Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 3711 ggr
Happyspirit
0

Face book!

Hej hopp! Nu finns jag på face book, jag har vägrat länge. Har sagt "våga vägra facebook" Men nu har jag kännt att det kanske är dax ändå att hänga med lite i utvecklingen dock. ¨Så ni här inne som vill bli min vän där, bli gärna det. Men jag behöver veta vem du är så skriv gärna ditt.nick också så jag känner igen det !'

Nya vänner hjärligt välkomna också. Så. Anki Pahlman. Happyspirit. In på facebook med er om ni inte finns där. Ett fantastiskt nätverk kan man bygga upp där.

Kram på er! Hoppas vi syns där.

Elisabeth-J
0

Det var roligt att du äntligen hittade dit Anki Glad 

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ina123
0

Jag är en sån som vägrar Facebook Skäms får kanske fundera på det då ett tag till Obestämd

wolfie
0

Jag tillhör denna skara som vägrar facebook..hehe..men jag kanske ändrar mig,är väldigt många som vill ha mig ditFlört

Elisabeth-J
0

Jag vägrade också Facebook men gav mig till slut Glad

Elisabeth 

Mads
0

Jag har haft Facebook nåt år nu, det var en arbetskamrat som startade upp sidan till mig för en sån skulle minsann alla ha. Nu är jag glad för det, har kontakt med mina vänner som bor världen över och sen är det en ganska kul sida som kan vara lätt beroendeframkallande ibland Glad

Välkommen Anki !/ Kram Madde

Amor Vincit Omnia

maiya
0

Nu är jag oxå med på facebook.Vägrade oxå vara med där,men nu så är jag där.

Kan vara kul att prova något nytt.

Kram!

linhof
0

jag tillhör skaran våga vägra facebook….

tillhörde förr skaran våga vägra msn…men där gav jag upp….har en väninna som jag aldrig får prata i telefon med för hennes tonåriga son ockuperade den med evighetslånga samtal med sin distansflickvän… så det var bara vackert att gilla läget o skaffa msn….

Jag tycker däremot det är jobbigt när det är mer än 2 personer som vill prata med mej samtidigt… än värre om ja pysslar med annat på datan Obestämd Då hänger jag inte med, missar information o rör ihop det…. tror det har med adhd:n att göra… Annars har jag minsan inga problem med multitasking Skrattande bara problem med att slutföra…..

Facebook är jag mycket skeptisk till….. vem som helst i hela världen kan få info om mej…. sen har jag läst så mycket otrevligheter om facebook…….så det känns inte tryggt….. det får nog vänta lite till…..

Starfall
0

Jag är medlem på facebook, det var en vän som mer eller mindre tvingade mig dit haha :P Men det är ganska kul faktiskt på facebook :)

[Chakra]
0

Jag finns inte i Facebook och det känns bra, tycker jag!Glad

Tatsu
0

Jag är heller inte med i Facebook, har trott att jag är för gammal för det. Men många pratar om sina vänner där.
Kanske man måste bli med där också.

wolfie
0

Hm..jag skulle regga mig där..haha då visar det sig att mitt konto varit vilande eller nåt,gick med för väldigt längesen,men ångrade mig,men jag är med,men känns inte helt ok,kan inte med alla inställningar o så där..

Mysan59
0

Det roligaste med FB är att man hittar gamla vänner, som man nästan har glömt bort! Eller så hittar dom en själv…

Det är också bra för man kan vara med i olika grupper och stödja, som t.ex. Djurföreningar, barnföreningar m.m.

Även många tramsiga grupper Glad

Det är ganska roligt och det verkar inte som om ålder spelar nån större roll, många jag känner är födda samma år som mig, dvs 1959. Flört

Trisha
0

Nu har jag kommit online igen, och har förstås accepterat dig på Faceboók Happy! Har förstås också varit vvfb (våga-vägra…) dinosaurie som jag är… men så kul! Har fått kontakt med vänner överallt, så långt som i mitt älskade Grekland, vänner som jag inte haft kontakt med på länge. Skitkul. Har lett till att vi tagit "riktig" kontakt.

