Läskig attpromenad
Jag brukar alltid älska att ta nattprommenader. Se stjärnorna och månen, allrahelst när den är full och lyser bättre än de starkaste gatulyktorna.
Men en kväll var det mycket mörkt, månen var ny och det var stjärnklart. Man såg alla hinder på ganska bra håll ändå. Jag gick min vanliga runda och det festades lite här och var.
När jag svängde in på vägen mot huset hörde jag attnågon gick bakom mig. Eftersom det festades lite överallt tänkte jag inte mer på det. Min ena hund är ju rottweiler så överfall behöver man ju inte vara rädd för.
Jag vände mig om och såg att vid vägen gick det en mörk gestalt mycket långsamt. Den vände sig mycket häftigt och stirrade emot mig. Min hund blev som fastfrusen och bara stirrade. Den vägrade röra på sig alls. Den mörka gestalten började gå mot mig med knastrande steg i snön, och på sättet han gick såg han mycket arg ut. Jag drog och slet i kopplet för att min hund skulle röra sig. Tillslut kom jag fram till det området den rörelsekänsliga utelampan tänds. Gestalten försvann. Jag såg den inte alls. Men jag kunde höra dess steg som komm allt närmare. Jag hörde den intill mig. Så jag slet av alla krafter och lyckades få in hunden och låsa.
Detta spöke håller inte till i huset. Det gör två andra. men denna man har siktats av flera utomhus i krokarna. Han är alltid svart och verkar arg.
Det var en läskig natt det :)
Urk…svälj…
ryyyyyys!…..va läskigt, och huuuuga, tänk om hunden hade blivit rädd och lagt svansen mellan benen….då hade jag dött om jag hade varit där…..
Är det ingen som kan ana sig till vem det är denna osaliga ande…det kanske vore idé om alla i grannskapet la ihop och fick dit ett medium som kunde få han vidare till andra sidan…..
Håller med Eija!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

men herregud jag hade nog fått en kraftig hjärtattack..
Hua vad läskigt! Jag tror jag aldrig mött ett spöke utomhus, det finns för många distraktioner. Men nog skulle man blir rädd om man såg det du såg!
Vi har tagit kontakt med ett medium. Vi väntar på svar. Det spökar ganska mycket inomhus med fast av vänligare slag. Det finns en sänka i närheten där det ska ha varit slaktavfall och det sägs att det ligger en människa begraven där. Ja vem vet :) Men jag e fortfarande inte mörkrädd ;)
Ahh jag är mycket dålig på att springa, men jag lovar..där hade jag fått fart på benen! huuu så läskigt..
U R us
Jag håller med, fy vad läskigt! Jag hade ju svimmat eller sprungit eller kanske gjort som hunden din, frysit fast av skräck!
Hoppas ni får tag i ett medium som kan hjälpa honom över till andra sidan…
Jag kan ju skriva här om hon hör av sig så ni får veta vad som händer :)

Hugaligen!

vad läskit att vara ute mitt i natten och se en mörk gestalt, jag har själv sett en.
fast inne i huset, när jag var i mitt rum.
Där kunde jag se badrumet rakt ut i hallen, då kunde jag se en skugga som kom ut i springan i dörr öppningen.
min mamma va där inne med hon höll på med tvätten just då.
sedan ser jag gestalten flyga mot trappen, då tänkte jag ropa till mamma om att jag såg den mörka gestalten.
fast jag sa inget för just när jag tänkte säga det så vände sig gestalten sig och tittade på mig.
Då såg jag där ögonen brukar sitta, den hade stora runda svarta håll i stället som var tomma. inga ögon alls.
#10 Låter läskigt de med :) har du sett den flera gånger?

jag har sett en skugga här nere i hallen någon gång,
med.
vi har en ängla pingla som hänger har nere i hallen i dörren där man kommer in. En sådan som man brukar hänga ute.
Då när det blåser så kommer det som melodi eller vad det hetter, fast vi har en sådan inne i stället som hänger på dörren i hallen.
jag undrar varför det pinglar i ängeln för?
Är det anden?
Jag undrar vem det är som är här?
jag tror att jag känner att det är en man fast vet ej vem?
luxplyr: Ja nog verkar det som om ni har nån hos er.
Hua! 
tycker att det e kul :) även om de blir läskigt emellanåt

vad otäckt! Jag hade fått en hjärtinfatrkt.. Men det har hänt mig med fast lite annorlunda 
#15 ok vad hände då? om du vill berätta förståss.

