Bruka de som har?
Brukar de som har gått bort vara med på sin egen begravning. Var på begravning för min mormor i fredags. Och så sa min systersson att min mormor stod vid korset hella tiden tills det var klart. För då såg han ett ljus som min morfar väntade i. Och hon gick mot ljuset och tog morfars hand och flöjde med in i ljuset.
Hej!
ja så som jag har fått till mig detta ,så drukar dom vara med.Sedan brukar dom försvinna och titta i livetsbok.Det kan därför vara svårt att snabbt efter en bortgång få kontakt med anden,Dom har som Benny säger lite mycket att göra när dom kommer in i ljuset.Alla dom ska möta osv.
Kram coh ljus Catarina
Ja, alla har ju inte turen att se dem. Men jag tror de kommer. Jag har kännt närvaron ett par gånger. och på något sätt är det som att se dem men i känlsa.. Någon som begriper sig mig nu? 
trasslar visst in mig
Alma
Japp Tant Alma,jag förstår vad du menar.Du trasslade inte alls in dig.
Kramis Catarina

Det låter ju jätte bra.

Jo då, TantAlma jag förstår dig också. Du trasslar inte in dig, som du har märkt är alla saker inte så lätta att förklara. Jag har "trasslat" in mig flera gånger när jag ska förklar för dem som inte har gåvan, men har det varit någon som har gåvan så har det förstått. Nu trasslar jag till det.
Nu till frågan. Jag har sett den bortgångne vid dennes begravningen flera gånger.
En gång när det var min "morbrors" begravning, så stod han bakom min moster när hon tog avsked av honom. Det såg ut som om han stod och skulle ta emot henne om hon skulle svimma. Jag frågade min mamma om hon hade sett honom och det hade hon. Mamma tyckte att vi inte skulle berätta något för mostern, men jag har gjort det nu och moster sa att hon hade sett och känt honom också.
Kram Haltalotta
Skönt…. TACK… ibland blir det virrvar i huvudet på en själv när man spinner iväg.. Stress!
Dem är alltid med..kram 

Jag tror nog att dom är med vid sin egen begravning.
Har ungefär samma upplevelse som dig när min dotter berättade att hon såg farfar under begravningen.
Jag själv såg honom inte men berode nog mer på min sorg.
Men ett annat medium som var med på begravningen berättade att han sett hur min pappa stått sida vid sida hos min dotter framme vid kistan.
Sedan till detta att det är svårt att få kontakt med ngn den närmaste tiden efter dödsfallet.
Har jag en helt annan erfarenhet av har ofta fått kontakt med avlidna kort efter dödsfallet vissa direkt vid döds ögonblicket andra bara dagar och veckor efter övergången.
Vid ett tillfälle hade jag en sittning där den som kom igenom hade begravts samma dag och sittern hade varit på begravningen några timmar innan sittningen.
Senast förra veckan hade jag en sittning där den som kom igenom gick över för ngn månad sedan.
I dag så hade jag en sittning med en som gick bort för 6 månader sedan.
Så jag tor inte att tidpunkten efter dödsfallet har ngn som helst betydelse för att få kontakt.
Ande världen själva säger att det inte existerar ngn tid eller avstånd på andra sidan.
Däremot så tror jag att andevärlden tar hänsyn till sin sitter för vilken tidpunkt som dom tar kontakten på.
För är man i en djup sorg kan sorgen fövärras med en kontakt och då väntar anden på att ta kontakten tills personen är mogen och kan hantera det.
Jag som jobbar som medium fick vänta i 4 år innan min pappa kom igenom under en sittning.
Jag frågade varför han dröjt så länge på att visa sig och fick svaret att jag inte var mogen för detta och hade för mycket sorg att bearbeta innan.
Kan tillägga att han kom igenom på sittningar för min mamma och min syster betydligt tidigare en vad han gjorde för mig.
Så tidpunkten för att dom ska komma igenom beror nog helt och hållet på sittern inte på andevärlden.
Lasse
Hej igen!
Det stämmer säker som du säger Lasse.Och det kan ju vara så att mottagaren ska vara mogen också.Den som kommer till sittningen.
Jag hade en kvinna här en gång hennes mamma hade gått bort två veckor tidigare och hon kom igenom.Så jag tror att dom kommer när det är meningen.
Kram på dig och alla andra Catarina
#2 Förstår vad du menar alma:)