Det härliga med det här, precis som med allt annat, är ju att man kan göra PRECIS som man vill. Vilket jag gillar. Just nu är det lite kul att inse att det kan ge mer än man tror med vissa saker!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Happyspirit
0

Jaaa, det är jätteroligt ju!!! Nu är jag fastSkrattande

Wolfie vi hittade varann jättekul. Och Ina, Maiya har gått med! Mads? vart hittar jag dig? Och starfall? Om ni skriver till mig så skriv era nick här på ön så jag vet vilka ni är!

Syns där inne!

Kram till er alla!

bigheart
0

Jag ser FB som ett nätverk, har fått tillbaka många gamla kontakter sen skoltiden och även nya som tillkommit, ett bra ställe att ta upp kontakten igen

Finns inget att förlora bara allt att vinna Flört (tycker iaf jag)

kram kram

Ina123
0

#14 Jo jag vet att Maiya är med men jag är fortfarande lite fundersam, måste nog förbereda mig lite till :) Kram

wolfie
0

Ja happy vi hittade varann där!SkrattandeJag ska in o kika runt där igen lite senare!

melia
0

Kul Skrattande jag finns också där, jag tycker det är toppen att helt plötsligt ha kontakt med alla gamla skolkompisar, alla släktingar som man annars aldrig pratar med, det är toppen Glad

tommytoe
0

Tror jag reggade mig där, men knappt varit där. Ser ingen skillnad med detta o facebook förutom att där finns alla människor, här bara dom som är intresserade av det övernaturliga.

bjarvamor
0

Sällar mig till skaran som inte ville från början, men blev inbjuden av gamla kompisar som ville vara "vän" med mig igen! Så nu har jag fått många fler "vänner", som jag inte kände förut, kulGlad!

Frejzan
0

Jag är oxå med i FB men inte så aktiv. Har mina barn där och det är mest för att få titta i deras album från resor osv. Har fått kontakt med några kusiner och några vänner. Men det är som sagt inte ofta jag går in där.

Mitt fotoalbum däremot har jag på webshots. Där heter jag Hurricanejeannie för när jag gick med där hade jag kort från resa i Caribien och just orkanen jeannie såg vi. Där får man ha väldigt mycket foton. Har drygt 1000 kort där men får ha 5000 så jag har mycket kvar att sätta in. Det är bra för då finns dom kvar o jag kan kika på dom o även min familj o vänner kan gå in. Gratis är det oxå.

xinluo
0

Jag har gått med på facebook, men oj va det känns rörigt. Får se om jag kan hitta mina barn där så mamma får hjälp Skäms jag brukar fixa det mesta när det gäller datorer. Hittade ju min man på internet, ICQ.

kerstin Wiklund om någon vill lägga mig till sin lista. Ni känner igen min Avatar.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Ina123
0

#22 Wow hittade du din man på ICQ, kuuul :)

Mads
0

#14 Nu har jag hittat dig på FB Skrattande

Kram

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

Mig hittar ni med mitt namn: Elisabeth Johansson och jag har samma bild där :)

Elisabeth 

Rocktjejen
0

Jag vägrade msn länge för jag hade ju ICQ..gammalt är bäst gillar inte nya saker..*s* dottern min har berättat om facebook men envis som man är så vägrar jag.Glad

Happyspirit
0

22 Jag har addat dig men du behöver svara ju.Flört

Kram/Happy

Elisabeth-J
0

#26 Släpp envisheten och häng med gänget här nu Cool Skrattande

Elisabeth 

Happyspirit
0

Nu puttar jag på tråden lite. Visst finns det flera här inne som är inne på facebook!!! Jag vill ha flera vänner.Skrattande Anki Pahlman…..var det! Skriv gärna ditt Nick här så jag känner igen dig.

