Vem har vi i sovrummet ?
Jag har under en lång tid upplevt att min son har någon hos sig inne i sovrummet om nätterna. En natt gick jag in och la mig i sängen där (sover annars i soffan i vardagsrummet) och vaknar till av att lillfisen står upp i sin spjälsäng och skrattar och pratar. Han har fäst blicken en bit från mig och sen börjar han dansa, precis som att nån sjunger för honom. Han har 2 danser, en dans när det är svängig musik och en dans när det är lugnare musik och visor och detta var alltså den lugna lillfisdansen. Häromnatten låg jag inne och hade honom hos mig i min säng för han har haft det svårt med krupp och då sätter han sig helt plötsligt upp i sängen, tar ut nappen, ler och säger HEEEEJ och vinkar mot hörnet av rummet.
Det gör ju ingenting att där är aktivitet, jag förstår bara inte vem. Lillfis verkar inte besväras, han verkar snarare trivas med sällskapet.
Själv har jag den senaste tiden haft mycket pirr och kittel i hårbotten.
Ville mest dela mina funderingar med er kloka individer här.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Vad häftigt! Det är någon som tycker mycket om honom…det märks hehe
U R us
Ja det känns verkligen så, han är så hjärtligt glad när han står och pratar och skrattar med vem det nu än är. Och han är för söt när han står och dansar, jag ser ju att han hör nån sjunga men för mig dansar han ju i tysthet. Känns tryggt men är ju ändå lite nyfiken 
Amor Vincit Omnia

Okej, jag kan inte sånt här (jag vet man ska inte skriva så) men jag gör ändå ett försök med den första bild som dök upp i huvet och det var en mörkhårig man alltså ingen gammal utan medelålders vad som nu räknas till medelålders… ja det här lär ju inte stämma alls, men lika bra å skriva ner vad jag fick i huvet 
# 3 Skriv du på bara, du kan förmodligen mycket mer än du tror
Kan säkert vara en man.
Jag har min farfar och min väninna som andra sidan som jag känner och får inte för mig att det är nån av dem. Så det kan absolut vara en medelålders man. Jag har ofta en mörk man här men han är mer kring 30 års åldern…men han kan nog se äldre ut…blurrigt värre 
Amor Vincit Omnia
Jag säger som melina, jag är inte speciellt bra på det här… men jag tränar..
Det första jag kände när jag läste det här tidigare i kväll (har gått och grunnat på det en stund) var en dam i 60 - 70 ätsåldern. Moster/faster, tant. S. En som var mycket omtänksam mot barn. Det kan vara så att hon inte hade egna men omgav sig ändå med barn.
Hon är hos er och håller ett vakande öga över er båda.
Jag ser en ljusstake. Har du glömt att släcka ett ljus och kom på det "i sista minuten"? Hon håller koll på sådant och ser till att du till slut kommer ihåg.
Har du försökt få kontakt? Hon kan vara till hjälp och stöd för dig.
En kärleksfull kvinna som bara vill gott.
Jag hör någon som säger:mommofluff….kan också ha att göra med min systers barnbarn som gör likadant när hon är hos min syster….hm….hoppas lillfisen piggnar på sig ordentligt nu….
# 5 Tack för tankarna.
Nu låter detta helt galet, men jag har funderat på om det kan vara min mormor…fast hon är inte död men väldigt dement och mer eller mindre inte klar alls. Hon fick en hjänrblödning för flera år sedan och har sedan dess varit "borta". Hon sjöng mycket när jag var liten…& var alltid omtänksam..
Jag brukar inte glömma ljus men har glömt kokade vatten på spisen som stängts av och lite sånt 
Tack för era tankar, kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Vad roligt/mysigt. Hoppas du får veta vem :) man blir ju lite nyfiken :)
Du Madde det stämmer att dementa lämnar kroppen och kan förflytta sig och jag fick upp det här med mommofluff flera gånger…prova att prata med mormor om det nästa gång…
Hur är det med din farmor? Du skrev om henne i en tråd..hälsade du på henne? Om du vill svara här annars kör vi pm…kram
En del barn är väldigt öppna för andevärlden och ser mycket mer än vi vuxna. Helt klart är det någon han ser o hör. Kan ju även vara hans guide som är med och roar honom emellanåt. Men även någon från den äldre generationen.
Hoppas du får fram vem det är.
Kram / Brittmarie

Vad härligt Mads! och ännu mysigare att det är någon din lillfis gillar 
När min tösabit var 2,5 nästan 3 ungefär hade hon besök och dom kom inte överrens alls i början…. hon var rädd i bland och väldigt arg ibland, Ibland nöp "besöket" henne…..och retades
Det kom fram till slut att det var min farfar som var där o busade…. o inte nöp han henne heller… men hon upplevde det så…. 
# 10 Ja, har inte ens tänkt tanken att det kunde vara hans guide. Tur det ni finns här så man öppnar sinnet det där lilla extra och tänker till
. Spännande tanke…javisst är barn väldigt öppna, kan ju själv minnas att jag var det när jag var liten.
# 11 Ha ha vad sött, nypas får de ju klart inte göra men busa är väl helt okej. Lillfis var jätterädd i början men nu går det hur bra som helst. Var jobbigt precis när vi flyttat hit så det kan ha varit den omställningen också.
# 9 Jeremina, farmor har fortfarande besök varje afton och nu är det fler personer både män och kvinnor och även barn. Hon har varit en vända på akuten hörde jag igår, ska ringa henne imorgon. Hon är väl inte i det bästa skick, men är det inte hallucinationer så har hon ju gott om sällskap. Hon har alla sina 4 syskon på andra sidan samt min farfar ju.
Tack för era tankar,
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Tänker på din farmor och sänder henne värme och lugn…
# 13 Tack fina du !
Kram
Amor Vincit Omnia
Tror oxå det är en man, Äldre lr i medelåldern :D jag vet ingenting om det här men är väldigt intreserad och har haft rätt i en del saker jag sagt Trorjag