Depprision
Vad tror ni hjälper mot depprision? Skulle behöva få lite tips Är ganska deprimerad Och Vart nära självmord många gånger i mitt liv Där depprisionen Gjort slut på mig verkar hammnat i den sitautionen Igen nu och nej psykolog gör de bara värre
*Kram på alla som svarar o inte svarar
*
Men snälla du inte ska du ta ditt liv…ibland är livet tufft och man kan känna sig less, ensam och övergiven men det finns alltid människor som älskar en och tycker om en och så är det för dig med……
Vad tynger en så ung liten själ? Kram Jeremina 
Hmm det hände en sak för fyra år sen ungefär Och jag blev deprimerad Mått dåligt ända sen dess förra året var jag väldigt självmordsbenägen Men det har blivit bättre jag Vill leva men ändå inte Livet är inte alls Kul jag undrar tycker alla såhär tycker du det är kul att leva och är glad hela tiden typ?

Vissa dagar känns ju inte alltid så kul, och jag är inte sprudlande glad hela tiden. Men så är ju livet för de flesta tror jag.
Har du någon som du kan prata med? Jag menar verkligen prata med? Som kan lyssna till hur du känner, för ibland hjälper det endel att få ösa ur sig. Sen när man har gjort det så känns det lättare. Fokusera på en dag i taget och träna på att släppa taget om sådant som varit.
*Kram*
Amor vincit omnia
Jag tror de flesta ungdommar går igenom en period av depression, särskilt när hormonerna i kroppen börjar och spöka, allt känns svårt och livet ser svart ut men färgerna finns där och glädjen. Sök dej till någon som du kan prata ut med och skriv av dej här.
Kram
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hej Snurro! Jag tror inte du ska sluta gå till Psykologen. När man inte mår bra så är psykologer jättejobbiga tycker de allra flesta speciellt om man inte valt att gå dit själv. Du vet att om du inte gillar just den psykologen så kan du byta till någon annan men då är det viktigt att du talar om det så de kan hjälpa dig.
När man ska bearbeta jobbiga saker som hänt så mår man först sämre innan det kan bli bättre för det jobbiga måste bort först. Så ge inte upp. Och jag tror också att det är många ungdomar som mår dåligt just av hormonerna som får snurren när man kommer i puberteten. Så ge inte upp!!! Det kommer att vända och bli bättre igen.
Tänk lite på vad du umgås med för vänner, vänner påverkar också mycket, ibland mer än man själv tror och kanske märker. Så fortsätt att prata med vuxna som kan ge dig lite mera perspektiv på tillvaron och så tycker jag det är bra att du är så ärlig och vågar berätta vad du känner och vad du funderar på. Fortsätt med det!
Kram Happyspirit/Anki
Jag har varit självmordsbenägen i hela mitt liv i stort sett. Det jag har lärt mig är att när man hamnar i de tankebanorna så är det för att man inte ser hur saker och ting fungerar. Allting bara fortsätter i samma bana hela tiden för att jag ska se och förstå hur saker hänger ihop. Och det är ju inte så lätt. Jag vet! Självmordstankar och depressioner hänger också ihop med självförtroendet och kommunikation. Vet du vem du är? Älskar du dig själv? Känner du dig ensam? Tror du på dig själv? Lyssnar andra på dig? Jag vet ju hur jag löst mina problem. Jag vet inte hur du kommer att lösa dina, men jag vet att för att må bättre måste man lösa upp blockeringarna som ger dig detta beteende.
Nej jag kan inte påstå att jag tycker livet är kul, har aldrig tyckt det. Stundtals har jag fått lyckliga stunder, men bara för en kort tid. Det är inte meningen att jag ska ha ett sånt liv, börjar att acceptera det nu. Mina djur gör mig lycklig.
Börjar bli hel inuti, men jag går rätt ofta till min regressionsterapeut också.
En sak som är väldigt positiv i mitt liv är faktiskt detta. Härinne finns alltid någon att prata med som ger stöd m.m.
Kram på dig
Åsa

Nej, livet är långtifrån alltid roligt….för min del går det som i perioder, nu har jag hamnat i en sådan och det känns inte direkt som att jag vill skutta upp ur sängen och kvittrande ta mig an dagen. Blä!
Men jag försöker lära mig att tillåta mig att känna så, vara snäll mot mig själv liksom. Ta en sak i taget och inte låta ångesten få grepp om mig.
Mitt bästa råd är att fortsätt få professionell hjälp samt att ta hand om dig, gör mysiga saker, sådant som får det att kännas bra om än för en stund. Och kräv inte av dig själv att du ska vara glad och lycklig.
Stor kram!
#2 Har svårt att tala med folk irl Mina kommpisar lämmnade mig för ett tag Sen dem var idioter :) Jag gick hos psykolog förut men Sa inget sa bara att jag var glad Jag är så Bra på att ljuga:O
#5 Har svårt att tro det kan bli bättre jag har under flera år försökt Bli bättre men istället bara Blivit Värre när jag gjort det.. Det där med puberteten Är delvis sant Men tror inte de kommer bli så mycket bättre när ja Är äldre kommer nog aldrig igen bli lycklig
#6 Hej Stackars dig låter inte kul Ja älskar djur oxå dem gör mig glad ska skaffa en hund när jag blir stor Om det går:) Vet du vem du är? Nej jag vet inte vem jag är Älskar du dig själv? Jag älskar mig själv faktiskt Fast hatar mig mer
Känner du dig ensam? Jag känner mig som Ensamast I världen De är jag nog oxå.. Tror inte alls på mig själv Inte så många Lyssnar på mig Nu har jag svarat på dina frågor 
#7 Det är sant jag är jätteglad över att jag fortfarande har stunder även om dem är få där jag känner lycka Brukar alltid hända något hemskt Efteråt som gud bestraffar mig för jag är glad
Tror inte på gud dock Men sa bara någotxD
Så nu har jag svarat klart sorry om de låter som jag klagar:)