vi syns!Flört

Mizzi
0

Jag finns också på facebook så ni som har får gärna adda mig också Skrattande

Marita Larsson heter jag där Flört

Anki och Elisabeth har jag ju hittat men ni andra vet jag ju inte vad ni heter så nu kan ni leta upp mig Skrattande

enola
0

Kom ihåg att facan "äger" alla bilder ni lägger upp och att det knappt går att avsluta sitt konto på vanligt vis! Förvånad

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

linhof
0

#31…..där är en av anledningarna till att jag vågar vägra Flört

Sen en pompom fråga… vad är ICQ?????? *pompom*

SEViking
0

Hejsan gott folk

Mig hittar man om man söker på Curt-Göran

SEV Cool

Felicula
0

Jag finns också på Facebook. Heter Anna Frimodig, så det är inte så svårt att hitta! Men jag pratar rätt lite om övernaturligt på FB, en del vänner gillar det, andra inte. Bättre då att vara neutral där och ta sånt här i såna forum där det finns likasinnade.

Annars tycker jag att FB är ett bra sället för nätverkande och för att hitta gamla och nya vänner och hålla kontakt med de som bor längre bort. Ni får gärna lägga till mig.

PS Elisabeth, vet du hur många Elisabeth Johansson det finns på FB??? Dig hittar jag inte, men du får gärna lägga till mig från ditt håll istället :)

marias777
0

Jag finns på fb,Maria Saabel :)Fb är trevligt i måttliga mängder,och alltid kul med nya kontakter//kram marias777

Kerstina-61
0

Jag finns med, men är inte inne så jätteofta. Men det är heller inget jobbigt att ha kontot…:-) Finns under mitt namn: Kerstin Thunborg

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Morsan1
0

Jag finns också på FB!

Åsa Sandin!!!

Jättekul med lite nytt folk därinne!

Kramisar Åsa

bettis69
0

LINHOF, ungefär som msn messenger idag, men det var ett tag sedan. Jag vet inte ens om ICQ finns kvar längre.

tommytoe
0

#38 Jodå, ICQ finns kvar. Ett tag använde jag det mycket, men på sistone har jag inte använt det.

Bybo
0

#31 Det är bla därför jag inte velat gå med *trotsig* Meeen, snart är det nog kört, det är sååå många som frågat om jag inte ska gå med, och det är ju trevligt att hitta gamla å nya vänner…hm…. får se….

linhof
0

# 38 0ch 39 Jahaa… har nog aldrig hört talas om det innan… tack så mycket Glad nu är jag ju lite klokare i datavärlden Skrattande

Ina123
0

#40 Är som du Bybosan i den frågan Glad

Mysan59
0

Det som också är intressant är att se vilka grupper andra har gått med i, det säger ju en del om personen.

Visserligen går man också med i grupper som bara är för skojs skull, men många är ju seriösa…

Crystal78
0

Finns också på facebook, Madelene Söderberg för de som vill lägga till mig som vän. Skriv gärna vilket nick ni har på Ön i så fall. Tycker att fb är ett ganska praktiskt sätt att hålla kontakten med gamla vänner m.m. Så i små mängder kan det vara kul tycker jag. Kul att få lite vänner från ön som vänner oxå på fb. Ha det fint!

linhof
0

hihi apropå FB då… Fick en inbjudan nyss att kolla in en väns fiiina fb… som jag inte kunde kolla om jag inte var inloggad hehe….. det är nog så man gör för o vända om vvfb folk *asg*

Ursäkta den usla humorn… är jättetrött… men det kom ganska lägligt Skrattande

Ina123
0

#45 Skrattande

kvinna76
0

ja är oxå me där  Malin Aslan   :

Elisabeth-J
0

Nu har jag gjort en grupp på Facebook där man kan gå med och diskutera dessa ämnen som vi har här men där är det en sluten del som bara kan ses av dom som blir godkända medlemmar av oss moderatorer, så välkomna in till ännu en plats med intressanta ämnen och personer Glad 

http://www.facebook.com/group.php?gid=54655935578&ref=mf

Elisabeth 

Happyspirit
0

Ett jättebra alternativ för den som kanske inte så gärna vill skriva i ett öppet forum.

