Dröm
Inatt drömde jag att jag levde i början på 1800-talet och hade samma grannar som nu…bonden och hans fru och vi i familjen fick en sjukdom som gjorde att vi blödde från bla naglarna…
Inte munnen eller så.
Efter ett tag blev vi friska men då kunde jag inte hitta min familj….grannen kom och sa att min man bodde med en annan familj…en ny kvinna och barn men var fanns då mina barn?
I drömmen var alltså mina vuxna söner i barnaåren..skulle just upp i huset och skälla på gubben och fråga vart pojkarna var, när jag vaknade…
JS!
Låter lite läskigt som :) skönt att de bara va en dröm.
Fy vilken otäck dröm. Hade själv en ganska makaber dröm inatt som handlade om min ena moster och hennes dotter. Ibland undrar jag var jag får allt ifrån. Har nyligen köpt en bok där jag skriver ner mina drömmar och lämnar lite plats för tolkning. Ibland kommer man efterhand på saker som det kan betyda.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Jag ska nog också börja skriva ner saker och ting som t ex vissa drömmar…JS!
Ja gör det, nu när jag ibland sitter och läser i min drömbok kan jag lite lättare tyda om det varit ren fantasi eller varit något mer med innehåll. Och har man det nerplitat kan man ju också gå tillbaka och se vilka drömmar som varit sanndrömmar.
Amor Vincit Omnia
Det ligger nog en del rädsla bakom för det är en del avgörande saker för vissa i min närhet den närmsta tiden….så sant så Mads om det med sanndrömmar om man skriver ner så ser man vad som händer eller inte.

Obehaglig dröm. Jag brukar försöka skriva ner mina drömmar och spalta upp de olika händelserna i drömmen (känns drömmen som rent trams avstår jag), men just din dröm för jag ingen kläm på.
Varför var ni sjuka? Varför blödde ni från naglarna osv men jag får ingen kläm på din dröm.
Hoppas du hittar någon lösning på din dröm.
#6 Det här med att blöda från naglar kan jag inte heller greppa…kan det vara så för att bonden har slaktat en getkilling och en gris som dem sen tror att jag ska äta av? Jag äter inte djur jag klappat och träffat helt enkelt.
För dem är det som vanligt men för mig är det som att äta upp en vän. Missförstå mig inte för jag gillar verkligen den familjen men äta deras djur vil jag inte….JS!
Ja drömmar är viktiga, ofta är det det enda sättet som våra kära på andra sidan kan tala om för oss vad dom vill. Så det är mycket viktigt att lyssna och förstå sina drömmar. Enligt min erfarenhet…
U R us
Ibland är dem bara så absurda så man kan inte som reda ut dem men man kan ju försöka när man kommer ihåg dem…