Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 993 ggr
signemo
0

Lite funderingar

Ja, då var det dags för lite frågor igen.Flört

Hur och när :-) får man kontakt med sin guide, vägledare?

Är det oftast släktingar som kommer vid sittningar eller är det lika ofta andra kära vänner?

Har förstått att det är viktigt att man känner igen vem som kommer.

Är det viktigt för den avlidne att få en sorts bekräftelse. för att det ev. meddelande skall komma fram så bra som möjligt?

Men borde inte det viktigaste vara man kan ta till sig vad de vill vägleda mig eller få mig att förstå?

Har gjort några sittningar. Då får man ju en massa information om den avlidne vilket ju är jättekul förståss. Men om meningen är att man skall känna igen, varför får man då inte bara information som den avlidne vet att man vet, utan även  en del annat som man inte kan veta utan att fråga andra  vänner eller släktingar.

Ibland så kommer ju de avlidna upp i ens tankar vid de mest olika tillfällen. Då inbillar jag mig att de kanske vill få mig att ge akt på nått eller lära mig nått eller bara hälsa på. Men jag vill ju gärna förstå vad de vill. Men det är väl så övning ger färdighet Glad

Ja i vilket fall som helst är det så roligt och tacksamt att de vill hälsa på. Får väl hoppas de har tålamod med migGlad.

Kramis till er alla 

Tack förresten alla Ni som svarar på alla mina konstiga frågor. Ha en fin och skön helg.

Var rädda om varandra

Mads
0

Nu är ju inte jag nån expert men svarar lite vad jag tror. Dina andliga guider tror jag du kan få kontakt med närsomhelst dagligen om du så vill. Vad gäller släktingar vet jag däremot inte, har inte så många på andra sidan men känner av dem ibland.

Stor kram

Amor Vincit Omnia

Kerstina-61
0

Jag kan bara svara utfrån min egen erfarenhet.

Jag har fått hälsningar från alla möjliga på andra sidan. Släktingar förståss, men även gamla grannar, mitt ex moster mfl. Jag brukar berätta då jag håller tränings seanser, att man bör tänka väldigt vitt och brett om vem som kommer på besök 

Jag jobbade som bussförare och nästan varje dag åkte en fyllegubbe med migoch en gång va han så full då jag körde honom hem att han ramla som en fällkniv ut från bussen rakt i backen. När en god vän hade seans hemma hos mig så börjar han prata om någon som gillade flaskan och som luktade väldigt illa. Det gjorde verkligen denne fyllegubbe. Å visst va det han som kom på seansen och ville tacka mig för jag hjälpte honom upp den där gången då han föll ur bussen. Ingen annan gjorde något, sa han, och det var mycket emotionellt så min gode vän som höll seansen kom till tårar  *ler*

Jag tror nog att andevärlden gör allt de kan för att vi ska förstå både vem de är och deras budskap, men sen är det ju så att mediet också ska tolka det som h*n får. Sen är det också så, är min upplevelse, att när man sitter där och ska fundera ut vem det är, att man då blir låst. Sedan efter själva seansen så brukar många komma på vem det var.

Jag har fått rådet att meditera mycket för att "se" vem ens guider är. Jag själv fick både se och känna mig guid då jag satt med "trollbordet" det var en mycket häftig upplevelse då jag kände hans hand i min.

När jag var i Egypten på semester så kände jag min avlidna mamma hela tiden. Jag fick senare veta att hennes största önskan var att få resa till Egypten och se pyramiderna. Hon var med mig då, det är jag helt säker på för jag som aldrig lidit av clastrofobi (jag har dykt mycket i bl.a grottor) fick helt plötsligt en stor ångestattack i en av pyramiderna. Fick inte luft, mådde urruskigt. Min mamma hade astma, kol och clastrofobi, så det var hennes känslor jag fick med mig.

Det blev ett långt svar…men, som sagt, detta är hur jag upplever.Glad

Kram!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

signemo
0

Tack snälla för Era svar.

Nu har jag kommit på en fråga till. Flört.

Ibland så pratas det om att när man ev. återföds då har man ofta samma personer i omgivningen som i gamla liv. Inte i samma relationer men de finns i ens liv. Kanske för att att vi skall lära oss något av vad vi gjort fel i andra liv.

Är det något som kommer fram vid andra tillfällen än vid ev. regression (eller vad det heter ).

Vad tror Ni om det?

Var rädda om varandra

signemo
0

Puffar upp lite så här framåt kvällen och forumet är lite omgjort

Var rädda om varandra

Happyspirit
0

Hur och när :-) får man kontakt med sin guide, vägledare?

Oj, det är så individuellt. Vissa har redan en kontakt som de känner redan som barn. Andra får jobba lite mera på kontakten. Något jag märkt med mina cirkeldeltagare är att de som vill mest får vänta längst tyvärr. På något sätt så blir man blockerad när man vill väldigt mycket och hjärnan lägger sig i hela tiden. Så när de precis har gett upp brukar de få sin första kontakt. Och den går inte att beskriva riktigt den är sååå stark och går inte att ifrågasätta. Då tycker de allra flesta att det var värt all väntan.Skrattande

Är det oftast släktingar som kommer vid sittningar eller är det lika ofta andra kära vänner?

Det är också olika, det kan vara allt från nära släktingar till personer man inte ens träffat i det här livet. Anhöriga alltså, släktingar som gått över innan man själv föddes tex. så det är bra att ha koll på släkten.Flört Ibland får man tänka lite och det kan också vara vänner till dina vänner.

Är det viktigt för den avlidne att få en sorts bekräftelse. för att det ev. meddelande skall komma fram så bra som möjligt?

Ja, jag brukar uppleva det som kontakten blir starkare då när de vet att de blir igenkända. Det kan delvis bero på mig som medium men….den bekräftelsen jag får i min kropp som medium när den som kommer blir igenkänd, Oj den går inte att förklara. Så jag upplever det som att de blir starkare och kontakten blir mycket starkare när de blir igenkända. Och de förstår att de verkligen kan kommunicera med oss.Skrattande

Men borde inte det viktigaste vara man kan ta till sig vad de vill vägleda mig eller få mig att förstå?

Jag tycker nog att det viktigaste är ändå att den som kommer blir igenkänd först. Sen när du vet vem det är så kan du lättare ta emot råden som den vill ge dig. Annars kan det ju vara vemsomhelst som kommer och säger saker. Det där har jag disskuterat med många om och jag vet att många inte tänker som mig i det fallet. Men när det gäller mig själv så vill jag veta vem som ger mig råd!Skrattande

Bra frågor Signemo. Hoppas det klarnade lite.

Kram Anki/Happyspirit