Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 2380 ggr
Leowal
0

Söker medium

Jag har sparat mina pengar rätt länge nu och mår verkligen riktigt dåligt vilket jag har gjort det senaste halvåret nu. Jag skulle behöva svar på några frågor (jag vet att det bara är som en vägledning och att man kan påverka sina egna val) men jag känner att det verkligen skulle hjälpa mig!

DOCK! är jag bara sexton år. Och min mamma som även tror på sånt här och har varit hos ett medium tidigare som verkligen funkade, säger att åldersgränsen brukar vara arton och att ingen skulle vilja spå en person under.

För mig skulle det räcka med att bara se ungefär ett år framåt. Jag har sparat och grublat på der här mycket länge och jag behöver verkligen det här så är det möjligt att bli spådd även om jag bara är sexton?

Mads
0

Jag är inget medium själv, men svarar här ändå & hoppas det är ok. Jag har själv varit väldigt vilsen till och från i livet och bland annat när jag som du var 16. Är 30 år nu. Jag tror inte det är rätt väg att gå att så tidigt gå till ett medium, kanske är det bättre att söka stöd, tips & råd om livet hos människor utan att spå sig eller vilja veta framtiden. Att gå till ett medium innebär ju att den personen bara kan ge dig tips & råd och vägledning inför framtiden, inga definitiva besked. Det tror jag inte i alla fall eftersom vi själva styr vårt öde mycket och de vägar vi väljer i livet. Men jag förstår att du vill och jag kan förstå ditt behov av att få veta, kan jag på något sätt hjälpa dig så hör av dig.

Men som sagt, arbetar inte som medium själv så jag ska inte tala för dem. Berättar bara vad jag tror och känner.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

CatarinaJ
0

Anledning till att man har 18 som gräns är just det att då har du den lagliga rätten att gå dit. Jag var själv i min ungdom hos ett medium (då kallat spåtant Glad) när jag var femton och min mamma var med. Mediet tyckte att jag var för ung egentligen och det som sas var mest "snälla" saker som "du kommer att finna en man att leva med, han har glasögon" Du kommer at göra succé med din gitarr" (har jag inte gjort… jag är omusikalisk) och "du kommer at vinna om du köper en lott" du ska vara försiktig när du går över vägar" "var räddom din pappa".

Det finns de medium som tar emot om du har dina vårdnandshavares underskrifter, kolla runt lite!

lkn02001
0

Är det verkligen ett medium du behöver? eller en rådgivare. När jag var i 15 års åldern var jag riktigt förvirrad och visste varken ut eller in gällande vissa saker. Kände inte att jag riktigt kunde diskutera det med mina nära, andra saker kunde de inte riktigt förstå när jag försökte förklara.

har du provat att meditera på dina funderingar? jag är ingen expert på meditationer men det finns olika tekniker man kan pröva. Guidade meditationer tycker jag är lättast.

rosmarin90
0

Ja det är viktigt med 18-årsgräns Men undantag kan göras om förälder är med. Vi har haft ungdomar med på seanser på föreningen, när en förälder frågat om de kunnat ta med sig de. Ungdomar alltså, inte barn.

Jag skulle nog  godkänna om en förälder är med på sittningen eller skrivit att det är okay. Det här måste ju prövas individuellt.

amethista
0

Finns lag som säger att man inte får  vara under 18 år..

Unga människor kan ha svårt att se om det är bra eller dåligt medium också..För medium i det läget som sitter med en ung förvirrad person som inte mår bra kan påverka personen så otroligt mkt att det blir fel..Det bästa vore om du har ngn att kunna bolla dina tankar med istället.

Så spar dina pengar och gör ngt du mår bra av istället,det är inte säkert att mediumet får dig att må bättre, du kanske får mer frågor och undringar efteråt…

Du stryr ditt liv helt och hållet genom de val du gör i dina vägskäl i livet..Gäller bara vara medveten om vad som känns bra för dig och vara sanna dig själv..

ta dina pengar som sagt och se till att få massage eller avkoppling och hitta ngn att prata med som inte tar betalt..

