Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 4109 ggr
bettis69
0

Svarta orber?

Jag har många gånger, speciellt i mitt sovrum sett mörka Orber och och mörk "flytande" massa…. i taket, på väggar och golv. Ibland händer det att jag även ser vita blixtbollar också.

Jag har undrat ifall jag inbillar mig eller om det verkligen är svarta Orber?

Någon annan som sett sådana?

BabyDragon
0

Jag har sett både svarta och vita Orber här hemma. :)

bettis69
1

Brukar dom svarta orberna vara lite större än dom vita, som du sett?

BabyDragon
1

Nu har jag även sett gigantiska vita Orber så nä, de verkar komma i olika storlekar bägge två. Ialla fall här. Den svarta jag såg for rakt igenom hörnoffan och till andra änden i rummet innan den upplöstes. T.o.m hundarna såg den och de såg väldans förvånade ut och gick dit för att nosa.

Farwuq
0

Jag har sett en svart orb stor som en fotboll.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Choklad
0

OJ! Det här var intressant! En gång har jag sett en grå boll rulla på golvet, den liknade ett nystan med taggar runt sig, som skimrade som elektricetet. Kan det ha varit en orb?

U R us

BabyDragon
0

#5 hm, jag vet inte. Men ofta hör man ju att någonting rullar längs golv i hemsökta hus fastän det inte finns någonting där. Kan detta vara förklaringen? :)

#4 Jag har också sett så stora Orber, en del är matta, andra lyser och andra var svarta.

Ritva
0

Har någon sett dem i andra färger?

Popcornett

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

BabyDragon
0

#7 inte jag :)

Ritva
0

#8 Undrade mest då jag precis har börjat med lära mig meditera och har inte övat särskilt mycket. Men häromdagen låg jag i min säng, hade vaknat tidigt och kunde inte somna om men var så där härligt avslappnad som man är när man vaknar utsövd. Så jag låg kvar och försökte hålla kvar tillståndet och meditiera. Välkomnade ljuset och så, blundande. Efter en stund fick jag känslan av att jag såg en bollformad men utan skarpa kanter "väldigt luddigt" grönaktigt sken ovanför mig. Jag låg kvar en stund blundande och var lycklig, sedan tittade jag upp och såg det fortfarande! Efter en stund försvann det. Men som sagt jag är så ny så frågan är om jag verkligen var med om det?!?Obestämd Jag undrar även om färgerna har olika betydelser?

Ritva

BabyDragon
0

#9 vad spännande ^^ har mediterat i försök att kontakta min guide. Kanske var dett denne du såg?

Ritva
0

#10 kanske! Jag vill gärna tro det för det var dem jag så att säga bjöd in.Skrattande

Ritva

BabyDragon
0

#11 Lita på kännslan som de brukar säga :)

bettis69
0

Jag undrar vad det är för skillnad mellan svarta, vita, grå orber… vad beror det på att dom har olika färg??

BabyDragon
0

#13 vet inte. Hoppas någon kan svara på det :)

bettis69
0

Rent generellt, vad jag ser hemma hos mig, så dominerar svarta Orber och svart "flytande massa". Vita blixtbollarna ser man bara i typ en halv sekund och dom är små. Dom svarta är större

BabyDragon
0

Jag har sett svarta Orber och något som såg ut som en svart hand, en vit matt orb som såg ut som en boll, ljusorber som snabbt seglar förbi utan att det funnits någon ljuskälla. Å så har jag ju sett den svarta manen och en ljus kvinna (inte hudfärger utan hela dem var svart eller vit)

[Hukanson]
0

Detskulle kunna vara så att de svarta är mer jordiska och de energirika mer himmelska och att det försigår ett slags upplysningsarbete i orbsamhället hemma hos dig i den parallella värld som vi börjar se med våra fysiska ögon. Kanske att du skulle kunna hjälpa till på något sätt jag vet inte säkert men andlig musik typ är nog bra även för dig.

Cristine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna är inte svart men den satt på min vägg synlig, taget utan blixt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Farwuq
0

Här kommer ett klipp från min "Book of Shadows", där jag beskriver ett möte med en svart orb:

" 

1983 - Orb

Plats: Lund

Det var tidig vintermorgon, klockan var kanske strax innan 6. Jag satt i min bil och väntade på två arbetskamrater. Belysningen var ganska så sparsam där jag stod med bilen, en gatlykta och reflexer från de få snöfläckar som ibland finns på vintern här i Lund. Jag tänkte knappast på något särskilt där jag satt… plötsligt såg jag något som liknade en svart fotboll, den var stor som en fotboll eller maximalt kanske 50 % större. Den var helt svart, eller så uppfattade jag den som svart i det svaga ljuset som stod till buds. Den yttre gränsen föreföll luddig, eller som en bild i oskärpa

