Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 533 ggr
Tatsu
0

Återfödd?!

Vi hade nyligen en liten diskussion min make och jag.

Han började att prata om att han aldrig hade trott att han skuller fylla femtio. Han känner sig sliten och lite deppig (pga arbetslöshet), då kom han bara på att när jag dog så skulle han spela LarsKristerz på begravningen.
Vill du ha den på din ?frågade jag. Nej på min, fick jag till svar. Nehe du sa jag, då blir det hårdrock ingè dansband, jag har en CD klar för det ändamålet.
 Haha, det märker inte du säger han.
Du ska få se då går jag igen och lever om ordentligt,säger jag.
Så håller vi på och tjabblar lite för han är väldigt anti mot det övernaturliga, vi har diskuterat många gånger eftersom T.O och jag är väldigt intresserad. Då skulle det sitta fåglar på axlarna och prata med en, tyckte han om man återuppstår osv osv.

Jag kommer igen som en fågel tror jag.
Jaha, då sitter det en skata på fönsterbläcket på morgonen och knackar då, säger min käre make.

Det kanske blir så, vad tror ni? Har ni haft några sådana funderingar?Kan ni föreställa er vad ni "kommer att bli" i ert nästa liv. Eller vad skulle ni vilja vara.

Nu var detta inget allvarligt gräl vi hade utan mest på skoj. Nu har han återgått till TV soffan för hockeymatch och då är det full rulle på 50_åringen igen.

Tatsu

[Jeremina]
0

Vilken härlig äktenskaplig humor precis som min man och jag har…men nog föds vi igen men det är inte så tror jag att du bestämmer vad du vill bli….kram JS!

Trisha
0

Ler från öra till öra - vilket härligt gnabb! Hmmm, får fundera på vad jag kommer tillbaka som om jag får välja. Något fritt blir det i alla fall… Kanske örn el nåt. Eller ekorre, har ju redan den skuttiga energin!

Kram till dig och tack för kul läsning!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

skrult
0

Haha!

Tänk,vad skoj det skulle va och komma tillbaka och skoja med våra nära och kära. Min pappa kom och hällde vatten på mitt nyputsade fönster…jag bad om ett Tecken av honom från andra sidan där vid fönstret och så splasch!! Skrattande

Kramiz

Singolite
0

Allt som finns finns redan, alla våra liv finns redan, allt har redan passerat, det finns ingen tid och rum. Jag kan se mina tidigare liv på samma vis som jag kan se mina nästkommande, det betyder att det som varit är både då och sen, alltså allt är existerande hela tiden utan en tid för verken då, nu eller sen. Du är här nu men du är då och du är sen, du är en helhet av hela din själs existens i ingen tid som existerar. 

Vet att det är invecklat och flummigt men det är inte så flummigt om man sett det och raderar sina mänskliga tankar på tid och rum och existerande just i detta liv och det vi ser för oss i detta liv.

Du blir ingen fågel men du kan bli en annan människa och du är redan en annan människa, många andra människor dessutom både i förra och nästa liv som existerar just nu, allt hänger ihop.

[Jeremina]
0

#3 Skrult vilken rolig upplevelse…sådana gillar jag att höra….du blev väl glad då? Kram JS! Skrattande

luxplyr
0

jag har läst att en ande kropp får plast i en fågel kropp.

Jag har uppleft så en gång.

Jag såg en tår i fågelns öga som blev lite större, kommer i håg att det va en talg oxe som satt i busken utanflör fönstret.

den fälde en tår ur ögat, då känner jag en längtan efter  något.

och nästan pörjar att gråta men håller mig, undra varför jag kände så?

Singolite
0

våra själar är uppbyggda i många olika partiklar som kan dela sig och även minnen som kan göra sig till känna. Våra själar kan använda sig av djurs kroppar för att framföra olika budskap så att du har sett en fågen med en tår i ögat och att du kände något starkt av detta kan absolut betyda att någon på andra sidan ville ge dig ett buskap om att han eller hon fanns fortfarande hos dig.

skrult
0

#5 Ja,Jeremina..det var skoj och jag blev jätteglad! Min pappa var alltid så i livet oxå,ville alltid få mig att skratta Skrattande