss själva. Ja, jag kan bara tala för mig själv förstås. När jag inte vill ha kontakt utan bara vara i mig själv så är jag just det. I mig själv bara.
Ja, jag vet inte om jag lyckades förklara det här på nåt bra sätt för dig. Men fråga gärna igen.
Kram från Happy!
Håller med Happy, men om du är osäker kanske du kan få vägledd Meditation i början? Då känns det inte så läskigt, om du vet att du har stöd ifrån ngn mer =0)
Håller med Happy, men om du är osäker kanske du kan få vägledd Meditation i början? Då känns det inte så läskigt, om du vet att du har stöd ifrån ngn mer =0)
Precis som Happy säger så hoppar dom inte på dig. Men jag rekomenderar att vara med i en meditionsgrupp när man ska lära sig meditera. Då blir man vägled och kan få hjälp med förklaringar både före och efterått. Ibland får man bilder symboler eller en röst ibland får man bara massa ny energi. Man kan få kontakt med den andra sidan när man mediterar redan första gången. Det finns många bra CD som man kan andvända för att lära sig slappna av vid medition.
Jag hade från början svårt att komma ner i avslappning Meditation jag tyckte någon stod brevid mig. Inte som ville mig något ont, men det var ovant. Förmodligen min guide eller någon av mina änglar.
Jag kom inte till ro så då gick en kurs flera gånger som har gett resultat. Det var bara att ta sig förbi rädslan eller känslan.
Så har du svårt rekomenderar jag att du också går en kurs.
Något jag lärt mig i efterhand är att jorda mig, och be om beskydd… Inte för att jag känner mig rädd utan för att det tipset har jag fått och nu är det lättare att våga släppa taget om Egot och ta ett språng ut till harmonin och lungnet och bara att flyta med.
Alma
Stora tack till er för all information jag får om mediteration.
Hur brukar ni göra innan ni ska meditera? ha något speciellt under golvet, ha benen korsad eller. och vad är viktigt att tänka på innan man sätter i gång? :)
Ja kan gärna tänka mig gå på såna kurser att lära mera hur allt fungerar…fler tips och sånt. :)
#6 Det enda jag själv tänker på är att alltid vara "jordad" dvs. ha fötterna i golvet eller om jag ligger i en säng, visualisera att jag har rötter som sträcker sig ner i moder jord.
Annars sitter eller ligger jag på ett sådant sätt att det är så bekvämt som möjligt.
Jag vill inte bli störd i min Meditation pga. att jag inte sitter bra eller ännu värre, när jag kommer tillbaka från meditationen, att jag inte kan röra mig pga. stela ben eller en kroppsdel som somnat *Ler*!
Men som sagt, det jag är mest noga med det är att alltid vara jordad.
Riskerar att låta en smula knäpp men…om man får kontakt med sina vägledare utan att anstränga sig, tvärtom de kan "använda" mig ibland till andra människor. Jag tycker ju inte om detta så jag får blockera mig istället. (jag har 3) Kan inte meditera just därför, men vill ju… Kan man inte ha en slags kompromiss istället?? Till sina ledare alltså?? Nån som vet??? En nu trött jag…
Meditera är för mig att sitta eller ligga skönt och dra 5 djupa andetag och slappna av..då händer det positiva saker..