Jim Morrison - Version 2.0

Wow….. den intensiva blicken har du verkligen fått till!
Amor vincit omnia
Wow säger jag också, vad du fångat honom! Jag älskar deras musik och han var magisk.

Oj vad duktig du är! Säger samma sak som #1, blicken har du verkligen fått till!

-Ja…duktig är bara förnamnet *s*
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Wow! Finfin bild på Mr Mojo Rising!

Jättefint!
Tusen tack för era beröm 
Har fått en del kritik också idag, om att det finns saker som inte stämmer med originalet så det behövs sannerligen lite klappar på axeln också.
Detta är ju en teckning och inte ett foto, som konstnär måste man ha en liten del frihet att göra bilden på sitt eget sätt. Men likheten finns ju där, det ser man ju.
Jag måste berätta något väldigt konstigt.
Idag skulle jag presentera min teckning till en grupp som jag är med i, där vi gör mailmallar, dvs lägger in bakgrunder, bilder och andra finesser i våra mail, alttså html-kodade mallar.
Jag hade ingen färdig bakgrund och kände mig lat idag så jag skulle se om jag hade någon färdig i mina mappar. Ibland förekommer det att folk som sysslar med PSP och mailmallar lägger ut färdiga bakgrunder på sina hemsidor som man kan ladda ner, en bild i 200x200 pixlar som mångfaldigar sig själv på både längden och tvären i mallen.
Hur som helst så satt jag och letade efter en lämplig bakgrund, jag hade tänkt mig en i mörkrött ganska murrigt. Jag lade på en svart "passepartout" runt bilden och en vit tunn ram.
Och så hittade jag den bakgrund jag sökte, men döm om min förvåning när jag fick se vad den var döpt till, nämligen "He Lives". Snacka om att få ståpäls!
Det ryktas ju om att han fortfarande lever och att hans död var iscensatt av honom själv för att komma undan media.
Inga fler som vill kommentera 
Och jag som var och är så stolt. Jag har aldrig gjort en bättre teckning.
Nåja - den duger för mig.
Har precis skrivet en tråd inne på Existens
"Varför jag inte gjorde det jag kunde" Något som utlöstes genom en gammal väninnas ord.
Tack ni som berömde i alla fall - jag blir så glad eftersom jag får mycket kritik också.
Kram Gilla

#9 Tvivla aldrig på din gåva 
Det är ju just det att den inte är perfekt som gör den så unik! DU har gjort den… med hela din själ i…. det syns! TVIVLA ALDRIG *kram*
Det är en konst att måla så "fotogeniskt" att man knappt kan se skillnad på foto o målning… men är det sååå åtråvärt? tycker inte det…. då behöver man ju ingen kamera
Och nog är det vackrare med en målning/teckning som inte är perfekt? För där finns kärlek, värme, ilska, frustration i vartenda litet drag med pensel eller penna. I ett exakt kopia finns det….. tja vad? Det blir lixom en platonisk sak….
Om du förstår vad jag försöker säga…. KRAM den är ljuvlig och i mina ögon "perfekt" 
Gilla, teckningen är suverän, det bästa du gjort hitills och det är solklart att du ska fortsätta på den vägen. Det är bara den första av alla som du ska göra i framtiden tänk på det, och jag hade också fått ståpäls om jag sett de orden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tusen tack för er support. Jag behöver detta verkligen just nu. Det var så mycket som hände igåg så jag tappade nästan fotfästet.
Och Cristine, jag är faktiskt inte övertygad om att han verkligen är död, har aldrig varit detta. Jag har en bok där det står skrivet om hela hans liv, av två av hans närmaste vänner, och det finns alltså många stora luckor i händelserna den kvällen i Paris, då han skulle ha fått en överdos och gått hem, tagit ett bad och dött i badkaret. Det var heller aldrig klart vem som tog hand om kistan och begravningen. Hans flickvän Pam, "dog" också ett år efteråt.
Men Gunilla-R, hur kan du känna att du inte är så duktig….tro mig….du är suverän och är du nöjd så …… kritik är bra för då peppas man till att göra bättre ifrån sig…..men vissa är aldrig nöjda….
Tänk på att det som räknas är att du har roligt o mår bra när du skapar…eller hur goa vännen…..
Kram/Eija
# 13 - Som en konstnärssjäl är man ju ganska känslig och tar lätt åt sig personligt om man får kritik för något som man själv tycker har blivit bra. Och som jag sa, igår var ingen bra dag, det hände alldeles för mycket.
Men samtidigt så fick jag insikt om att jag är konstnär, det är det jag gör och det jag kan.
Så nu ska jag vässa pennorna och se vem jag ska avbilda nästa gång 
Tro på din förmåga ,du är unik,så ödlekungen lever genom dig!
# 15 - Tack 
Jag har ju planerat att göra en målning också där jag ska ha med lite ödlor och annat som kan vara intressant och förknippat med honom. Han var en stor poet
Och visst är han närvarande här hos mig nu!