Visst kan jag bärretta om du vill =D
Jag var i ett stall som jag hade min häst i förut ( Vi flyttade från byn och nu står vi itne i det stallet längre) Så skulle jag tömma skottkärran på gödselstacken. För att komma dit måste man gå genom en ladugårdhalva som då var under reparering.. Så kände jag att jag var iaktagen. Tänkte inte så mkt på det uten gick ut och tömde kärran. När jag kommer in igen så kommer det upp en vit gestalt rakt framför skotkärran! Skepnaden syns tydligt att det är en kvinna som skrker men det kommer inget ljud från henne. Hon jagar mig ut från stallet sen när jag var ute så försvann hon in i tomma luften..Sen dess var jag livrädd för att vara i stallet själv. Så jag hade alltid min mamma eller låtsas pappa med mig in där sen..
Vilken historia om stallet botakt..tänk vad man kan få vara med om..

#18 Japp.. Men det var skiläskit.. Jag hade precis upptäckt att jag var medial då… Så jag fattade inte riktigt vad som hände… Men i det stallet jag är i nu är det mkt aktivitet med
Kanske är mkt aktivitet i ett snart 100 år gammalt stall..
#17 Det var läskigt 

#17 Aaaa det var läskigt. Hon komm ju att visa sig flera gånger med
#21 Har du fått reda på vem hon är å så?
Fy fan skulle dö om jag var med om BabyDragons händelse..
För det första är jag mörkrädd och går inte ut utan djur eller människor efter mörkrets inbrott och jag tar in mycket själv men förlitar mig helt på djuren eftersom dom känner mer än mig om det finns något i mörkret att akta sig för så om våra illrar blir fastfrusna och inte springer och gömmer sig som är deras naturliga instinkt gör jag det samma, slutar andas, tittar, rör mig ljudlöst om jag måste och lyssnar. Om en hund gör så gör jag likadant men kan även stanna mitt i steget som om man fryser en film.. rör mig ljudlöst mot mörkret så jag kan se omgivningen istället för att någon kan se mig. Vet inte vad jag är rädd för men det är alltid något som gör att jag tar avstånd från att höras och synas i mörket vart jag än är i hela sverige förutom hemma hos min smabos föräldrar i skogen där för den är ljus och känns ren på något sätt..
Måste börja passa mig så jag inte börjar söka i det mediala snart 
#23 Jag är inte mörkrädd, älskar nattpromenader fortfarande. Det känns inte lika läskigt när det ligger någon månad tillbaka i tiden. Har inte sett han mer än när en skugga stryker förbi fönstrena om nätterna utan spår i snön. Tror det e han, han bankar och slår i fönster och väggar. Men det gör inget :) Jag är väll inte tillräckligt rädd för mitt eget bästa :P
#24 tur det, jag skulle nog flytt för länge sedan, skulle få panik om någon strök förbi mina fönster med eller utan avtryck i snön :/
#25 man vänjer sig, sen har vi ju ett par till som visar sig inne i huset. Jag har bara sett den unga kvinnan, hon verkar trivas i mitt sällskap :P de andra har sett henne och en gammal dam. Det är ganska mysigt. Fast en natt så tog den unga kvinnan kontakt med mig, det var ganska läskigt då jag inte var beredd så jag körde ut henne ur rummet. Nästa gång ska jag fråga vad hon vill.

#22 Nix vi flyttade ganska fort efteråt. Vi flyttade inte på grund av det utan av personliga skäl. Då hade jag precis "blivit" medial så jag var ju inte så haj på det där då..
#27 Förstår det :)

#28 Jupp. Men skulle va kul att gå in där få se om hon är kvar