Den svävade kanske en meter över marken utan att gunga eller vagga strax under gatlyktan kanske 40 m bort, den föreföll vara diffus i kanterna och lite luddig som ett nystan (kan ha varit inbillning men det är så jag minns). Jag tittade i kanske tio sekunder sen verkade det som om "bollen" varseblev mig, den började röra sig mot mig i en hastighet av en springande människa. Bollen for rakt igenom bilen från en punkt framtill på höger sida mellan framhjulet och dörren, rakt igenom mig och ut ur bilen på vänster sida i höjd med baksätet. Sedan försvann den in i mörkret, jag vred faktiskt på mig och såg den försvinna i skuggorna.

Inne i kuppen var det betydligt mörkare än utanför, men jag kunde se hur något passerade ut från instrumentbrädan och genom mig, vid passagen rös jag till kraftigt, för övrigt tog jag nog ingen skada."

[Jeremina]
0

Så blir det innan mitt tredje öga öppnar sig och jag ser klara bilder…..Flört

bettis69
0

Det var en häftig bild cristine. Jag skulle kanske också försöka ta lite bilder, men just nu har jag ingen bra kamera.. bara mobilkameran. Jag får försöka låna en kamera och prova ta i mörkret.

Just igår kväll såg jag många svarta Orber och flytande massa utefter golvet, lite här och där.

Och så kände jag mig iakktagen och någon rörde vid min midja kände jag också. Det är inte så att jag blir rädd, för jag har ju varit med om detta förut många gånger, men lite obehagligt på nåt sätt är det ju, för man blir ju störd i nattsömnen.

#17 Ja, jag har ju känt att det är någon omställning på gång, men jag vet inte vad. Bara en känsla jag har. Det är nog mkt i mitt liv som är på väg att förändras på många olika plan. Kanske är det det också som gör att jag ser mera saker?

Det knäppte och knarrade överallt här igår kväll också. Och inatt vaknade jag exakt klockan 03.00 och fick ett budskap till mig i drömmen, eller rättare sagt ett ORD. 

Jag kollade upp det ordet på google idag, men inte fått till mig speciellt mkt, mer än att det har med en kyrka att göra.

Jag fick namnet på en ort som är känd för sin kyrka.. så jag vet inte.. kanske jag ska gå dit på ett besök och se vad som händer.

Cristine
0

Vilken upplevelse Farwuq!Blev du aldrig rädd.?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Choklad
0

Häftig upplevelseGlad!

Kanske man kan tolka färgerna? Det kanske har någon betydelse som dom vill säga? eller ja..så har jag blivit helt besatt av att tolka allt jag serObestämdTungan ute

Svart=det undermedvetnas mysterier. ( För mig betyder det skydd, rening)/ det mörka och okända

Vitt=renhet och ljus

Grått =Borde vara en enhet/blandning av de vita och svarta betydelserna?

Grönt =Helande. fruktbarhet

U R us

bettis69
0

Om det mesta jag ser är mörka Orber och sånt, så får jag själv en känsla av att det kanske kommer upp mycket mörkt från mitt förflutna nu som jag håller på att göra mig av med. Alltså sorg, traumatiska upplevelser och sånt. Man får ju hoppas på det i allfall.

Men jag känner också för mig själv att det är en känslig tid, då jag måste självreflektera mycket och gå vidare i livet.

bettis69
0

#19 Hej förresten! Det är bettanmorot här Skrattande om du kommer ihåg mig.

Det var en häftig upplevelse du hade! Jag har också svårt att bedöma ifall mörka orben var svart eller bara mörk, mörkgrå..

Jag undrar vad det var för en nystan du såg. Är det liksom en ande, eller bara en energiboll?

Ritva
0

# 24 då passar det väl ganska bra in med choklads beskrivning tycker jag att det låter som. Hoppas att det till slut ger dej mycket lugn och ljus tillvaro, men ibland måste man igenom en del saker.

*kramar*

Ritva

Farwuq
0

Nej jag blev inte rädd, troligen är jag för dum.

Flört

Det är så att det hänt "konstiga" saker ända sedan jag var barn så jag är ganska så härdad. Efteråt kan man känna sig lite omtumlad eller så men knappast när saker och ting händer. Då är det kusligare ibland med UKU'er som går till otrevliga platser.

Farwuq
0

Hej Bettanmorot.

Det var orben som påminde om ett nystan, jag kan inte avgöra om det bara var en ren energi eller en ande. Efter att passerat mig så drog "nystanet" bort mot en gammal gård som låg ett halvt stenkast bort. Kanske var den associerad med gården. Vem vet?