Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 1667 ggr
powderpuff
0

Vad är detta??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ett kort på min föling igår kväll och undrar vad det är för någon lysande prick på fölis…

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Metropolis
0

Dammkorn?

Eija
0

För mig ser det ut som en orb….

indigoman
0

En orb är det ju!

powderpuff
0

Damm brukar väl inte lysa så på det viset? Tog något kort till och på ena bilden var det en grön rundning nere vid hoven/kotan.

Ser märkligt ut i alla fall.

annalina
0

Vad är en orb?

chik
0

Det ser ut som en Orb.

Orb   Energi-andeväsen.

Men jag förstår inte, När man förstorar den så ser jag en dam med ljustgult hårsval, kan det vara någon som beskydar hästen?

Lena.                     Moon 2 

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)

Lena.P är jag i verkliga livet.

powderpuff
0

Vet inte. hästen är inte så gammal, bara 4 månader. Det är kanske hennes skyddsängel. På något kort jag tog på henne så blev det gröna runda ringar. har aldrig varit så mycket runt henne som den kvällen.

powderpuff
0

Vet inte. hästen är inte så gammal, bara 4 månader. Det är kanske hennes skyddsängel. På något kort jag tog på henne så blev det gröna runda ringar. har aldrig varit så mycket runt henne som den kvällen.

exitingsvillemo
0

eftersom båda hästarnas ögon lyser, så är det ju inte så konstigt att annat också lyser… Du har ju blixten på…

powderpuff
0

#9 - Jag ska kolla och se om hon har ett extra öga där under pälsen Flört

doddel
0

Det är hästen öga.. Blir en reflex av blixten…

powderpuff
0

Du som har svar på Allt… Varför har inte den andra hästen likadant då??

Sofiae
0

#11  Du menar alltså att blixten som träffar hästens öga reflexterar till kameralinsen och kommer med på bilden. Jag tycker det låter väldigt konstigt. Tar man med blixt t ex mot ett fönster blir det reflex i fönstret, ingen annanstans.  Du får förklara lite bättre för att övertyga mej. Bilden tas väl i samma ögonblick som blixten utlöses???

Powderpuff, jag har ingen förklaring på vad det är, dammkorn eller orb..

doddel
0

Dagens kameror är ju så fina så de har en fördröjning.. Detta gör att det blir en orb blixten måst komma fram till ojektet annars syns inte djuret i detta fall så ja blixten kommer först sedan kortet…

doddel
0
Sofiae
0

doddel, tack för svaret.

powderpuff
0

#14 : Gäller det samma med mobilen, tycker det inte är någon höjdare till blixt på de.

indigoman
0

Det är fel Doddel.. Detta är en äkta Orb!

powderpuff
0

#18 - Hur ser man skillnad på en "äkta" ord och en "fusk" orb?

Eija
0

Vad jag har hört så har en äkta orb färger i sig och är stark för det mesta…..

powderpuff
0

Ok. Tog ett kort till på samma föling och vid ena bakbenet var där en grönaktig rundning.

exitingsvillemo
0

du har fortfarande blixten på!

Varför är det så svårt att ta de mest troliga alternativet.

Jag tycker att den här sidan är facinerande och spännande, men detta evinerliga tjatet om Orber?!?

Finns hur många kort som helst här inne som ser likadana ut, dammkorn som blixten fångat upp och sånt.

Ursäkta, men jag kan inte se det som seriöst när fotograferna bara dissar de "ospökliga" teorierna…

Varför inte gå in på foto-sidan och fråga där inne först, för OFTAST finns det en logisk förklaring och skulle det inte finnas det, då kan ni visa kortet här inne.

Blir ju lite långtråkigt för oss som inte är intresserade av det, att glo på dammkorn hela tiden…

powderpuff
0

#22 Ingen har bett dig då att läsa denna tråd eller några andra trådar om Orber. Om det nu är så ointressant varför läser du trådarna om Orber då???

exitingsvillemo
0

det är intressant om det verkligen skulle vara ngt spec, men din sk orb är bara ngt som flyger förbi kameran, eller fukt, eller en reflex!

Snälla du, gå ut och fota sent på kvällen så skulle det fastna sånna fläckar på i stort sett varje kort!

powderpuff
0

Jag har fottat henne flera gånger nu och det blir inte några "fuktfläckar".

