Rädsla?
Jag är otroligt rädd för att gå upp på ovanvåningen hemma hos min pappa, jag är även väldigt rädd att bli ensam hemma där, är det någon som kollar på mig?
Jag känner närvaro och blickar men är det som jag inbillar mig?
Jag har äöven sett vita ansikten som kollar på mig på kvällen, är det någon?
Hjälp!
Kramar från "rädd 13-åring"

Det har öven hänt mig när jag var liten att jag låg och sov (i en taxi i Korea) och så reste jag mig upp och sa"nu dog visst kjäll" (eller vad han hette, jag är inte säker) Dagen efter fick vi ett mejl här ifrån Sverige att han hade dött vid den tiden…
Jag brukar reagera på om någon jag håller kärt dör.
Tex: När Charlton (häst) dog hade jag mardrömmar som hanlade om slakt och kvävning.
När Heartbreaker dog (hamster) Hade jag ont i huvudet och det rann ur min näsa.
Även när min gammelmormor dog mådde jag dåligt och tänkte på livet. innan jag visste att hon var döende.
Jag har också en fråga:
Har jag något samband med mammas morfar?
Alla säger att jag är väldigt lik Sture, men han var speciell. Jag tror han kunde komunicera med djur?

Svara någon? jag änner mig alltid iaktagen men jag känner även att jag inte vill kontakta "anden" om det är det som händer hemma hos pappa.
Ingen i min famlij tror på det övernaturliga förutom jag… Så det är ingenting man bara kan säga till pappa…

Just det! När jag var ca 7år så hörde jag fotsteg i trappan, jag hörde dom länge men vådade inte göra något. Tillslut kallade jag på pappa… Det har inte hänt efter detta vad jag vet. Även mina kompisar brukar vara rädda hemma hos mig.
Tacksam för svar! Jag ska dit idag…
Du behöver inte vara rädd i alla fall…
Ja det låter som om det kan vara någon på besök. Men du behöver inte vara rädd. Oftast är det någon släkting som bara vill titta till dig kanske.
Pröva känna efter… börja med att känna om du tror det är en man eller kvinna… gammal eller ung… släkting eller inte.. Sånt brukar man känna på energierna.

Ok ^^
Jag har alltid "sett" det som en äldre man.
Jag känner 2 äldre män i släkten som har dött, en som är lik mig… Kan det vara Sture?

Hej ZorroR!
Jag är också rädd för det okända! Så jag förstår att du tycker det är obehagligt.
Att lära mig av erfarna på detta område har hjälpt mig och att rent ut be "spökena" att lämna mig ifred! Det sistnämda funkade väldigt bra! Dessutom kände jag mig såå stor och stark som vågade "stå upp" och säga vad jag tycker!!
Lycka till
Kram

Jag har sagt till dom att dom skrämmer mig och om dom inte är där för att skrämma mig så kan dom i alla fall hålla liiite låg profil för jag vet ju inte vem det är :S
Hej Zorro förstår att det känns som om du verkligen få prata om något som känns verkligen viktigt för dig i ditt livoch som du inte hittar någon annan att prata med om inte ens din pappa fast det är hos och med honom som allt detta hemska händer. Konstigt att inte någon på sajten har tid med dig kanske de är upptagna med sig och sitt. Vet inte hur mycket du har läst itrådarna förut men det är ju inget konstigt här att det kan finnas avlidna släktingar på vinden - nånstans ska de ju vara - och att de tittar p dig är ju inte konstigt för det är ju du som är deras intresse men att du är så känslig så att du märker avdet så mycket är ju ovanligt. Men försök att hitta ett sätt att tygla rädslan för det gagnar varken dig eller dem att du är rädd. Hitta något större och starkare än dig själv och försök identifiera och bearbeta de tankar som är din rädsla.

#9 Jag ska försöka, eller rättare sakt - Jag ska! Ska dit idag och sova, han hämtar mig om några timmar…
Dom flästa kanske inte ser det på allvar, så dom hjälper mig kanske inte för det? :S
Dom flästa 13 - åringar blukar ju vara osäkiosa… Men jag är inte sån.
Hhaa ja tycker synd om dig jag är fjorton x) Inget att vara rädd för dock:D Be dem gå Och Säg till att du verkligen vill De bestämt;)

Vet ni om andar förstår andra språk än svenska om dom talade något annat när dom levde? Eftersom att den är hos pappa så kanske den pratar spanska? Hela pappas släkt är spansk och pappa också… Så ska jag prata svenska eler spanska med den? :S
Försök att prova dig fram med välvilliga tankar i största allmänhet på bägge språken om du så vill men framförallt som allmän attityd. Ifallatt din pappas släkt är från spanien så är det nog ändå troligt att de har en förståelse för det andliga då spanien har en mycket starkare kyrkotradition än vi är vana vid så du kan nog ändå försöka prata med din pappa och det är ju hans släktingar ochså och det kan ju vara för hans skull de är där så ändra alla förutfattade meningar och fråga honom exvis om han tror att tv4 programmet det okända skulle kunna hända er ?
Försök att prova dig fram med välvilliga tankar i största allmänhet på bägge språken om du så vill men framförallt som allmän attityd. Ifallatt din pappas släkt är från spanien så är det nog ändå troligt att de har en förståelse för det andliga då spanien har en mycket starkare kyrkotradition än vi är vana vid så du kan nog ändå försöka prata med din pappa och det är ju hans släktingar ochså och det kan ju vara för hans skull de är där så ändra alla förutfattade meningar och fråga honom exvis om han tror att tv4 programmet det okända skulle kunna hända er ?

#13 okej, men det är det att pappa säger emot allt som har med ÖN att göra…