Tamara - The Samba Dancer
Här är min senaste målning - ingen gudinna utan en mörkögd skönhet som älskar att dansa samba.
Det var inte meningen att ögonen skulle titta på en utan hon skulle titta uppåt, men någon höll i min pensel där och jag fick till dessa ögon. Blicken satt där med en gång.
Hon ska hänga inne i mitt sovrum och jag ska skaffa henne en ram i guld.
Om ni klickar på bilden så kan ni se den i stor storlek.
Tack för titten 
Vad fint:-) Du är ju en riktig konstnär!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Vad vacker hon är…….. 
Amor vincit omnia

Vad duktig du är!! Så fina ögon!
Tackar så mycket för berömsen 
Vissa målningar är sådana som kommer direkt från hjärtat och att man känner man bara måste göra, utan att tänka på att någon ska köpa den. Denna är en sådan.
Och förresten så hänger hon redan i sovrummet, tyvärr utan ram än så länge 
Oh jisses va fin hon var….en riktig skönhet, med dom lite sneda ögonen så full av liv…..du är verkligen duktig måste jag bara säga…
kram
vilken vacker målning,kram liv
# 5 och 6 - Tusen tack 
Jag ska börja göra riktiga porträtt nu efter riktiga förlagor. Lite nervöst är det faktiskt! 
Gilla vad glad jag blir att du behåller tavlan som jag tycker är så underbart vacker och vad vill hon förmedla? Någon som ser något kring tavlan och dess budskap?
/kram Spanaren
# 8 - När jag stod på Stockholms Central den 25 december och väntade på mitt tåg till Malmö, så tog jag en kopp latte (världens godaste!) och en jättechokladmuffins …… *host*
Då iakttog jag en man och en kvinna som stod vid bordet framför, speciellt kvinnan som var mycket vacker med långt blont hår. Jag kunde ju inte höra vad de sade eftersom dels var de för långt ifrån och dels är det ett väldigt sorl på centralen. Men de verkade trivas och ha trevligt i sin konversation. Hennes ögon glittrade så när hon såg på honom. Jag såg inte han framifrån så det var henne jag iakttog. Sen gick han iväg och hon satt där ensam och hela hennes uppsyn förändrades, man kunde nästan se hur hon slappnade av och blev sig själv, dock fortfarande väldigt vacker.
När man står sådär och inte har något annat att tänka på eftersom man bara ska slå ihjäl tid, så börjar tankarna att spela fritt. Och man ställer en fråga,
varför träffades de där på centralen? Kände de varandra innan? Skulle de träffas igen?
Av någon anledning så kändes det som om de inte skulle träffas igen.
Jag tror att det var denna kvinna som gjorde ett starkt intryck på mig, att det kanske var henne jag målade, även om hon här fick framstå som en samba dansös. På sätt och vis var nog också en samba dansös.
#9 Du gör som jag när jag skriver, iakttar folk och sen så kanske det blir det någonting av det hela. Tack för förklaringen och det skulle dessutom vara kul om någon mer har någon fundering kring denna vackra tavla som bara griper tag i mitt hjärta av en hänförelse.
/kram Spanaren
Vilken skönhet du har skapat där! :)
Du är riktigt skicklig du Gunilla!!