Varför blev det bara den gången. Har provat ta kort vid lite olika tider men nix, inga "ringar" på korten. Har tagit med samma mobil.

exitingsvillemo
0

som sagt fråga dom inne på foto-forumet… dom kan säkert ge dig bättre råd

doddel
0

Det beror på hur varmt eller kallt det är och luftfuktigheten…

Jag och min vän har fått riktig orb på bild är vi 99% på och det bygger vi på att vi sände det till ett ställe där de tittade på varje pixel om det fanns någon reflex av något slag… Så pröva det….

[Angelz]
0

Gult står för kommunikation.

exitingsvillemo
0

#23 Om det nu är så ointressant varför läser du trådarna om Orber då???

sa inte att det vr ointressant att titta på Orber, men det är ointressant att titta på dammkorn eller reflexer, därav tipsade jag dig till fotosidan, säkert större intresse där…

powderpuff
0

#29.  Hur ser en äkta orb ut för dig. Vill se hur en äkta ser ut då.

exitingsvillemo
0

varför frågar du helt enkelt inte bara inne på foto-forumet om det finns en logisk förklaring? Eller är du rädd för att sanningen inte är lika spännande?

powderpuff
0

Nej det är jag inte för läser du överskriften på min fråg

Denna kommentar har tagits bort.
powderpuff
0

Nej det är jag inte. Varför skulle jag vara det? Du verkar vara riktigt bestäm att det inte är någon orb så varsegod visa en bild på en äkta då så jag får se en. Eller det kan du kanske inte….

exitingsvillemo
0

nej, jag har ingen bild på en äkta orb, har jag nånsin sagt det? Öööhhh… Nej det har jag aldrig påstått.

din fråga i inlägg #0 är Vad är detta… och jag menar, fråga inne på foto-forumet, där kan dom säkert svara på vad det är… Här inne är det nog svårare att hitta en fotograf med de kunskaperna…

Men du verkar verkligen ha bestämt dig för att detta minsann är ngt övernaturligt.

Kan du få ett logiskt svar borde ju det vara bättre, du kommer ju aldrig få ngt konkret svar på vad det är, här inne.

Många har svarat att det förmodlign är damm/reflex/fukt men du verkar inte vilja köpa dessa teorier

powderpuff
0

Du vill ju inte köpa att DET kan var en "äkta så varför ska jag ändra mig om inte du kan…

Det finns de som också har sagt att den är en riktig, varför kan jag inte tro på de då utan bara ska tro på dig då?

jag lägger ner…

Sofiae
0

#27 Doodel, kan du visa din orb-bild här, vore intressant.

Cristine
0

Ja snälla Doodel visa din orb så vi får se hur en äkta ser ut.. då kan vi jämföra och slipper sända in damkorn i onödan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

doddel
0

Ok.. Denna är skickad till en person som verkligen granskat den och det finns ingen annan ljuskälla än blixten med andra ord inget som speglar av sig eller på något vis stör, Det är blåsigt denna dag så inga smådjur i luften.

Bilden är tagen på en kyrkogård vid ödekyrkan.

Om någon kan hitta en förklaring till bilden så kom gärna med det…

powderpuff
0

Då kan det vara lite gruseller något liknande som blåser omkring som reflekterar från blixten i och med det är så pass nära marken{#emotions_dlg.wink}..

doddel
0

Skulle kunna vara men vi står på en gräsmatta.. och det finns inga reflexer i den.. Det är tittat hos ett provs…

Maria-67
0

En orb ser det ut som.

powderpuff
0

#49 En fuktdroppe på ett grässtrå Flört

Sofiae
0

Tack Doddel för att vi fick se bilden. Är det inte en vattendroppe innanför linsen, så är det nog en orb.

doddel
0

Fuktdroppe?? Ja kanske men då skulle det bli en spekling av den, det finns inga spelingar i kortet vi har feler kort från samma ställe som vi funderar på…

poppcorn
0

kanske jag som ser något i skuggorna som inte finns , men det ser ut som en siluett utav en grävling eller liknande precis vid ljuspunkten….Foten i munnen

[MargaretaA]
0

Det var intressant att få se den bilden doddel. Det ser inte ut som de vanliga reflexerna utan mera som en liten suddig ljuskula som svävar omkring en bit ovanför marken. Kanske är det en riktig äkta orb. Det vore roligt Glad

doddel
0

Jo den är nog det vi tror mest på att det kan vara en riktig orb även om vi hade många liknade bilder…

Cristine
0

Tack för att du lade ut den!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

doddel
0

Det är lugnt.. Klart om jag säger att det inte är en orb moste jag ha något liknade själv…

Charmaine
0

Jag måste här hålla med exitingsvillemo, att det är intressant med allt som har med detta att göra, men sen måste man vara medveten om att det mesta inte är t ex Orber. Vad jag vet är det extremt sällan en orb "fastnar" på bild. Men tittar man här så skulle man kunna tro att det är enormt vanligt med Orber som kommer med på foton.

