Energi/döden?
Jag är uppvuxen på en kursgård. Till kursgården hör ett hus, där fler av personalen bott. Härligt hus med 3 våningar, 40 meter från vattnet, det perfekta boendet kan man säga, billigt oxå.
Jag har alltid haft en "skum" känsla av huset, sett nån i fönstret, har tittat bort om jag var tvungen att gå förbi, ljud mm.
Av varje familj som flyttat in där, har en dött.
Först en 1-årig pojke, sen en 55-årig kvinna, och nu senast min lillebror.
När mina föräldrar fick tillfället att flytta in där, bromsade jag allt jag kunde, sa hur jag tänkte men ingen lyssnade, utom min lillebror.
Han och jag skickade ett mail till ett medium/siare, hon skrev att det var visst nåt med huset, men det var nog bara slumpen att de som dött…dött där.
Jag flyttade aldrig med, av rädsla, min lillebror flyttade med, och nu finns han ej med oss kroppsligt längre.
Jag har juh själv fått vatten på kvarnen kan jag juh säga, men vad tror ni?
Kan ett hus´s energier verkligen styra detta med döden eller sjukdomar tex?
(Sjukdomar är väl egentligen ganska självklart…såklart.)
Tacksam för åsikter om vad ni tror!
Jenny

Oj! Jag blir mållös! Kan inte hjälpa dig personligen men det ska bli mycket intressant att höra vad de andra "trollpackorna" har att säga!
Åsa
Ne, Jenny jag tror inte på det. Det är alltid lätt att i efterhand hitta orsaker och förklaringar på saker och ting. Jag tror absolut inte det handlar om husets energier.
Beklagar däremot din sorg angående din bror som du mist. Det är alltid sorgligt när man mister en kär anhörig eller vän.
Kram Happyspirit
Däremot Jenny så tror jag att du med din intuition kände att något skulle hända med någon nära dig när ni bodde i det huset men det har inte med själva huset att göra. Jag förstår det är lätt att förvirra sig när något sådant här händer. Det hade hänt vart ni än hade bott. När det är dax för oss att gå över så går vi över vart vi än bor. Det är så jag tror i alla fall. Jag är helt övertygad om att det finns delade meningar om det här.
Kram igen!
Ja, tanken med att jag kände på mig att det skulle hända…har slagit mig…och det isånafall i över 20 år.
Jag var bara så tvärsäker på att en i varje kommer dö. Har fortfarande den känslan faktiskt…att en i nästa familj som flyttar in…
har funderat på att ta dit en präst som kan välsigna huset, eller ett medium som kan känna av kanske. Mest för att jag själv ska bli lugn, då har jag gjort vad jag kan lixom.
Därför är det oxå bra att få lite andra tankar, för i mina måste "huset" stoppas. Men, det är nog så…jag kände det på mig.
Tack!
Beklagar sorgen Jennyw! Jag vet hur det känns att förlora närstående.
Jag har "hört" liknande historier där de dör en i varje familj som bor i ett hus. En del där det blir skillsmässor för ett skillsmässopar bor där innan.
Jag har också "hört" en annan förklaring, som är i linje med tankens kraft. Det man koncentrerar sig på får man. Om en by förväntar sig något händer det så småning om.
Jag tror som Happyspirit säger att du kände din intution att något skulle hända. De var jag också med om när min vän dog för 20 år sedan, som var som en lillebror för mig.
Jag tror inte husets energier kan styra dödsfall eller sjukdommar.
Jag tror vi alla har en egen tid här på jorden, några längre andra kortare. Jag tröstar mig med att de hade en viktig uppgift den tid de var här och berörde oss medmänniskor.
Beklagar sorgen Jennyw men tror inte de beror på huset..
Beklagar sorgen och det måste vara tungt att du kände något innan men hus i sig som ställer till det…nej…och du kunde inget göra men det känns väl som en klen tröst nu…lätt för andra att säga?
Allt var förutbestämt och du hade inget bestämmande i saken så gå inte och tänk på det…kram Jeremina!
Jag beklagar också sorgen och håller med de andra, försök släppa de tankarna de är bara destruktiva för dej själv.
Kram Cristine
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack allihopa!
# 5 Tant Alma…jag har oxå hört de historierna om husen. Tror det var ett program på Discovery, min moster berättade om det, familjen fick flytta snabbt medans mediumet "rensade".
Men, bestämde mig inatt att jag, för ett slags avslut för mig själv, ska ta dit ett medium. Då har jag gjort det jag kan lixom. Mina föräldrar flyttar nu efter sommaren, så det kan vara skönt att ha det klart.
Sen ska jag verkligen försöka släppa det!
Tack igen! Kramiz