Tarot-begåvade?
Finns det någon här som kan det här med att spå i Tarot riktigt bra, jag har en fråga att ställa och undrar om någon skulle vilja vara snäll och hjälpa mig?
(Innan jag blir tokig*ler*)
PMa mig i såfall
Tack på förhand/Eleri
Absolut, ställ bara din fråga så skall jag göra en läggning åt dig direkt. 
Jättesnällt, jag har dock fått hjälp redan
Men får man komma tillbaka till dig om man har andra saker man klurar över?
Tack igen*varm*
Hej Singolite!
Jag har också en fundering som jag skulle vilja få lite vägledning med hjälp av tarotkorten. Jag använder själv tarotkort men det är svårt att lägga på sig själv. Vore så tacksam för din hjälp. Om du har tid och vill?
Blev dubbelt så jag fick radera ett.
Har spått dig innan
Men ställ din fråga så ska jag kolla åt dig.

Hejje, jag har ungefär samma dilemma som Aisha - lägger kort själv men jäsikens vad svårt det är när man befinner sig i en knivig situation.
OM du har tid/lust får du gärna kolla för mig.
Ni andra - om det finns fler här som arbetar med eller lägger tarotkort på fritiden, hur gör ni när ni kollar på egna problem? Har ni några knep som man kan ta till för att inte blanda in egna önskningar och liknande?
Okej, men konstigt jag kan inte minnas att du gjort det tidigare.Men här kommer min fundering.
Jag undrar vad korten säger om en man som jag fått kontakt med genom internet, det känns väldigt bra mellan oss. Hur ser det ut att utvecklas mellan oss framöver?
Tack på förhand!
#7 hi, nä inte konstigt då jag har bytt namn
Men det var ju det jag sa att du snart skulle träffa en man. Var lite osäker på hur men huvud saken att du träffat honom. Vad jag då fick fram såg det väldigt positivt ut, en bra man. Men jag ska lägga mer om saken imorgon, måste gå och lägga mig nu snart, ska jobba i morgon så får återkomma i morgon kväll med ditt svar.
#6, samma till dig, ska ta en koll i morgon.
Kanske jag kan svara på din andra fråga med? Det är lite svårt med att spå med korten själv utan att vilja tyda det till det man vill att det skall betyda men om du har en pendel kan du ju ställa frågor till den.
Klipp ut massa små pappersbitar, skriv massa frågor på dem, blanda noga och vänd dem upp-o-ner och håll sedan pendeln över och be om ett ja eller nej svar. Sen lägger du alla ja lapparna i en hög och alla nej lappar i en annan hög. Sedan läser du alla ja och sedan nej högen eller tvärt om. På det viset kan du inte påverka pendeln till det svar du önskar få eftersom du inte vet vilke frågan är. Men kom i håg att inte ställa frågor som du helst bara vill ha ja på eller tvärt om, det blir ju inte så lyckat då för då kommer du ju att låta pendeln visa ja hela tiden så påverkar du i alla fall till det du önskar.
Sov gott med er alla.

Tackar för tipsen! Ska testa att pendla, även om jag tycker den metoden också kan bli väldigt subjektiv, men övning ger ju som bekant färdighet.
Och tack för att du tar en titt imorgon, kan jag PM:a dig? Ha det finfint, sov gott!
#9 Jo då den metoden tycker jag är rätt bra för man kan i alla fall inte påverka pendeln själv då man inte ser vad det är för fråga skriven på lappen.
Gick in här nu och såg din fråga om att pm:a mig. Ja gör det, får se när du ser detta och hur mycket klockan är när du skriver din fråga, börjar bli lite trött i huvudet och inte minst nacken som jag operarat, så det blir jobbigt för min nacke att sitta för längre här vid datorn. Men svarar jag inte ikväll så orkade jag inte mer ikväll men då ska jag svara dig i morgon, hoppas detta är ok? 

Ingen fara! Försökte PM:a dig men kom inte åt din sida, om du ids PM:a mig så kan vi förhoppningsvis kommunicera så, hehe.
Ta hand om nacken och dig, ha en fin kväll!
Jag är inte så bra på Tarot..men om jag behövet ett råd av dom så tar jag fram korten och blandar dom, sedan vänder jag dom så att baksidan är uppåt och tar väljer/ känner vilka kort jag ska ta. Brukar bli tre eller fem kort. sedan bara ser jag i den lilla boken som följde med korten vad dom ville säga. Kanske fusk…men det stämmer förvånansvärt bra! Däremot har jag lite svårare för att tyda andras kort.
U R us
# 12 Vad lustigt för mig är det precis tvärtom, jag kan lägga kort för andra men inte alls tyda/tolka till mig själv vilket känns en smula frustrerande 
Amor Vincit Omnia