Den här forumdelen på facebook är precis nystartad för ett par timmar sen så passa på att komma med oss redan från allra första början!Skrattande

welcome!

annalina
0

#48 Elisabeth, du får mig att allvarligt fundera på att gå med i Facebook - jag som varit en enorm motståndare förut!

Men om du nu har fixat ett forum så är jag lite mindre tveksam. Fast min man, som varit med ett tag, säger att det är rejält krångligt att lära sig navigera runt på fb. Kan inte du Elisabeth ge lite tips för en nybörjare?  Flört

FiaH
0

Håller med #50 Jag är själv ny idag och det bara snurrar. Men men alla är vi nybörjare någon gång, jag lär väl mig oxåGlad

Fonrims
0

Har "addat" dig nu :)

[GunillaF]
0

Jag är med i Facebook sedan länge och jag håller med som någon skrev, det är lite svårnavigerat.

I Sorgifokus finns det en "dold grupp" som fungerar bra om man vill diskutera saker innom en liten grupp. Den är dold för "allmänheten". Det kanske skulle kunna fungera här på ÖN också?!

Det pratas så mycket och varnas för Facebook nu för tiden. Tex. att hur annonym man än tror att man är så kan dom som vill komma åt bilder och texter som man trott varit skyddade. Det finns de som haft ett h_vete efter att deras bilder tagits ur sitt sammanhang och används till annat. Det kan göras med texter också.

http://hd.se/inrikes/2007/10/25/varning-i-dag-facebook-aeger-dina/

PS. Jag vill inte skrämmas men jag tycker att man ska tänka på vad man skriver där och framförallt läs igenom avtalet när man registrerar sig.

[Hellas]
0

Jag är också med och håller på med att snurra upp mig själv känns det som.
Man vet inte vad som händer om man gör en aktivitet så att säga men jag tror alla förstår att det blir lite konstigt ibland *S*.

Man behöver ju inte lägga upp bilder heller om man inte vill och skriver vad som hellst, ja det ska man aldrig göra på nätet.

Det svåra är just nu att veta vad alla heter eftersom man inte använder Nicknames på samma sätt som här så det blir jätteknasigt Skäms

Kerstina-61
0

Hur kommer man med i den slutna gruppen på FB? Hittar ingen förfrågan?

Elisabeth-J
0

#55 Nu är du med där :)

Elisabeth 

Kerstina-61
0

#56# Man tackar Flört

mona43
0

vill också vara med Glad skickade ett mail till dej

Mvh mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

mona43
0

är osäker Elisabeth på om jag klickat på rätt ställe då jag ville bli medlem där? Skäms

"Ingen är felfri"

Happyspirit
0

Mona du är inne nu!Skrattande Välkommen

mona43
0

Ja nu ser jag alla där! oj vad roligt SkrattandeKyss

"Ingen är felfri"

annalina
0

Måste fråga innan jag ger mig in på Facebook, har ni alla som skriver här och är medlemmar på fb en bild på er själva där? Och använder ni ert "riktiga" namn eller nickname?   Obestämd

Mads
0

På Facebook har jag mitt riktiga namn, det är lite poängen där då man ska kunna hitta vänner och bekanta där inne. Men vill man vara anonym kan man säkert vara det också, har inte testat. Har bild också, men det behöver man inte ha.

Amor Vincit Omnia

Crystal78
0

#48, #60 Har också skickat en förfrågan. Glad

Frejzan
0

Har varit med i Facebook ett tag och har nu skickat en förfrågan till er grupp. Glad

Happyspirit
0

#54 och 65? Har ni inte kommit med?

[Hellas]
0

#66 Happy,  jag är med vet du  , men du kanske menade ett annat inlägg än #54

Happyspirit
0

Hahaha! Jaaa, men det vet jag ju Hellas! Jag skrev förstås fel. Jag menade 64 och  65 *blink*

Nog för att jag är lite senil men inte såååå senil. haha!

Frejzan
0

Tackar, nu är jag med.

Kram

Happyspirit
0

#69 Så bra!Skrattande Välkommen.

