Vad händer när man dör???
Hej
Vad händer när man dör tror ni?Undrar ihjäl mig pga att min pappa dog plötsligt för ca ett år sedan och jag mår fortfarande dåligt av det.
Undrar hela tiden om han ser mig och mina barn,vi hade så bra kontakt och jag blir nästan galen av att inte han får vara med oss längre.
Tror ni han ser oss??
Ja du, enligt vad jag tror på, ( å de flesta härinne ;-) så ser han er.
Mitt förslag är att du går till ett medium, det är det enda sättet för att du själv ska kunna tro och lita på det.
Jag har alltid trott på allt som har med det andliga att göra, ALLT.
Tills den dagen min bror dog…efteråt var jag med om så mycket "övernaturligt"…men efter ett tag trappades det ner tyckte jag, å nu är jag inte med om nåt, inget annorlunda iallafall, som jag tycker han borde visa för mig (han vet juh att är det någon han ska visa sig för, så är det juh mig?!) antagligen för att jag så gärna vill…..vill för mycket.
Jag gick till ett medium och tron kom tillbaka, nästan helt.
Jag tvivlar fortfarande ibland, men det kan juh inte bara ta slut?!
Nån har dragit i min skjorta, petat mig i ryggen, ropat mitt namn, visat mig om och om igen att inget sker av en slump…ändå har jag tvivlat och antagligen finns det inget annat kvar än att jag får mitt bevis, och det är jag inte mogen för.
Hur man än tycker, så är det tron som är viktigast, tror du på en fortsättning efter jordelivet och det känns bra, fortsätt leta och söka fler bevis.
Bara att du är härinne, på en sån sida, utvecklar dig mer inom detta område och du finner svar, men samtidigt kommer nya frågor som får dig att fortsätta söka.
Enligt mig, så är du på god väg att få tag i din pappa…men det kan ta tid. Och är det något man måste lära sig inom detta, så är det att ha tålamod. Med för ivriga och panikslagna tankar så kanske de på andra sidan inte ens kan komma genom förrän man är lugnare.
Jag hoppas att du får ditt bevis en dag…kramiz
Med tanke på vad som hänt mig efter att min bror dog väldigt hastigt så tror jag absolut att din pappa ser dig och din familj. Det hör till saken att jag är en skeptiker, men nu har det hänt så mycket att jag har börjat ändra mig. Bland annat därför som jag har sökt mig till den här sidan. Så vitt jag förstår så finns våra nära omkring oss, fråga mig inte hur.. men det verkar faktiskt vara så.
Kram/M

Jag är helt övertygad om att din far är med och kollar till dig och de sina. Har jobbat som medium nu i många år och förundras ständigt över hur de kommer tillbaka för att försäkra oss om att livet går vidare. Något annat som jag så ofta får förmedla, är hur de önskar att vi ska vara lyckliga i våra liv och inte sörja dom så att livet blir tungt. Finns ingen större gåva du kan ge din far, än att ta till vara så gott du kan på livet och dem du älskar runt om dig.
Sök reda på ett medium som känns helt rätt för dig, om det är så att du tror det kan ge dig något. Annars - lita på dig själv och vet att kärleken tar inte slut för att någon lämnar jordelivet… nästan tvärtom skulle jag vilja säga!
Varma hälsningar från Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
vet ni ngt medium som är bra i sthlm där jag bor.Vill sååå gärna gå och få lite svar.
Hej jag tror man Dör och lämmnar kroppen och Går över till andra sidan klart han besöker dig ibland Och tittar ner på dig Han älskar dig ju