Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1952 ggr
starcat
0

Livet före detta?

Många hävdar att det är vi själva som skriver vår livsplan men gör vi det då i samråd men våra närmaste familjemedlemmar? Min man måste ju då skrivit in mej också te.x? Alltså känner vi varandra innan vi föds eller?

[GunillaF]
0

Jag tror att vi kände vissa innan och så får vi stifta bekantskap med många nya varje gång. Skulle det bara vara samma i varje liv så skulle vi antagligen inte utvecklas speciellt mycket.

starcat
0

Nej det ligger nåt i det du säger Glad

Det är först på senare tid som jag börjat fundera kring det här med tidigare liv och det är ju oerhört intressant!

ann74
0

Jag tror det är vi själva som skriver vår livsplan,sen är det ödet som avgör vilka vi slår oss ihop med.

[asamaria]
0

Vi skriver vår livsplan, men vet också att vi vill ha vissa upplevelser. Det får vi i möten med andra människor. Vi kommer överens med någon annan själ/själar om vad vi ska uppleva och ungefär när. Sedan gör vi ju olika val så att vi kanske aldrig kommer till en viss upplevelse i ett liv, då får vi leva ungefär samma liv flera gånger tills vi upllever det vi vill och har förstått innebörden i upplevelsen.

Kram Åsa

BabyDragon
0

Jag tror att vi säkert mött många av de i umgår/umgåtts med i livet. Ibland känner man ju bara den där kännslan av att ha känt den andre i hundratals år eller att det bara klickar när man ser någon. Men tror det är en slump att man träffar någon man känner sedan tidigare liv.

Kramizar

starcat
0

Tach för era intressanta inlägg Glad

Men då kommer jag att tänka på våra guider som finns med oss för

att se till att vi följer vår livsplan för detta livet, har vi samma guider i nästkommande liv om vi inte lyckas uppnå det vi ville med det nuvarande livet?

[asamaria]
0

#6 Det är väl inte omöjligt att det skulle kunna vara samma. Det viktiga är att de är på samma nivå om man nu skulle byta guide. Man byter ju allteftersom man utvecklas. Om man nu "misslyckats" med ett eller flera liv kanske någon annan vill gå in och vara din guide av olika orsaker. Kanske den gamla guiden inte vill vara guide fler gånger utan att det har med dig att göra, då måste någon annan träda in.

Trisha
0

Kul fundering. Man kan kanske jämföra med en skola. När jag utvecklas så byter jag klass emellanåt, inte alltid skola och lärare men det händer ofta mellan klasser. Ibland är det stora steg på gång och jag byter helt skola och lärare och till och med mina gamla klasskompisar drar till andra skolor. Är jag en modig rackare så kanske jag efter en tid till och med drar till andra länder för att utvecklas och möta ´helt nya människor och kulturer, här händer det massor inom mig.

Vad gäller andligheten mellan liven, så tror jag vi en tid mellan liven får begrunda och se tydligt vad vi lärt oss och vad vi missat i livet vi just lämnat. Sen väljer vi nog hur utvecklingen ska se ut härnäst, om vi nu klarar det men inte alltid i detalj vilka själar vi ska möta utan mer vilken utveckling mötena ska ge. Som någon skrev här ovan - det vore ju inte mycket till utveckling om vi levde med samma människor/själar liv ut och liv in… Vad gäller guiderna så tror jag att det finns en vis plan med även detta, detaljerna kanske vi rent av inte ska känna till i sin helhet. För om vi visste precis allt - vad gör vi då här? Kanske för att lära andra i och för sig, men jordelivet tror jag precis alla gör för sin egen utvecklings skull.

Även guiderna har ju sin utveckling och att få en del av oss måste ju vara en utmaning…. har tänkt tt min guide och mina hjälpare och vägledare måste slita sitt hår ibland. Om dom nu har någe hår….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

starcat
0

Tack för era mycket intressanta infallsvinklar!

Skrattar när jag läser #8  Skrattandehar tänkt tt min guide och mina hjälpare och vägledare måste slita sitt hår ibland. Om dom nu har någe hår…. 

Härlig kommentar! Mina vägledare har nog inte heller alltid haft det så lätt..Flört

Nu kom jag på en annan fundering kring detta: Undrar om mitt medvetande är samma efter livet som nu? Tex att jag just för tillfället inte alls känner för att leva ytterligare ett liv men det kanske kan komma att ändras när jag/min själ får se det ur en annan synvinkel…Obestämd

kajsa-kavat
0

"9 Har haft samma funderingar som du: känner inte alls för att leva ytterligare ett liv. Det kanske är en dum fråga, men måste man leva ett visst antal liv ? Måste man uppnå en "viss mognad" innan man kan välja att inte komma tillbaka hit ner ?

BabyDragon
0

Man kanske kan välja att vara guide ett tag Skrattande eller vila så pass länge att man vill tillbaka. Själv vill jag gärna leva ett till. Men det kanske har med ålder och erfarenheter att göra :) men tror defenitivt att man får vila ett bra tag emellan varje liv åtminstonde.