Sonen knarkar
I drömmen var min son 15 år, alltså några år äldre än vad han är nu. Han var tillsammans med två av sina bästa vänner. De satt i ett rum, mörkt och fyllt av spindelväv och nylontrådar, men belyst just där de befann sig. De hade tagit någon drog. Jag kunde inte nå fram till dem, dels pga spindelväven och nylontrådarna i rummet, dels för att deras langare, en smart kille i 20-årsåldern, en sådan som går från klarhet till klarhet i karriären, hindrade mig. Langaren försökte förföra mig, jag säger nej. Han smickrar mig för mina virkade mössor, som borde vara säljbara för 5000 kr styck.
Första halvan av drömmen tolkar jag som att sonen är i en ålder just nu då han drar sig ifrån mig, söker sig mer till sina kompisar, han trivs med dem (ljust), det är positivt för honom. Jag kan inte nå honom (spindelväv och nylontrådar). Droger: Jag oroar mig för honom, vet inte riktigt vad som händer.
Men vad fyller langaren och mössorna för funktion? Jag tycker om att handarbeta, så det är väl därför virkade mössor dyker upp i drömmen överhuvudtaget.
Kanske är det så att du oroar dig mycket nu inför din sons väg in i vuxenvärlden….
Är han den äldsta….för hur det är så blir det en stor omvandling hemma….
Sen detta med din virkade mössa, kanske är det så att du har haft i tankarna att kanske sälja dina alster eller så….
Bara lite funderingar kring din dröm…
kram/Eija

Det är vanligt att oroa sig för sina barn när de kommer upp i tonåren…
Hade själv känningar, drömmar som inte alls var så som jag trodde… De grundade sig mera i min oro, bearbetningen av det faktum att man måste släppa taget och låta dem klara att möta världen på egen hand…
Kanske du, liksom jag, mera möter och bearbetar dina rädslor än att det är någon form av sanndröm…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Jo, jag tror också att det handlar om bearbetning av känslor när det gäller sonen.
Känner mig fortfarande osäker på den svindyra virkade mössan. Gammelfaster tyckte iofs att jag skulle sticka saker och sälja, men hon lever lite i det förgångna. Fram till 1960-talet så förekom det att framför allt kvinnor hade stickning eller vävning som hemarbete för att tjäna lite extra pengar. Men att jag skulle känna sälja några virkade mössor och tjäna något på det, känns inte speciellt sannolikt. Så vad var langaren som snärjt min son ute efter när det gäller mig? När han inte kunde förföra mig, så började han smickra mina hemgjorda mössor istället. Jag är ju iofs Sajtvärd på textilhantverk i fokus, men det tror jag inte han har någon anining om.
Langaren -rädsla inför att någon äldre person med negativt inflytande ska bli ledsagare för din son vilket leder till att han inte lyssnar till dig?

Tror inte någon äldre person håller på och leder min son i fördärvet. Däremot undrar jag om om han får för lite tid av mig och att jag tänker för mycket på mig själv (om jag lånar en dator och loggar in på MSN, så kanske han vill "prata" med mig)

jag får känslan av att langaren betyder någon som försöker få dig att skifta fokus från din son. "tänk inte på honom nu, kolla.. mössorna kan jag säkert sälja för 5000 spänn" en helt orimlig summa för en mössa…
kanske drar han sig undan dig lite nu, frigör sig. och langaren symboliserar det avstånd som uppkommer mellan er, en mur du inte kommer förbi?
Jag menade inte att det finns en sådan person nu, men om det var rädsla inför det för framtiden så att säga=) Måste ändå säga att du verkar ha alla svaren själv till din dröm:-) Ibland behöver man smälta den och vips faller bitarna på plats:-)

#5 går inte alla föräldrar omkring och känner att de har för lite tid till sina barn?
Brukar SMS:a till min dotter, får mest svar och kontakt den vägen 
Alla sätt är bra utom dom dåliga… Tror föresten att du är en bra mamma - annars skulle du väl inte tänka så mycket på honom och bekymra dig…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."