Jättefin teckning. Verkligen.
Tro på din förmåga du fått..
Jag tycker att teckningen är jättefin. Det finns alltid folk som kritiserar och är avundsjuka skulle jag tro.
Tro på dig själv och jag ser fram emot mer teckningar eller målningar från dig.
Är Van Morrison din idol eller har du något annat "samband" med honom.
# 17 - Tack 
# 18 - Tack till dig också 
Jim Morrison (inte Van) var nästan jämngammal med mig och gjorde ett mycket starkt intryck då han och The Doors i slutet på 60-talet kom fram som ett band med mycket egen stil och prägel. Bandets starka profil var ju mycket uppbyggt kring Jims enorma utstrålning och begåvning. Han ville egentligen bli poet och inte rocksångare och idol.
Det finns en film där Val Kilmer gör en utomordentligt bra tolkning av Jim Morrisson. Filmen heter "The Doors" - värd att se!
Jag har själv sett den så många gånger att jag tappat räkningen och kommer se den många gånger till.
Så nog har han satt sig i blodet alltid 
Hej Gunilla,
Tycker den är jättefin. Bry dig inte om kritiken för då kan dem sannerligen rita den själva, säg det. 
Sträck på dig du sanna konstnär och var nöjd med dig själv och det du gör.
Kram Erika
Gilla, du är ju kanonduktig och inspirerande*Krama om* Upp med hakan och var stolt!!!!
Sorry, tänkte Jim men skrev Van. Huvudvärk idag om man kan skylla på det.
Ska kolla efter filmen någon gång jag gillar Val Kilmer som skådis han brukar vara bra. /Tatsu
Tack Erika och Eleri 
Tatsu - jag gillar också Val Kilmer och brukar se hans filmer. Inför filmen om Jim Morrison tog han reda på allt som fanns att veta om Jim och verkligen levde sig in i hans själ och det förstår man när man ser filmen. Han sjunger också själv i några av låtarna!
Här en liten filmsnutt
Visst är du duktig!! Inte tal om något annat. Och kritik kan vara ett utslag på avundsjuka..
Men Gilla, här på iFokus sajterna har du väl inte fått kritik?:-O
# 25 - Jo det fick jag och naturligtvis blev jag lite ledsen.
Vill man ha kritik så skriver man naturligtvis detta när man presenterar ett arbete, och då är det helt ok. Ibland behöver man kritik för att se vad man själv inte ser. Kritik är på sin plats vid rätt tillfälle!
# 23 Var det klippet ifrån filmen och med Val Kilmer, isåfall är han ju en kopia av Jim M det var väldigt likt.
Låten jag förknippar mest med The Doors är Light my fire. Hittade ett klipp av den på Youtube bredvid den andra.
Min första tanke när han står vid micken - Han påminner jätte mycket om Takida Robban. Samma lugn och de är lite lik varandra över mun och näsa.
De kanske inte alls är lika om man sätter bilder bredvid varandra men det var min första tanke. Måste söka efter ett klipp på Takida på Youtube och jämföra.

Håller helt med om att Val Kilmer gör en fenomenal Morrison, men "Jimmen" i klippet är the real deal, alltså Mr Morrison själv.
Och vad gäller kritik så är det ju alltid bra, särskilt om det är konstruktiv sådan. Gunilla, keep up the good work och tro på dig själv!

Väldigt fin..du är verkligen duktig!
Videosnutten jag skickade innan var den riktiga Jim med The Doors,
här kommer en trailer från filmen. Grekisk text men det var den enda jag hittade
Tack för er support 
Ni är så goa!
Visst kan kritik vara bra,både från andra o från oss själva. För det är väl det som ibland. Att just den biten är svårast.Vi är allt för ofta självkritiska,att vi inte ser det fin o bra hos oss själva.Ger gärna andra beröm (vilket man naturligt ska göra!!) men ser inte våra egan goda/fina egenskaper.
Men som du säger,det beror på hur kritiken sägs o när.Synd att sådant ska förekomma på forumet..