Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1016 ggr
mayolica
0

busigt spöke

Hej! det verkar som att min dotter inte bor ensam i sitt rum. hon har flera gånger märkt att någon petat på henne när hon ska sova,mest vid foten lite retsamt som om någon vill busa.

men igår natt så drog den henne i benet ordentligt,så hon blev rädd. hon blev arg och skrek sluta,då drog den henne i armen istället.det var så kraftigt så hon trodde att någon av oss var där och drog o slet i henne. hon är 21år och tror inte på spöken och har börjat undra om hon blivit knäpp och tänker att detta händer inte,men det händer ju allafall.

hon hade även sett en arm sträcka sej fram och ge henne ett glas med vatten.

jag har tyckt att jag har känt av något flera gånger men har varit osäker,det är annat som oxå är lite konstigt som jag har funderat på.

jag känner inte till sånt här något vidare,är det någon som vet varför spöket bråkar med min dotter? den verkar inte tycka om att hon ska sova.

kan det vara något den vill?

eller kanske bara vill ha sällskap och uppmärksamhet?

~ mayolica ~

obreon
0

Hejsan. Det är absolut något denna ande vill din dotter och du borde verkligen ta kontakt med någon som ta reda på vad det är. det är möjligt att den vill nånting väl pga din dotter hade sett anden ge henne ett glas med vatten men även att den inte vill ngåot väl pga att den har dragigt i henne. I många fall blir du inte av med anden förrens du tagigt kontakt med den.

Det hände min vän något liknande på natten, den pratade med honom och bad honom att dö så vi tog tag i det och kontatade med anden och det fixade sig.

undrar du något så fråga

[asamaria]
0

Andar har lite annan humor än vad vi har. Jag har inte alltid uppskattat deras humor, men bryr mig inte så mycket längre, bara skrattar åt det. De brukar sluta då efter hand.

Om ni vill veta vad h*n vill så är det ju bara att fråga, men som jag känner det så är det någon som är där för att både busa och väcka uppmärksamhet. Du skriver att din dotter inte tror på spöken. Någon vill göra henne uppmärksam på att andevärlden finns och att det är dax för henne att börja öppna sig. Anden gör detta, sett ur sitt eget perspektiv, på ett humoristiskt sätt.

Kram Åsa

mayolica
0

hon säger att hon inte vill att att spöket ska försvinna,men nu sista gången blev det lite väl mycket. är det vanligt att spöken sliter i folk med sågan kraft så hela hon flyttade sej? eller kanske det är för att hon har pratat med den när den har petat på henne,frågat -vad håller du på med o.s.v.

det vi funderar på är ju oxå om det är något som h*n vill?

skulle oxå vilja veta vem det är?

~ mayolica ~

bettis69
0

Det är rätt ovanligt att andar kan bli så fysiska med människor. Jag skulle tycka det är obehagligt när det går så långt. Om jag var du skulle jag ta kontakt med ett medium. Lycka till :-)

Frejzan
0

Kanske sängen står på fel plats och att anden vill att hon ska flytta den en bit. Det finns olika energier i marken efter tex vatten eller olika curry o hartmankryss som kan orsaka sjukdom om man ligger på. Det går isf att känna av med pekare. Att tona in sig på tex vatten så visar pekarna utslag när man är över en vattenåder. Värt att kolla.

Annars går det att fråga anden vad den vill, o sen hoppas att man förstår svaret Obestämd, eller oxå kan man fråga ett medium som kan ta kontakt med anden.

Elisabeth-J
0

Det verkar som att någon är angelägen om att få säga något till henne. När hon känner närvaro nästa gång så kan hon försöka känna im vem det är och fråga vad han/hon vill framföra, annars tycker jag att hon bör kontakta ett medium som kan hjälpa henne.
Hoppas att ni snart får klarhet!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mayolica
0

tack så mycket för alla svar.

har sagt till henne att hon ska fråga,vem det är och varför den är där mm och känna efter om anden ger svar i känsla,tankar,inre bilder mm.

~ mayolica ~

Elisabeth-J
0

När någon från andra sidan vill förmedla något kan det börja med att man får känslor eller tankar men man förstår inte eller har svårt att lita på det. Om man då inte lyssnar så försöker dom visa det på tydligare och tydligare sätt och då kan det ske med fysisk aktivitet. Självklart kan man då bli rädd och det är vanligt att man tror att det är en osalig ande, men det kan mycket väl vara en släkting eller vän som vill säga något, hjälpa henne t.e.x. Så jag hoppas verkligen att hon snart får veta vem det är och vad denne vill framföra. Din dotter kanske dessutom är väldigt mottaglig och öppen, det är vad jag tror och då kanske hon också upplever vem som finns där, säg till henne att lita på dom känslor hon får när hon frågar för det är just det som är det svåraste, man tror lätt att man fantiserar osv. 

Kramar till er båda!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

snurro89
0

Den verkar villja ha något sagt den saken är säker iaf fråga den vad den vill henne:)

mayolica
0

Det har varit ganska lugnt nu,sen jag skrev i tråden.Man kan känna lite närvaro ibland,men inget så tydligt och fysiskt. Det har mer varit den där känslan att man vänder sej om för att man tycker att nån är där,men man ser ingen och vet inte om det är inbillning.

Jag har haft lite funderingar på att det skulle kunna vara min dotters pappa som är här och tittar till henne,kanske bara tog i för att hon verkligen skulle märka det. Han dog 1993 då hon var ca4-5 år.

~ mayolica ~

Choklad
0

Glas = se från en värld till en annan

Hand (utsträckt i detta fall) = uppmärksamhet

Vatten ( i detta fall)= du sitter fast på ett känslomässigt plan och och att det är dags att ta dig ur ditt känslomässiga gungfly

Fot/ fötter; är du rädd för att ta ett steg framåt i livet? det är kanske dags att visa framfötterna och ta ställning till något?

Arm: Sträck dig mot livet

Som ovan sagda; någon vill ha din uppmärksamhet.

Enligt vad jag tolkar så vill dom att du ska sträcka ut din hand till andevärlden och se genom världarna. Du sitter fast , men du ska sträcka dig ut mot livet och visa vad du vill och stå för det. (alltså inget att skämmas för)Dom vill ha just din uppmärksamhet nu

Tolkat med hjälp av en bok som heter "Vägvisare" av Denise Linn

U R us

mayolica
0

tack för alla svar,

#11  ska försöka lägga den boken på minnet den verkar intressant inresant

~ mayolica ~