Happyspirit
0

Crystal då? Du är väl med nu?Tungan ute

Jasmina
0

Jag har från tidernas begynnelse tillhört gruppen "marknadsför Facebook!!!" :o) Det är ett superforum!

# 68 Vad lustigt detta med synkronisitet är alltså, det händer mig heeeela tiden nu. Happyspirit, jag visste inte att det var du som hette Anki Pahlman - såg precis ditt namn på Elisabeth Lannges Facebook sida när jag skulle lämna ett meddelande där och så hamnade jag direkt här…Obestämd med samma namn på översta rutan…hur tolka?…lustigt, lustgt….

Happyspirit
0

#72 Ja du Jasmina. Herrens vägar äro outgrundligaFlört står det i bibeln….. det kanske handlade om synkronisitet. En gammal visdom måhända. Hehe!

Jasmina
0

Ja, något i den stilen …:o)

Crystal78
0

#71 Ja nu är jag med! Tackar, tackar! Ska in och kika runt lite! Skrattande

Rocktjejen
0

Jag lade envisheten åt sidan idag och regga mig på facebook vad hittar jag inte,,jo en gammal väninna ifrån trollhättan som jag inte träffat sen jag flyttade till Karlstad..Glad

Tänk att en ska vara så in i norden stönig ibland..tur det ger med sig till slut..=)

Kerstina-61
0

#46# väntar på dig ina123 Flört

Kramar
Kerstin

Ina123
0

#77 Hej söta Kerstina, vi får se, funderar forttfarande ;) Kraaam

Ayena
0

Jag har också varit Facebook vägrare men fick en inbjudan av min halvbror som jag aldrig sett, så jag reggade mig där, men fattar ingenting.

Jag skulle behöva en lektion om vad man gör därinne , hur och varför. Kände mig jättedum.

Men jag ska i alla fall lägga in mina målningar där, altid något. Och brodern har jag hittat men han hade tydligen också reggat sig igår.

Är det något jag inte begriper så kan jag ju fråga härinne Glad

Kerstina-61
0

#79# Gunila,,,jag fattar inte heller något…nästanObestämd hehe..men man behöver inte kunna allt på en gång. tar lite i taget *L*

Jag frågar mig fram..Blev 100 gånger lättare då jag fick se att man kunde ha facebook på svenska, då jag är "analfabet" på engelska Glad

Kerstina-61
0

#78# Goa du…jag väntar…den som väntar på nått gott….Glad

Tatsu
0

Jag gick med i FB för några veckor sedan men jag kan inga e-mail adresser så jag kommer inte längre.

Har ingen aning om hur jag ska göra sedan.
När man har hittat en person som man känner ska man klicka på lägg till som vän?

[GunillaF]
0

#82 Jaa, klicka på det så får din vän en förfrågan.

Rocktjejen
0

tatsu: där det står sök efter vänner eller email adress. så kan du bara skriva i dennes vanliga namn som Eva Sundberg tex. och sen lägger du till som vän som du säger.

Lycka till!!

Rocktjejen
0

Ja just det hur var det med den här slutna gruppen,ska jag lägga till dig som vän Elisabeth? eller hur funkar det för o få komma med

[GunillaF]
0

Det blev ett litet fel….Flört

Elisabeth-J
0

#85 Du har en inbjudan nu på fb :)

Elisabeth 

melia
0

hittade massor av er på fb igår! jätte kul! Glad

marias777
0

#88 vad heter du på fb ? Maria Saabel heter jag…..kram

Kvaser
0

Hej på er alla !

Jag vägrade också facebook förut, men numer så finns jag där. Ni som inte är där ännu…hoppa in ni också =)

Bli vän med oss =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

sweethoney
0

Jag finns på Fejjan med….. med mitt riktiga namn - Caroline Ringstrand.

Amor vincit omnia

tommytoe
0

Har varit med där ett litet tag och jag tycker det är ett ganska trevligt ställe trots jag var lite skeptisk, men när många här började gå med så blev man nyfiken.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.