Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1741 ggr
Knny
0

Flashbacks

Hej

Började meditera för ett par månader sedan och har senaste tiden fått flashbacks flera gånger dagligen, särskilt från min barndom upp till 20 års åldern.

Kan det ha något att göra att man öppnar en kanal till glömda minnen.

Någon som har någon annan förklaring?

[Hellas]
0

Det låter som om du börjat arbeta med din egna personliga utveckling vilket är det absolut viktigaste man kan göra oavsett om man vill utveckla sin medialitet eller kanske bara må bättre.
Meditation är ett utmärkt redskap för att göra detta och otroligt kraftfullt sådant.
Det är lite som att skala en lök, tar man av ett lager så hittar man ett nytt sådant.
Det kan många gånger handla om smärtsamma minnen, men som vi behöver kunna bearbeta för att sedan, en gång för alla lämna bakom oss.

Din misstanke om det kan ha något med att man öppnar en kanal till glömda minnen är helt rätt, visst är det så, fast jag skulle vilja kalla det för "gömda minnen".

Det är en spännande resa du påbörjat och jag kan bara önska dig lycka till!

Knny
0

Hej igen.

Under mina meditationer har jag fått tillbakablickar från 2-3 års åldern dock bara som stillbilder.
Jag undrar hur långt tillbaka i tiden man kan komma?
Finns det någon med erfrenhet om detta?

[Hellas]
0

#2 Det beror på vad du menar med erfarenhet, jag har minnen sedan tidigare liv och det är ju att gå några år tillbaka *Ler*

Knny
0

Jag tänkte mig minnen från själva födelsen i detta livet.
Jag har ett också  ett minne från ett tidigare liv då jag jobbade som
smed och avled i en olycka med en hästvagn. Inga detaljer
utan bara stora drag. Jag fick något av trä i min mage och har idag ett stort födelsemärke där. Jag vet inte om det har något med olyckan att göra.

[Hellas]
0

#4 Märkliga födelsemärken tror jag själv kan komma från tidigare liv men man kann ju egentligen bara gissa och tro.
Jag har också konstiga märken som jag sedan barnsben alltid funderat över och nästan varit glad åt att haObestämd.

Visst kan man ha minnen från födsloögonblicket även om jag själ är glad över att få slippa ta del av det.
Det sägs att födelsen är det mest traumatiska man som levande själ upplever.

Knny
0

Jag skulle nog inte vilja återuppleva själva födelseögonblicket när jag tänker på det men gärna tiden efter.