Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 949 ggr
Ayena
0

Vad var detta jag såg?

I förrgår när jag satt och skrev en artikel så satt jag och tittade på datorskärmen precis som jag gör nu när jag skriver. Plötsligt såg jag någonting som fanns vid dörren/väggen in till vardagsrummet, där jag har min datorplats. Om jag vänder huvudet åt höger så ser jag alltså väggen åt sidan och dörröppningen snett framåt.

Det jag såg var ungefär i storlek som en katt och såg ut som en katt och var svart/vit. Det var därför som jag reagerade eftersom min Trixi är randig i brunt, beige och svart. Min förra katt som blev 17 år, var däremot svart/vit.

Det jag såg var något som sprang nere vid golvlisten längs väggen och in bakom fåtöljen. Jag kollade nu om detta kunde vara glasögonbågarna som blänkte eller något annat som hade med glasögonen att göra, men det jag ser när jag tittar på skärmen är att jag ser i periferin utan glasögon och den lille gestalten var utanför glasögonen.

Efter att jag hade kolla glasögonen så tittade jag på området där jag såg varelsen, tittade verkligen koncentrerat och fick då syn på någon oformbart som kom och försvann några gånger, som en boll av energi där nere i dörröppningen.

Visst var detta märkligt! Kan det ha varit min andra katt?

stina63
0

Härligt Gunilla att du såg din förra katt. Jag själv har sätt min förra katt också. Såg hans klart och tydligt hela han med ränder och allt och hoppar upp till mej i sängen.
Så visst var det din katt som kom och hälsade på dej

Kram Tina

Ayena
0

Det var längesedan hon dog, 1998, och då tyckte jag att jag såg skuggorna av henne överallt, men sedan försvann det när jag skaffade den nya katten. Eller så har jag kanske inte varit uppmärksam…..

Så som jag såg det i förrgår har jag dock aldrig sett. Jag ska berätta att allting kändes väldigt bra Glad

stina63
0

Ja det är de som man gör.. allting käns så bra och undebart när man ser dom komma. Jag var helt salig när curre visade sig för mej, Kände en sådan härlig kärlek till mej från honom. Och han hoppade upp till mej och la sig till rätta som han brukade göra när han levde.

Ayena
0

Här kommer en följdfråga på detta. Jag fick genom ett medium något år efter att min katt hade dött, veta att hon nu levde som flicka i Afrika. Jag var dock ganska tveksam till detta medium eftersom han gjorde "big business" på sin nyfunna mediala talang. Så om hon nu levde som flicka i Afrika så kan hon väl inte visa sig här hos mig, eller hur? Eller så svamlade han och hade fel information.

stina63
0

Håller med dig. Själv så vet jag inte så mycket om detta, Om hon lever som människa i Afrika så har jag svårt att tänka mig att hon kan visa sig för dej nu,
Hmm får höra om någon av mediumen här kan svara på detta om det går eller inte.

Elisabeth-J
0

Vad mysigt att din katt kom på besök Gunilla, dom ger så mycket till oss även från andra sidan :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Spanaren]
0

Har läst någonstans att man kan visa sig ändå, trots att man har tagit sig an en ny skepnad?!?! /kram Spanaren

PS. Någon säger att våran älskade tik går ut och in i huset hos oss då och då, men tyvärr har jag inte få se henne. Kanske beroende på att jag inte har gåven att se eller… Lyckliga Gilla som fick se sin älskade katt igen.

LindaaaaH
0

Vad gör spindlarna som finns på andra sidan? Spindelnät?

LindaaaaH
0

Raderat p.g.a. duplikat.

Ayena
0

Jag blev jätteglad faktiskt. Nu spanar jag på golvet men har inte sett någonting sedan i förrgår Cool

Jag tror inte att min förra katt levde som flicka i Afrika, det kändes bara inte rätt när han sade detta. Och att man ska kunna visa sig i en skepnad om man är född på nytt - jag tror inte detta är möjligt, men det finns säkert de som vet.

# 8 - De gör säkert spindelnät - kanske väldigt vackra av glittrande silver- och guldtrådar Flört

Criilona
0

hej!

