Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 800 ggr
Knny
0

Intuition

Jag är medveten om att jag har en bra intuition och kan förutsäga med två alternativ vilket som är det bästa.

Jag upptäckte detta första gången i tonåren då jag smygrökte med mina kopisar.

Jag kände till 120% inom mig att min mamma skulle dyka upp runt hörnet så jag fimpade siggen omedelbart.

Jag hade rätt, där kom hon.
Var detta en kontakt med mina guider?
Varför skulle dom vilja att jag fortatte att röka?
Är nu en inbiten piprökare. Skäms

Någon som kan ha en förklaring?

[Jeremina]
0

Jag tror inte att guiderna vill att du ska röka men dem hjälper dig utan att döma på något sätt….Tungan ute

[Hellas]
0

Min egna tro kring just intuition, som är ett otroligt spännande kapitel, är en del av vårt sjätte sinne.

Vi uttnyttjar ju endast en pytteliten % av hela vår hjärnkapacitet och jag tror inte att resterande ligger i total dvala utan det finns en tanke kring den delen med på ett eller annat sätt Glad.

Intuitionen för mig är egentligen den dolda delen vi själva besitter som gör att vi kan känna av saker innan de inträffar, vi kan känna av andra människors sinnestillstånd på långa avstånd och vi kan uttrycka kloka saker som vi i själva verket inte vet något om, vi "bara vet" helt enkelt.

Det är för mig intuitionen, många kallar det även för "Jaget".

Självklart kan våra guider ha ett finger med i spelet ibland men ärligt talat så tror jag inte att de lägger sig i och skyddar en tonåring som smygröker, tvärtom, de ser nog kanske till att det upptäcks Tyst.

Spännande och höra vad andra känner kring just intuitionen, det jag skrivit är ju bara en liten del av det hela.

Knny
0

Det ligger en logik i vad du säger Jeremia.

Dance
0

Mitt högre jag, eller överjaget kallar jag också för just-- intution.

För mig personligen erfar jag en "tvåvägskommunikation", trots att det bara är jag själv inblandad. Å ena sidan rådfrågar jag mitt högre jag, intutionen, å andra sidan påkallar mitt högre jag min uppmärksamhet direkt, ibland-- det är då jag varslas, känner på mig något i förväg intuitivt.

Hälsningar Silja

tarotlasse
0

Ja du En stark Intuition är ju att lyssna på sin inre röst.

Är det då du själv  eller är din Guide  kan man ju diskutera.

Jag själv tror att det är vår Guide som pratar med oss ger oss vägledning och visar  vad för möjlighter vi har.

Guiden går alldrig in och styr hur du ska göra det är ditt eget beslut.

Vi är födda med en egen vilja och Guiden  ger dig vägledning men det är du som bestämmer om du ska följa det eller inte.

Så detta med rökningen är ditt eget beslut och inget din guide skulle påverka.

Men skulle din hälsa vara i fara är jag övertygad att din guide på ett eller annat sätt vill uppmärksamma dig på detta.

Men Guiden kan inte ta beslutet om din rökning utan det måste du göra själv.

Jag kan berätta en historia som jag tidigare berättat här inne om detta med att lyssna på sin guide.

Det var för några år sedan när jag var på väg till mitt jobb.

Jag var sen och hade bråttom så foten tyngde ner gaspedalen rätt så rejält.

Då talade min inre röst till mig eller min intuition vilket man vill den sade till mig att minska farten.

Men som sagt vad jag var ju sen så inte lyssna jag på detta återigen sa min inre röst till mig att nu måste jag sakta ner.

Men inte heller nu lyssnade jag och efter kurvan jag körde igenom så körde det ut en lastbil från en annan gata och med min hastighet hade jag inte en chans att bromsa.

Så jag körde rakt in i lastbilen min bil blev totaldemolerad  och dom var tvungen att bryta upp dörren för att få ut mig.

Nu klarde jag mig med rätt så lindriga skador ändå. 

Men av detta lärde jag mig att lyssna på min inre röst lite bättre.

Och att min guide talar om för mig och vägleder mig men att det är jag själv som måste ta beslutet.

Lasse

Knny
0

Tackar för utförliga och bra svar.

Min nästa fråga är:

Varför fungerar min intuition på travbanan?Obestämd

Dance
0

#5-- men oj tarotlasse vilken story, zeeeezus, jag är glad att du kom så lindrigt undan, en lite väl hård knäpp på näsan kan man tycka men du lärde dig väl nåt förmodar jag, ha dé, kram Silja