dröm i perong
Hej.
Vill någon försöka hjälpa mig med min dröm.
Det är en återkommande dröm då jag är på en perong (väntcentral) I första drömmen ser jag mig lämna perongen gåendes uppåt, väl uppe så står där soffor och där sitter min mamma (hon är på andra sidan) alldeles tyst tillsammans med sin syster (hon lever) som talar i telefon…Jag enbart observerar dom och går vidare. I andra drömmen är jag ochså på en perong, då kommer min mamma i mot mig leendes, men hon kramar inte om mig utan någon som står alldeles bredvid mig(jag ser inte vem denna är) Det var inte mig hon log i mot, mig kände hon inte igen. Straxt efter henne kommer min gamla mormor(hon lever) och hon känner igen mig och kramar om mig.
Vad kan detta betyda… Kan någon hjälpa mig med en tolkning?
Ingen som vill försöka hjälpa mig att tyda denna konstiga dröm?
All typ av försök till tolkning uppskattas
.
Kan det vara så att du har haft svårt att acceptera att din mor verkligen inte finns i livet längre, att du har svårt att släppa tanken och att din mors minne dyker upp lite för ofta för dig? Kan vara så att din mor vill tala om för dig att lämna allt detta bakom dig nu, du har din syster, även om hon kanske är upptagen med vänner och så vidare men hon finns ändå för dig i livet, du har din mormor fortfarande. Du måste helt enkellt släppa taget om din döda mor, hon finns där för dig fortfarande men du måste ta vara på dem du har kvar och sluta tänka på henne.
Det är som i djurriket då ungarna blir för stora och måste klara sig på egen hand så stöter de ut sina ungar, låtsas som de inte känner igen dem men det handlar inte om att de har glömt vilka de är eller att de innerst inne inte tycker om dem längre utan det är ett sätt för arten att kunna överleva och klara sig själva. Tror att din mor vill visa det på ett liknande sätt att även om hon inte har glömt bort dig, att hon fortfarande älskar dig så måste du nu glömma bort henne i ditt vardagliga tänkande och gå vidare för att klara dig helt utan henne.
Hoppas det gav dig några tankar i alla fall att spinna vidare på.
Kram
Jag vill verkligen tacka dig jätte mycket, Du har så rätt. Min mamma är jämt med mig i allt jag gör, jag saknar henne så jätte mycket har svårt att acceptera hennes bortgång. Men förstår såklart att hon finns med fast jag inte ska låsa upp mig vid henne. Du har så rätt tack för att du tog dig tid.
Det behöver du inte tacka för, det är klart jag ville ta mig tid till att svara.
Förstår verkligen att du saknar din mor. Men nu kommer nya tider och din mor vill att du skall vara lycklig nu bara medan hon tittar till dig ibland där hon är.

Sköt om dig nu bara.
Tack… dina ord värmer… då du slog huvudet på spiken.
Tack, själv.