Va underbart att få ett sådant besök.Men jag är lite undrande till att din katt skulle ha blivit en människa.jag har hört någonstans att djur kommer tillbaka som djur men kanske av en annan sort och att vi människor alltid kommer till baka som människa men att könet inte behöver vara samma.

Kram och ljus Catarina

Ayena
0

# 11 - Jag var mycket fäst vid henne och sörjde henne väldigt mycket när hon gick bort så att hon visade sig var ju fantastiskt.

Sen tror jag inte på att hon skulle ha återfötts så snabbt som flicka i Afrika. Det var mycket den där mannen sade till folk som var väldigt tvivelaktigt.

Kram Gilla

Criilona
0

hej igen!

Det är ju synd att det finns människor som skor sig på andras ledsamheter.Men sånna människor finns det alltid.Så gör man inte kan man ju tänka då,men han gör ju så och för honom är det helt ok.Men offtast så tar ju en sådan versamhet slut så småningom ändå,Det sprider ju sig.

Kram Catarina

Ayena
0

# 13 - Jag har ägnat en del av kvällen att söka rätt på hans hemsida och långt om länge hittade jag den. Den ligger inte ute utan den finns på ett arkiv för websidor, där jag hittade den. Där var aktivitet från 2002-2004 men sen verkar det ha svalnat betydligt.

Det är en kille från någonstans i Sverige som plötsligt fick samtal med gud (känns det igen?) När han satte sig ner och skrev på sin dator så var det gud som tog tag i tangenterna och så uppkom där en konversation med Gud och xxxxx.

Och så öppnade han en sida där man kunde skicka in sina frågor till Gud via xxxxx:s mailadress och sen kunde man gå in på hemsidan efter några dagar och då fanns svaret där. Det var där jag läste om katten och Afrika.

Det dröjde bara någon vecka efter hemsidan hade startat så satte xxxx igång att skriva en bok om hur man skulle få kontakt med Gud.  Den kostade 200 kronor (ungefär) . Jag fick hem boken och fann ett tolvstegsprogram, men inte att bli en nykter människa utan att finna sin väg till Gud. Han hade alltså i princip bytt ut de ord och uttryck i texterna och lagt in Gud och tro, iställer för Sprit och törstig. Ungefär.

Jag slängde häftet i papperskorgen meddetsamma, för det var ingen bok, det var ett häfte med två häftklammer i mitten. Så där kan man också göra.

Men det självdog, naturligtvis. Upp som en sol och ner som en pannkaka. Bra affärsidé men som sagt, det fanns en betydligt bättre förlaga som skrevs av NDW.

[Jeremina]
0

Åh…precis så brukar jag se…har två svartvita kattor som gått bort och känner igen mig…även detta med att kolla om det var glasögonbågarna tills jag förstått att det var Mojsan och Puff…kul att höra lika historier..kram

melia
0

Känslan man får brukar oftast vara rätt Glad så kände du att det var din katt så var det alldeles säkert det!

Det där om att djur kan födas till människor det tror inte jag riktigt på, men det är min tro… jag tror människor blir människor och djur djur helt enkelt Foten i munnen

Sen är det väldigt trist med folk som ger sig ut för att vara nåt dom inte är, bara det du berättar om hans hemsida känns väldigt oseriöst…

Ayena
0

Jag tror också att människor återföds som människor och katter som katter osv. Har också läst någonstans (undrar om det inte var Sylvia Browne) där det står att djursjälarna och människosjälarna inte är likadana, att djursjälarna är mera sammanbundna.

SusannAlg
0

Jag har också råkat ut för nåt liknande. Vår Svarten försvann på självaste julafton, och han kom aldrig tillbaks. Senare skaffade vi oss en annan katt. En dag när jag höll på att städa mitt rum (det var när jag var barn och bodde hemma) då såg jag katten komma upp för trappan och springa in under min säng. Jag stängde av dammsugaren och kröp ner vid sängen…. men då fanns det ingen katt där! Ropade på mamma och frågade var vår katt var. -Han är ute! svarade hon. Så jag tror helt enkelt att det var vår Svarten som hälsade på!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken