Orber på julafton
Hej alla!
Jag är alldeles ny här, sökte på Orber och fann denna sajten.
Det är så här jag firade jul tillsammans med min bror och hans familj. När jag kollade igenom bilderna i går så upptäckte jag en massa konstiga cirklar (orber) på en del bilder av mina brorsbarn 17 och 19 år gamla. De fanns inte på alla bilder med dem men de fanns endast runt de två tonåringarna.
Speciellt en bild hade oerhört starkt lysande orb ovanför grabbens huvud. Man kan nästan ana ett ansikte i den med ögon näsa och en stor leende mun.
Har aldrig varit med om detta fenomen förr. Tilläggas bör att jag skaffat en ny digitalkamera.
Bilden är inte redigerad på något sätt mer än att jag dolde grabbens ansikte med pixlar.
Har någon en aning om varför den ena orben är så stark?
Upptäcker att bilden inte blev så bra, man ser knappt orberna på grabbens tröja :(.

jag ser en stor orb över hans huvud, kance kan vara en skyds ängel eller en skydsguide
Jag ser ett ansikte med stora ögon eller så är det ett skelett??????
Bild 1, Bild 2, Bild 3, Förstoring av den stora orben,
Har lagt upp bilderna på nätet. Där syns orberna bättre. Jag har ringat in orberna. Det var en hel del.
Tösen hade en stor orb hon också men den fanns inte ovanför hennes huvud ute nere vid bordet.
Har aldrig sett något liknande är ganska så tagen av detta.
Jag fick i e-post två bilder av min dotter var hon visade upp sin klänning. I ena av bilderna finns en stor o en mindre ljusring vilka även jag tolkade vara Orber. I ena är på min dotters rumpa o andra ovanför hennes TV. Min dotter hittade tusen förklaringar av fenomen, liksom att mamma "ser bara sina spökar överallt." Det är bra att man har olika uppfattningar om allting.

härliga bilder.. 
Tack för svar alla.
Luxplyr: Hoppas väl att det är skyddsandar, de kan behöva det. Man är orolig för dem i bland.
Hyacint1: Ja, vi har också sett vad vi får till ett ansikte i den stora orben ovanför grabbens huvud. Stora ögon och en stor leende mun. Nästan som månen men det finns inte en möjlighet att det var någon spegling så nära taket. Dessutom var inte ens någon måne alls i onsdags.
Prikkolino: Brorsdottern är likadan. Aldrig i livet hon skulle acceptera en övernaturlig förklaring. Men vad i all världen kan det annars vara?
Suzies: Det var en ovanligt väldigt trevlig julafton. Vi sa alla när vi skulle gå att det var den roligaste julafton vi haft på många, många år faktiskt. Vi bara skrattade och hade oerhört trevligt, alla var på riktigt gott humör hela kvällen.
Dessutom fanns en hund med i sällskapet, en hund som blivit räddad och omplacerad då den varit vanvårdad. Denna hund är oerhört rädd för andra människor och folksamlingar. Men julafton var hunden var så lugn och kom frivilligt in i och la sig under bordet i rummet där vi satt och hade julklappsutdelning.
Det var en glad och trevlig stämning i hela huset, tydligen som även djuren kände av.
Tack Neea. Jag vet vad det är att vara "annorlunda" o udda även bland med sina egna barn. Jag har alltid levt parallella liv, den vanliga o livet som "andarnas-spion". Den namnet fick jag på en gång när jag började prata om mina anliga upplevelser. Men mest får jag ännu prata ensam i min omgivning. "Spökar finns inte". Den frasen känner jag till mkt väl. Men de vilka säger så kan ändå inte förklara allt vad som händer hos mig. Då är det min tur att skratta. 
Prikkolino: Så märkligt det måste vara att se det man ser och höra andra förneka det.
Tur att det också finns de som har lite öppnare sinnen.
Neea. Tack av din omtanke. Jag har vanan sedan från barndomen vara udda i min omgivning. Jag undvek automatiskt, att prata om mina, ofta sanndrömmar o olika typ kontakter med andeväsen till andra utom min pappa. Han uppmuntrade mig alltid att utveckla min förmåga som i mitt fall, enligt min pappa, hade jag med mig när jag föddes. Jag o pappa hade så bra telepatisk kontakt med varandra att jag "slarvade bort" ibland att prata. Jag togs givet ända upp till 20 årsålder, att alla människor som står emotionellt nära varandra, kan kommunicera genom tankeöverföring. Jag var tvungen inser att jag hade trott fel. Men att andeväsen använder telepati. Den saken hade jag i alla fall rätt. Nuförtiden är jag inte lika ensam med mina tankar vad jag har varit största delen av mitt liv. Men med många upplevelser är jag ännu ensam o inte kan dela de med många människor i min omgivning. Men jag hittar andra sätt att kommunicera med andra. Tillexempel när detta forum dök framför mig. Det är givande att läsa likasinnades upplevelser o skriva själv också. Kram.
Den ovanför huvudet var verkligen skarp och fin…
Jag får sånna där grejjer jämt på foto i mitt rum (Orber) Men jag känner ingen aktivitet
? de är inte blixten Trorjag de ser ut som ett ansikte i prickarna! Ska lägga upp en bild ngn gång om jag fångar de :P
Jag har läst hos tenrikyo att man kan både könsbestämma Orber och se deras nivå. Ifall orben är vit är det en kvinna och om den är gul är det en man, ifall den är blek kan den vara negativ och är den strålande är den klart positiv.
Dem flesta orbsen jag sett har vart viita och Gula Bleka ser jag nästan aldrig Och Strålande Ser man oxå ganska ofta
#13 Tack för den upplysningen för mina 3 stora Orber har verkligen varit färgglada och lysande…riktigt strålat…