Och varför är det så svårt att ta den kanske mest vanliga förklaringen, att det är blixten som slår i något, damkorn osv.

Att det inte händer varje gång beror ju på att allt inte är exakt lika varje gång, vinklar, damkorn i luften osv.

doddel
0

den bilden jag lade ut vet vi inte kan vara damm då det inte är en reflex av blixten….

powderpuff
0

Detta kan nog diskuters i all evighet.

doddel
0

Nej det är lugnt ..

foxocat
0

mena du nedanför hästen? (De du skrev uppfatta ja som att hästen hade fölat) så om de ligger ett litet föl där så är det självklart lilla fölis öga :) Men om du mena på hästen som står där så e de en orb. Såg att de va nån som skrivit att de va ett dammkorn å en annan skrev att damm inte kan lysa. Jo faktiskt! Om man fotar med blixt så lyses sånna saker upp. Så damm kan åxå lysa (men bara om man har blixten påslagen) :P

Mvh// Foxocat

P.S. Jag går Foto/medieprogrammet så vi fotar mkt på skolan. Jag är bra på att förklara vad det är på bilder Skäms iaf enligt mina lärare och klasskamrater! Oskyldig D.S.

powderpuff
0

Hästen är min fölis, född våren -08.

Ja jag menade den runda lysande cirkel mellan huvud/hals.

Tack för du tog dig tid och tittade på bilden Skrattande

[Jeremina]
0

Hej Powderpuff var har du hållit hus? Jag har saknat dig och inlägg från dig…hoppas du har det bra….Flört

Välkommen foxocat…jag antar att du är ny eftersom jag inte sett dig förut i forumet…..GladJeremina!

powderpuff
0

Å, vad skönt att va efterlängtad Skrattande 

Jag är här och läser men skriver inte så mycket.

Ska man skriva "vad var det vi sa" hi hi hi

Tack, Foxocat

[AnnikaOhlsson]
0

Jag håller med #6.

När man zoomar ljuspunkten syns ett tydligt ansikte, Jag skulle vilja säga att det är en flicka med axelång, blondt hår. Inte lockigt, men det är lite svall i det iaf. Hon har något på huvudet med. En hätta?

Choklad
0

Jag tror att din lilla häst har en osynlig följeslagare som du råkade ta kort på..(.Man kan inte jämföra reflexen i ögonen på djur med en orb ju.)

U R us

Singolite
0

I ett stall finns fruktansvärt mycket dammpartiklar flygande, även då en häst springer så flyger det upp enormt mycket dammpartiklar så att det skulle kunna bli dammorber som fastnar på bild både inne i ett stall och ute runt benen på en häst då den springer är knappst så konstigt. Sannolikheten att dessa Orber du har fotograferat enbart skulle vara dammorber är rätt stor för de kan absolut visa dig på detta vis. Men att det kan rära sig om själsorber är inte uteslutet heller.

Så ska man tänka på det mest logiska med dessa bilder, med tanke på hur fruktansvärt mycket dammpartiklar det är på dessa ställen som du har fotograferat så är det garanterat dammpartiklar som skiner upp.

Ska vi nu utesluta dammpartiklarna och tänka djupare utan några logiska och naturliga fenomen utan utgå från att det kan vara en själsorb. Så ser detta absolut ut som en själsorb och hade jag bara haft bilden på orben utan bakgrund utan vetskap om hur fruktansvärt mycket damm det är på denna plats så skulle jag inte tveka på att det rörde sig om själsorber detta. Jag tycker absolut att dessa Orber ser ut att vara själsorber trots de negativa förutsättningarna till att det skulle vara det i den miljön.

snurro89
0

Det är inte en orb tror jag det där är dammkorn Orber brukar inte se ut så:)