Lite på dig själv och att du har universum med dig  som hjälper dig …

Meditation kan hellre vara ett bättre forum för digoch då att börja i grupp där du har ngn du kan fråga  efteråt…

Kram

tarotlasse
0

# 5 Var kan man finns den lagen om 18 års gräns ?

Jag vet att det finns alternativs vårds lagen men den sätter ålders gränsen på 8 år.

Men jag som medium och Tarotläggare har själv satt en 18 års gräns och tar inte emot klienter under 18 år.

Men har som många andra haft personer under 18 år under mina Mediala demostrationer men där dom då haft ngn förälder med sig.

Har vid ett tillfälle gett en tarotläggning till en under 18 år men där personen hade med sig sin mamma .

Men i detta fall när en person mår riktigt dåligt så är det inte vi tarotläggare elelr medium som är rätta vägen att hjälpa.

Utan i dessa fall när personer mår riktigt dåligt så är det våran skyldighet att råda dessa personer till annan hjälp som Psykolog elelr kurator eller annan proffesionell vård.

Det är sällsynt vi medium och tarot läggare kan ge den hjälpen som behövs  för ngn som mår riktigt dåligt genom ett enstaka besök.

Lasse

CatarinaJ
0

#5 Jag skulle också vilja veta vart den lagen finns!?

CatarinaJ
0

Någon som vet vart denna lag om 18-år finns?

signemo
0

Lag eller inte. Bryr mig faktiskt inte.

Det viktigaste är att Du inte mår bra. Mår man inte bra  vilken ålder det än så behöver man först och främst få prata med en vänlig själ. En kamrat, någon kamrats mamma eller  pappa, en kurator, . Ja en annan medmänniska.

Ett tps är att du kanske tar lite av de sparade pengarna och bokar en tid för något Du skulle vilja unna Dig själv.  Kanske boka som nån skrev massage. Taktil massage är väldigt rogivande. Har varit och 2 olika. De har också tagit sig tid att prata före och efter.  Kanske har du ett spa inärheten, kanske unna dig mannikyr eller ta med dig någon på en lång skogspromenad enmed en ryggsäck med en massa läckerheter i. Bara gå andas prata ibland och äta gott.

Man kan prata med ett medium också . Men mår man inte någorlunda bra är jag rädd att man kanske tar åt sig ev. imformation på fel sätt. Kanske vinklar det på ett sätt man inte skulle gjort annars.

Om Du ändå väljer och dessutom får tid hos ett medium välj med stor omsorg och fråga Din mamma eller annan Du litar på om den personen kan följa med.( Jag vet det låter urlarvigt)

Vad skulle Du vilja göra ett år framöver. Kan Du inte beskriva Dina drömmar för oss här. Drömmar är till för att genomföras. ( skall jag säja som är bra på att skjuta fram större avgörnandenFlört )

De flesta av oss här har ju varit 16 år. Så inget av vad du drömmer om kommer att verka konstigt.

Många varma kramar till Dig.

Var rädda om varandra

ceeson
0

leowal, jag kanske har en lösning på ditt problem,

det kanske går att komma till ett medium tillsammans med en förälder ?

ring runt till några medium som du tror kan vara bra o kolla med dom.

Om dina nära o kära eller vägledare ….. tycker det är dags att prata med dig eller har ngt viktigt att föra fram så kanske dom finns med o påverkar situationen så att du hamnar hos ett medium !

alternativt så har dom kanske efter du drog igång den här diskussionen här uppmärksammat det och redan nu börjat påverka saker o ting o då är det nog lättare för dom att nå dig om du är positiv.att vara positiv då man mår dåligt är väl inte så lätt, men försök du kan ha mycket o vinna på det.

jag har en känsla av att det kommer att fixa sig för dig !

Lazarus
0

Hej ! jag tror det kan finnas andra vägar om man söker svar på sina frågor….att man i din ålder är vilsen i livet tror jag inte är speciellt ovanligt…förresten hamnar man i situationer hela livet som kan "putta"en åt sidan så man blir vilsen….Det är inte säkert att ett medium är det du behöver….kanske en vuxen som blivit puttad ett antal gånger och hittat rätt igen är en lösning? Det finns många kloka människor här på sajten som har erfarenhet av olika prövningar ….testa att fråga…du kan ju behöva pengarna till annat?